מי מפחיד יותר? אירן, ספרד או יון?

השבוע שעבר עלינו היה בינלאומי לא, אירן, לא ארה"ב, לא הפלסטינים, לא ספרד ותאמינו או לא אפילו לא יוון – לדעתי, הכול מתחיל ונגמר בבית

אז עבר שבוע בינלאומי על מדינת ישראל, ודנו בו דרך סיפורים של כמה מדינות. בראש ובראשונה עומדת לה זוהרת ובוהקת מעל לכולן – אירן. ובכן, להזכירכם זה לא שיש לנו בעיה עם האירנים, להזכירכם אירן הייתה החברה הכי טובה שלנו משך כל כהונת השאה האחרון מוחמד רזא שאה פהלווי, שלא התאים בדיוק למונח "חסיד אומות העולם" – אבל הוא מה שנקרא בשפת העם "טוב ליהודים". עסקאות נזק מורכבות, חילופי סחורות ועוד היו מנת חלקנו. המהפכה הביאה אותנו לדמות את אירן לשטן העולמי החדש, וגם זה בתנאי שהחיזבאללה לא עושים יותר מדי רעש בצפון, והחמאס לא משתוללים בעזה או עם פיגועים בישראל.

אז אירן, החוצפנית, רוצה פצצה גרעינית. נו, זו הרי עילה להרים את המזרח התיכון לאוויר, הלא כך? שהרי אם לאירן תהיה פצצה גרעינית, זה יהיה סוף מאזן האימה באזור – בדיוק כמו שהיה בתקופת המלחמה הקרה, או, אז בדיוק שלא. אני יודע, ישראל מעולם לא הודתה שיש לה נשק גרעיני, ואין לי בעיה עם זה, אבל אני באמת לא רוצה מלחמה מיותרת עם האירנים – לי אין שום בעיה איתם, נהפוך הוא – כשעליתי מעירק עם משפחתי בשנת 1971 לנו באירן מספר שבועות והם היו סופר נחמדים. אם לראשי המדינה יש בעיה איתם, יש לי פתרון, שיקבעו במקום ניטרלי, שיקבעו חוקים וילכו מכות – האחרון לעמוד הוא המנצח. ככה זה היה אצלנו בשכונה.

מה שעוד יותר מלחיץ אותי – הנה בא הסיפור של המדינה השנייה – הוא שארה"ב (והרי זו המדינה שאנחנו ממש מרגישים חלק ממנה) שלחה יותר מידי שליחים לכאן להבטיח לנו שהם גם לא יסכימו שלאירן תהיה יכולת גרעינית. אתם מבינים את זה? המועמד הרפובליקני לנשיאות, וגם חבר אישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מיט רומני – הגיע במיוחד להעליב את הפלסטינאים ולאשר את ירושלים כבירתה של ישראל ולהבטיח לנו שיעשה הכול על מנת למנוע מהאירנים גרעין.

מורמוני/יהודי/חילוני/דתי בחרי אחת או את כל התשובות – מיט רומני בביקור בכותל בתשעה באב…

אבל זה לא הספיק – אז גם שר הביטחון האמריקאי הגיע. לא, זו לא קונטרה לרומני (שעשה פדיחה בינלאומית בלונדון), זה היה "ביקור מתוכנן". הוא בא לבדוק מה קורה עם סוללות הפטריוט, ולא בשל הלחץ האמריקאי ממלחמה גרעינית במזרח התיכון. על מנת להרגיע גורמים רשמיים אמרו שהיחסים מצוינים, ולראייה הילרי קלינטון שרת החוץ באה, שר ההגנה הגיע וגם רומני. נראה שישראל הפכה לחלק מהאינטרסים האמריקאים – מי יודע, אולי יוסיפו עוד כוכב לדגל (האמריקאי כמובן)? ולי הכי הפריע שסגרו כבישים בגללו – בחייכם, לא מספיק עושים לנו בלגן בדרך נמיר בשל הזנחה של שנים, עכשיו אנחנו צריכים לאכול פקקים של שעות בגלל פאנטה, ובגלל שאתם מתקמצנים על מסוק?

לצערנו אין תמונות של פאנטה בשל הפקקים! אין תזוזה. פאנטה בשטח (צילום: יניב טביב, קורין גרונברג)

יש לי תיאוריה אחרת: נראה לי שמטרה הייתה להכניס אותנו לפקקים, להביא לכאן את כל העולם בקיץ, להעלות את מפלס העצבים למקסימום, ואז לדבר על אירן – כך כולם יהיו בקריזה כזאת שאף אחד לא חושב פעמיים, וכולם מוכנים ללחוץ על ההדק בעצמם. ואם כל אלו לא הספיקו לכם, בא האלוף במילואים אהרון פרקש, ראש אגף המודיעין לשעבר, ו"מרגיע" אותנו – אל תדאגו חבר'ה, תקררו את הראש, בקרוב תוקפים את אירן! ואו איך אני רגוע, אין כאלו דברים – כמו משב רוח צונן בחום המוטרף הזה. תודה לך פרקש – אני כעת, יותר מתמיד, מבין את נחיצותם של אלופים במיל'.

לא יודעים למה אבל למישהו מגרדת היד על אירן – העם כנראה נגד…שקט מחליטים!

אבל יש עוד שתי מדינות ששיחקו תפקיד מרכזי השבוע, ואת זה הן עשו מבלי אפילו לשלוח נציג אחד – אם כבר מדברים על רציונליות ועלות מול תועלת – אלו הן ספרד ויוון. המבאס הוא שאני מרגיש כמו ברכבת הרים, שזה נחמד אבל מעדיף כעת בריכה בקיץ, מ"מצבנו יציב ועברנו את המשבר ללא בעיות" (שטייניץ לפני חצי שנה בכל מקום ובכול זמן) ל"מצבנו חמור, אני חייב לקרוע לכם את הצורה, ואתם תגידו תודה אחרת תהיו כמו ספרד או יוון".

אז זהו שזה לא רק יוון ו/או ספרד אפשר לאיים עם כל מדינה אירופאית אחרת – לידיעתך שטייניץ…זה רק אוצר מילים טוב וגדול יותר….

ואני אומר לכם, לא אירן, לא ארה"ב לא הפלסטינים, לא ספרד ותאמינו או לא אפילו לא יוון – הכול מתחיל ונגמר בבית. ברודט מקבל עוד העלאה של כ-6500 ₪ – שזה השכר הברוטו של האחוזון ה-69% בישראל, להגיע לכ- 174,000 ₪ ברוטו שכר בחודש, ואנחנו חושבים על אירן, ארה"ב ספרד ויוון.

זה מה שהם לא רוצים שנבין….

זה מה שהם לא רוצים שנעשה....

זה מה שהם לא רוצים שנעשה….

את כל השבוע הזה מסכם יופי סיפור אחד של יום שישי בבוקר, קיבלתי צ'ק על סך $1,000 וניגשתי לבנק לפרוט אותו. נכנסתי עם הצ'ק ויצאתי עם $975. עשרים וחמישה דולרים נגבו ממנו כעמלות הפקדה ומשיכה – והמדהים הוא שאני לקוח מועדף בבנק. שאלתי את הפקידה המאוד נאה שישבה מולי – מה ההבדל בינה לבין שלי נרקיס (כונה בעבר מלך השוק האפור בארץ) – ענתה אינני יודעת. אמרתי שיש שלושה הבדלים: 1. אירן ספרד ויוון 2. שלפחות אצלו אני יודע שאני עומד לשלם כמו שצריך 3. שאתם קיבלתם רישיון מהממשלה לעשות מה שהוא עושה בלי רישיון.

וככה זה נראה…שוד לאור יום בחסות הממשלה – דוד ברודט קיבל העלאה של כ-7000 ש"ח לשכר שלו – עיגלו לו לכ-170,000 ש"ח בחודש! אחר שרק בפברואר הוכרזה תוכנית התייעלות מקיפה בלאומי….מעניין מי משלם?!

העיקר שבספורט אנחנו אלופים…

שבוע טוב

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סתם אדם  On אוגוסט 5, 2012 at 10:59 am

    תראה, בדבר אחד אני מסכים עם הכותב כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4264396,00.html
    לא רוצה את ביבי, אבל גם לא רוצה את כל הטמבלים דוגמת מופז, ברק, יחימוביץ וכו'. לא רוצה עוד איזה מגיב/ה סדרתי/ת. רוצה הנהגה עם חזון, עם יוזמה, לא ביבי ושטייניץ אמרו/עשו X אז אני אלך Y, אני רוצה "לא מעניין אותי שטייניץ וביבי, לא מעניין אותי אם הם הולכים שמאלה, ימינה או למעלה בסבסובים. לי יש דרך, זה הכיוון, ככה נתקדם ותפסיקו להשוות אותי אל הטמבלים האלה כי כל קשר בין החזון שלי לבינם הוא המצאה שלכם".
    תאסוף חברים, תשיגו חתימות ותראה שתעברו את אחוז החסימה. את הקול שלי ושל רבים אחרים כבר יש לך. לא כי אנחנו מסכימים עם דעתך (אז זהו שבמקרה הפרטי שלי ממש לא), אלה בגלל שאתה (עדיין) אידאליסט ישר (יענו לא פוליטיקאי). חסרים לנו כאלה.

    • אלי  On אוגוסט 8, 2012 at 4:16 pm

      הני
      נהניתי…אבל, שכחת פרט קטנצ'יק, איראן מכריזה ספציפית ש"תמחק" את ישראל מהמפה…חזור ושוב, ולא רק אחמדדינג'אד.

      • hani24  On אוגוסט 8, 2012 at 5:07 pm

        אלי מותק, ואני מכריז כבר שנים שאשחק בברצלונה – אז מה? אני בדרך?
        וביבי מכריז שיש כאן כלכלה טובה? אז מה זה אומר – שכל הישראלים אומרים את זה?
        בחייך עזוב תתרכז בעיקר…

        • מנחמי בן-ציון  On אוגוסט 21, 2012 at 3:48 pm

          וזה שהנשיא שלנו, שמעון פרס לא ישן טוב בלילה, לא מדאיג אותך ?

להשאיר תגובה

