שלמה מעוז – מי גזען כאן, ולמה?

ובכן חברות וחברים, זה קרה שוב, השבוע הגיע לו ככה מבלי שנשים לב, ובלי יותר מידי שעות שינה ליום חמישי, וזה אומר שהתוכנית "דעה צפונית" שוב עלתה לאויר, והשבוע היה שמח שני נושאים בלבד עלו לסדר היום — נושא שלמה מעוז ונושא חוק האזרחות! היה מעניין היה חם ובעיקר הזמן טס כאילו שתי דקות עברו…אז הנה הליין אפ של התוכנית, וכמובן קישור להאזנה, הנאה בריאות ואושר, ובעיקר תשמרו על עצמכם יבשים בסוף שבוע הקרוב

הני

דברי פתיחה:

יאיר לפיד ונועם שליט – אפליית אתיופים בק. מלאכי + שרת הקליטה סופה לנדבר (תודה!) אבל כולם שוכחים את פ"ת ובתי הספר והגנים שם! – מינוי שופטים לבג"צ ארבעה: דפנה ברק-ארז, נועם סולברג-שחק וזילברטל  מזרחי-ואישה עסקאות וקומבינציה – אנסטסיה מיכאלי משתוללת! למה? ועל מה? כוס אמוק – השימוע לליברמן קרב ובא, מה יקרה? – בני קצובר טוען בכל חיכוך בין דמוקרטית ליהודית לפנות להלכה – מה זה אומר? –

שיר 1 – חיים משה – תודה

נושא ראשון: שלמה מעוז מפוטר מאקסלנס!

הנה דבריו המלאים של ד"ר שלמה מעוז

–          יעל בן יפת – מנכלי"ת הקשת הדמוקרטית המזרחית – וחברת מועצת עיריית תל אביב לשעבר

–          ראובן אברגיל – איש הפנתרים השחורים ופעיל חברתי וחבר בתנועת תרבוט

 שיר 2 – קובי אפללו – בא מן השתיקה

 –          זאב שור – מזכיר תנועת הקיבוצים

–          פרופסור ניסים מזרחי – החוג לסוציולוגיה אוניברסיטת תל אביב

–          יוסי מזרחי – כתב חדשות שתיים

 שיר 3 – אלי לוזן – גשם

 נושא שני: נישואי ערבים ויהודים – חוק האזרחות

–          ח"כ דני דנון ליכוד

–          ח"כ זהבה גלאון מר"צ

 שיר 4 – אלי לוזן איזה מדינה

 פינת הבילויים – בילוי צפוני

 שיר 5 – Bob Marley – The sun is shining

להאזנה לתוכנית לחצו ממש כאן!

וכמובן אשמח מאוד אם תלחצו לי לייק קטן על דף הפייסבוק של הבלוג ממש כאן מימין!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • saramingardo  On ינואר 14, 2012 at 4:51 pm

    שלמה מעוז אינו כוס התה שלי, הפרשנים הכלכלים בדרך כלל יותר מזיקים מאשר מועילים.העתונות הכלכלית מוצפת בהרבה מאוד ג'אנק, וגרוע מכך פעמים רבו העתונאים הכלכלים טועים בהערכותיהם. דוגמא אחת היא הערכה של שלמה מעוז מלפני 3 שנים אודות ירידה צפויה במחירי הדירות ,כאשר בפועל היה זינוק חד במחירי הדירות.

    על דברים דאמר ד"ר שלמה מעוז כאן.

    כאשר אני משתמש במושג אשכנזי איני מכוון למוצא האתני אלא לאידיאולוגיה של אדם. היהודים שמופיעים בהכנסת כלה של עגנון ,או בהעבד של זינגר הם יהודים כמוני. אשכזני הוא מי שרואה שינוי בתכנים של הזהות היהודית שמרכיביה דתיים לזהות יהודית שונהואחרת שמרכיביה חילונים. ישנם אשכנזים שהולכים עוד צעד אחד קדימה ולא די שהם מזהים את עצמם כ"יהודי חדש" אלא מזהים את היהודי שאינו רוצה להיות "יהודי חדש" כיהודי נחות. האשכנזים בתודעה רואים את עצמם כבעל פריוילגיות כמו הפקידות של המפלגה הקומוניסטית , או החזירים בחוות החיות של ג'ורג' אורוול.ד"ר משה גרנות אמר שהמזרחים אינם צריכים לקונן על מצבם משום שלא נטלו חלק במפעל הציוני בתחילת המאה העשרים.

    שלמה מעוז נולד בבגדאד . היהודים הגיעו מעיראק לישראל משום שהקולניאליזם הבריטי השאיר בעירק תשתית שתוצאתה חורבן. כאשר הגיעו היהודים מעיראק לישראל הם חוו דיכוי,גזענות,אפליה וניחשול מצד המימסד הציוני אשכנזי. . את עולי פולין ורומניה שיכנו במרכז הארץ עם משרות מכובדות. מאידך לעירקים היהודים השאירו את הטוריות והמעברות. גם אם היו אשכנזים שהגיעו למעברות הם יצאו משם מהר מאוד ע"י אנשי הסוכנות.אותם פקידי סוכנות אשכנזים ניסו לדחוף את המהגרים היהודים מארצות האיסלאם לערי הקיפוח הניחשול והדיכוי בפריפריה.במקרה של היהודים העירקים פקידי הסוכנות נכשלו במזימתם ,במקרה של יהודי צפון אפריקה פקידי הסוכנות הצליחו במזימתם.

    מול פקידי הסוכנות האשכנזים עמדו הקומוניסטים העירקים היהודים שפעלו בעיראק יחד עם חבריהם הקומוניסטים הערבים למען צדק חברתי לכל אזרחי עיראק ,יהודים וערבים. כאשר התחוללה מלחמת 48 גם קומוניסטים ערבים לא יהודים נטלו חלק בשמירה על היהודים בשכונות היהודיות בבגדאד.הנסיון שצברו הפעילים היהודים ,יחד עם הבלגן שנוצר בעקבות הגעה לא מתוכננת של 120000 איש סייע במאבקם של יוצאי עירק לזכות בדיור במרכז הארץ.

    כמו באגדת פאוסט אנחנו לא יודעים מיהי גרטכן, אנחנו יודעים ששלמה מעוז הוא פאוסט ,והשטן היא כמובן הציונות כאידיאולוגיה, והמוטציה שלה קרי המדינה שהיא הקימה.

    כאשר הבריטים נכנסו לבגדד ב 2 ביוני 1941 ועצרו את הפרהוד הם עשו את הדבר כמעשה קולוניאליסטי. יהדות עיראק ניצלה , והשבח לאל שהבריטים נכנסו. אין ההצלה הנקודתית מטהרת את שרץ הקולוניאליזם.

    היסטוריוגרפית מעולם לא היה "עם יהודי" במובן של אנשים שהאידיאות שלהם נסמכו על טריטוריה ולאומיות שתכניה חילונים. בודאי שהתנ"ך לא היה ואנינו קושאן על ארץ הקודש. משום שהיהודים הגיעו בעל כרחם מעיראק שמורה להם הזכות המלאה לכפור באידיאולוגיה הציונית אשכנזית.

    הפיגועים בעיראק בשנים האחרונות אינם הופכים את המפעל הציוני לכשר. בודאי ובודאי שאין לקבל בשום אופן ובשום צורה את "היהודי החדש" עם מאפיינים חילונים כפי שראתה אותו הציונות החילונית. פיגועים בחידקל אינם חלילה סיבה לכך שערלים סלאביים יוכרו כיהודים.(המילה ערלית מופיעה אצל עגנון)

    יהודי עיראקי שמצטרף מרצון לציונות לוקח אחריות על הנכבה שהוא לא אשם בה. גם הפטנטים של "קיזוז רכוש" ו "חילופי אוכלוסין" מבית מדרשה של הציונות הם סיבה מצויינת לירוק בפניה של הציונות.

    כמי שלא רואה בפלסטינים את האשמים במעשיה של ממשלת עיראק, חשוב גם להזכיר שיהודי עיראק ששהו בעיראק במלחמת 48 לא אחראים למעשיה של ממשלת ישראל. משמעות המושג של "קיזוז רכוש" היא הפיכת התנועה הציונית לגורם מסכסך בין יהודי עיראק לבין הפלסטינים הערבים.

    פ

  • אבי  On ינואר 15, 2012 at 6:23 pm

    עם כל הכבוד, דברי מעוז צודקים. לא נשכח שהקבוצים והמושבים מחזיקים למעלה מ 80% מקרקעות המדינה. יש כאן מצב אבסורדי- מחד 2 עד 4% מהאוכלוסיה מחזיקים 80% מקרקעות המדינה. מה שחשוב,
    גם המושבים וגם הקבוצים קבלו את הקרקע במסגרת הסכם חכירה עם מנהל מקרקעי ישראל- קרי: המדינה. באותם הסכמים כתוב מפורשות כאשר ישתנה יעוד הקרקע הם מחוייבים להחזיר את הקרקע למדינה.
    היום כאשר יש קרקעות שניתן לבנות עליהם לפחות 15,000 יחידות דיור- אתם מסרבים להחזיר למדינה את הקרקע- כל זה כאמור לעיל עפ"י הסכם חתום, אתם גם מסרבים להחזיר את הקרקע בתמורה לפיצוי של 6,000 דולר לדונם. !!!כך- שמזכיר המכובד מטעה את הציבור.

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s