לא תצליח…או שכן!

ישנם מכשולים רבים שעומדים בפני קבוצות שונות באוכלוסייה בישראל, אחת הבעיות היא מערכות ומבנים וכאשר מולן עומדים ילדים מבולבלים אך חכמים עם סיוע של אנשים טובים התוצאות לעיתים מפתיעות…

אתחיל ואומר אני בין ברי המזל, ישנם עוד כמוני, אני, בן לקבוצה מוחלשת, מאלו שהצליחו לצלוח את התיכון ואת חיי הבגרות המוקדמים ללא נפילות תהומיות, ואיכשהו במדינה שעשתה כמעט הכול שלא לאפשר לי ולשכמותי לסיים בית ספר או לנהל חיים מלאים ופרודוקטיביים, אני הצלחתי. כמו כן, אני בניגוד להרבה אחרים עושה לפרנסתי משהו שאני מאוד אוהב! אני מלמד באוניברסיטה, וחוקר תחומים שמאוד מעניינים אותי. בעבודתי לשמחתי אני נתקל בסטודנטים רבים, עם חלק נכבד אני שומר על קשר, קפה, שיחת טלפון, מייל וגם פייסבוק וטויטר….אני אוהב להיות בחברתם, הם רעננים, מאלי תחושת שליחות התלהבות ורצון לשנות.

אחת כזו היא רוני שפי, סטודנטית לשעבר שיצרה עימי קשר והזמינה אותי לבוא עימה לפעילות התנדבותית שהיא יחד עם חברותיה וחבריה לעבודה עושים עם עמותת על"ם, נוער בסיכון..."אין דבר כזה!" עניתי ובאותה נשימה אמרתי מיד "כמובן שאבוא!" הפעילות אליה החלטתי להצטרף הייתה ביקור ב"הפוך על הפוך" בנתניה- "הפוך על הפוך" אלו הם בתי קפה לבני נוער המאפשרים שיח "בגובה העיניים" של מתבגרים עם אנשי מקצוע ומתנדבים וכן מפגשים חברתיים — אז נסענו.

הגענו למקום שוקק חיים, ילדות וילדים מקסימים שישבו בחצר צרה וארוכה דיברו, צחקו ושתו מים. פגשנו את הצוות שעושה עבודת קודש עם הילדים וגם עם המתנדבים. שיאו של הביקור הייתה שיחה עם שלושה בני נוער שפוקדים את המקום תדיר, האחראית על הקפה, מרכז בית הקפה בארץ ומתנדבת.

ישבנו בחדר כולנו יחד במעגל שיחה סגור, שלושה בני נוער, מדהימים, מלאי חיים חכמים כל מה שצריך להצליח, חלק חשו שהם בדרך ואילו חלק קצת נאבקים במכשולים שונים. על השיחה אינני יכול לפרט משום שזו הייתה חסויה וסגורה, אוכל רק לומר כי יצאתי משם בתחושה שכל אחת ואחד מאיתנו יכול לתרום יותר ולעשות עוד קצת על מנת לאפשר לילדים הללו לראות את האור ולהגיע אליו.

שיחה עם המתנדבים, הנערות והנערים שמגיעים ל"הפוך"....

אני רוצה להודות לרוני שפי, סטודנטית שלי בעבר, שרתמה אותי לעניין, ליעל גורן, סטודנטית שלי בהווה, שעובדת עם רוני והצטרפה גם היא במסגרת ההתנדבותית לסיור, ובעיקר לאום חברות וחברים מדהימים שעושים עבודת קודש בבית הקפה "הפוך על הפוך" ברחבי הארץ.

לכל אחת ואחד מכן/ם אני אומר, אם אתם רואים שלט שאומר "הפוך על הפוך" ו שבא לכם להיכנס לאתר של על"מ, אל תתביישו היכנסו פנימה גשו למשרד ופנו לכם כמה שעות בשבוע לעבודה התנדבותית עם בני נוער, לא, זה לא יהיה קל, אולם רמת הסיפוק היא מדהימה.

רק טוב

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נבות זיו-אב  On אפריל 19, 2012 at 4:31 pm

    חשוב מאד – העתיד בהווה

  • economydummy  On אפריל 20, 2012 at 10:28 am

    יש כל כך הרבה מסגרות כאלה, של נוער שהוצא מן הבית, של נוער בפנימיות, של נוער שנמצא דקה לפני נפילה או דקה אחריה. בעידן שבו המדינה לא מצליחה להוביל חינוך ושירותי הרווחה מעניקים כל כך מעט, אין תחליף להתנדבות שלנו בחינוך- כל אחד בקהילה שלו ובסביבה שלו. יישר כח.

להשאיר תגובה

