חסרי הבית למעצר בית!

מוצאי שבת ה-7 לינואר 2012, זה היה מוטרף! רצנו בסמטאות והם רדפו אחרינו, הם אפילו נסעו במכוניות, נשימות קצובות חזה עולה ויורד, זה הרגיש כמו סרט, זה היה בתוך הקסבה של שכונת התקווה והרודפים, תאמינו או לא אנשי יס"מ מיומנים, והנרדפים, פעילים חברתיים וחסרי בית…מי ניצח לא יודע! אבל רשמים יש לי כמה….

זה התחיל כי נמאס לנו. נמאס מהפחד, מחוסר הידיעה, וגם מהעובדה שראינו את חברותינו וחברינו למאבק מתפתלים. ילד נכנס למאהל ושאל, נגור פה גם בשבוע הבא? כולם הביטו לקרקע ואף אחד לא אמר כלום….מישהו זרק לחלל יהיה בסדר רפוי, וכולם הנהנו…הפכתי לשקרן! אני לא אוהב את זה, אני מעדיף להגיד אמת גם כשהיא לא כל כך נעימה, אני יודע, אנשים לא חשים בנוח עימי בשל כך, אבל אני מעדיף…לא בא לי להיות זה שמשקר לילדים. והם מביטים בנו בעיניים התמימות הללו, המדהימות הללו ולנו אין תשובה.

אמנה חברתית, אמנה חברתית היא אמנה שבעצם לא נחתמת אבל קיימת בין האזרחים למדינה, דיברו עליה וכתבו עליה רבות. שמות מוזרים כאלו, כמו: לוק, הובס קאנט וגם רוסו – אלו שחיו מזמן כתבו כי האזרחים שמוותרים מרצונם על זכויות וחרויות בסיס, מוותרים עליהן בתמורה לזכויות וחרויות אחרות. רוצים דוגמא? אני מוותר על חרותי להחנות איפה שבא לי, לקחת מה שאני רוצה ולהשתולל כל היום וכל הלילה ומקבל עלי את סמכות המדינה, ובתמורה המדינה אמורה לדאוג לי לקורת גג, חינוך לילדי ועוד. בישראל, המדינה אפילו דורשת מאיתנו להקריב את חיינו…ובתמורה כלום! מחוסרי דיור נשלחים למעצרי בית! (וזו רק הפעם השנייה שאני מזכיר אבסורד זה!)

אז החלטנו, פעילי פורום גוש הפריפריות (לא, לא דפני ליף, וגם לא סתיו שפיר!) לעשות מעשה, קבענו שנצא להפגנה במתחם שכונת התקווה ונעלה את הזעקה של חסרות וחסרי הבית, וננסה להפעיל קצת לחץ למנוע את פינוי המאהל בתקווה. הגיעו הרבה פעילות ופעילים, וגם אנשים מתוך השכונה הצטרפו אלינו במחאה. עם היציאה מרחוב גינת התקווה לכיוון גבעתי נעמדו מולנו עשרות שוטרים מיד הם התחילו בדחיפות וצעקות. ואנחנו רצינו בסך הכול להעלות את קול צעקתנו. אל תשכחו, אמנה חברתית, אנחנו ויתרנו על חרויות על מנת לקבל משהו בתמורה, וזה לא קורה! אז זכותנו המלאה לבוא ולהעלות את קול מחאתנו!

אז השוטרים מיד התחילו לאיים על אנשים ספציפיים, משה כהן "נקטף" תוך כ-5 דקות (ראו בוידאו) אחריו ניגשו השוטרים לאיציק אמסלם ואמרו לו "אתה מסומן" אם תרד מהמדרכה אתה עצור. הילד של איציק המקסים הסתכל עליו בחרדה והחזיק במכנסיו ואמר לו "אבא אתה לא הולך!" ניסנו להחזיק את איציק על המדרכה בהמשך הערב גם איציק וגם דנה אשתו נעצרו בדרך לוד…השוטרים ניסו לחסום רחובות, לא הצליח להם…

אז יצאנו לכיוון רחוב האצ"ל, אנשים נפצעו, הגיע אמבולנס, אנדרלמוסיה…אף אחד לא יודע מה עושים ממשיכים לצעוד, נפרדים…צעקות לא, ליצור פערים, סתם אנשים נעצרים, על המדרכה על הכביש מעצרים. יש תופים, יש סירים, מקבלים מכות! אפילו נשים מוכות. שוטרים בלי תגי שם, מכים באכזריות "חארות, משטרה זונה…" צועקים חלק, וחלק אומרים להם בתחנונים "למה? למה? אנחנו איתכם אל תרביצו!" והם אומרים לנו אתם מסומנים….הם מסתובבים עם מצלמות וידאו…

יש צעקות, מתפרצים באצ"ל הם חוסמים רצים לסמטה…ואי איזה בלגן נתקענו…חבר טוב (השם שמור במערכת J) מוצא פרצה וחוזרים לאצ"ל המשטרה חוטפים עליו את הקריזה והוא נעצר (השיחה אח"כ לאשתו עולה לי בדם…) חלק מאיתנו רצים לאיילון!!! הפגנות של מאות אלפים התפזרו הביתה כמו כבשים ואנחנו פורום גוש הפריפריות עם קומץ פעילים עוצרים את כל תל אביב יפו! רצים לאיילון, המשטרה חסרת אונים…הם מבולבלים, הם יורדים לאיילון ומביאים משם מפגינים במכות. בדרך אחד השוטרים עובר ליד חבר (השם שמור במערכת) ונותן לו בומבה לגב והופך אותו על המעקה ביטחון, אני רץ לראות מה קורה איתו הוא המום, פתאום הוא מתעשת ורוצה לרוץ לכיוון השוטר אנחנו מחזיקים בו ומונעים ממנו יש חשש שיכו אותו בצורה חמורה…הוא נרגע (כמה ימים אחרי אנחנו שוב נפגשים הוא אומר שהוא כמעט עשה את טעות חייו כשניסה לרוץ אחרי השוטר…כעת אנחנו צוחקים למרות הכאבים)

אני מרגיש מכה בגב, מישהו נפל עלי, לא אני מביט זה שוטר שנתן לי מכה והמשיך לרוץ (ארבעה ימים עד שעובר הכאב, איזה באסה זה להיות כל כך זקן….)…אנחנו כבר סגרנו את איילון, בריצה בתוך הסמטאות של שכונת התקווה אנשים מפילים פחי אשפה לחסום את תנועת הניידות, הם מקללים "תפסו אותם קרעו למניאקים את הצורה הם זורקים פחים!" אנחנו שומעים את מכשירי הקשר…

אני רץ, קשה לי…הקור הורג אותי הפלטינה ברגל כואבת, הפלטינות בגב צועקות ואני מקלל כוס אמאק זה הזמן לשטויות האלו, מה נהיה ממני? כמו אוטו מקולקל פלטינות רגולז' ברקס האלמנט עלינו….חתיאר….אני מחייך לעצמי….אני רואה מכוניות שמטרה תקועות מאחורי פחים, אני אשכרה רץ וצוחק בקול, חארות למה להרביץ! פתאום אני קולט הם רצים אחרינו….אנחנו קופצים לחצרות וממשיכים במלחמת גרילה רצים לכיוון בית דני לרדת שוב לאיילון….השוטרים מחכים גם שם….מתחילים לרוץ לכיוון השוק…חוזרים למאהל מתקפלים…

טלפון, ראבק הוא לא על רוטט ישמע אותו…עונה מהר…עצרו את ל….מה? לא יכול להיות טלפון ל… אני בניידת תתקשר לאשתי… לא ידעתי שזה יגמר ב-43 עצורים!!!! אבל זה מה שקרה…אני מתקשר היא כבר לא מאמינה לי. יותר מידי אני ול…חמדנו לצון והתקשרנו אחד לבת זוגו של השני ואמרנו שנעצרנו…ועכשיו הן לא מאמינות….תשבע, אני נשבע…זהו היא מאמינה. ראית אותו? לא! לא יודע איפה עצרו אותו אני במקום אחר…מה עושים…לא יודע עוד רצים מיד נדע…צריכים עו"ד, לא אל תדאגי נסתדר…

אביבה מתקשרת, אם אתה עצור אני קורעת אותך…לא אני לא עצור, קחי אויר יש בלגן, נדבר אח"כ…בדרך לוד בזינזנה הגדולה עוצרים את איציק אמסלם ואשתו…אנחנו רבים עם מפקד התחנה שישחרר אותם, הוא מנפנף אותנו, ואני מסנן קללה…נמאס לי…אנשים מרגיעים אותי…

חוזרים למאהל…מלא טרמפיסטים, חוגגים כאילו לא יודע מה…היו יכולות להיות חגיגות כאלו עם 100,000 מפגינות ומפגינים אם לא הפחדנות של האנשים בתחילת הדרך, ועכשיו כולם מלאי אדרנלין, כאילו לא יודע מה…הם לא עצורים…אנחנו חברות וחברי פורום גוש הפריפריות מתרכזים מהר להעריך נזקים רוב העצורות והעצורים הם מהפורום, מתחילים לתקתק את העניינים, כולם מרוכזים במטה יפתח…אנחנו נוסעים…כואב לי, יא אללה עוד לילה במשטרה….

אנחנו מגיעים, שבו בחוץ אל תכנסו לכאן…קר לנו! מה זה מעניין אותנו אל תהיו כאן! התוצאה ערבויות עצמיות, צווי הרחקה, ולילה ארוך בלי שינה…וביום ראשון, שבוע ויום אחרי, הם באו בטרוף! הרסו את קורת הגג היחידה שהייתה לאנשים, מאהל התקווה פונה! ובנוסף כאילו להוסיף חטא על פשע, דנו חסרי בית למעצר בית! אדוני ראש הממשלה, איך אתה? איך האישה? איך הילדים? איך אתם ישנים בלילה? אני מקווה שחמים ונעים לכם! כי לנו קר ומגעיל!! ולא נפסיק עד שתבין שאין לנו כבר מה להפסיד מלבד את החברה שלנו!!!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • nataliemessika  On ינואר 16, 2012 at 9:53 pm

    כל הכבוד. אהבתי גם את האמנה של ישראל החדשה.

Trackbacks

  • By חרא דפוק וחרטא | העוקץ on ינואר 22, 2012 at 9:32 pm

    […] החוק הופך לחידת זן ברוח "מחוסרי בית למעצר בית" (כפי שקרה לאנשי מאהל התקווה), ניכר שהגיון השפה של החוק ניתק ממציאות החיים. כפי […]

כתיבת תגובה

