צ'יק צ'יק הרכבת….

האם ראוי שמנהיג פועלים יסכים לא להשבית את המשק שלוש שנים? במי מדבר סרה יאיר לפיד? על כך במאמר, ועוד על מאבק ועד עובדי הרכבת, שהוא המאבק של כולנו, ועל שתיקת שלי יחימוביץ בעניין עובדי הקבלן

ואתם רוקדים (בג'נקי?)

הנה כמה דברים שקרו השבוע בפוליטיקה הישראלית וכולנו המשכנו בחיינו כאילו כלום.

1. עיני ניסה להציג את עצמו שוב כמנהיג פועלים, נלחם את מלחמתם של עובדי הקבלן, חתם על הסכם מביש שהמשיך להחזיק את עובדי הקבלן ללא פנסיה מסודרת ללא עבודה קבועה וללא ההטבות להם זקוק כל עובד ועובדת, ולקינוח, חתם על התחייבות שלא לשבות בשלוש שנים הבאות! ואני שואל איזה מנהיג פועלים חותם על דבר כזה? מה הוא השיג לעובדי הקבלן? וכמה עובדי קבלן מועסקים על ידי ההסתדרות?

2. יאיר לפיד החליט להציג את עיקרי משנתו, כן, כן, הבן של טומי עמד ואמר את דברו. ואני וחברי עופר אריאן כבר הצענו לו לשתוק עד הבחירות, אבל לצערנו הוא לא מקשיב לנו, וככה הוא מאבד גובה לאט לאט. זה נשמע לא רע מה שהוא ואמר, אלא אם אנחנו מתחילים להיטפל לקטנות, כמו למשל, הוא לא מדבר על אף אחד סרה בשם המפורש מלבד שר השיכון אטיאס! אתן מבינות? הוא נכנס באטיאס, לדבריו "הכסף הולך לדירות לחברים של אריאל אטיאס ולתספורות של הטייקונים." הוא לא מדבר בשם המעמד הנמוך, המוחלש, הוא שוב מדבר בשם מעמד הביניים, הוא ממשיך ללכלך על ש"ס ויהדות התורה (!) מבלי לדבר על מי שמנהיג את המדינה, הליכוד ולפניהם העבודה. מתחת לשיח הזה עומדת המון גזענות שתחשף יותר ויותר. אני לא מכיר ראש ממשלה אחד שהדתיים כופפו את ידיו לעשות משהו שהוא לא רצה. לא, נערי האוצר, לא אשמים במצב, זהו ראש הממשלה שנותן להם לעשות מה שהוא רוצה. מי שמדבר על מעמד הביניים, והטייקונים שלא ילך עם שליחיהם בתור נציגיו לכנסת, יש משפט כזה על אבנים ובתים מזכוכית. מעשה אבות סימן לבנים, אותה גזענות ואותה שנאת דתיים, עברו 15 שנים וכלום לא נשתנה, אה, סליחה רק השם השתנה זה כבר לא טומי זה יאיר….

3. מאבקי עובדים אכזריים מתרחשים כאן, עובדי קבלן וגם עובדי הרכבת (אליהם עוד נחזור), ומי תומכת בעיני או מחרישה בעניין עובדי הקבלן? ובכן התשובה לצערי היא יושבת הראש של מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ. איפה את שלי? הכיצד תמכת והסברת מהן הישגי השביתה האחרונה? מהם אותם הישגים? הקליטה של עובדי קבלן על ידי המעסיקים הפרטיים, בעוד הממשלה לא תעשה זאת? העובדה שיש רבבות של עובדי קבלן המועסקים על ידי ההסתדרות? מדוע לא לצאת חוצץ נגד הפרקטיקה של העסקת עובדי קבלן באופן גורף, גם בהסתדרות? ומה עם עובדי הרכבת? למה לא לצאת ולתמוך בהם? קשה, קשה מאוד היא הפוליטיקה, מתחילים החשבונות, והאידיאולוגיה קצת זזה הצידה…

4. רבים דיברו על עובדי הרכבת ועל השביתה המוצדקת שלהם. אני בעיקר רוצה לתת צלצול השכמה לכל אלו שיושבים וצועקים על עיכובי הרכבת, וכל אלו שצועקים שיש לפרק את ועד עובדי הרכבת ולהפריט להפריט ולהפריט. ישנו הסיפור הידוע של בריטניה, ואני יודע שלא רבים מבינים מה קרה שם. אז הנה בשני חלקים סרט על החורבן שעשתה ההפרטה למה שנחשבה על ידי רבים כמערכת הרכבות הטובה בעולם:

חלק 1

חלק 2

וכמובן התובנה. הפרטה אינה מתכון לשיפור שרות או שיפור מוצר, לעיתים הפרטה פשוט הינה הרס של מוצר ציבורי טוב שזקוק לעוד קצת טיפול על מנת להפוך למצוין. כעת הממשלה עושה כל אשר בידיה על מנת להשניא את עובדי הרכבת ורכבת ישראל על הציבור על מנת שיקל עליה להפריט את מערך הרכבות של ישראל, וכאן המקום להזכיר כי אנחנו שילמנו מכיסנו על הרכבת, מהמיסים שלנו, והרכבת הזו היא שלנו! מה שיקרה הוא שימכרו אותה תמורת נזיד עדשים לאנשים שהרכבת מעניינת אותם כקליפת השום, הם יסחטו אותה כלימון למקסם רווחים ובעוד 20 או 30 שנה נקבל חזרה את אותה הרכבת במצב קטסטרופלי, לפחות אל תגידו "לא אמרתם לנו!" אם אתם מבינים צאו ותמכו בוועד עובדי רכבת ישראל, הם נאבקים את המאבק של כולנו.

וכמובן, אי אפשר בלי לציין את הגועל שבה מתנהלים עיתונאים ושאר מיני גזענים ביחסם לגילה אדרעי. לכל אלו שבטוחים וטוענים בלהיטות כי אין בעיה של גזענות ומזרחים הנה הטור של שי ניב: "מה מפריע לנו בגילה אדרעי?" לי זה ברור ולכם?!? מעניין מה ההבדל בין גילה ועובדי הרכבת בנושא בית המשפט לעבודה לבין המתמחים? מה ההבדל בין פלאפל ג'ינה, לבית קפה כזה או אחר. מעניין מה נשמע הפעם?

5. ולסיום, קדימה! קדימה מספקת לנו המון כותרות, יחסית למפלגה שרבים מנבאים לה התרסקות הפעילות מראה ההפך. לבני ומופז זה כבר סיפור ישן, עדיין ממחנה לבני נשמעים הקולות האנטי מזרחים בכול הנוגע למופז, זה מקבל גוון קצת עצוב/מצחיק בעיני "הוא לא מנהיג" "אין לו את זה" ועדו כל מיני מילים נבובות, כאילו ציפי כבר הנהיגה אותנו דרך משברים ועוד, ומופז מעולם לא היה בתפקידי הנהגה כמו למשל רמטכ"ל ועוד. אולם לא בכך עסקינן, "הבשורה" מגיעה מכיוונו של שלומי לחיאני, האיש והאגדה, ראש עיריית בת ים, האיש שלקח את בת ים מלאת הסטיגמות והבעיות והפך אותה לפנינה! אותה ראש עירייה בישראל (!) שנעצר אל מול מצלמות כל הערוצים האפשריים בישראל באחת ההדלפות המכוערות ביותר שידעה מדינת ישראל ממשטרת ישראל, כאחרון העבריינים, ועדיין לא הוגש נגדו כתב אישום! הוא שוקל להתמודד לראשות קדימה, ומכריז ריש גלי שהוא יהיה ראש ממשלת ישראל. מי יודע? אולי אנחנו צופים בישראלי האמיתי? אם הוא הצליח בבת ים יש סיכוי שיצליח ברמה הלאומית? ימים יגידו, מה שבטוח לא משעמם בקדימה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רונן צלח  On פברואר 20, 2012 at 5:57 pm

    גילה אדרעי-סתם בבונית שעושה באלגן במדינה .
    זוכרים את כל השחיתויות והנפוטיזם של ועד הרקבת.
    מקוה שישראל כץ וביבי יהיו חזקים הפעם כי לאזרחים מגיע הכי טוב.

    • hani24  On פברואר 20, 2012 at 8:45 pm

      ואללה רונן זאולוג הפכת לי כאן. אולי במקום לקלל ולנאץ תגיד מה הבעיה שלך עם גיל. ולא סתם תטיל רפש?
      לגבי העוצמה של ביבי וכץ, אם יקרה, ואני מקווה שלא, נדבר 10 שנים אחרי ואז נראה מי ״הבבון״ כאן…..

  • דרור בל"ד  On פברואר 20, 2012 at 6:17 pm

    תגובה שנכתבה במקור לרחביה ברמן, 19.2
    http://www.kedem.info/?p=63717

    רחביה ברמן מפיץ תעמולה ציונית זדונית על מנהיגת מאבק אמיתית, כפי שמאבק אמור להתנהל. על כך בהרחבה בתגובותיי למאמרו של איציק ספורטא – מוכשרים ב"שינויים מבניים"- העוקץ, העוסק בוועד עובדי הרכבת ובהתייחסותה של התקשורת הציונית אליה.

    כך נכתב: "הייתי מציע להם למצוא מישהי קצת יותר… עוברת מסך? עוברת בידוק ביטחוני? עוברת מסנן פריחות בסיסי? שתייצג אותם מול הרשויות".
    המלצת על אתר עבודה שחורה. מקווה שקראת שם על התנהלותם של אורי יוגב וישראל כץ. מקווה שהבנת שהתרבות אותה מייצגת גילה אדרעי, או יותר נכון תת התרבות הזו, שעבר זמנה מן העולם, אם היה לה מקום אי פעם (השופט דרורי על הפנתרים השחורים) משמשת רק תירוץ לחבורה של פושעים ציונים אשכנזים גזעניים המתכסים תחת שמות מכובדים כמו "כבוד השופטת", "כבוד השר" וגרורותיהם בתקשורת הציונית אשכנזית. הכל כתוב במאמרו של הני זובידה שם, במאמרו של מתי שמואלוף, במחקרו המקיף של אמנון פורטוגלי שם וגם בתגובותיי שלי באתר העוקץ.

    הוספת כאחרון הציונים-אשכנזים: "גם לשים זין צריך לדעת איך… האדם שנשלח לייצג את העובדים בבית המשפט עדיין צריך לשחק את המשחק, או לפחות לצאת פחות צ'כונה". וקינחת בגפילטע פיש: "איך שהיא הרימה לשופטת להנחתה עם ה"באתי באוטובוס מהצפון" היה פאתטי".
    אני חושב אחרת. לדעתי "באתי באוטובוס מהצפון" הינו לא פחות חשוב מ"הגברת שלצידי" של סתיו שפיר (בעניינה של הגב' מירי רגב) ולא פחות גאוני מ"עזוב אותי באמ'שך" האלמותי של דפני ליף. חשיבותן של אמרות אלו הוא בהרחבת גבולות השיח הלגיטימי. היחס למה שמכונה בשיח הציוני ח"כ השתנה לאחר ראיון זה, היחס לשאלה החצופה של שרון גל השתנה בעקבות תשובתה של ליף. גם היחס למה שמכונה בשיח הציוני "בית דין לענייני עבודה" שאינו אלא בית דין להכשרת פשעי עבודה אמור היה להשתנות לו הייתה יותר תמיכה ציבורית ופחות פרופגנדה ציונית אשכנזית גזענית לאמרה חשובה זו.

    "באתי באוטובוס מהצפון" צריך היה להיות הצו המוסרי של כל אדם הגון בייחסו למכשירת פשעי העבודה נילי ארד או מי מטעמה. לו היו הרופאים המתמחים מפירים את צווי המניעה הבזויים של נילי ארד ייתכן כי הבזיון המכונה עופר עיני היה נעלם לעד מהנוף הציבורי, כמו גם ידידתו הטובה והבזוייה יחימוביץ'. אבל כרגיל אצל האשכנזים, את העבודה השחורה הם ישאירו לשחורים.

    • דרול  On פברואר 21, 2012 at 2:56 pm

      טוב , אתה גם תומך בטרוריסטים ערבים , למה שלא תתמוך בטרור ההסתדרותי?

      • hani24  On פברואר 21, 2012 at 3:46 pm

        תסביר לי מה לשמיטה והר סיני? אתה יכול להתנגד למה שהוא כותב אבל סתם ככה לכתוב שטויות בחייך, נראה לי נכנסת לבלוג הלא נכון…או לחלופין שעצרת באמצע הכתיבה. יש לך משהו סובסטנטיבי לכתוב על מה שדרור כתב כאן אהלן וסהלן תפאדל אם לא אז למה סתם תגובות בלי שום תוכן ועניין?

  • רונן צלח  On פברואר 21, 2012 at 11:32 am

    השרות ברקבת גרוע,הרבה איחורים ושביתות.
    רוצים לפתח יותר קוים ולהזמין יותר ציוד וכך תהיה יותר עבודה לאנשים.
    הועד הזה והקודם רק תוקע את הכל.
    וכן יש פה מדינה ובתי משפט שצריך לכבד.

    • hani24  On פברואר 21, 2012 at 2:04 pm

      בסדר אני מבין אנחנו לא מסכימים לגבי מי אשם אבל למה לכלך את הפה על גילה אדרעי, מה זה גורם לך להרגיש חזק יותר או צודק?
      שנית, הועד לא אשם בכלוםף זו הנהלת הרכבת שתוקעת את הרכבת ואת השיפורים! ומאחורי המהלך הזה עומדת חונטה פוליטית שרוצה למכור את המשאב הציבורי הזה בנזיד עדשים למי שיעשה ממנו רווח נאה ויחזיר לנו אותו הרוס!!!! ולגבי בתי המשפט, לא צריך לכבד ולא כלום! כבוד לא נותנים אלא מקבלים, ומקבלים עבור עשייה חברתית וצדק, ובמקרה דנן, בתי המשפט לא אמורים לקבל כלום איך שהם פוסקים ומתנהגים! בושה וחרפה למדינת ישראל ובכלל למילה צדק להזכיר את בית המשפט הישראלי וצדק באותו משפט.

  • דרול  On פברואר 21, 2012 at 2:55 pm

    לא מספיק נאמר על הבריונות , השחיתות והסיאוב של אנשי עייני ברכבת ישראל , ברשות שדות התעופה , ברשות הנמלים וכן הלאה.
    אין לי עניין בפעילת ועד כזו או אחרת, גנגסטרית ככל שתהיה, אני מתריע נגד כל מי שמעוור את עיני הציבור ומנסה להעלים שהוועדים הביריוניים של המונופולים למינהם , הם עיקר הסיאוב במדינת ישראל.
    נכון , יש הרבה מה להגיד בגנות הועדים של עובדי המדינה , אבל שם לפחות יש את נציב שירות המדינה שאמור לפקח עליהם.
    ברשות הנמלים, ברכבת ישראל , במקורות וכן הלאה, אין דין ואין דיין , שלטון האגרוף והיד על השאלטר.
    זוהי עניבת החנק סביב לצוואר הציבור הישראלי והשביתות רק מוכיחות זאת, אלא שהשביתה מתרחשת על פני השטח ואילו מתחת לפני השטח מתרחשות עשרות עיסקאות אפלות בהם מוסרים "נערי האוצר" את רכוש הציבור לידי ביריוני הוועדים.

    • hani24  On פברואר 21, 2012 at 3:43 pm

      ולדעתי אתה טועה ומטעה, רכוש הצציבור נמסר לטייקונים ואני יכול להוכיח זאת על ידי שיוך של מה הופרט ולידי מי…האם אתה יכול לעמוד מאחורי כל אותן סמסמאות ריקות שאתה כותב כאן?
      הני

      • דרול  On פברואר 21, 2012 at 4:13 pm

        לא טועה ולא מטעה. מנופאי בנמל אילת שמקבל 66 אלף ש"ח בחודש ברוטו בעוד מנופאי זההבחברה פרטית מקבל 12000 ש"ח הוא גזל של הציבור , כי הציבור משלם למנופאי בנמל וכמו המנופאי הזה יש עוד רבבות.
        העניין ששתי התופעות מתקיימות זו לצד זו ובמקרים רבים מזינות זו את זו. גם הטייקונים מקבלים וגם הוועדים הגדולים מקבלים.

        • hani24  On פברואר 21, 2012 at 5:11 pm

          דרוך אתה נותן דוגמא אחת לשכר מופרז, ושלא תטעה אני מסכים שיש בעיות עם האיגוד, אבל מכאן לכל מה שכתבת הדרך רחוקה מאוד מאוד ועוד פעם מאוד.
          למרות כל בעיות הוועדים ויש בעיות אני מעדיף להתמודד עם הוטעדים ועובדים מאוחדים מאשר טייקונים או 12 משפחות ותחשוב על זה…

          • דרול  On פברואר 22, 2012 at 5:41 pm

            הדוגמה הזו היא דוגמה מצויינת ומדיניות צריכה להיות מתוכננת לפי דוגמאות כאלו.
            אני אתן לך עוד דוגמא מצויינת. אזרח עובד צה"ל שתפקידו להיות פועל בניין פשוט שבפשוטים מגיע לקראת סוף תקופת עבודתו למשכורת של בין 27 ל30 אלף שקל ברוטו.
            הוא מקבל דרגת "אומן" , אחר כך דרגת "רב אומן" ובמקביל מקבל "שכר עידוד" ו"גמול השתלמות" ותוספת וותק וזהו , ככה מגיע פועל בניין למשכורת של עשיריון עליון.
            קח את מוסטפה מטירה , הוא יעשה עבודה יותר טובה בשכר של 8000 או 9000 ש"ח לחודש. אותו הפרש של 20000 ש"ח לעובד הוא אותו מרכיב שאתה יכול לשנע אותו לבריאות , חינוך , תרבות ומה שלא תרצה ואתה לא צריך לחשוב איך לשאוב אותו מהטייקון, זה כסף שכבר נמצא אצלך.

            מצד שני לטייקונים אתה יכול להעלות מיסים , להפעיל רגולציות , הגבלים עיסקיים , הם יריבו איתך בוועדת הכלכלה ולפעמים יפסידו.

            לוועדים אתה לא יכול לעשות כלום , כי כל פיפס הוא מבחינתם עילה מוצדקת להשבתת המשק , בתי החולים , התחבורה הציבורית , הכל מותר ובלבד להמשיך לעשוק את הציבור.

            • hani24  On פברואר 22, 2012 at 7:50 pm

              נתחיל בתודה, אבל נמשיך ב"בחייך. מצד אחד דוגמא מצוינת ומצד שני אתה סותר אותי ללא כחל וסרק, זה ממש כמו "לשיטתך"…

              אין לי שום בעיה עם עובד שמרוויח כמו שצריך, אני אפילו מעדיף עובדים שמרוויחים הרבה, זה טוב יותר מאשר טייקונים שמושכים מיליונים, חלקם אפילו מיליארדים, ואז הם "מסתפרים" מילה מכובסת לגונבים על חשבון כספי הפנסיה שלנו!

              אני עוד לא ראיתי טייקון שהפסיד!!!! מעניין, אתה טוען שיש כאלו, אני אשמח לדוגמאות ולא לסתם מילים. מצד שני ראיתי מאות אלפי עובדים שאיבדו פרנסה וחיים היום מהיד לפה בלי יכולת להשאיר לילדיהם דבר, ואתי זה מפחיד!!! וועדים חזקים זה הדבר הטוב ביותר לעובדים, נכון יש קילקולים, אך אני מעדיף קילקולים מסוג זה ולא מהסוג של הטייקוני המסתפר גונב ומתגלח על חשבוני ומוכר לי שוקולוד בפי שלושה מחיר מאשר בחו"ל….

              • דרול  On פברואר 23, 2012 at 12:47 am

                טייקונים מפסידים כל הזמן. איזנברג הפסיד , לבייב הפסיד קרוב ל800 מיליון שקל , תשובה הפסיד כמעט אותו דבר. אתה לא מבין את זה , כי אתה לא טייקון , אבל האנשים האלו הפסידו רכוש שבשבילו הם עבדו עשר שנים . זה הרבה.
                אתה גם כן לא מבין על מה אני מדבר. אין לי בעיה עם עובדים שמרוויחים יפה. זה מצויין , כל זמן שזה לא על חשבוני.
                בסאיקו , באלביט , בסאנגארד מרוויחים יופי ואני שמח בשמחתם , אבל הועדים החזקים , הם שודדים וגנבים וכל "הכוח" שלהם נובע מהיכולת שלהם להכות בציבור ולהתעלל בו ולכן צריך להכות בהם בחזרה.

                • דרור בל"ד  On פברואר 23, 2012 at 3:53 am

                  דברים הנשגבים מבינתו של הני זובידה:
                  1. "טייקונים מפסידים כל הזמן. אתה לא מבין את זה כי אתה לא טייקון".
                  2. "האנשים האלו הפסידו רכוש שבשבילו הם [הטייקונים!] עבדו עשר שנים".

                  ישנם בריונים. עופר עיני הוא בריון מסוכן. להערכתי הוא מכין את הסכם הכניעה של וועד עובדי הרכבת, כפי שעשה בעבר עם וועדי עובדים אחרים. ראשי וועד עובדי חברת החשמל, וועד עובדי הנמלים, וועד עובדי מקורות, בוודאי ובוודאי אנשי המשרד המכונה בטחון בשיח הציוני, כולם בריונים. מה זה קשור למאבק הצודק מאין כמוהו שמנהלת גילה אדרעי (יחד עם ה"בריון" דני גוטווין, ראה אתר עבודה שחורה)?

                  ועוד כותב הציוני: "אני מתריע נגד כל מי שמעוור את עיני הציבור". על כך אומר חיים ברעם: "בשיחות בינינו לבין עצמנו אנחנו נוהגים לומר שמוטב לנו להתמודד עם הרשעים ובלבד שלא ניאלץ להשיב לטענות השוטים, אבל כפי שאמר ישעיהו ליבוביץ': "לעתים הרשעים הם גם טיפשים".".

                  אני מוכן לסכן את כל הונו של כל טייקון זה או אחר ולהתערב כי לא קראת ולו אחד מהמאמרים אליהם הפניתי. קח עוד אחד, קצר וברור אפילו לאדיוטים גמורים כמוך
                  http://hagada.org.il/2012/02/22/%D7%94%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%94-%D7%95%D7%94%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%9F-%D7%90%D7%97%D7%93-%D7%91%D7%A4%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%97%D7%93-%D7%91/

                  • דרול  On פברואר 23, 2012 at 3:57 pm

                    אני מכיר למדי את ההקשקשת האקטיבסטית לסוגיה ואני מוצא אותה בעיקר ,נלעגת מכדי להיות ראויה לתגובה. כמו שאני מפריך בקלות את טענותיו היהירות של עידן לנדו, אני מתאר לעצמי שאוכל לטפל בחבריו , השאלה היא בשביל מה?
                    הרי אף אחד מאותם פעילים קליניים , לא סתם את הפה ,רק בגלל שהוכיחו לו, שטענותיו אדיוטיות מכדי להקרא אנתרופואידיות.
                    בשביל להוכיח שאני חכם יותר? טוב , זה לא ממש יעזור לי כיוון שיש כל כך הרבה אנשים שאני לא מגיע לקרסולי תבונתם.

                • hani24  On פברואר 23, 2012 at 9:44 am

                  דרול הם לא הפסידו דבר!!!!! כל הכסף הזה בא מקרנות הפנסיה שלנו!!! חבוב אתה כנראה לא מבין דבר וחבל…אתה חייב ללמוד קצת פני שאתה מגיב בבלוג הזה….תקרא קצת יותר על חברות בע"מ וגיוסים מהבורסה ואיך הפסדים מגולמים ואח"כ תחזור אלי.
                  אחלה יום
                  הני

                  • דרול  On פברואר 23, 2012 at 10:13 am

                    התראתי כאן על הבעיה המרכזית במשק הישראלי, שהיא שלטונם המוחלט של הועדים ההסתדרותיים הגדולים בפעילות היומיומית של המדינה ושל האזרח.
                    הועדים האלו נמצאים מעל החוק, והם יכולים לצפצף על הממשלה , כאשר בסופו של דבר הממשלה היא נבחרת על ידי הכנסת שמורכבת מנבחרים בבחירות דמוקרטיות שאמורות לשקף את רצון העם שהוא הריבון בדמוקרטיה פרלמנטרית.
                    אתה מתעלם מכל מה שמארתי ומנסה למרוח אותי בסיפורים על מזימות של טייקונים.
                    בסדר , יש מזימות לטייקונים, כולנו יודעים וזה כל כך לא קשור לנושא.

                    • hani24  On פברואר 23, 2012 at 10:27 am

                      דרול, זה לא בדיוק מה שכתבת אבל ניחא. התשובה שלי לטיעון שלך היא הלוואי!!!! אתה חי עוד בימי ירוחם משל עליו השלום, זה כבר רחוק מהמציאות כמרחק כדור הארץ מהשמש! די אין כבר ועדים חזקים, אולי שניים שלשה ולא יותר, העבודה מפורקת לחתיכות, רוב האנשים חיים כיום באי ביטחון כלכלי מפחיד, ללא פנסיה ראויה או תנאים סוציאליים…
                      ועדים אלו מייצגים אלפי עובדים והלאווי והיו לנו עוד ועדים גדולים, כנראה שאנו לא רואים עין בעין את טובת הציבור, מצטער….אנחנו לא מסכימים.
                      ואשמח אם תענה לי על נושא הפסדי הטייקונים, זה מעניין אותי מניין לקחת את כל האמירות הריקות הללו…
                      מקווה שעניתי לך כעת.
                      בברכה
                      הני

                    • דרול  On פברואר 23, 2012 at 3:37 pm

                      שוב דמגוגיה ("ירוחם משל", "שניים שלוה ועדים") חסרת ביסוס ובריחה מהירה לחיק מעשיות האימה על הטייקונים המפלצתיים. אין לי כל חשש מלדון בטייקונים, אלא שכרגע הם אינם הנושא ,אלא יציאת חירום מדיון עינייני במציאות.
                      המציאות היא שקיימים הרבה יותר משניים שלושה ועדים גדולים . ישנה רשות הנמלים ורשות התעופה ורשות הדואר ורכבת ישראל ורשות המים ועוד ערב רב גדול ומחניק של ועדי עובדים בשירות הממשלתי ובשירות הציבורי שכולם מנופולים , קרי החוק מגן עליהם מפני תחרות הוגנת.

                      הועדים האלו משתמשים בהגנת החוק ,כדי לשדוד את הקופה הציבורית ואת האזרח ולא רק שהם שודדים , הם גם מתעללים .

                      חוץ מזה הם עובדים ביחד , זאת אומרת , ברגע שהממשלה הנבחרת מנסה להתמודד עם ההשתוללות הביריונית של הועדים בנמל אשדוד, אזי קם עופר עייני ומעמיד לצידם גם את ועדי המים והחשמל והתחבורה הציבורית וכיוצא וכך פועלת כל הזמן אותה ברית ביריונים ששולטת על המשק.

                      אני סבור שלמונופול אסור לשבות , אף פעם. רק בגלל שהוא מונופול , כיוון שיש לו כוח דאינו בר התמודדות. התרופה לשביתת המונופולים היא הפרטה ,לצורך יצרת תחרות הוגנת ואז לאחר ההפרטה שישבתו כמה שמתחשק להם.

                      יש הרבה בעיות בהפרטה , אבל זה לא הנושא, הנושא הוא הועדים ההסתדרותיים החל ב"מקורות" וכלה ב"רכבת". אם אתה רוצה לדבר עליהם , בבקשה. אם אתה רוצה להעלות זכרונות מימי ירוחם משל , אני יכול להגיד לך שמאוד אהבתי את הכובע הטמבל האדום שהיה לו , אבל היום לא ניתן להשיג אותו בשום חנות.

  • מנחם לוריא  On פברואר 21, 2012 at 10:05 pm

    האני – אני רוצה להעמיד משהו על דיוקו:

    באנגליה הרכבת נמכרה ואח"כ משלם המיסים מימן את החזרתה לידי הממשלה אם כי לא באופן מלא.

    בישראל? אפילו לא במחיר 500 גר' עדשים. בומברדייה קיבלה ממשלם המיסים הישראלי 130 מליון יורו עבור כ 130 קרונות (קצת פחות הקטרים לא נקנו מבובמרדייה) ויחד עם זה קיבלה את אחזקת הקרונות במתקניה של רכבת ישראל. לאמור: בובמרדייה משקיעה אפס שקלים ומקבלת כסף מכיסו,הלא עמוק,של משלם המיסים הישראלי.

    לרכבת ישראל יש בעיה היא רכבת של דת שיש לה מדינה ולכן,בניגוד לעולם הנאור,איננה יכולה לבצע תחזוקה של המסילות בסופ"ש כשאין תנועה של הרכבות. היום עושים את זה עובדים (לא עלינו טפו טפו) צימיתים של הרכבת לרבות נושא הבטחון ולא רק הבטיחות. זה קורה כל לילה משעת הפסקת השירות ועד לחזרתו לפנות בוקר משהו כמו 6 – 5 שעות עבודה,וקורא גם במוצ"ש.

    הרכבת,בראשותו של הפריט הלאומי יוגב,הוציאו,לפני כשבועיים,מכרז לסקטור הפרטי כדי שקבלן פרטי יבצע את עבודות התחזוקה של המסילות ויעשה זאת בסופ"ש כשהרכבת לא פעילה (בשבת למי לשא הבין) אבל… לא ניתן לתחזק את המסילות מבלי להסיע עליהן לפחות מערך רכבת אחד ומי יסיע את מערך הרכבת? הודים? תאילנדים? סינים? כל זה כמובן מתחת לרדאר הציבורי ובאין מפריע.

    למי שזה נראה קנטרנות לשמה: באנגליה הדבר הראשון שהופרט היה תחזוקת המסילות והדבר הראשון שקרה היו תאונות כשהמפורסמת בהן הייתה של מערך שלם של אחת החברות נשמט מהמסילה ועשרות נפגעו כולל הרוגים. זה בדיוק צפוי לנו כי קבלן פרטי שעובד בשבת באין פיקוח וכי זכה במכרז לעבודות שחוץ מרכבת ישראל אין אף אחד שבאמת יודע ומבין כיצד לעשות – קבלן כזה מהר מאוד יעשה לכיסו ועל האות השביעית של הא"ב (שלו) אם ישמטו מהמסילה כמה מערכים וימותו כמה אנשים או סתם חברת הביטוח תשלם את הנזקים – והם תמיד מליוני שקלים.

    אין כאן הפרטה נוסח אנגליה כי באנגליה "לפחות" הקופה הציבורית ראתה כמה פאונדים. בישראל הקופה הציבורית תראה אצבע משולשת והייתי עדין בתיאור הזה.

    מנחם.

    • hani24  On פברואר 22, 2012 at 2:27 am

      מנחם, מצטער אתה צודק בכול מילה! ימים רעים באים עלינו….

  • כליל  On מרץ 23, 2012 at 11:36 pm

    נחמד שאתם מציעים עצות ללפיד, אבל אל דאגה טובי התחום התנדבו כבר לעזור לו.
    לפיד צריך לדבר אך ורק לאוכלוסיית המתנדנדים – ליכודניקים המאוכזבים מהקשר הגורדי בין נתניהו וש"ס. כך גם למאוכזבי קדימה, לאלו המחפשים הפרדת הדת מהמדינה תוך ניסיון לשלב מדינה יהודית דמוקרטית או להפך ומה שהוצע להם הוא ליברמן שעימו ועם משנתו הכוללת קשה להם להזדהות ושכחתי גם למתי מעט מהעבודה.
    למתנגדים ולתומכים מיותר ולכן תומכי ש"ס מחוץ לעניין, אבל יחד עם זאת עם בעצות עסקינן הגיע הזמן שיקום איש ויאמר את שצריך היה להיאמר מזמן – ש"ס תמשיך לעשות הכל כדי לשמר את בוחריה במצבם הסוציו-אקונומי הנמוך (במתכוון נבחר צמד מילים אלו) ולא יחכימו ויבינו כי הדרך שנבחרה עבורם מחזירה אותם חזרה לאחור אי שם למאה הקודמת…הנזק והאפליה שתקופת מפא"י הביאה על האוכלוסייה המזרחית קיים ושריר ואין עוררין על כך, אך הנזק של ש"ס שבעתיים הוא.
    אז דוקטורים נכבדים הגדילו ראש ואל תצמדו לקלישאות שחוקות, שמובילות לחוסר יכולת לנתח אירועים כיאות.
    מוכן לשלוח לכם הכוונה לספרות מדעית מתאימה .

  • hani24  On מרץ 24, 2012 at 6:22 pm

    כליל כרגיל אומר תודה, אבל לא תודה. אני מבין את רצונך לשלוח לספרות סדורה אבל אני מעדיף שלא.
    לגבי ש"ס ומפא"י אני מעדיף את השרץ של ש"ס ולא את זה הגזעני של מאפ"י….
    לגבי לפיד, נו אפי אני יודע אידיש שוויין….

  • כליל  On מרץ 25, 2012 at 2:01 pm

    לאו דווקא ספרות סדורה
    "מצב האומה"
    נתנו עצות סוף הדרך

    • hani24  On מרץ 25, 2012 at 3:48 pm

      נו אז כנאמר מצא מין את מינו, רק הנאה….

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s