כרוניקה של מוות ידוע מראש….

אני יודע, זה לא נעים, גם אני שונא שעושים לי את זה, בעיקר כי אני אוהב את הפתגם המאוד חכם: מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך…אבל הגיעו מים עד נפש אז הנה זה בחוץ…

זה קרה בשבוע שעבר, הפגנה שהחלה כהפגנה נגד מדיניות הממשלה (ראו את עובד חוגי – פעיל שכונות מהתקווה מסביר זאת בתוכנית של אורי לוי ביום שישי בערוץ 1) כהרף עין הפכה להפגנה שיצאה מכלל שליטה והאלימות שנפכה לרחובות. הנפגעים העיקריים היו מהגרים שנקלעו בדרכו של הציקלון וגם רכוש ש"נחשד" ככזה של מהגרים בנבזז. מיד החלו ההשוואות לשואה "ליל הבדולח" הופיע יותר פעמים בפייסבוק, ובאינטרנט בכלל, בימים האחרונים מאשר אי פעם.

ואני הרגשתי חסר אונים, מדוע? כי כתבתי שזה מגיע! התחלתי בתוכנית רדיו בראיון בנושא גרוש ילדים של מהגרי עבודה ומשם המשכתי להסביר כי אותו ליל שימורים בו הושלכו מספר בקבוקי תבערה על בתי מהגרים היה משהו שפשוט עמד לפתחנו כבר כמה חודשים. והנה אני אומר שוב כאן בבלוג הזניח הזה, הרצח הראשון שיבוא משנאה עיוורון ואי הבנה בסיסית של החברה הישראלית עומד ממש בפתח.

ובבסיס כל אלו עומדות כמה עובדות מצערות, כאלו שאנו כחברה לא מסוגלים להתגבר עליהן שנים, וגם היום עם כל הניסיון שלנו והדרך שלנו להבין אחרים אנו עדיין עומדים כחבורת שוטים (אני בתוך עמי יושב) מביטים לזוועה בעיניים ולא רואים את החורבן המשמש ובא. ממה זה התחיל, זה התחיל ממדיניות מכוונת או לא מכוונת של המדינה להעמיס את המהגרים לתוך שכונות הדרום! אני לא ידוע מה זה מכוון או לא, אבל כשאוטובוסים שהמדינה שוכרת מגיעים ישר לשכונת נווה שאנן או שפירא ו"פורקים" מאות מהגרים בחודש זה מכוון!!! למה לדרום? ובכן כמו בשיר "חם שם וזול שם, אפשר להביא ולמכור גם קצת כאן…." וכמובן הממשלה לא עושה כלום לצמצם את הלחץ על שכונות הדרום, למה?

ובכן כי זה מתאים לאתוס הכלכלי של הממשלה, למה? כי העשירים מרוויחים והעניים משלמים את המחיר! לפי הערכה של עיתון כלכליסט, כלכלת העובדים הזרים מהווה נתח של 800 מיליון שקל בשנה! אתן/ם מבינות/ים מישהו מרוויח שמונה מאות מיליון שקלים, בשנה מהיותם כאן. ונשות ואנשי השכונות? ובכן, הם צריכים לקלוט את ילדי המהגרים לבתי הספר העמוסים לעייפה שלהם, הם צריכים לחלוק איתם את המרחב הציבורי שלהם – פארקים, גינות ציבוריות ועוד – וכמובן שרותי הבריאות הרווחה שלהם – שהרי מהגרים לא יכולים לגשת לרופאים כי לרובם אין ביטוח רפואי, 800 מיליון שקל בשנה לא קונים בריאות! אז הם הולכים ישר לבתי חולים, ציבוריים, אל תדאגו אם אתם עשירים לכם הם לא יפריעו – ושם שוב מי שנפגע הוא המעמד הנמוך…

אני כמובן זונח את כל שאלת המרחב הציבורי שלא קיים יותר היות והוא מהווה בית מגורים בשכונה – ראו מקרה גינת הקווקזים – אה, לא יודעים מה זה? זה השם המקורי לגינת לוינסקי המולבנת…ואז מגיע הגרוע מכול – באו להם יפי התואר והבלורית מצפון העיר והתחילו לעשות מעשי צדקה בתוך שכונות הדרום – למי? למהגרים? בחייכם, תחשבו על זה, השכונות קיימות כבר מעל ל-60 שנים, בשכונות יש בעיה של רעב, הזנחה, חינוך גרוע, סמים ופשע – והביקורים שזוכרים תושבי השכונות מ"נשות ואנשי צפון" העיר מאלו שבאו לאכול איזה שיפוד בשכונה ולהרגיש על הכיפק או אולי לקנות איזה אחלה של חומר וכאלו….חלילה וחס לא לסייע או לקחת חלק המעמסה… – חוץ מזה כלום! ופתאום, ביום בהיר אחד, באו להם "נשות ואנשי הצפון" והחלו לחלק אוכל בשכונה, למהגרים. ותאמינו לי שאני מודע למצב הגרוע של המהגרים בשכונה חלקם רעבים ללחם, חלקם ישנים ברחוב כבר חודשים וחלקם לא ידע מקלחת כבר שבועות – הכול נהיר לי, אבל, מצד שני צריך גם להגיד את הביקורת – המהלך פשוט מטריף את אנשי השכונות! מדוע, כי החבורה הנחמדה מהצפון מגיעה לחלק מרק ואז הולכת, הפליטים יהיו רעבים בבוקר, משום שאדם בוגר צריך לאכול שלוש פעמים ביום!!! ולהם אין מהיכן משום שהמדינה פשוט מתעלמת מהם, אז הם קצת יעשו כל דבר לשרוד, וזה יהיה על חשבון אנשי השכונה….והחבורה העליזה מהצפון תגיע שוב בערב, תחלק אוכל תצטלם תתראיין תגיד כמה אנשי השכונות הם מגעילים וגזעניים — תרגיש טוב עם עצמה ותיסע חזרה לבית בצפון.

נקודה אחרונה, חשובה לא פחות, היא השיח בקרב השמאל הישראלי, האם הוא גזעני או לא? האם יש שנאת מזרחים או לא? ובין מי למי ניתן לשתף פעולה והאם כדאי לשתף פעולה?

ובכן, נאמר עלי רבות שאני תמיד רואה את המפריד ולא את המשותף, שאני לא איש של פשרות – ואני טענתי כי אני רואה את האמת ולא מסוגל לסובב את פני ממנה – ובכן לקרוא לאנשי השכונות "תולעים" גם אם זה כתיבה כמשל לא נראה לי קונסטרוקטיבי! נראה לי מלא שנאה וגזענות…לכתוב כסטטוס בפייסבוק "לאחר שלוש שנים בתקווה אני מעדיפה את המהגרים כל יום על פני הנייטיבס"" (לא ציטוט מדויק) לא נראה לי! בכלל כל השיח הזה של להאשים לא נראה לי. למה כשיעקב אל-פאדול הרג קשישה שרבה עימו – האם כל האינטרנט צרח כי כל הסודנים הם רוצחים? מי מאתנו לא יודע שניתן לקנות אחלה של אופניים בנווה שאנן שנגנבו לפני כמה שעות במרכז העיר מידי מהגרים סוחרי אופניים ב-300 שקל! האם זה הופך את כל המהגרים לגנבי אופניים? (תשאלו את להב חבר שלי שאופניו נגנבו מתחת לבית…)

האם לאחר כ-64 שנות דיכוי לא מגיעה קצת חמלה והבנה לתושבי השכונות? האם כל אותי "חסידי אומות עולם" שכותבים מחלקים אוכל ובגדים לא רואים את הסבל של הצד השני? לא, אני לא טוען שעניי עירך קודמים, ואני לא נגד מהגרים (חוקיים או לא חוקיים – מסתננים או פליטים לא מעניין אותי אדם הוא אדם באשר הוא או היא…) אולם להוציא את כל השנאה והגועל כנגד אנשי השכונות כולל צלבי הקרס והאמרות המכוערות זה מראה על דברים שהיו אצורים בפנים וכעת קיבלו דרור לזה קוראים גזענות…

חשוב גם לציין את הדברים הבאים: אני מבין את העצבים וההשתלחות במירי רגב, דני דנון ובן ארי – אני רואה את השנאה שיוצאת מדבריהם – אולם האם מישהו עצר לחשוב האם יש מישהו אחר שבא לתושבי השכונות וניסה להבין אותם? אני לא טוען, חלילה וחס, שהם צודקים – אולם אני כן רוצה לציין את העובדה שהם היחידים שהסכימו לבוא לשכונה ולהביט לתושבים בעיניים….מעניין היכן המפלגות שאמורות לייצג את השכונות והפועלים…אולי הם חזרו למגדלי אקירוב…למה לא לנסות ולחשוף את המבנים והמנגנונים ובמקום זאת לצאת ישירות נגד תושבי השכונה? כפי שהציע בלוגר אחד לדידו היה על המשטרה לירות בבוזזים בשכונת התקווה – מעניין אם אציע שיירו בו ובכול אותם ש"קיבלו" (יותר נכון לומר גנבו) אדמות מדינה כפי שירו בשמעון יהושוע מכפר שלם – יקבלו זאת באותה שלוות נפש?

ולסיום, אני יודע, אני בא ממקום של פריבילגיה, אני יודע אני מרצה באוניברסיטה, אני יודע אני קשה…אבל אל תשפטו את הטיעון לפי מוצאו (!) שפטו אותו בהתאם לבסיסיו האם הם מוצדקים או לאו…ולשאלת מיליון הדולר, האם יש סיכוי להידברות בין אותם ארגוני שמאל לבין אנשי השכונות או האינטלקטואלים המזרחים – אין לי תשובה – כפי שכבר טענתי זה תלוי יותר ב"אנשי השמאל" ויכולתם להתנער מהגזענות ששוטפת אותם, להבין את המבנים החברתיים שמסייעים להם על כל צעד ושעל – אז בדיוק כמו שכתבתי על אנשי הימין שלא עשו כלום לסייע לתושבי השכונות – אני אומר מכאן – בדיוק באותה מטבע לשון – איך ניתן לשתף פעולה עם גזענים שמלבישים את נשות ואנשי השכונות בבגדי קו קלן קלוקס – או קוראים להן/ם תולעים? לא לימדו אתכם בבית הספר שעל גזענות לא עונים בגזענות?

יא גזענים שכמותכם!

ואם אתן/ם מבינים על מה אני כותב, אתן/ם מוזמנות ומוזמנים לשתף את הטור (הכי חשוב) — לעשות לייק לדף הפייסבוק של הבלוג ולהירשם לרשימת התפוצה של הבלוג – מי יודע אולי נצליח לשנות…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רועי  On מאי 27, 2012 at 7:08 pm

    מסכים עם הכל למעט ההתייחסות לרגב וחבריה מימין- הם לא באו להסתכל לאף אחד בעיניים, תושבי שכונת שפירא מעניינים אותם כמו תושבי שכונת רמת אביב. יש שכונות מאוד ספציפיות שמעניינות אותם באמת והם לא בתחומי הקו הירוק. יש לומר באותה נשימת האשמה על גזענות אנשי השמאל כי הגיע הזמן שתושבי שכונות הדרום יפתחו את העיניים שלהם ושיפסיקו ליפול בפח של הימין פעם אחר פעם. אל מי רגב ודנון באים בטענות מול התושבים האלה?! הם אלו שמעצבים (או לא מעצבים) את המדיניות כבר מעל שלוש שנים! תושבי השכונות הכל כך צודקים היו צריכים להבין זאת ולסלק אותם שילכו לעשות את העבודה שלהם.

    בין התעלמות להסטה אני מעדיף התעלמות.

    • hani24  On מאי 27, 2012 at 7:16 pm

      הי רועי אני לא מסכים לפחות במקרה של רגב שהיא מקימה ויו"ר השדולה למען השדולה לקידום ולחיזוק תושבי הפריפריה – אני מסכים לגבי הבעיתיות של ההצבעה אך זה כרוך בניתוח הסטורי של המערכת הפוליטית של ישראל ותפקידה של מפא"י בבליל הזה….

    • Keren Roitman  On יוני 1, 2012 at 10:19 am

      הם גם מתנהגים כמו אופוזיציה ולא עושים כלום עם הכח שניתן להם.

  • שרון פנינה  On מאי 27, 2012 at 7:34 pm

    הני זובידה יקר, שבוע טוב.

    קראתי את דברייך וברשותך יש לי מספר שאלות. אשמח אם תאות לענות לי עליהן.

    כתבת, ".ביום בהיר אחד, באו להם "נשות ואנשי הצפון" והחלו לחלק אוכל בשכונה, למהגרים. ותאמינו לי שאני מודע למצב הגרוע של המהגרים בשכונה חלקם רעבים ללחם, חלקם ישנים ברחוב כבר חודשים וחלקם לא ידע מקלחת כבר שבועות – הכול נהיר לי,.." . האם אתה ושכמותך שהכל נהיר להם ומודעים למצב הגרוע, פעלתם? – עשיתם משהו למען אותם רעבים? האם להעביר ביקורת על אנשי העשיה היא הדרך הנכונה?
    אילו היית כותב משהו מעין: "אני כל חיי פועל למען נזקקים – למען אנשי השכונה – וממקום זה מעביר ביקורת על אחרים, ניחא. אבל אתה יוצא נגד אנשי העשיה בעזות מצח וללא כל בושה, כאילו יצאו הם לעשות איזה פשע רחמנא ליצלן. (אם אכן עושה אתה, אנא קבל את התנצלותי).

    השאלה השניה שלי היא גם בעקבות מה שכתבת: "האם לאחר כ-64 שנות דיכוי לא מגיעה קצת חמלה והבנה לתושבי השכונות? האם כל אותי "חסידי אומות עולם" שכותבים מחלקים אוכל ובגדים לא רואים את הסבל של הצד השני?".
    אל מי אתה מפנה את השאלה הזו? אל אותם "חסידי אומות העולם"? האם אין להפנות שאלות אלה להנהגה בה אתה וכולנו בוחרים? כמה קל להתריס ולהלין, נכון? אך גם להלין צריך לדעת על מי, לא כן?
    או שמא אתה ככל אותם מנהיגים, פוחד על מעמדך או על מקום עבודתך, ולכן אינך קורא תגר על מי שצריך לקרוא?

    חברי היקר, תרשה לי לקרוא לך כך, היות ואני באה מבית עירקי בו לימדו אותי ערכים ואהבת האדם באשר הוא !!!. ובנוסף, אני היא זו שגדלה בילדותה בשכונה הזו והאמן לי שאני יודעת על מה אתה מדבר.
    להאשים ב64 שנות דיכוי את עמך הפועל במקומך ובמקום רבים נוספים, להציל נפשות, זו איננה גדלות נפש חבר יקר. יש לרענן את זכרוננו בדברי התורה שעל ברכיהם גדלנו !!! לקחת דוגמא מאברהם – איוב ואחרים, בדבר כיבוד הגוי והגר. לעולם אינך יודע מיהו זה הנמצא מולך בכל רגע נתון בחייך !!!

    לסיכום אומר רק זאת: הצטערתי לשמוע איש חינוך אומר דברים אלו, ואני תקווה שאומץ לב וחוסן פנימי יהיה בעתיד לכל מי שעוסק בהעברת ידע לרבים.
    ניסיתי בכל מאודי להיות עדינה בכתיבת שורות אלו, אך פעמים הזעם משתקף בין המילים.

    חברי היקר, אודה לך אם תאות לקרוא את אשר כתבתי ולא להגיב מיד. אשמח אם תעבד מעט את הדברים בטרם תענה לי. ואם תבחר שלא לענות, אקבל זאת באהבה.
    אין בכוונתי חלילה לפגוע בך.

    מאחלת לך שבוע נפלא לך ולכל יקירייך.

    שרון פנינה.

    • hani24  On מאי 27, 2012 at 7:47 pm

      הי פנינה, אני לא כותב מה עשיתי ומה לא, את מוזמנת לתת מבט בביוגרפיה שלי ולהחליט אם השאלה המקדמית כלל שווה שתיכתב. לא מוכן לענות לה – כי יש כאן מילכוד 22 ואני לא נכנס לשם…

      גם לגבי השאלה השנייה לא אענה היות ואינך פקחית מספיק להביט בקורות חיי להבין מה עשיתי ומה קרה לי בעקבות עשייתי והתבטאויותיי…אציע לך שוב לעשות שימוש בכלי פשוט שנקרא אינטרנט….

      לסיום זה ששנינו עיראקים לא הופך אותנו לחברים, ואין בכך שום שותפות גורל או תובנות ביני לבינך. הצעתי היחידה לתגובה חלולה זו היא קריאה מה עשיתי מה אני עושה ומהן דעותי….אינני איש חינוך, אני איש אקדמיה יש הבדל גדול מאוד, מעולם לא למדתי חינוך ואינני מתימר להיות אחד כזה. אני אומר את דעתי. אני מנסה להיות עדין בתגובתי ולא לפגוע, אך באמת "סייג לחכמה שתיקה…." במקרה זה יפה לה השתיקה שבעתיים….
      שוב לא חברים, לא מכירים וכן יש בכל מילה בכדי לפגוע….בעיקר בשל בורות ואי ידיעה, אך זו אינה פותרת….
      הני

  • haimzoo  On מאי 27, 2012 at 8:24 pm

    אלו הטיעונים? אני ממש לא מבין. עשו תושבי התקווה מיני ליל בדולח או לא? כל המדוכאים הנחשלים הילכו אימים על אוכלוסיה יותר חלשה כי הם יכולים? הלכו לעשות שרירים על "כושים"? מה קרה שכחו שגם להם קראו שחורים, מתאים פתאום שיש מישהו יותר שחור ממך נכון? אני ראיתי אדם זקן (אידיוט ודביל) מזרחי מהתקווה שצעק על אחת הנשים שנשואות למהגר – תתביישי את נשואה לכושי, אתה מבינה מה זה כושי? אז אני מניח שהיא מבינה מה זה כושי ואני מניח שהטמבל לא מבין ככה בדיוק עשו בגרמניה לגרמניות שהעזו לטמא את הגזע ולהתחתן עם יהודים.
    אז בואו נאמר את זה חזק ובוא נאמר את זה בגאווה חתיכת חארות האנשים האלו מהתקווה.
    וששום מטומטם לא יקפוץ, אני מדבר רק על אנשי פלוגות הסער שלקחו חלק פעיל בעניין.

    ולמה אנשי התקווה הם די דבלים? כי במקום להפנות את הזעם שלהם למקום הנכון – לממשלה, שרים ח"כ – הם פונים כמו עדת צבועים לחלש שנקרא בדרכם מוכנים לשסע אותו. את חברי הכנסת של הליכוד והאיחוד, גם זוכים לתואר המפוקפק בהמות, הם שומעים, לא מצליחים להבין שעושים עליהם הון פוליטי, ומוחאים להם כפיים.

    תגיד לי מה זה המשפט הזה "הם היחידים שהסכימו לבוא לשכונה…" תגיד, אתה הרי יודע למה הם באו… תגיד את זה… אתה יודע שהם לא עושים כלום הקואליציה… תגיד את זה… אתה יודע שזה המחדל שלהם, תגיד את זה. מירי רגב דני דנון ומיכאל בן ארי אחראים באופן ישיר למחדלי הממשלה כי הם חלק מהקואליציה.

    ושם בתקווה מלאים חום ואמפטיה לשמאל הישראלי נכון? אחוזי הצבעה מישהו?
    שם בתקווה רק מחכים לדוברים שמאלים נכון? את חנין יקבלו בפרחים, ימותו מאושר שגלאון תבוא נכון? מה קרה? הם מקבלים את מי שהם רוצים. שנים דופקים אותם, והדבילים לא מצליחים להבין שהם ממשיכים להצביע למי שדופק אותם. ותגיד שצריך דוקטורט בשביל זה? וואלה לא. סיסטמטית משנות ה-70 מי שהם בוחרים מנקנק אותם, והם ממשיכים לבחור בו. סלמתאק, תאכלו מה שבישלתם.
    ושאף אחד לא יבלבל לכם את המח עם אבחנה מזוייפה לשמאל המזרחי או האשכנזי, שניהם מוקצים מחמת מיאוס בקרב בררת התקווה.

    ולאחרונה החלו לעבוד ביחד הפריפריה והשמאל הישראלי, מתוך הבנה שיש אינטרס משותף. העניין הוא שכשמאל אי אפשר לאחד כוחות עם המון משולהב כזה. לא ניתן לשכוח את השמאלניות שבך ואת המוסר שלך כשמדובר במהגרים ע"ח אנשי הפריפריה.

    ולא צריך לבוא מצפון תל אביב, ולגור שם (אני חושב שראיתי יותר מדי את השטויות שאומרת מירי רגב) כדי להבין שמי שלקח חלק פעיל בסיפור הוא גזען בהמה ומגעיל. ולדאוג לו לארוחה אחת ביום זה טוב יותר מלא לדאוג לו בכלל. ומי כמוך יודע שכל אחד עושה מה שהוא יכול, לא יותר. אחרת, אני מניח שאם תבדוק תוכל לעשות הרבה יותר ממה שאתה עשוה לפריפריה, כלכלית, שעות לקהילה וכו.

    מביחנתי, לקרא לגזען גזען אינה גיזענות. מבחינתי להשוות בן מעשים נוראים שקרו באירופה לבני עמי לבן המעשים הנוראיים שעושים בני עמי בעם אחר או גזע אחר (וכן אני מדבר עם על הבהמות מהתקווה וגם על הימין הלאומי שחושב שמותר לו לעשות הכל בשטחים ברשות האל) אינה גזענות. יש בהמות אשכנים ובהמות מזרחיים, יש דתיים חילוניים, מצפון תל אביב ומדרומה וכן גזענים. מה שקרה בדרום תל אביב דווקא כי מדובר באזרחים סוג ב' יודעי קיפוח ואפלייה שבאותו רגע שניתן להם עשו אותו דבר למסתננים, פליטים – וואלה אני משווה אותם לבהמות גזעניים וחולירעות.

    מעניין יקירי שלמרות כל כוחות המשטרה שהיו שם, רק מעטי מעט עצורים נעצרו. ללמדך את המדרג ההריככי של הגזעים במדינה.

    אז מה? צלבי קרס, השוואה לנאצים זו גזענות? מפי המנהיג שנבחר ברוב קולות ע"י אנשי התקווה "אם זה הולך כמו ברווז…"

  • hani24  On מאי 27, 2012 at 8:50 pm

    חיים שטויות! אתה אולי כותב טובף אבל זו דמגוגיה זולה. אינל מבין דבר וחצי דבר בפוליטיקה או מבנים חברתיים…המדוכא שנים באים אליו ושופכים עליו את כל מה שהמדינה לא רוצה לקחת…ואת זה אומר זה שמייצג את המדינה בניכר…עשה טובה, שים לב לאיך שאתה מתבטא. אני לא רוצה להיכנס כאן לפולמוס יותר, כי שוב דמגוגיה אינה תשובה לפרוק מבנים חברתיים-כלכליים-ופוליטיים, בהם אתה לא מצטיין – אולם חשוב לציין כי ברגע שבחברה נתונה יש מצב בו הלחץ ממשיך לרדת למטה התפוצצות תגיע.

    נכון, הם מצביעים לרגב וחבריה, אולם זה נאמר כרגיל ללא הקונטקסט ההיסטורי או החברתי של שנות החמישים בהם רובם דוכאו על ידי השמאל הישראלי בראשות מפא"י, זו בעיה גדולה מספיק שלא קיבלה פתרון.

    ועם כל זאת חשוב לציין, אינני יוצא הגנה על גילויי הגזענות, אני רק טוען ששוב הולכים לש.ג. ואם לדבר במה עשינו לטובת מי — אזי בלשב זה אני נוטש את הויכוח…שהרי אני לא עוסק בתחרות….

    ולעובדות – היו 22 עצורים באותו הלילה – חלקם יואשמו וחלקם לא – אין חולק שמה שקרה באותו הלילה היה גרוע – אך שוב להפחל הכול על אנשי השכונה בלי הקשר זה אידיוטי!

    • haimzoo  On מאי 27, 2012 at 9:18 pm

      טיעון מצויין שאתה משתמש בו די הרבה – "אינך מבין דבר וחצי דבר בפוליטיקה ובמבנים חברתיים" סלאמתק. אז בוא ניתן לך ולחברים שלך לבחור מי ינהיג אותנו, כי הרי אנחנו לא מבינים דבר בפוליטיקה. ובוא ניתן לכם בכלל לסדר מחדש את המבנה החברתי, ואני מציע שתקרא את חוות החיות של אורוול היו שם כמה חזירים שחשבו שיתר החיות לא מבינים כלום בפוליטיקה או מבנה חברתי. זה ויכוח ואני מבין בדיוק למה אתה רוצה לנטוש את הויכוח מכיוון שזה מעלה שאלות לגבי כל פורום גוש הפריפריות וכל מה שאתם עושים בשנה האחרונה. האם יתכן שאתם מנסים לסייע ולעזור לאוכלוסיה גזענית אלימה וחשוכה?
      מי שהלך לש.ג. זה הבהמות של התקווה שבמקום לפנות בטענות כלפי הממשלה הם פנו לאלימות נגד אוכלוסיה חלשה, אז אל תבלבל את העובדות. אם שופכים עליו את כל מה שהמדינה לא רוצה לקחת שיפנה זעם למדינה, אבל מה המדינה תחזיר בכוח אז עדיף לתת מכות למי שלא יכול להחזיר.
      שההתפוצצות תלך למקום הנכון, חוסר ההבנה שלהם שמי שאחראי למצבם הוא הנבחר שלהם גורמת לי לחשוב שהם מטומטמים.
      כן הייתה גזענות בשנות החמישים ויש גם עכשיו. אבל עיניים הרואות כי היא פושה בכל מקום ואלו שחווים את הגזענות, מלבים אותה ומשתמשים בה כעת אל מול הכהים יותר.
      22 עצורים? זה מה שהצליחה משטרת ישראל על פרשיה לעצור? לך למראה תסתכל שם ותאמר לי אם היו אלו ערבים שמתפרעים בשכונה יהודית כמה עצורים פצועים והרוגים היו, אמור לי אם היה המצב הפוך וה"כושים" המסתננים היו עושים שפטים במהלך הפגנה כמה עצורים הרוגים ופצועים ומגורשים היו?
      טול קורה מבין עינייך, לי בניגוד אליך יש את הפריבילגיה להגיד את מה שאני חושב ללא כל פחד מההשלכות, בעוד שאתה צריל לחזור לאנשי התקווה שיכול וחלק מהם היה במתפרעים.
      תיקון קטן ולא גדול, אשתי מייצגת את המדינה, אני מייצג את עצמי, את העצבים שלי, ואת הדעות שלי.
      אבל עזוב מה אנחנו מבינים? אנחנו בסך הכל מפגרים מזילי ריר ללא הבנה של דבר וחצי דבר בפוליטיקה ובמבנים חברתיים, עם זכות הצבעה, קחו אותה מאיתנו פטרוני מדע המדינה, קחו אותה היא שלכם.

      • hani24  On מאי 27, 2012 at 9:31 pm

        חיים זה בדיוק מה שאני מתכוון שתחשוב כמו שכתבו את חוות החיות – שהרי היו החזירים ששלטו אבל היו אלו שעבדו בשבילם ואלו שהם דיכאו על מנת להגיע לשם — ואת מי אתה מאשים את אלו שדוכאו לא את חזירים…..
        וכמובן, אתה שוב נוקט בשפה שאני לא אוהב לגבי אותם נשים וגברים של השכונות באופן כללי וללא שום אבחנה…אני אפסיק לענות לך, אתה חייב להבין מה שאני כותב לך בעדינות ואתה לא – אל תכתוב את המילים הללו כשאתה מתייחס לנשות ואנשי התקווה – אתה עושה נזק!!!

        • hani24  On מאי 27, 2012 at 9:38 pm

          נ.ב. כמובן שאתה עושה נזק, היות ואתה מעולם לא לקחת חלק בעניין ואינך חלק מהקהילה הזאת או תהיה חלק ממנה אתה יכול לטנף ככול שתרצה בעוד אתה גורם לזק עצום במילותיך! כן לי.
          כמו כן מעניין מה היה קורה אם הייתי אומר איזה טיעון משפטי מה אתה היית צועק לי במילים מחודדות….טול קורה מבין עינך אעלק….

          • haimzoo  On מאי 27, 2012 at 9:54 pm

            ראשית כדי שתחליט, האם הבלוג מיועד ליחידי סגולה, המבינים דבר או חצי דבר בפוליטיקה ובמבנים חברתיים" או מיועד לכולי עלמא? כן, אני יודע שיש מקהלה של מעריצים, וזה נחמד מאוד, אבד חלק מהעניין הוא להתמודד עם אנשים שחושבים אחרת ויכולים להביע את זה בנחרצות, ללא פוליטיקלי קורקטיות, ובצורה נטולת אמצעים. אם הבלוג הוא עבור יחידי הסגולה אנא, אמור לי, ואמצא מקומי בבלוג אחר.
            אני אמרתי שאני אומר את הדברים כלפי אלו שבחרו לקחת חלק פעיל בסדום שהתרחש בלילה של ההפגנה. אני מפנה את דברי לצעירים שפרקו חניות ללא אבחנה, לאלו שתקפו את המסתנן/ מהגר שנסע ברכבו, את זו שלבשה חולצה "מוות לסודנים". יקירי, בכל הכבוד… אלו איבדו צלם אנוש ואינם אנשלים מוסריים, ואין זה משנה כמה מגני דוד על צווארם ואין זה משנה כמה כיפות לראשם.
            אני לא מאשים איש. אני מציין את העובדות. והעובדה היא שאזרחים שדוכאו במשך שנים רק ע"פ צבע עורם ומוצאם, לא היססו להפנות את אותו היחס כלפי אחד בדיוק בשל אותם הדברים, אל תתעלם מזה. אל תנסה להביא את זה למקום של שמאל אשכנזי מול מדוכאים מזרחיים. אותם מזרחיים לא בחלו בשימוש באלימות כשיכלו בדיוק כפי שהופנה אליהם, ולכן על מה ילינו?
            אני מצטער אם אתה חושב שאני גורם לנזק, אנא מחוק כל תגובה שלי שיכולה לגרום לך נזק, זו אינה כוונתי.

            נ.ב. אם היית אומר טיעון משפטי, הייתי אומר לך שאתה צודק או שאתה טועה. להגיד אתה לא בין דבר וחצי דבר לא מקדם אותי ולא מקדם אותך לשום מקום.

            וכן טול קורה, יש לך מספיק זמן כולה 22:00.

            • hani24  On מאי 27, 2012 at 10:15 pm

              הבלוג מיועד לכולן/ם אבל זכותי לבקר אנשים על חוסר ההבנה שלהם, ככה זה, אני יודע יותר קשה במקצוע כמו פוליטיקה אבל גם אפשר לקחת בחשבון שאני יודע דבר או שניים יותר ממך….לא קרה כלום אם מישהו יודע יותר ממך בנושא מסוים אפשר לקבל זאת.
              אין לי שום בעיה לקבל ביקורת ואפילו חריפה, אבל זה לא מקרה דנן, כאן יש יותר גידופים וחרפות מאשר ביקורת או כל דבר אחר וחבל ועל כך אני מצר….
              הטיעון שלך לגבי אלו שלקחו חלק בפרעות אין לי שום ויכוח זהו מעשה שלא יעשה…אבל מכן להאשמות לכלל תושבות ותושבי השכונה זה לא לעניין…וכך גם הכתיבה….
              הפסקה הבאה בדיוק מראה את מה שאמרתי לגבי הבנת מבנים חברתיים ופוליטיים אם היית קורא בתחום היית מבי שזה הדפוס הכלל אנשוי הסטורית וגם לרוחב חברות שונות…אתה מבין זה מה שקורה המדוכאים תמיד מתנפלים על אלו שנמצאים שלב אחת מתחתם בסולם החברתי…האמן לי כך הוא כמה שמצער להגיד זאת, הדרך לשבור את הדפוס היא על ידי שלטון מבין ומשנה מנגנונים חברתיים-כלכליים-פוליטיים.
              הנזק היה המילים החרפיות נגד תושבים ותושבות שלא עשו מאום, אני לא מוחק שום דבר ואת ההצטערות צריך הפנות אליהם ולא אלי, אלו אנשים ונשים טובים וטובות שלא עשו מאום ועדיין חיים תחת האיום המתמיד של רעב וחוסר דיור….
              לגבי היכוח בין השמאל האשכנזי למזרחים אתה מפספס קצת קונטקסט של טורים שנכתבו על מזרחים בחלקם השוו אותם לתולעים לנאצים ועוד — שוב ללא אבחנה בין אלו שעשו דבר מה לאלו שלא עשו מאום….
              ואיכשהוא יש לך הכישרון לתת לי תמיד להרגיש חרא כאילו נכנסתי בך סתם, אני אוהב אותך, אוין י שום בעיה עם הטיעונים שלך אבל השפה היא שהרגה אותי…קרא שוב ותבין
              וזה עדיין לא משנה דבר או חצי דבר בעובדה שאני אוהב אותך 🙂

  • worldsleader  On מאי 27, 2012 at 11:23 pm

    קודם הכתיבה מאוד יפה ומרגישים שהיא מדברת מהלב, והכי חשוב היא נותנת ממש את כל הצדדים וההיבטים בלי לומר הוא והם ככה, כי זה ככה…בלה בלה בלה
    מצד שני יש הרגשה ולא רק כאן בבלוג כאילו כולם מחפשים יותר מדי תשובות וקונספירציות.
    זה עצוב אבל המציאות היא מאוד ברורה: אף אחד מהפוליטיקאים לא באמת מעניין אותו לא פה(דרום תל אביב) ולא שם(קו ירוק) יכול להיות שכן בצורה כזו או אחרת, אבל בסופו של דבר הם פשוט רצו במה כמו כל בן אדם!! והבעיה שנתנו להם אותה. והבעיה היותר גדולה היא שאנחנו בתור בני אדם כל חיינו רק מושפעים מאנשים אחרים, יש אפילו פילוסופיות שלמות שמדברים שאין דבר שאנו יוצרים לבד הכל בהשפעה של מישהו אחר (עצוב – אבל ככה זה!) ואז כשמחברים את אותם אנשים שמחפשים כרגע דעה והם שומעים את הפוליטיקאים שמחפשים במה – התוצאה לא טובה(רצח רבין כבר קרה וזה לא היה שונה) ההיסטוריה חוזרת על עצמה תמיד. דבר נוסף שדנת פה הוא אנחנו כחברה אז ככה אני לא חושב שעשינו שום דבר רע, אנחנו פשוט לא מצאנו את האדם הנכון שיוביל. שנושפע ממנו זה קרה לחברות הטובות בעולם.

    worldsleader.wordpress.com/

  • עמיר  On מאי 28, 2012 at 12:00 am

    אז מה הני, לפי ההגיון שלך עדיף לא לתת אוכל לפליטים בכלל מאשר לעשות זאת כל ערב? נראה לי שהשנאה שלך ל"אנשי הצפון" מעבירה אותך על דעתך.

    המצוקה האקוטית של קבוצת אנשים גדולה שנמצאת בארץ זרה, אנשים שלא מדברים את השפה ולא יודעים מהיכן תגיע פת הלחם הבאה שלהם היא שהביאה את "חסידי אומות העולם" לעשות מעשה אנושי פשוט וחשוב מאין כמוהו. ועל אלה בחרת להתגולל?

    • hani24  On מאי 28, 2012 at 7:20 am

      הי עמית, לא, זה לא מה שאמרתי! לתת אוכל לפליטים זה אחלה, ונתנו לפני הגל הזה המון, בגדים אוכל ועוד – אבל כמה שאלות אם יותר לי – לפני שאעבור שוב על דעתי – למה זה צריך להיות פסטיבל של עיתונאות וצילומים? האם לא ניתן לתת להם אוכל ושהם יחלקו בינם לבין עצמם? מה עם מתן בסתר? ולמה לעשות זאת בדרום? אי אפשר לעשות זאת למשל בבזל? או בגינת שיינקין? ואם כבר בדרום לא ניתן לעשות זאת בתאום עם אנשי השכונה (אה, סליחה או שכולם גזענים ומלאי שנאה…)?

      אבל יכול להיות שיש כאן אינטרס פוליטי להביא זאת לחשיפה כה גדולה תקשורתית ואולי יש כאן עוד כמה דברים שהשתיקה יפה להם, מה אתה אומר? אז לפני שהתקשורת או כל עושי חסד אחר מעבירים אותך ואת החבורה לדרום העיר — הייתי מציע לעיין בשאלות הללו ולא לפתוח ת'גורה…..

      • סתם אדם  On מאי 28, 2012 at 8:15 am

        הורג אותי שיש אנשים כל כך אטומים שבאים לשכונת שפירא לתת אוכל למסתננים זרים כשמולם עומדים תושבים רעבים. כן, שלא כמו שאהבו לומר כאן שנים, יש ישראלים רעבים. יש בשכונה אנשים עם מקרר ריק. כן כן אני יודע, עכשיו יבואו יפי הנפש ויספרו לי שמקרר זה מותרות…
        אז מה היה לנו שם? שתי הפגנות, את מתלהמת ואלימה שהתקשורת חגגה עליה ואחת נגם הממשלה שתקשורתית עברה לה בקול דממה דקה. למה? כי התקשורת רוצה סנסציות ורוצה רק ללבות עוד את השטח. אני בעד, אבל שאת האש ידליקו בנייר עיתון, עוד בחדר העריכה.

        תראו איזה מלחמה הולכת בצפון העיר נגד כמה חב"דניקים, אתם באמת חושבים שהאנשים שם יותר סובלנים מאנשי הדרום?
        אני אסביר את ההבדל התהומי בסובלנות:
        איש דרום ממוצע רגיל לא לקבל כלום, אבל אם הוא רוצה / צריך להתרעם על כך, זה אומר הפסד ימי עבודה, התארגנות, הפגנות, מעצר… בקיצור – זמן וכסף שמלכתחילה אין לו.
        איש צפון ממוצע שרוצה להתרעם לא צריך להפגין, לא צריך להפסיד ימי עבודה, הוא הולך למשרד, מבקש מהמזכירה להקליד מכתב ב 10 עותקים, דואג לחתימת עו"ד ושולח לאן לצריך (הוא יודע, מכיר ואם לא אז יש לו מישהו שיודע ומכיר). מכתב מעו"ד שווה יותר מהפגנה של 100 פועלים ועולה שעה שעתיים בהשוואה למאה ימי עבודה (אל תתקטננו עם האריתמטיקה).

        אבל הקטע הכי גזעני? בסגנון "אני נשוי למרוקאית" או "חלק מחברי הטובים ביותר הם ערבים", זה לבוא לשכונה להסתחבק עם מסתננים. בשלב הבא נחליף את שוק העבדים ליד תחנת דלק פז בפינת ליטוף.

      • amir  On מאי 28, 2012 at 8:24 am

        לא, לדעתי אין כאן שום אינטרס ושום דבר שהשתיקה יפה לו. מעשה אנושי פשוט והכרחי ותו לא.

        • hani24  On מאי 28, 2012 at 10:02 am

          דעתך היא יפה ונחמדה, אולם אינה מקובלת עלי….לא יודע, יש משהו על צדקה ומתן בסתר שלא מתחבר לי כאן….

  • אלי  On מאי 28, 2012 at 3:35 pm

    יש צדק בדבריך.
    ברור שכל הצפונבונים יבואו לשכונות לחלק מרק.
    אם תושבי השכונות היו מחלקים מרק לפליטים בשוסטר אז אני בטוח שזה לא היה עובד.
    בשנה שעברה מיכאל בן ארי לקח כמה מסתננים לברכת גורדון וראינו את התגובה הגזענית של המתרחצים.
    אני מאוד מקוה שהוא יקח כמה לבתי קפה כמו רביבה וסיליה או אורנה ואלה ונראה את הפרצוף של הסועדים האחרים.

    • hani24  On מאי 28, 2012 at 7:57 pm

      הי אלי, אני לא חושב שזו הקבלה טובה, אבל למשל אם יבואו תושבי שכונת התקווה לעשות שבת עם אנשי חב"ד במרכז שוסטר, אז זה יהיה מעניין…….

  • שפי פז  On מאי 29, 2012 at 12:57 am

    היי הני, לפעמים אני לא מבינה איך יוצאות מלבנו בדיוק אותן המלים כשאנחנו באים מרקע כל כך שונה. אני אשכנזיה, כל חיי בשמאל הציוני האליטיסטי, זה 15 שנה תושבת שכונת שפירא, בעבר אחת מאלה שצקצקו בלשונם ודיברו על הפרימיטיבים בדרום תל אביב, והיום חברה בוועד הפעילים של שפירא. וכל כך מזדהה עם כל מילה שכתבת כאן.
    אני רוצה להביא פה קטע שכתבתי בסוף השבוע הזה, אחרי חגיגת הבר מצווה של בני יותם:

    בתוך כל המהומה חגגנו בליל אמש בר מצווה ליותם על הגג בשפירא. אנחנו הגענו לכאן מלב תל אביב כי רצינו דירה גדולה עם גג וחנייה ומעלית במחיר סביר. יותם נולד וגדל בשכונת שפירא, לפעמים הוא אהב את השכונה יותר ולפעמים פחות, אבל תמיד הרגיש שפיראי ודרומי גאה. הוא גדל בתוך מגוון אנושי מרתק. בגיל שלוש הוא שאל אותי מתי הוא יהיה שחור. בגיל 13 הוא מתנדב בגן ילדים של מהגרי עבודה ומבקשי מפלט. רוב השכנים בבניין שלנו הם אפריקאים והוא אומר שהם שכנים הרבה יותר נחמדים מהישראלים. מצד שני, הוא מסתובב ברחובות השכונה ללא חשש, אבל לא יוצא מהבית אחרי רדת החשיכה. הוא לא הולך לבד לתחנה המרכזית (גם לא לדואר). בגיל תשע הוא סיפר לי בפרוטרוט איך מזריקים סמים. בגיל 12 הוא צעד בהפגנה וצעק "חולדאי תתפטר, הדרום שווה יותר!" הוא התחנך בגנים בשכונה אבל לומד בבית ספר מחוץ לשכונה, כי אין. הוא הולך לצופים מחוץ לשכונה, כי אין. לתיכון הוא יצטרך לנסוע לצפון תל אביב. לפעמים כשהוא יורד לחנייה הוא מוצא בה צואת אדם, אבל הוא מבין שלאנשים בלי בית גם אין שירותים. ביום העצמאות הוא רואה מגג הבית את הזיקוקים של כל הערים מסביב, אבל כשהוא משפיל מבט לרחוב הוא רואה לכלוך והזנחה. מהשיחות בבית הוא למד שעל כל דבר צריך להיאבק, ואם אתה גר בדרום העיר אתה צריך להיאבק הרבה יותר. הוא מאמין שצריך לתת מקלט לפליטים, אבל לא להרוס שכונה בגלל שהממשלה מתעצלת לעצב מדיניות. בסך הכול, יותם הוא נער ישראלי בגיל ההתבגרות.

    • hani24  On מאי 29, 2012 at 1:41 am

      הי שפי, אני מבין, כי זה א קשור למוצא! אשכנזיות היא סוג של מבנה חברתי ולא מוצא! ואת ואני נמצאים מאותו הצד של המתרס מביטים במבנים אלו ומנסים לפרק אותם! — אני מציע שתתני מסט בפוסט החדש שלי — קצת אחרת — ושם תראי את החלק השני היותר יפה שאת גם היית נכנסת אליו….http://wp.me/pJ07z-hNb

      אחלה של ילד יש לך 🙂

    • סתם אדם  On מאי 29, 2012 at 7:23 am

      יש צופים בשכונה. שבט דתי בשפירא בואכה התחנה המרכזית החדשה ושבט חילוני "הגבעה" בקרית שלום. בנוסף בית הנוער העובד נמצא על קיבוץ גלויות (ליד מגרש הכדור רגל) ויש גם מחנות עולים ליד בי"ס דיזנגוף (לשעבר רמז). תיכון אין בשכונה אבל יסודי יש: ממלכתי – נופים (לשעבר גבעת השלום) וממלכתי דתי – דיזנגוף (לשעבר רמז).

      • שפי פז  On מאי 29, 2012 at 7:41 am

        כמה טעויות בפוסט אחד? בשכונת שפירא יש שבט צופים שהופקע כבר מזמן לטובת ילדי הזרים. אף ילד ישראלי לא הולך לשבט הזה, גם כי הישראלים לא ממש רצויים שם וגם כי הם לא רוצים ללכת לשם. נכון שיש שבט בקרית שלום, אבל קרית שלום זה לא שכונת שפירא, זה מעבר לקיבוץ גלויות וילדים קטנים לא יכולים ללכת לשם לבד. בית הנוער העובד והלומד אכן שוכן בקיבוץ גלויות אבל לא מקיים שום פעילות לא בשפירא ולא בקרית שלום. חוץ מזה שהם עוברים בשכונה עם החולצות הכחולות שלהם הם לא קיימים מבחינתנו ואנחנו לא קיימים מבחינתם. לגבי מחנות העולים אני לא יודעת. די לומר שמעולם לא שמענו עליהם. אשר לבית ספר יסודי – יש בשכונה שני בתי ספר יסודיים: האחד ממלכתי דתי (שורשים) והאחד חרדי לבנות (בית יעקב). מה לעשות, לא מתאים לנו. בקרית שלום יש יסודי ממלכתי (נופים). שוב מעבר לכביש מסוכן. יתר על כן, תושבי שפירא לא נשלחים לנופים. אזור הרישום שלנו הוא רוגוזין וצריך להגיש בקשה מיוחדת כדי לעבור לנופים.
        אז הילד שלי הולך לצופים מחוץ לשכונה. בעבר לקרית שלום והיום לצופי-ים. הוא לומד בבית ספר חילוני מחוץ לשכונה (ולא משנה איזה ואיפה). הוא ילמד בתיכון לא רק מחוץ לשכונה אלא גם מחוץ לדרום תל אביב, כי אין תיכוני עיוני בכל המרחב של דרום מערב העיר.

        • hani24  On מאי 29, 2012 at 8:05 am

          אני מסכים עם שפי….מהכרותי את המצב בשכונת שפירא ודרום ת"א בכלל — יוקם במיידי בית ספר תיכון עיוני בדרום תל אביב יפו – אולי זו הקריאה שצריכה לצאת מכן?!?!?

  • סתם אדם  On מאי 29, 2012 at 8:47 am

    היה תיכון לתושבי השכונה, רוגוזין. צ'יץ' ניסה להתנקש בו כשעוד למדתי שם ובסופו של דבר עיריית ת"א כמעט והצליחה.
    לגבי כביש מסוכן – נכון, אבל זה עדיין לא מונע מתושבי קרית שלום שמעבר לכביש – בצד של שפירא (האסיף, כוכבי יצחק, ישראל מסלנט) ללמוד בבי"ס נופים ולהשתתף בפעילויות המחנות העולים והצופים.

    • שפי פז  On מאי 29, 2012 at 9:12 am

      לא משנה כמה תסובב את זה. בשכונת שפירא אין בית ספר יסודי חילוני ואין שבט צופים. קרית שלום אינה שכונת שפירא. ועובדה שאפילו העירייה לא רושמת את הילדים שלנו לנופים. והעובדה שבלב השכונה יש שבט צופים, שילדי השכונה מודרים ממנו (מסיבות כאלה ואחרות) גם היא בעייתית בלשון המעטה.
      לך תסתובב בשכונה בין שבע לשמונה בבוקר ותראה חבורות חבורות של ילדים מחכים להסעות שיקחו אותם לכל רחבי העיר. אני לא חושבת שיש עוד שכונה שכל כך רבים מילדיה לומדים מחוצה לה.

      • סתם אדם  On מאי 29, 2012 at 9:35 am

        אני בעד לתת יותר, בעיקר לשכונת שפירא. אבל צריך לזכור שחלק מקרית שלום נמצא באותו צד כמו שפירא כך ששתי השכונות הן לא לגמרי ישויות נפרדות. לגבי שכונות אחרות, אני לא אתפלא אם יש אבל המצב הסוציו-אקונומי שם גבוה בהרבה.

  • שוקי  On מאי 30, 2012 at 8:58 pm

    בפורים האחרון השתתפתי בעדלאידע של ביאליק רוגוזין (http://www.infogan.co.il/blogs/155-rogozin), שבשביל מי שלא יודע אומר שחלק מתלמידיו הם ילדים משכונות סמוכות שהוריהם ישראליים והרוב הם ילדי פליטים, עולים חדשים, מהגרי עבודה וכו'. כשאתה מסתכל על ההורים אתה עוד יכול לנחש מי הוא מה, אבל כשהסתכלתי על הילדים המחופשים – כולם היו ילדים וכולם שמחו כי פורים וכי זה כיף להתחפש.

Trackbacks

להשאיר תגובה

