הנבואה שתתקיים

הבחירות בפתח ובריכה הפוליטית גועשת ורוחשת, כולם מנתחים, מתפלפלים, עושים ספינים מתקשרים לעיתונאים מנסים למכור סיפור. הפריימריז כבר בעיצומם בכמה וכמה מפלגות, והעסקונה בשיאה. אני בניגוד להרבה מוכן ומזומן לצאת בנבואה/תחזית אחת – רוצים לדעת מהי בבקשה הכול כאן שחור על גבי בלוג….

זהו זה, הוא החליט, בנימין נתניהו, ממש כמו בימים העתקים הגיע היום לכיכר העיר החדשה, שהיא בעצם חלק ממשרדו מלא בעיתונאים, והוא הכריז שם: אני הולך לבחירות, לא כי אני חייב, לא כי מכריחים אותי, אלא, כי זה הדבר הטוב ביותר למדינה שלי לעם שלי! ואנחנו עוד נגיד לו תודה בקלפי, או שלא? אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ממש לפני שכולם שולפים את "העטים" ולשתף בכמה מחשבות שלי לקראת הבחירות והשלשה חודשים הכי מעניינים שהולכים להיות לנו השנה…

ראשית עולה השאלה מי רץ ובאיזו קונסטלציה? ובכן יש כמה דברים שהם קבועים: ליכוד, עבודה, מרצ, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, ש"ס, אגודה-דגל, ישראל ביתנו – אבל שאלת השאלות היא מה יקרה עם קדימה? כבר הוכרז כי בקדימה לא יהיו פריימריז, תהיה וועדה מסדרת –  אני שואל: מי יסדר את מי? כמה המסודרים ישמחו שמסדרים אותם? והאם הסדר ייקבע על דעת כולם? ומה יקרה אם חלק לא כל כך יאהבו את הסדר שלהם?

ומה יהיה עם ציפי לבני, שמביטה מן החוץ פנימה? היא תחזור? תחבור ליאיר לפיד? או אולי לרמון, שבכלל רוצה להיות עם דרעי באותה חבילה – שרק היום שמעתי מ"מקור מהימן" שהוא רוצה להתמודד על ראשות ש"ס, שזו בעצם לא התמודדת כי את ראש ש"ס ממנה מועצת החכמים של ש"ס – שהיא לא בדיוק מועצה כי את מה שקורה שם קובע הרב עובדיה יוסף, או שאולי כבר לא…מסובך? חכו אנחנו רק בהתחלה….

כרזת מפ"ם, צייר שלמה לביא

ויש את יאיר לפיד. יאיר שהוא מייצג האזרח הפשוט שיש לו חצי מיליון שקלים לקנות ג'יפ כל שהוא, לא יודע איזה. יאיר, שהרוויח מיליונים מקמפיינים שונים של פרסום, שאבא שלו עמד בראשות אחת המפלגות הגזעניות ביותר שידעה מדינה זו מעולם,  ובעצמו חטא בהתבטאויות מיזוגניות וגזעניות. אותו יאיר, כמה מפליא, המשיך לכתוב את הטור שלו ידיעות למרות שהכריז על התמודדתו בבחירות, וכעת יצטרף תוך שלשה חודשים להציג מפלגה ומצע. אז מי ירוץ איתו? אולי ליבני? אולי רמון? אולי דרעי? או אולי חברה מהגוורדיה הישנה – יענקל'ה פרי ועוד…מבולבלים חכו…חכו עוד לא הגענו לחלק העסיסי….

ככה זה נראה פעם: כרזת בחירות של הציונים הכלליים נגד הצנע

ומה עם "מנהיגי המחאה"? האם באמת סתיו שפיר סגרה דיל עם שלי יחימוביץ? האם מפלגת העבודה תסכים לקבל הצנחה מבחוץ של מישהי ללא שום קבלות ושום קשר לתנועת העבודה או ערכיה מלבד לאמירות בלתי פוסקות של מנטרות שחוקות שרובן ללא כיסוי – ורדיפה מתמדת אחר תקשורת ללא קשר למקום או זמן? ומה תפקידם של כל אנשי חד"ש סביבה? האם הם יתפקדו למפלגת העבודה לתמוך בה? ומה עם ידידנו שמולי, שניהל את אחד הקמפיינים היקרים בתולדות אגודת הסטודנטים? האם הוא יצטרף ללפיד? או אולי לליכוד? הוא הרי הקפיד שלא לצאת נגד איש, להישאר לאומי וקונצנזואלי….ואולי בכלל הוא גם סגר עם שלי? יש מצב שכולם רצים בעבודה? ואם כן, מה יקרה עם חברי העבודה הנוכחים? ורגע לא הזכרתי את פרופסור יוסי יונה, ההוא מ"יונה ספיבק", הוא כבר מנהל קמפיין כמה חודשים – בעבודה. מבולבלים – חכו!

ומה עם ראשי הערים? מי רץ איפה? האם חולדאי יעבור לעבודה הארצית? ולחיאני מה? בואו לא נשכח כי הקדמת הבחירות תאפשר לכמה מהם לבחון את המים בפוליטיקה הארצית – ואם לא יסתדר, הם יוכלו לחזור בריצה "שקטה" לבחירות המקומיות בנובמבר 2013…יצא להם טוב. ויש לנו כמה וכמה ראשי ערים דומיננטיים שיכולים להוות משקל חשוב בין אם ירוצו בעצמם או ייקחו צד, נראה שהפעם ובייחוד לאחר המחאה הם מוכנים למשחק, ומלאי טענות נגד המשטר המרכזי והזנחת הרשויות המקומיות – נראה לי שצמד המילים "מענקי איזון" יהיה מאוד (לא) פופולרי בכמה וכמה שיחות בחודשים הקרובים, בייחוד בערי פריפריה…..מה די? לא כי יש עוד….

כרזת לפני ואחרי – נראה שגם נושא הזהות יהיה רלוונטי בבחירות אלו – מעניין מי הוא מי?

כי עדיין לא דיברתי על מרצ, שעדיין לא ברור איך תיראה הרשימה, מי יתמודד? ואיך יבחרו את הנציגים. ומצד שני בש"ס יש בלגן, ראשית אף אחד לא יודע כמה כוח יש עוד במתניו של הרב עובדיה יוסף, ושם כבר איבדו קלף חשוב בדמות המקובל כדורי. וזה לא נגמר בזה, בש"ס יש חגיגה! ראשית יש את דרעי שמביט מבחוץ פנימה ומאיים להיות בראש או "ראש בראש" – והרב אמסלם, "חביב ש"ס" שהקים את תנועת "עם שלם" השתלח בש"ס ומתכוון לרוץ לכנסת כמועמד עצמאי – אלא אם דרעי יחזור או יציע לו לחבור אליו…ועוד לא נכנסו לתנועות חדשות – האם התנועה הירוקה ירוצו או שזה הרשימה הירוקה מול הירוקים? ותהרגו אותי כי קשה לדעת מי זה מי? עוד פעם ויסנר או פרופסור טל? ומה עם ערן בנימיני? ומה עם איזו מפלגה אתנית מזרחית? יש מקום או שאין סיכוי?

כינוס ארצי ל"עדות המזרח" – כרזה של חזית השמאל

כל כך הרבה שאלות, ורק שלשה חודשים…אז אני מציע הפשילו שרוולים פיקחו עיניים ואזניים, אל תתפתו לספינים היו ביקורתיים והטו עין ואוזן לבלוג הזה כי שלשת החודשים הבאים עומדים להיות סופר מעניינים ומאתגרים ובסופם נקבע את גורלנו לעוד ארבע או אולי שלוש או אולי רק שנתיים…טוב אל נקדים חזון למועד, קודם בואו ונעבור את הבחירות הקרובות. ובנבואה אחת אני מוכן להסתכן, ממש כמו שהבטחתי, משעמם לא יהיה….

אם אהבתן/ם אנא הפיצו

ואפשר גם לעשות לייק קטן לעמוד הפייסבוק של הבלוג ממש כאן

שלכם

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נבות  On אוקטובר 10, 2012 at 3:06 am

    אותי זה כבר משעמם נורא ! אותם שמות ופרצופים מעוררי אנורקסיה. אותן סיסמאות חבוטות. אותם שקרים. אני חוזר למרצ.

    • hani24  On אוקטובר 10, 2012 at 3:13 am

      חכה….יש הפתעות…אני מקבל דיווחים שיהיו הפתעות מרעישות…..עוד חזון למועד…כפי שטענתי בדבר אחד אני בטח יהיה מעניין….

  • לוחם השוורים  On אוקטובר 10, 2012 at 10:33 pm

    מה עם מפלגה שבראשה יעמוד מזרחי חילניי-מסורתי שמאל חברתי וימין מדיני ? יש לזה סיכוי?

    • hani24  On אוקטובר 10, 2012 at 11:13 pm

      הוציאו את לחימת השוורים מוחץ לחוק בספרד….ותמיד יש סיכוי השאלה היא מתי….

  • Adi Avni  On אוקטובר 12, 2012 at 5:28 pm

    כמה מילים, ברשותך:
    א. תמיד נעים לקרוא אותך. זורם, מעניין ומעורר מחלוקת כמו שבלוג צריך להיות
    ב. לדעתי עשית טיפה עוול לסתיו שפיר. הבחורה חורשת את הארץ בעשייה, וזה בסדר גמור מבחינתי שהיא דואגת שישמעו על העשייה הזאת. גילוי נאות- אני בעדה, למרות שאני לא מכיר אותה, או ליתר דיוק מכיר אותה באותה המידה שאני מכיר אותך
    ג. בקשר לטוטו שמות- אני באמת חושב שבכל הנוגע למפלגות בעלות המצע האידאולוגי הברור (האיחוד הלאומי,ליכוד, ש"ס, עבודה בגלגול הנוכחי של שלי, מרצ, חד"ש) השמות שיצטרפו או יגדעו ישפיעו רק בשוליים. לא כל שכך במפלגות האווירה (או מפלגות המרכז) סטייל קדימה, עמצאות, לפיד, דרעי וגו'. אלה יקומו ויפלו על האופורטוניסטים שיהמרו נכון

  • hani24  On אוקטובר 12, 2012 at 5:56 pm

    הי אבי,
    תודה 🙂
    אני שמח לדעתך בנוגע לשפיר – אולם מהכרותי את החומר באופן אישי – האמן לי שעשיתי עימה חסד – אין ולו דבר אחד כן ואמיתי היא פוליטיקאית בכול רמ"ח אבריה והאמן לי שיום מן הימים נצטרך להילחם בה בכנסת על היותה משרתת של ההון!
    לגבי אידאולוגיה ושמות – אני לא מסכים לחלוטין – וכאן יש לי יתרון קטן היות וזהו תחום שאני עוסק בו קמעה – נאשים קובעים איך יצביעו על פי ques "סימנים" ואחד מהם מובהק ביותר הוא הרכב וסדר הרשימה – תן לי לתת דוגמא: אם בליכוד הרשימה תראה כך:
    1. נתניהו
    2. סהר
    3. יעלון
    4. ארדן

    ואילו כחלון ידחק מטה, מרידור לא יכנס, פייגלין יכנס לעשירייה שנייה למעלה וסילבן ידחק לתחתית העשירייה הראשונה ראשית השנייה זה לא יישנה לדעתך?
    שלא לדבר על העבודה: מי יהיה מקום שני או שלישי? ואם אמיר פרץ ירד לסוף העשירייה? מה עם יוסי יונה? ואיפה בוז'י?

    אלו הם נושאים שיקבעו מי יצביע למי? וכמה….

כתיבת תגובה

