משטרה? שעון מעורר למחאה!

זה היה כבר לפני שבועיים בדיוק, הפגנה מיתולוגית, לא עוד הפגנה, אלא הפגנה מיתולוגית שתיכנס לפנתאון, הפגנת הזעם לילה לפני שחולדאי בא לחסל את מאהל התקווה, והשוטרים החליטו להעיף חסרי בית למעצר בית! כמה טמטום!אז הם עשו את זה ואנחנו המשכנו בשלנו והמחאה שקצת נרדמה התעוררה. אבל על הדרך חברים וחברות נלקחו למעצרים וכאלו, ואחד מהם חבר שלי טוב, להב. אותו עצרו אחרי שנפרדנו בהפגנה בתקווה אני רצתי לכיוון איילון ואותו עצרו באצ"ל…על השיחה לאשתו כבר כתבתי; אז כעת אני מעלה את מה שהוא, להב, כתב על אותו מעצר…לעיונכם.

אנא מכל אחת ואחד מכם, קראו הפנימו והפיצו, ואם זה נוגע לכם, אז צאו איתנו לרחובות לא משנה גשם או קור, זה חשוב מידי מכדי לשבת בבית מול הטמבלויזיה….

זהו וידאו של הפינוי והצלצול המעורר שכולנו קיבלנו:

לכל מען דיבעי,

במוצ"ש, 07/01/2012, נערכה הפגנה נגד פינוי מאהל התקווה בתל אביב. אני, להב זוהר – תושב תל אביב יפו, לקחתי חלק בהפגנה זו אשר התחילה בהתכנסות בגן התקוה, בו נמצא מאהל מחוסרי הדיור מאז יולי 2011. בערך ב 20:30 החלו המפגינים לצעוד לעבר מרכז השכונה, בואכה שוק התקוה.

בשעה 21:30 לערך מצאתי את עצמי צועד ליד סתיו שפיר במעלה רחוב אצ"ל בחלקו הדרומי. לפתע ניגשו אליה שלושה שוטרים גברים והודיעו לה שהיא עצורה, ומשכו אותה לעבר ניידת שהייתה במקום. הם לא הודיעו לה עילת מעצר, לא הזדהו ומשסתיו מחתה על עצם מעצרה, הם גררו אותה לניידת. אני צעקתי לעברם שהם חייבים לעצור אותה בעזרת שוטרות נשים, ושאסור להם לגעת בה. משהבנתי שלא יהיה מה לעשות בקשר למעצרה, הסתובבתי משם, ופניתי להמשיך בכוון הצעידה, כשאני ממשיך לקרוא קריאות מחאה, ועידוד למפגינים האחרים. בשלב זה ניגש אלי קצין משטרה, וכשהוא מיידית אוחז בזרועי בחוזקה אמר לי: "אתה עצור" שאלתי אותו מדוע ובאופן טבעי, נעצרתי במקומי ומחיתי על עצם המעצר. שני שוטרים נוספים תפסו אותי וגררו אותי לאותה ניידת, כשאני מוחה על כך בקול, אך איני מתנגד.

בתוך הניידת, בספסל האחורי, כבר ישבה סתיו שפיר ולידה שוטר יס"מ כבן 25, קירח, בעל מבנה גוף אתלטי וחזק, גובהו כ-  170 ס"מ. זהו גיבור סיפורנו. נקרא לו "הגיבור". אני קורא לו כך, כיוון שבדיעבד לא נשא תג שם כדרוש על פי חוק, וסירב להציג תעודה או לנקוב בשמו בע"פ.

אני הוכנסתי לספסל האמצעי. לידי כבר ישב האזרח חן משגב, כשידיו אזוקות. במושבים הקדמיים של הניידת ישב שוטר יס"מ נוסף, ממוצא אתיופי, שנראה בן אותו גיל, בגובה דומה, מבנה גופו רחב ומוצק יותר, ופניו עטורות זקן צרפתי. גם הוא היה לא מזוהה, אולם בהמשך האירוע הציג את עצמו כגיורא, ואף הראה לנו תעודה מזהה. אגב, בהמשך בתחנה, פגשתי בגיורא שוב, ואז היה על בגדיו גם תג שם.

משהוכנסתי לניידת נאזקתי מיד ע"י גיורא. מחיתי על כך ואמרתי: "אני לא פושע, גנב או רוצח.. אין צורך באזיקים הללו. אין לי לאן לברוח, והערב שלי הסתיים." בתגובה התנפל עליי "הגיבור" בשטף של צעקות וקללות קשות: "סתום את הפה יה מזדיין, אני יזיין אותך בתחת…" ועוד ועוד. מכיוון שהבנתי מיד שיש לי "עסק" עם מטורף, פניתי לשוטר השני,  אותו גיורא, וביקשתי ממנו שירפה את האזיקים על ידיי שהכאיבו לי. בשלב זה הוא סירב. לא הרפתי, ופניתי אליו בבקשות חוזרות ונישנות, ותבעתי במפגיע ובאסרטיביות שירפה את האזיקים. "הגיבור" מאחור התנפל עליי ברצף נוסף של קללות וגידופים כשהפעם הוא מוסיף: "אתה מטריף אותי.. אל תטריף אותי..", ומיד לאחר מכן הגיע מטר של אגרופים (כ 15-20) מכל עבר, בצלעות, בירכיים, בגב, בידיי האזוקות שהגנו על גופי וראשי. חן וסתיו "שנלחצו" מאוד מהאלימות הקשה צעקו לו שיפסיק, וגם ניסו להרגיע אותי. משפסקו האגרופים, התרוממתי שוב במקום מושבי, ושוב ביקשתי מגיורא להרפות את האזיקים, אמרתי לו: "האזיקים הדוקים מידי, חם לי, אני כבר לא ילד, שאני לא יקבל פה התקף לב, אני יכול להיות אבא שלך.." בתגובה, גיורא הרפה את האזיקים על ידיי.

בהמשך הלילה, בתחנת סלמה פגשתי שוב את "גיבורנו" מלווה במספר שוטרים ושוטרות אחרים. הוא היה עדיין ללא תג שם, וביקשתי ממנו שוב שיציג את עצמו. הוא לא הגיב. אמרתי לו: "בעיניים של הילדים שלי אני לא אתלונן עלייך, זה לא בכבוד שלי, רק תגיד לי איך קוראים לך, שאדע איך קוראים לך כשתופיע לי בלילה בחלום.. כי אני אופיע בסיוטים שלך ותדע תמיד שאני להב".

"גיבורנו" הסתובב והלך משם. לאורך הערב ביקשתי מגיורא ומשוטרים אחרים לדעת את שמו, ונעניתי בסירוב. בחקירתי ציינתי כי הוכיתי ע"י אותו שוטר אשר סירב להזדהות.

החלטתי שלא להגיש תלונה, כיוון שאני מטיל ספק ביכולתה ורצונה של משטרת ישראל לחקור את עצמה בנושא, וכיוון שבמהלך קיץ המחאה האחרון יצאה הוראת מפכ"ל מפורשת לגבי חובת ענידת תגי שם, שבפועל אינה ממומשת.

אני מקווה שעדות זו תמצא את דרכה למקומות בהם ניתן יהיה לטפל מערכתית ונקודתית במקרים כאלה כדי לצמצם ולמנוע את הישנותם בעתיד. כולי תקווה שבעזרת עדותי זו ניתן יהיה להוקיע התנהגות מסוג זה, ולעזור לפלוט מהמערכת טיפוסים מסוג "גיבורנו".

בכבוד רב,

להב זוהר. אזרח.

תל אביב יפו.

אהבתם, הפיצו לחברותיכן וחבריכם, ואל תשכחו לעשות לייק בעמוד הפייסבוק של הבלוג ביקורת ולא בהכרח בונה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נבות זיו-אב  On ינואר 21, 2012 at 9:04 pm

    המשטרה משתגעת וזה לא בא לה סתם במקרה. מזג האוויר נוח. האוויר נקי גשם יורד. אז מה קורה פה ? כנראה חלק מתופעת הפחד של הימין שכבר לא בוחל בכלים שלו- חקיקה, משטרה , עיתונות ,חירויות הפרט, זכויות האדם והאזרח, מכל הבא ליד. הדמוקרטיות הערביות משגעות אותו. מנסים להתכחש. ניסיונות אחרונים של מאבק פוליטי תרבותי דתי של החונטה הצבאית והכהונה הדתית שמאבדות את הרסן, וזה קורה דוקא כשמשמאל אין מנהיגות. וזה מה שמענין כאן באמת. הפחד של הימין מכוון לשמאל הציבורי של המחאה, לדרישה לשינוי הסדר הלא מסודר, הפחד מאבדן העצמה המזויפת ,הפחד מצילו של השמאל, הפחד של ילד קטן מרוח רפאים. זה אומר שאנחנו בדרך הנכונה.

    • דרור בל"ד  On ינואר 22, 2012 at 11:01 pm

      לדעתי אתה מפחית מאד מגודל הסכנה.
      הימין לא מפחד כלל, להיפך. יש לימין תכנית פעולה סדורה למיגור המחאה הזו, ואין להקל ראש בכך. על דרכי הפעולה של מה שמכונה משטרה – אהרונוביץ', נתניהו וארכי פושע המלחמה ורוצח הילדים ברק – כדאי לקרוא כאן: התייעלות האלימות – רנן יזרסקי, העוקץ
      http://www.haokets.org/2012/01/06/%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA/

      המאבק אינו פוליטי, אינו תרבותי ואינו דתי אלא המשך המאבק של החונטה הצבאית ושל בעלי ההון בדרכים אחרות. המתנחלים ואנשי שלומם אינם אלא מריונטות בתכניתם של רבי המרצחים ושל סוחרי הנשק. המושג 'התנחלות בלתי חוקית' הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך. סמי שלום שטרית תיאר בספרו את הדרך בה חיסלו הציונים-אשכנזים את המחאה של הפנתרים. השיטה – פרט לעדכונים המתאימים לזמן ולזהות המפגינים – זהה. אז זה נגמר במלחמת אוקטובר. היום הצליחו מנהיגי המחאה, ויותר מכולם סתיו שפיר, להזהיר מראש מפני מה שמכונה מבצע, כך שטבח נוסף נדחה. נדחה אך לא בוטל. (כדאי לזכור את חיוכו של פושע המלחמה גבי אשכנזי כאשר העביר לפושע המלחמה בני גנץ את "בנק המטרות" בטקס חילופי המפקדים).

      גנרלים אמריקנים מתחילים להסתובב כאן, תרגילים משותפים מיוחצנים ע"י עיתונאי חצר כמו עמוס הראל אבי יששכרוף והכוכב החדש של הארץ גילי כהן, אלון בן דוד ואור הלר, יואב לימור ויינון מגל, ויש גם את ערוץ2 ואת YNET שמי יודע מה הם מסיתים ומדיחים, אנשים עוסקים ביאיר לפיד (מי זה?) ובהבלים אחרים כמו הגנה על מה שמכונה דמוקרטיה.

      אם יש משהו שכדאי ללמוד מהאשכנזים הוא תגובתם לעלייה של הנאצים בשלהי שנות השלושים. מי שהקל ראש, מי שלא האמין, שילם על כך בחייו. היטלר לא פחד, קדאפי לא פחד, אסאד לא מפחד וגם ארכי פושע המלחמה אהוד ברק לא מפחד. להיפך, לדידו 25 אלף הרוגים כתוצאה מתגובה אפשרית של אירן הוא דבר שהמדינה הציונית יכולה להכיל. מטרתם האמיתית של הציונים הוא לבצע טרנספר נוסף לפלסטינים כאשר תתלקח מלחמה עתידית. כך, ורק כך, יהיה אפשר לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית.

      במאבק נגד הפורעים הציונים לא מספיק להיות צודק. הכרחי גם להיות חכם.

  • ורדה גיל  On ינואר 22, 2012 at 10:34 am

    הנ ה עוד פעילות "ברוכה" של המשטרה בחסות משרד הפנים, ממשלת ישראל, עירית תל אביב והשד יודע מי עוד http://youtu.be/qdB8JPb84o8

  • חן משגב  On ינואר 23, 2012 at 12:30 pm

    תודה רבה על הטקסט החשוב הזה. זו הפעם הראשונה שאני קורא את עדותו של להב באופן מלא,אם כי ידעתי ממנו כי הוא אינו מתכוון להגיש תלונה למח"ש (ואני מבין ובמידה רבה מצדיק את החלטתו). הדברים שהוא כתב לא רק נכונים אלא שאני עד להתרחשותם בדיוק כך. יתרה מכך, בשלב כלשהו במהלך "ההשתוללות" והמכות בתוך הניידת (כמובןשאותו שוטר בשם "גיורא" טרח לסגור את הוילונות בניידת כדי שלא יראו מבחוץ…) ביקש היסמניק המשתולל מחבריו במושב הקדמי שיביאו לו אקדח טיזר. לשמחתי הצלחנו להרגיע את להב ולכן נמנעה ממנו תקיפה בטיזר. זה מצחיק ועצוב כי בזמן שהיינו במעצר בתחנת סלמה שמו אותנו בחדר בו היו תלויים על הקירות הוראות שונות לשוטרים ובהם גם הוראות מדוקדקות מתי מותר להשתמש בטיזר על פי הנהלים והסברים עד כמה זה מסוכן. מיותר לציין כי בהוראות לא נאמר דבר על אדם אזוק ועצור בתוך ניידת, אך אנו יודעים שהמשטרע עושה זאת פעם אחר פעם ומפרה את נהליה שלה שוב ושוב.
    עוד ארצה להוסיף על עדותו של להב כי ברגע שהניידת הגיעה לתחנת משטרת דרך לוד (המקום הראשון בו הוחזקנו באותו לילה) דרשה סתיו שפיר לדעת את שם השוטר האלים וסירבה לרדת מהניידת. אותו שוטר תפס אותו בתנוחת חניקה, הניף אותה באויר בעודה נחנקת וסחב אותה כך מרחק של כמה עשרות מטרים, אי אפשר היה לא להזדעזע מהאלימות הזו.

Trackbacks

כתיבת תגובה

