רק הליכוד יכול?

ימי בחירות עלינו, והגזענות משתוללת ומה לעשות יש לה גוונים צבעים ופנים שונות – אולם הנבזית ביותר מופנית דווקא פנימה, כרגיל.

ומיים לאחר התכנסות ועדת הבחירות החדשות הן מדהימות, אף מפלגה לא נפסלה, גם לא מפלגת עצמה, למרות הקמפיין המאוד בעייתי שהיא נקטה "חודוד אמאמאכ" (גבול לפניך בערבית) רמיזה די ברורה לכיוונם של מהגרים, מבקשי מקלט ופליטים בישראל. יש לציין כי הקמפיין נפסל אולם המפלגה לא! קצת תמוהה אבל התרגלנו…מצד שני, לראשונה בתולדות מדינת ישראל נפסלת חברת כנסת מכהנת מלרוץ – חברת הכנסת חנין זועבי נפסלה מלרוץ לכנסת ישראל. באופן די ברור הדעות חלוקת לגבי הפסילה, וכפי הנראה בקרוב יוגש הבג"צ בעניין, וימים יגידו אם הפסילה תעמוד את מבחן בג:צ, לדעתי לא, אולם היו דברים מעולם.

אבל גם המפגן המאוד לא ברור של מפלגת עצמה לא עומד באותה רמה של אווירת העליהום שיש נגד חברת הכנסת מירי רגב. אני מסכים כי מירי רגב אינה חברת הכנסת האולטימטיבית בעיני, ויש דברים רבים שהיא עשתה שאינם מוצאים חן בעיני, בלשון המעטה. אולם כל עוד הכול בתוך השיח אני לא רואה בעיה, אולם נראה כי בזמן האחרון, בעיקר מאז ההיתקלות של מירי רגב עם "אנשי המחאה" (אני לא באמת חושב שהם אנשי המחאה ועל כן הגרשיים) בימיה הראשונים של המחאה, ומאז היתקלויות אין ספור עם מי שהתיימרו להיות מייצגי המחאה – הפכה מירי רגב לשק האגרוף של אנשי השמאל. ועולה השאלה למה? האם אלו הדעות הלא מקובלת על הציבור? האם מירי היא יוצאת דופן בקרב נשות או אנשי הימין? או האם היא אומרת את הדברים בצורה שלא מוצאת חן בעיני חלק מהאנשים?

אז נתחיל מהשאלה הראשונה, ובכן, מירי רגב היא האישה שנבחרה למקום השני בין נשות הליכוד, בפער נמוך מ-100 קולות בינה לבין ציפי חוטובלי, שנבחרה לאישה במקום הראשון בתנועת הליכוד. עם מירי רגב בתנועה, הליכוד עדיין נשארת בתור המפלגה הגדולה ביותר בישראל, ואף יש מצב כי לראשונה מזה שנים (מאז שנות ה-70) אנו נראה לאחר בחירות 2013, מפלגת ציר בישראל! אז הטיעון הזה לא בדיוק מחזיק מים.

שאלה שנייה שעולה היא האם הדעות שמעלה מירי רגב לא מקובלות על הציבור בישראל? ובכן, נראה כי דעותיה בנושא המהגרים, פליטים ומבקשי מקלט (חלק מתייחסים אליהם כאל מסתננים) הן כיום הדעה הרווחת בישראל, ולא רק בקרב אנשי ימין קיצוני. דעות אלו מובעות בין היתר על ידי: בנימין נתניהו, גלעד ארדן, גדעון סער (יקירה וחברה הקרוב של שלי יחימוביץ) ציפי חוטבלי – ועוד חברי וחברות כנסת בימין! אז כנראה שזה לא זה.

מה נשאר לנו? אולי זו הדרך שבה ציפי אומרת את הדברים? אז הנה יש לנו דוגמא, בקליפ מטה נראית תגובתו של ברק סגל מארץ חדשה (ומי שמכיר אותי יודע שאינני מחבריו של ברק סגל!) והוא לראשונה ללא שמץ של גזענות מתייחס להתנהגותה של מירי רגב, ומדבר ללא שמץ של מיזוגניות על הדרך בה היא מתנהגת, וזוהי ביקורת מקובל ת והגיונית, אולם שאר האנשים לא התנהגו כפי שברק סגל התנהג, שאר האנשים לא ביקרו את מירי רגב – הם דרכה באופן פאסיב-אגרסיב ומאוד לטנטי התבטאו בגזענות נגד מגזר שלם!

ג ז ע נ ו ת !!!

כותרות העיתונים כולן נזעקו מדוע, כי מירי רגב אמרה ככה וככה, כאילו שמערכת הבחירות כולה עומדת ונופלת על מירי רגב. חברות וחברים, חברת הכנסת ציפי חוטבלי אומרת את אותם הדברים בדיוק!!! מדוע איננו שומעים מכם דברים בנושא? התשובה היא כי מירי רגב היא מירי סיבוני (לשעבר) מקרית גת! וכי רוב האנשים כאן בישראל עדיין חושבים כי תרומת המרוקאים למדינה היא גדולה יותר לפשע ואלימות מאשר לתרבות – ומירי רגב היא הדמות שמזוהה עם כל אלו ואותה הכי קל לשנוא בשם כל מ"ערסים" וה"פרחות" מהשכונות שמצביעים לליכוד, היא ההתגלמות של כל הרוע!

המילה שצצה הכי הרבה פעמים ברשתות החברתיות בימים האחרונים הייתה פרחה! למה? לא יודע אולי כי אנשים הם גזענים? ואני רק מזכיר לכם את השיר המדהים של סמי שלום שטרית:

פרחה שם יפה/ סמי שלום שטרית

כשנולדה פרחיה בדר אל-בידה

קרתה אותה אמה פרחה

שיהיו חייה מלאים בשמחה

פרחה שם יפה,

אמרה פרחה שם יפה.

(סמי שלום שטרית, פרחה שם יפה, מתוך: פרחה שם יפה, הוצאת נור תל אביב, 1995.)

אחד הביטויים החריפים של גזענות שראיתי ברשת היה תחת הכותרת "הילד הזה הוא עני" אותו שיר/פשקויל, שזכה ל-1660 שיתופים ברשת, בקרב אעלק שמאלנים דיבר על ילד עני שאביו מצביע לליכוד – השיר כתוב בשפה עילגת ולעגנית, כשמוסר ההשכל הוא שאנשים מצביעים לביבי משום שהוא "דופק ת'ערבים" (מצוטט מהמקור). (אני לא מביא כאן את הפשקויל משום שאינני רוצה לתת לו פרסום אולם הוא שמור עימי)

והנה הגענו לסיפור העיקרי, עוד פעם התהפך לו הדיון והפך שוב לשאלה למי מצביעים המזרחים? כאשר בראש מקהלת הגזענות עומדים להם שמאלנים "נא(ע)ורים" שמסבירים לנו כמה גזענים הם אותם ימנים (מהשכונה – ערסים ופרחות כמובן) ואיך בגללם אנחנו נידפק שוב עם ממשלת ימין! מעניין מה עושים כל אותם "נאורים" כשהם רואים אנשי החמאס משיחים נגד קיומה של מדינת ישראל? האם גם אז הוא כותב שיר "זה היה ביתי!" לזכר אותן ההפצצות שצה"ל שערך בעזה ובו הוא מסביר כמה מטומטמים הם הפלסטינים שתומכים בחמאס?!? כמה עיוורים הם אותם אנשים?

אז חשבתי על תשובה ומצאתי! כן, אנחנו המזרחיות והמזרחים, כולנו בלי יוצא מן הכלל, מתכוונים להצביע לליכוד! כן, גם יוסי יונה שמתמודד ברשימת העבודה יצביע לליכוד, וגם יעל בן יפת שהתמודדה לתנועת חד"ש מול דב חנין, שכקומוניסט טוב חסם אשה מזרחית כי זוהי דרכה של האליטה הקומוניסטית מזה שנים, תצביע לליכוד! ככה טוב לנו.

ואם אנשי ה"שמאל" רוצים שזה ישתנה אז יש לנו רשימת דרישות (חלקית):

1. חלוקה מחודשת של כל הקרקעות בישראל!

2. החלפת מערכות החינוך, מרכז לפריפריה ופריפריה למרכז

3. חלוקה מחודשת של כספי המיסים

4. חלוקה מחודשת של המערכת הפוליטית

5. חלוקה מחודשת של כל המשרות בבירוקרטיה הישראלית

6. חלוקה מחודשת של כל המשרות באוניברסיטאות (מרצים ומנהלי).

7. לחלוקה מחודשת של שטחי השיפוט של מועצות מקומיות ואזוריות

8. חלוקה ומינוי מחודש של כל השופטים בישראל

9. כתיבה מחדש של כל ספרי ההיסטוריה בישראל

10. כתיבה מחדש של כל היסטורית התרבות בישראל.

תתחילו לעבוד נדבר כשתגיעו למשהו…או לחלופין יש משהו שאתם יכולים לעשות לפני כל הרשימה – צעד ראשון קטן, תכירו בגזענות ובדיכוי כלפי מזרחיות ומזרחים בישראל 2013…ומכאן ניתן להתחיל שיח. עד אז, ימשיכו א/נשי ה"שמאל" הזויים — וה"מזרחים" שחושבים אחרת ימשיכו להיות בין הפטיש לסדן בלי שום אופציה לצאת מהמילכוד שבו הם נמצאים. ומי יודע? אולי בשל "קומץ" אנשים טיפשים כאלו אני באמת אצביע לליכוד ובא לציון גואל…

שבוע טוב

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסף בכר  On דצמבר 23, 2012 at 1:52 pm

    לפי דברייך נראה שהעובדה שהוריו של פוליטיקאי עלו למדינת ישראל מארצות ערב מכשירה כל פעולה ועמדה שלו. אחרי שפוליטיקאי נבחר לכנסת הוא צריך להתחיל להצדיק את התפקיד שלו ולא להישען על איפה נולדו הוריו.

    • hani24  On דצמבר 23, 2012 at 2:18 pm

      אסף תראה אני מצטער אני לא יכול ללמד אותך הבנת הנקרא בשלט רחוק אז אני פשוט אצטט מתוך הטור ואתן לך למצוא לבד כמו חידון, וגם את ההבנה של זה תהיה חייב לעשות לבד – ואם לא תצליח תתקשר לנייד ואני אנסה לסייע לך..להלן הציטוט מתוך הטור מעלה:
      "אני מסכים כי מירי רגב אינה חברת הכנסת האולטימטיבית בעיני, ויש דברים רבים שהיא עשתה שאינם מוצאים חן בעיני, בלשון המעטה."

      אחרי שתעבור את בעיית הבנת הנקרא תקרא את הטור במלואו שוב ואם תרגיש צורך תכתוב איזה סליחה קטן….

      חוצמזה יום נעים
      הני

      • אסף בכר  On דצמבר 24, 2012 at 4:43 am

        קראתי, הבנתי וחלקתי עלייך. אתה לא ידוע בתור איש של אנדרסטייטמנט ובגלל זה הגבתי כך ואני לא חש צורך לבקש סליחה.

        חוצמזה אני מאוד נהנה מהבלוג והוא אחד הבלוגים הפוליטיים היותר טובים ומעניינים שיש, תמשיך ככה!

        אסף

        • hani24  On דצמבר 24, 2012 at 8:15 am

          הי אסף, אני חושב שאני יודע מי אתה, אז שים לב – אתה יכול לחלוק איתי על ניתוח אבל לא על דברים שכתבתי. אתה שואל אותי אם אני נותן גושפנקא למישהו בגלל מוצאו בלהד – הראתי לך שלא! מעבר לכך הכול הוא ספקולציות לא מבוססות שלך 🙂 אולי שלי אני כבר לא בטוח….

          ולסיום תודה – תמשיך לקרוא ואני מבטיח לנסות ולהמשיך להיות כאן ולעניין…
          אחלה יום
          הני

          (יונה אני מקווה שאת קוראת את התגובות….לא לדחוף את האף לאן שלא צריך!)

    • הדר ת  On דצמבר 23, 2012 at 4:43 pm

      הטיעון הזה כבר מעייף, אסף בכר. תפסיקו להשטיח ולרדד את הדיון. כשאנו רוצים להתקבל למקומות עבודה אז מוצא הורי כן משפיע פתאום, כשאני רוצה לשמוע מוזיקה מתרבותי שלי אז כן מבדילים אותי ומנכרים אותי מבית הורי, כשאצל האשכנזים חבר מביא חבר (קיבוצים, תקשורת, פוליטיקה, בתי משפט) אז זה כן משנה מקום לידת הוריהם, כשמחנכים אותנו על תפארת הקמת מדינת ישראל ועל הבילויים החלוציים שעלו מרוסיה ולא מזכירים במילה את התימנים (ורק בהקשר של נחותים) אז זה בסדר???!!!! אך כשמישהו מדבר בשם המזרחים והדיכוי אז זה כבר לא בסדר. וכן, זה מאוד משנה מאיפה באו הוריך כי זוהי זיקתך התרבותית. תפסיקו להשטיח ולהשתיק אותנו

  • נבות  On דצמבר 23, 2012 at 2:21 pm

    מרבית ההצעות – דרישות שלך מקובלות עלי.
    יחד עם זה, מזרחים לא יכולים להמשיך להיות תלויים בעמדת האשכנזים. השינוי בטרמינולוגיה הפוליטית תרבותית הכרחי אצל כולם ועבור כולם. "צדק אחד לכולם" של דעם היא סיסמת פתיחה טובה בתור התחלה. מזרחים וערבים שירגישו שייכות ותרומה שווה וצודקת לתרבות ,לחברה – ישנו את החשיבה העצמית ואת החשיבה הקולקטיבית.
    מירי רגב ( לא משנה בכלל שהיא סיבוני במקור ) היא שופר תעמולה גזעני ( המבטאת את רוחם הרעה של רבים באלקטורט שלה) והיא נשפטת על התבטאויות שכהנא נפסל בעטיין מלרוץ בבחירות לכנסת, היא גם עושה את זה בסיוע מופעי אימים של בורות וגסות רוח ולב.
    כמה מזרחים נמצאים ברשימת ישראל ביתנו היהודי ? מיהם המנהיגים ממוצא מזרחי ,שמדברים בקול כלל ישראלי ? האם אין זו אלא התבטלות עצמית נוספת שציבור שמרגיש מודר ומוזנח מצביע כבר דורות לנסיכי הליכוד האשכנזים – האליטה האשכנזית החדשה ,המחלקת לו פחות פירורים בחסות הכלכלה הניאו ליברלית והשקפת העולם הניאו פשיסטית ?
    ליברמן ,בנט ורבני ישע הם פשיסטים מצורעים, זה לא קשור למוצאם ,הם חסרי תרבות אנושית ,ממש כמו רגב-סיבוני.
    רבים ממצביעי הימין שטופי שנאה לזרים – ובתוכם סמולנים הנחשבים לבוגדים, שזה הרבה יותר מסוכן וחמור ממסתננים, יותר מסוכן אפילו מערבים.
    להזכירנו, "סרטן בגוף האומה" הוא כינוי לשמאל הבוגד ולא למסתננים, לכן, רגב ,בן ארי דנון, לוין ואלי ישי הנאורים, המשתמשים בכינויים חמאס-ציוניים כלפי זרים ,מאזכרים בכך גם את שנואי נפשם של מצביעי ימין – השמאל.
    הרושם שלי שאותם שטופי שנאה יסתפקו רק בהשפלה עד עפר של האשכנזים בני האליטה הנכחדת ,לפני שיניחו את חרבם המונפת או יחתתו אותה לאת.
    השאלה הגדולה מה יישאר כאן במצב החדש הנחזה בעיני האוהבים לשנוא ?

  • hani24  On דצמבר 23, 2012 at 2:34 pm

    הי נבות, משפט הפתיחה שלך הוא אדיר בעיני! ברשותך אצטט אותו עם שינוי קטן:
    יחד עם זה, מזרחים לא יכולים להמשיך להיות תלויים בעמדות כאלו או אחרות!
    תודה
    הני

  • avivitmishmari  On דצמבר 23, 2012 at 3:26 pm

    לא הבנתי מדוע רגב זוכה לקיתונות לעג וחוטובלי לא. האם חוטובלי הוא שם משפחה אשכנזי? אתה בעצם טוען שמעמד המרוקאים נחות פי עשרת מונים ממעמד יוצאי גיאורגיה (גרוזינים בלשון העם), וזו טענה שמילא שהיא שגויה, אבל מובאת ללא שום נימוק. הרבה יותר סביר להאמין שרגב זוכה ליחס המיוחד הנ"ל מפני שהיא טיפוס חם מזג וחד לשון. לא כל פוליטיקאי היה צועק אחרי רגע של דיון עם מפגין "מה, אתה סתום"?. ואני לא רוצה להפליג ולרמז חלילה שרמת הדיון שלה היא תת-רמה.

    • hani24  On דצמבר 23, 2012 at 3:48 pm

      אביבית, לצערי את כנראה לא לוחצת על קישורים – בשפת האינטרנט היפר-לינקים – הנה שניים שנמצאים בטור שאולי יסייעו לך להבין את מה שאני טוען ולאחד מהם יש אפילו הוכחות אמפיריות תאמיני או לא – בדיוק מכוונים לשאלתך….

      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/089/397.html

      http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1890628

      אני מקווה שתביני כעת את מה שאני טוען….אם יש עוד שאלות אשמח לענות…
      הני

      • avivitmishmari  On דצמבר 23, 2012 at 4:15 pm

        כן, דווקא מפני שהבנתי יש לי שאלות. גם אם הדעה הציבורית על יוצאי מרוקו שלילית מאוד, זה עדיין לא גוזר דבר לגבי היחס ליוצאי גיאורגיה. זה גם לא מסביר מדוע חוטובלי לא זוכה ליחס דומה לשל רגב. והרי קשרת בפירוש בין השתיים: "חברת הכנסת ציפי חוטבלי אומרת את אותם הדברים בדיוק!!! מדוע איננו שומעים מכם דברים בנושא? התשובה היא כי מירי רגב היא מירי סיבוני (לשעבר) מקרית גת!"
        ובכן, זו תשובה טובה אבל לשאלה אחרת. הטענה שלך לא מסבירה מדוע הח"כית הגיאורגית לא זוכה לאלפי ממים ברשת על חשבונה, והמרוקאית כן.

        • hani24  On דצמבר 23, 2012 at 10:37 pm

          אביבית, אני מבין. ראי אין לי תשובות – במחקרים שונים של כמה וכמה אקדמאים בלתי תלויים תמיד נמצא כי המרוקאים הם אלו שמגיעים בתחתית הסולם החברתי תעסוקתי וגם סולם הסטטוס החברתי (ראי קרין אמית לגבי שוק עבודה – וראי אבספר על גזענות בישראל מאמרים שונים כמו גם מחקריהם של שוקד ודשן המאוחרים משנות ה-90 משיחים על כך).
          לשאלה למה שומעים על רגב ולא על חוטובלי – אני מעריך שהתשובה טמונה בגוף השאלה – לדעתי זה משום שמירי רגב היא המרוקאית שהגיעה וכעת כולם עושים הכול על מנת להוכיח לה שזהו אינה מקומה – ואני לא מדבר מבחינת הדעות כי לדעתי חוטובלי גרועה ממנה בדעותיה (ואל לנו לשכוח כי חוטובלי היא משפטנית שלמדה לקראת הדוקטורט שלה בבר אילן לפני היבחרה לכנסת) אני חושב שזוהי בדיוק אותה הגזענות שמכיוונה אנשים לכיוון רגב ולא לכיוון חוטובלי….

  • יונה נידז'ביצקי  On דצמבר 23, 2012 at 5:07 pm

    לא היה לי שמץ של מושג על מוצאה או שמה הקודם של מירי רגב. גם לא התעניינתי. גם את מוצאה של ציפי חוטובלי עדיין איני יודעת ולא אכפת לי מה מוצאה. אני מקווה שמירי רגב הגיעה לכל מה שהגיעה (לפני הכנסת – שם היא בלתי נסבלת כמו גם חלק מחבריה לסיעה, כולל ציפי הנ"ל) בזכות יכולותיה ולא בגלל/למרות מוצאה.
    אשמח אם תגובותיך לקוראיך לא תהיינה מעליבות.
    איני מבינה למה אתה מנסה לגרום לכך שרק חסידיך יקראוך.

    • hani24  On דצמבר 23, 2012 at 10:41 pm

      יונה אני שולח לך תגובה אחרת כתבתי בעמוד הפייסבוק של הבלוג שלי לדוד שוהם:
      דוד, אני מבין – אז אתה איש טוב. חכה אני שולח את תו התקן – שלח לנו כתובת ונעביר בדואר, אם תרצה יש לנו גם שרות שליחים תמורת תשלום סימלי…..

      ואת תשובתו:
      גם צ'קים יתקבלו בברכה . בתכל'ס אני מאד מעוניין לפגוש אותך פנים אל פנים, להכיר את האיש שבבלוג. אפשר ? אפילו שאני חצי אשכנזי ?

      ואת תשובתי:
      צ'קים זה בעיה, זה עובר דרך אביבה וכמובן שאפשר להיפגש לקפה בשמחה….אני קצת בלחץ עד ה-15 לינואר כנסים אקדמיים ושטויות מסוג זה אחרי בוא ונקבע בפרטי וניפגש. אני דרך אגב בת"א יפו….יום נעים

      ואת הלינק לכל ההתכתבות:

      ותגובתי אליך היא: שאין לך חוש הומור ואת דוחפת את אפך לכל עניין ודבר גם כשאלו אינם מעניניך – את צדקנית וטהרנית שמחפשת ריב ומדון וחושבת שבגלל שאת מכירה את אימי יש לך הזכות – אז זהו שלא!

      וכמו שכבר אמרתי לך, איך שאני מגיב אינו מענינך, המקסימום שאת יכולה לעשות הוא לא לקרוא או להגיב, אבל נראה לי שזה לא יקרה אז לא אמשיך לבזבז את זמני…..

      • יונה נידז'ביצקי  On דצמבר 24, 2012 at 1:13 am

        אני לא מדווחת לאמך או לכל אחד אחר מה אני קוראת ומה אני מגיבה. נכון שהגעתי לבלוג בזכותה.
        אני "דוחפת את האף" (ואתה גס רוח) להרבה עיניינים שמעניינים אותי. וכמו שכבר כתבתי כאן גם "מקשיבה" לבעלי דעות אחרות. אגיד במפורש: לדעתי מי שהאג'נדה שלו (כמוך) היא מוצאם של האנשים (הוא גזעני.
        וחוץ מזה: למה יהודים הגיעו לארץ לבנות ולהבנות בה במאה ה-19, בעיקר מרוסיה וגם מתימן? איפה היו האחרים שצאצאיהם מקטרים כעת? מה היה במאה ה-19 בארץ כאשר "סמך טתים" לא הרשו לילדיהם להנשא לאשכנזים?
        אילו למדת קצת ביולוגיה (זה יותר קרוב אלי ממדע המדינה אבל לקולך ולקולי בקלפי יש אותו המשקל) היית יודע שבטבע החזק מנצח. בקרוב תווכח (אני אולי לא אשרוד, לשמחתך) כאשר ילדי וילדיך, היהודים החילוניים יהיו המיעוט בין תושבי חבל ארץ זה, כאשר יהודים דתיים "לא חשוב מאיזו עדה" ומי שאינם יהודים יהיו הרוב בישראל. לא חשוב באיזה גבולות.
        לגבי חוש ההומור: מסכימה איתך. צלקות ילדות שאתה, כגזעני מובהק, תקשור לשם המשפחה שלי.
        מה הקשר בין כעס להומור? אין לי מושג.
        בכל מקרה, אני מאחלת לך חיים ארוכים ובריאים. תמשיך להיות מעורב, עד שתגיע להיות בפוליטיקה ואז תהיה אולי משהו שמתחרז עם מעורב. למען הבריאות – רצוי שלא תכעס כל כך.
        .
        החלטתי שאני נמנעת מלקחת את ההתבטאויות שלך עמוק ללב מבלי להמנע מלהתעניין במה שאתה כותב.
        אם אתה רוצה שאחדל להגיב (אני בד"כ מתאפקת) בבלוג שלך וגם להפיץ (לפעמים) את הבלוג שלך – הוצא אותי מרשימת התפוצה.

        • hani24  On דצמבר 24, 2012 at 5:10 pm

          יונה אני לא מוציא ולא מכניס לשום רשימות תפוצה, יש נרשמים ואפשר לא להירשם או לצאת בעצמך.
          אני מצר על העבודה שאת מוצאת לנכון להיות השוטר בבלוג, לא ביקשו ממך, אינך נדרשת וזהו לא תפקידך (זה נקרא לדחוף את האף….).
          לימדי את מקומך, זה בריא לחיים ארוכים וטובים יותר. הגיבי אמרי מה שיש לך להגיד מבלי להטיף לי מוסר של מה לעשות ומה לא.

          קצת עצוב שמי שרואה את עצמה כמוסרית ולא גזענית מתייחסת לדתיים בגזענות גלויה – אז מה אם הם יהיו רוב בארץ הזאת? אז מה אם לא יהודים יהיו הרוב כאן? מה זה אומר? ששוב הפסדת? את אומרת בדיוק את אותם הדברים שאמרו על מזרחים "חכו כשהם יהיו הרוב כאן…" אז אנחנו הרוב כאן – ונו אז מה?
          בחייך הפוסל במומו פוסל….
          תודה על האיחולים מאחל לך חיים ארוכים ופוריים – ועדיין אמשיך להגיב כפי שאני רואה ומוצא לנכון לכל תגובה בבלוג שלי….
          הני

          • יונה נידז'ביצקי  On דצמבר 24, 2012 at 7:28 pm

            אמרתי במפורש "מכל העדות" וליתר בהירות אומר לא "דתיים" ולא "לא יהודים" אלא "מי שמשלמים מס הכנסה פחות מהתמיכות של המדינה. לא חשוב מאיזה מוצא" תודה על ההפניה המקצועית. לא מקבלת.
            אם זו לא מדינה יהודית (אין לי בעיה עם אזרחים בעלי דת אחרת. השוֹנוּת, לעניות דעתי, משבחת את הצאצאים בתנאי שהם מקבלים עליהם את החובות האזרחיות שאתה ואני מקיימים) אז למה "ישראל" אפשר "פלשתין" ונגמרו המלחמות במזה"ת (שיטחית לגמרי זותי 🙂 )

  • דרור בל"ד  On דצמבר 23, 2012 at 5:41 pm

    מתוך תגובתי בעניין מערכת הארץ וחותמי עצומות למיניהם. מתאים גם לכאן:

    מערכת הארץ, מרדכי קרמניצר, חלק גדול מחותמי העצומה ושאר דמוקרטים בעיני עצמם, מועלים בחובתם האזרחית. לו היו עוסקים בחשיפת האמת ולכן בהכרח בשקרי דובר הצבא הציוני, כמו גם בשיטותיו השונות לזרות חול בעיני הציבור, ייתכן כי היה יכול להתנהל דיון ענייני בין בל"ד לבין בן ארי ואלדד. למערכת הארץ, קרמניצר וגו' אין עניין בדיון ענייני. בוודאי אין להם עניין בחשיפת דרכי הולכת השולל של דובר הצבא הציוני ושל שופריו בתקשורת הציונית – הם חלק ממערכת זו. עניינם היחידי הוא "ישראל לא תוכל להמשיך להתהדר בהיותה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אחד מנכסיה הגדולים ביותר, אם תיפסל מועמדותה של זועבי". לכן הם מעדיפים לתקוף בשצף קצף את רגב, דנון, ואת עתירתו של אקוניס, ולהסיט את הדיון הציבורי אך ורק להתנהלותם של אלו.
    לו היה נערך דיון ענייני הם היו מוצאים עצמם יחד עם בן ארי ואלדד באותו צד. את הבושה הזו הם ינסו למנוע מעצמם בכל מחיר ובכל דרך אפשרית. זו מטרת מאמר הארץ וזו מטרתם של קרמינצר ושאר החותמים (רובם, לא כולם) על העצומה.

    התגובה המלאה כאן

    כנסו, קיראו, עשו לייק והצביעו בל"ד

    • גלעד  On דצמבר 23, 2012 at 10:46 pm

      המקרה של זועבי אינו מאפיין. מדובר במפלגת בל"ד שמאתגרת את השלטון הישראלי בעודה נסמכת על אלטרנטיבות מפוקפקות מבחוץ. מועמדות עזמי בשארה מנהיג המפלגה נפסלה ב2006 והוחזרה על כנה ב2007 ע"י שופט בית המשפט העליון מישאל חשין, רק כדי לגלות כי עזמי בשארה ברח לגלות מבישה אחרי פרשה מדהימה של ריגול לטובת אויב מר – החיזבאללה. מפלגת בל"ד מעולם לא הוקיעה מתוכה את הבגידה הזאת, והוכיחו כי אין גבול אותו לא יחצו. זועבי משלמת היום גם על כך. בל"ד תאבד כוח בבחירות הקרובות, מפני שמפלגת פרובוקציה צדקנית שמאשימה רק את השלטון הציוני מבלי לתת את הדעת לשינויים איזוריים במרחב הערבי שמשפיעים על השיח הישראלי-פלסטיני ועל השיח (אם אפשר לקרוא כך לתקופת האפלה בה ליברמן הוא שר החוץ) הישראלי-ערבי באופן כללי. למשל, עד היום לא שמענו מבל"ד, לא כל שכן מזועבי, גינוי ברור ורם למעשי הטבח של אסד בסוריה. וגם על כך תשלם בל"ד בבחירות הקרובות. ישנם בחירות הגיוניות יותר לבוחר שמעוניין לשנות את השיח הפוליטי בישראל.

  • נתן  On דצמבר 24, 2012 at 1:14 pm

    אני כשמאלני לא רואה איך הצבעה לליכוד היא עונש לשמאלנים.
    אם הליכוד יהיה טוב למדינה ולמזרחיים אני אשמח בכך כמו כל אחד אחר
    ואם הוא רע למדינה ולמזרחיים הרי שזה פוגע ויפגע באלה שהצביעו בו בדיוק כמו בכל אחד אחר.
    אז איפה פה בדיוק העונש ומי בדיוק נענש?
    הגיון עקום.
    לגבי מירי רגב נראה לי שהיא אכן סוג של בדיחה –
    מושחתת(תמכה בברוני הגז),בורה,עילגת,צוחנית וחסרת מודעות עצמית אבל מנפנפת בדגלי ישראל
    כדי לכסות על כל אלה. ובקיצור קריקטורה אבל לא של "מזרחיות" אלה של "ציונות".

  • hani24  On דצמבר 24, 2012 at 5:12 pm

    נתן, אולי לא הייתי ברור – אבל זהו לא עונש! אלא המציאות במכתיבה את עצמה אם צועקים לי כל הזמן ליכוד אולי אעשה זאת ודי….אולי זה לא היה מספיק ברור – מקווה שכעת זה ברור.

    לגבי מירי רגב, את נוקט בקו שנקט ברק סגל, ולי אין בעיה עם זה – כל עוד לא תקרא לה "פרחה" או "ערסית" ותתיחס לגופו של עניין אין לי שום בעיה עם ביקורת לא עליה וגם לא עלי. לצערי זהו לא המקרה בחלק הארי של התגובות בעניין….

  • hani24  On דצמבר 24, 2012 at 5:13 pm

    ראו מה מירי רגב עושה עם הקהילה הגאה, אני בטוח שזה לא יקבל את החשיפה הראויה – זה לא מתאים לפרופיל שלה…

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4323602,00.html

  • אפרים שמיר  On דצמבר 25, 2012 at 2:02 am

    כשמסתכלים על מירי רגב לא יודעים מאיזה מוצא היא ואתה עושה את מה שאתה טוען נגדו ומסתכל על גזע. בכלל לא ידעתי שרגב מזרחית. ההתנהגות שלה היא זוועתית ואתה רוצה לשייך אותה למזרחים? מירי רגב לא מייצגת את המזרחים.

  • אפרים שמיר  On דצמבר 25, 2012 at 9:46 am

    לפני שכתבת את זה לא ידעתי שהיא מזרחית. חבל השימוש בגזע בכל מחיר שזה אותו דבר כמו מה שאמרת.

    מירי רגב מייצגת את המזרחים? היא נציגה של תאגידי הדלק ושל יצחק תשובה, תבדוק את ההצבעות שלה. היא חברתית?

  • hani24  On דצמבר 26, 2012 at 9:59 am

    אפריים, אני מצטער אתה לא קורא את הכתוב נכונה וגם משתמש במילים לא נכונות – זה לא גזע זו אתניות – ואני לא שייכתי אותה למזרחים או אמרתי שהיא חברתית! רק אמרתי שנוקטים נגדה בגזענות….תקרא שוב!

להשאיר תגובה

