שלשה מתוך עשרים ושלושה!

זוהי כנראה ממשלת ישראל הבאה – 4 נשים – שלשה מזרחים וכל השאר גברים לבנים אשכנזים! דור בא ודור הולך ועוד מעט אנו חוזרים לימי מפא"י העליזים של שר משטרה מזרחי אחד….

כנראה שבאמת בלי ש"ס אין אפילו ייצוג סימבולי מספיק למזרחים סביב שולחן הממשלה. מעניין זוהי ישראל של 2013, המוחלשים באים משלוש קבוצות עיקריות: 1. מזרחים 2. עולים מחבר העמים לשעבר מהרפובליקות האסיתיות 3. ויהודים יוצאי אתיופיה. וייצוגם של אלו באוכלוסייה הוא מעל ל-50% אולם סביב שולחן הכנסת הייצוג היחסי שלהם הוא כ-13% הוא נמוך יותר מייצוגן של נשים אשכנזיות בממשלה כאלו יש לנו  כ-18% למרות שהן מהוות רק כ-20% מכלל האוכלוסייה (יש מזרחיות וערביות להזכירכן). וכמובן הס מלהזכיר שרה מזרחית אפילו אחת לרפואה! הן שקופות לחלוטין! וערבי לא בבית ספרנו!

עולה השאלה, הכיצד בישראל בואכה המאה ה-21 אפילו ברמה הסימבולית הייצוג הוא כה זעום וחסר משמעות? האם יש כאן ניסיון להדיר לא רק חרדים אלא את כלל יוצאי מדינות האסלם ממוקדי כוח? גם בין התפקידים המרכזיים בכנסת אין נושאי תפקידים מזרחים, גם לא בין יושבי ראש הוועדות המרכזיות.

נראה כי ממשלה זו על בעיותיה תהפוך לממשלת הסיוט של הקבוצות המוחלשות אז הנה לתפארת מדינת ישראל רשימת "הי ציוניוני הדרך אבנים לבנבנות…" (כפי שנראה כעת יתכנו עדיין שינויים פרסונליים מה שנקרא משחק כסאות בין חברות וחברי הכנסת המוזכרים מטה)

(דווקא בביצוע של זמרת מזרחית מעניין אם זה הופך את השיר למזרחי?!?! ואם כן אז נא לשים אותו בווליום בזמן נהיגה כי זה עלול לגרום לתאונה אם כבר מדברים על מחקר והצגתו הגזענית!)

  1. ראש הממשלה – בנימין נתניהו
  2. שר הביטחון – בוגי יעלון
  3. שר החוץ – בנימי נתניהו במשמורת עד לפסק הדין בתיקו של אביגדור ליברמן
  4. שר האוצר – יאיר לפיד
  5. שרת הבריאות – יעל גרמן
  6. שר החינוך – שי פירון (טענות לגזענות חמורה והפרדה בין מזרחים לאשכנזים ראו קישור)
  7. שר הרווחה – מאיר כהן
  8. שר מדע – יעקב פרי
  9. השר לביטחון פנים – יצחק אהרונוביץ
  10. שר הפנים – גדעון סער או גלעד ארדן
  11. שר/ת התרבות הספורט הגנת העורף והתקשורת – גלעד ארדן או לימור לבנת
  12. שר לפיתוח הנגב והגליל – סילבן שלום
  13. שר החקלאות – יאיר שמיר
  14. שרת הקליטה – סופה לנדבר
  15. שר התיירות – עוזי לנדאו
  16.  שר הכלכלה מסחר תפוצות וירושלים (בסמכויות נרחבות – נפתלי בנט
  17. שר השיכון והבינוי והממונה על מנהל מקרקעי ישראל – אורי אריאל
  18. השר לטיפול בגמלאים – אורי אורבך
  19. שר הדתות – אלי בן דהאן (כנראה על תקן של סגן שר ללא שר מכהן מעליו)
  20. שרת המשפטים והממונה על המו"מ מול הפלסטינאים – ציפי ליבני
  21. השר להגנת הסביבה – עמיר פרץ
  22. ישראל כ"ץ – שר התחבורה
  23. השר לעניינים מודיעיניים ואסטרטגיה – יובל שטייניץ

תפקידים מרכזיים בכנסת הקרובה:

יו"ר הכנסת מיועד יולי אדלשטיין

יו"ר הקואליציה צחי הנגבי

יו"ר וועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי (הניסיון עם הכסף בחפיסות הסיגריות כנראה סייע לו הפעם)

יו"ר וועדת חוק חוקה ומשפט יריב לוין

כנראה שה"בית היהודי" של בנט לא כולל מזרחים ממש כמו בימי מפד"ל העליזים של טרום המדינה ושנותיה הראשונות כלום לא השתנה – וגם ב(יש)עתיד של מדינת ישראל יאיר לפיד רואה את המזרחים כעלה תאנה "מעשה אבות סימן לבנים"…ישראל 2013 בדיקת מציאות! מזרחים בחוץ ודי כבר עם ה"אכלו לי שתו לי…" וכל העובדות לפח!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורנה  On מרץ 17, 2013 at 10:21 am

    בוקר טוב,

    …. זה אפילו לא ארבע נשים, בינתיים זה שלוש ואחת בסימן שאלה וכפי שזה נראה ספק אם היא אכן תהיה הרביעית.
    בהזדמנות זו, שאפו למאיר כהן ש"הצליח" מראש עירית דימונה להשתחל לממשלה כשר

    שיהיה יום טוב… 🙂

    • hani24  On מרץ 17, 2013 at 10:38 am

      אורנה בוקר אור, יהיו ארבע נשים שזה יותר מכלל המזרחים – וגם אם יהיו 3 זה שווה למזרחים אבל למה לנו לריב בין המוחלשים והמודרים…ברור לנו שיש כאן בעיה….
      לגבי מאיר כהן אסכים לאמירה אחת "הצליח להשתחל"…
      יום טוב
      הני

  • רונן  On מרץ 17, 2013 at 10:29 am

    זה הממשלה שבחר העם ואם לא מתאים לך אז תבקש להחליף את העם.
    כן אני מזרחי ובחרתי את הממשלה הזאת כי היא מתאימה לי.
    אני לא בכיין מקצועי של קיפחו אותי\שתו לי אכלו לי אלא אחד שעובד ומתקדם בחיים.

    • hani24  On מרץ 17, 2013 at 10:37 am

      רונן, אתה מדבר בחוסר ידע (אני מנסה להיות מנומס ולא להגיד בטיפשות!) את הממשלה לא בחר אף אחד מהעם! העם בחר את הכנסת ואני חושב שזו כנסת ראויה לעם שלו! אתה חייב לקרוא קצת יותר מהדברים שאני כותב ולא להתנהג כמו ח…קופץ בראש. שים לב לכמה מרמור יש בקרב בוחרי הליכוד והאמירות שם בדבר מפלגה לבנה ומצביעים שחורים וממשלה לבנה ללא ייצוג מזרחי…לא אני אלא מתפקדי ליכוד!

      אני יודע שאתה לא בכיין מקצועי אלא עובד ומתקדם בחיים – מעניין אתה רוצה לעשות השוואה למי יש יותר ג…תארים ועוד? כי לי נראה שדווקא אני עשיתי והתקדמתי ועדיין אני טוען שאכלו לנו ושתו לנו…אז מה כעת תגיד? יש לך טיעון נגד אבל חכם ולא ריקני?

      אתה מזכיר לי את אלו שעבדו עבור האחרים בתקופות חשוכות של ההיסטוריה יש להם שם ויש להם גם גורל ידוע מראש….

      לך תשתה קפה תתעורר ותביא לכאן טיעונים שיהיה שווה להתייחס אליהם אחרת אני מפסיק להתכבת עימך כמו אחרים שכותבים כאן שטויות וחבל….

      בוקר טוב ושבוע טוב
      הני

  • אבי  On מרץ 17, 2013 at 2:28 pm

    חבל שאולי המיעוט הכי מוחלש בישראל ( מצטרף רק במהלך המאמר) , כאילו הכותב מקבל את שקיפותו . מזרחים , יוצאי חבר העמים ואתיופים הם כ 50% מן האולוסיה היהודית בישראל , ולאאבל רק 38% בערך מכלל אוכלוסית ישראל. הם האוכלוסיה הכי לא מיוצגת בממשלות ישראל , באופן עקבי והמקסימום לו זכו הוא שר בודד למרות היותם כ 20% מהאוכלוסיה. אגב גם קבוצת מיעוט אחרת לא מיוצגת בממשלה זו ( חרדים) – אבל אולי יש כאן סוג של תיקון לייצוג יתר בממשלה הקודמת , קצת דיון ביני להני לגבי הנתונים הדמוגרפים בישראל נמצא כאן.

    • hani24  On מרץ 17, 2013 at 2:47 pm

      אני מקבל את מה שאבי כותב כאן – אולם מי שמכיר אותי יודע שאינני מתיימר לייצג את השיח הפלסטיני בבלוג – את העבודה הזו אני משאיר לחברותי וחברי הפלסטינים המוכשרים מאוד אני משיח את השיח המזרחי בבלוג ואינני מתיימר לתפוס את מקומם או ייצוגם של הקבוצות האחרות. "נאה דורש נאה מקיים"…:-)

      לסיום – נראה לי שמצאנו חבר חדש בשם אבי – אבי ברוכים הבאים!

  • עידו לם  On מרץ 17, 2013 at 7:26 pm

    בו פאקינג הו אני ממש מזיל דמעות כאן

  • חופית  On מרץ 17, 2013 at 9:17 pm

    הני, מילים כדורבנות. ומה שעשית כאן בעיקר זה הצגת עובדות.
    רונן, עם לא בוחר ממשלה. אני חושבת שמי שבוחר אותה הוא בד"כ ראש המפלגה הגדולה ביותר. או מה שבטוח – אני לא בחרתי בכל האנשים האלו, הקול שלי בכלל נזרק לפח. אבל אני שלמה עם הפתק ששמתי. הלכתי לפי הרצון והתחושה, ולא לפי הס(ש)קרים שמוליכים את כולם שולל. מה לעשות…

  • דורי  On מרץ 18, 2013 at 4:10 pm

    אני מצטער, אני לא מבין לאן אתה חותר. למה צריך ייצוג מזרחי, סימבולי או לא? מה זה נותן? שר מזרחי מבין יותר טוב את המצוקות בשכונות או מה? היו שרים, סגני שרים "מזרחיים", אפילו נשיא (אני מתגרד מעצם הצורך להשתמש בהגדרות האלו) – ומה הם הועילו ליוצאי ארצות האיסלאם, כפי שאתה מכנה אותם? לו הייתי בוחר ברטוריקת הקיפוח, התפקוד של נציגי ה"עדה" שלי היה עוד יותר מביך ומעציב. בחירה באדם בגלל מוצאו ולא בגלל כישוריו היא בחירה כושלת.
    לדעתי הם לא הועילו ואפילו הזיקו. אני מתנגד לחלוקה הזו מלכתחילה; היא מנציחה מסכנות מצד אחד ואי לקיחת אחריות מצד שני. די כבר עם האכלו לי שתו, מספיק עם האליטה האשכנזית (השרידים שלה חסרי משמעות כיום, תסתכלו על נושאי משרות בכירים בכל המגזרים – בטחוני, פיננסי, תוסיפו מה שבא לכם). לגבי העדה האתיופית אני עוד יכול להבין. ישראל היא מדינה שיש בה לא מעט אלמנטים גזעניים ויוצאי אתיופיה, לצערי הרב, סובלים מהאלמנטים האלה. אבל אותה גזענות ישראלית אינה מפרידה בין יוצאי חבר העמים. ממתי ישראלי יליד הארץ יודע להבדיל בין אזרביג'אן לסיביר? זה, תסלח לי, דיבור מהפוזיציה. תכף תגיד שישראלים גם מבדילים בין בדואים מהדרום לתושבי המשולש. אנחנו גזענים מדי בשביל הרזולוציה הזו, פשוט ככה.
    וחזרה למזרחיות ולשתו לי אכלו לי. אני לא מתחרה באף אחד על תארים, אני חצי "מזרחי" וחצי "אשכנזי" ואני לא שם על אף אחד מהצדדים האלה. גדלתי בעיירת פיתוח, לא קיבלתי דבר מאיש. נתקלתי בקיפוח עדתי יותר מפעם בחיי, ואני לא מתבוסס בזה. חבל שיש כאלה שמעדיפים להתעסק בבכיינות מקצועית ופחות בלהתקדם.
    ולענין הממשלה והכנסת – מי הכריח מישהו להצביע ליכוד, ש"ס או לא יודע מה? תבחרו מפלגה שמייצגת את הדעות שלכם, לא את המוצא שלכם…באמת משנה למישהו צבע העור של שליח הציבור, אם האחרון עושה את העבודה שלו, ועוד פחות אם הוא לא עושה את העבודה שלו?
    זה פשוט רדוד מדי. יש מישהו שחושב ברצינות שהיותו של שר מסוים ממוצא מזרחי ישנה משהו במדינת ישראל בכלל ועבור יוצאי ארצות האיסלאם בפרט? באמת?

    • hani24  On מרץ 19, 2013 at 8:08 am

      אההה הבנתי דורי אתה בא מהשיח של המריטוקרטיה אם אתה טוב מספיק אז אתה מצליח! ואללה כי אני במקרה לא הייתי טוב מספיק! זאת אומרת אתה אומר לי שפר מזלי והשאר שילכו לעזאזל….כי מה יש לנו לדבר בואו ונספור: שרות/ים מזרחים אין! למה כי הם לא מספיק טובות/ים! שופטים בעליון מזרחיות/ים אין! למה כי הם לא מפסיק טובות/ים! מרצות/ים באוניברסיטה מזרחיות/ים אין (6.2% זה אין!)! למה כי הן/ם לא טובות/ים מספיק!
      אני מקווה שאתה רואה את הדפוס ותפסיק לדבר שטויות! אפילו כשאתה כותב ברצינות תהומית זה לא מוריד את הריקנות והחוסר חשיבה מאחורי הדברים…
      תחשוב תפסיק להיות עבד של השיטה…
      הני

      • דורי  On מרץ 19, 2013 at 9:27 am

        זה שיש לך אג'נדה זה בסדר גמור, וזה שתפיסת העולם שלך מגובשת ורהוטה, על הכיפק – אבל למה אד הומינם?
        איפה קראת אצלי את כל מה שכתבת פה? אני אמרתי שהם לא מספיק טובים? אני אמרתי שאתה לא טוב מספיק? מאיפה הבאת את זה? אתה מבין ששיח אגרסיבי כזה לא ממש עוזר לך לשכנע אף אחד, ותסלח לי אם הנחת היסוד שלי היא שאתה בהחלט רוצה לשכנע כמה אנשים…שהרי אם לא זאת מטרת הכתיבה שלך, אתה יכול לכתוב למגירה או "להטיף למקהלה", כמו שאומרים. אז אם מישהו לא מסכים אוטומטית עם כל מה שאתה כותב, לא הגיוני בעיניך להוכיח את הנקודה שלך (או להפריך את טענת האחר) בצורה לוגית ורגועה?
        אין לי בעיה להתווכח איתך עד השנה הבאה, ואולי אני גם אשתכנע בכמה דברים, אבל ביטויים כמו "ריקנות וחוסר חשיבה" או "תפסיק להיות עבד ותחשוב" – ידידי, זה לא מוסיף כלום. אל תהיה מהנעלבים הסדרתיים. תגיב לענין.
        ואם נחזור לטענה המקורית – האם אתה אומר שצריך למנות משרות מסוימות תוך שיקולי מוצא עדתי? ומה אם הם לא עומדים בדרישות? להיות תימני זה קריטריון טוב להיות שר? להיות מרוקאית זה מספיק כדי להיות יו"ר ועדה?
        ומה דעתך על הפריימריז עצמם? מי כופף למי את היד כדי שהאליטה האשכנזית בליכוד תשתלט? אתה באמת חושד בקונספירציה בסדר גדול הזה, שאשכנזים כלשהם הצליחו לתמרן את מרכז הליכוד (לא יודע, לאחרונה כהסתכלתי עליהם הם נראו לי מזרחיים מספיק) להצביע רק לאשכנזים? כל חברי מרכז הליכוד משתכנזים? אז אולי בעצם אתה טוען שהם פשוט מטומטמים, שנתנו לאשכנזים להוביל אותם באף! הם כל כך טיפשים ושבויים ברגשי הנחיתות שלהם, שהם לא מאמינים שהם מספיק טובים להיבחר בעצמם! זה מה שאתה אומר? כי לי זה נשמע כמו 1984 באיזשהי צורה. שליטה בהמונים, אירופה סטייל.
        יכול להיות שיש ייצוג חסר ליוצאי ארצות האיסלאם ביחס לחלקם באוכלוסיה. בהחלט סביר שעד שלב כלשהו (שאני מודה שאיני יכול להגדיר אותו באופן ברור) היתה גם מגמה של הדרה מערכתית שיצרה ותחזקה את הגישה הזו. היום – אני לא מאמין במגמה מערכתית כזו. אני סבור שמדובר ביוזמות מקומיות, של בעלי תפקידים בכירים, אבל לא של "ארגון" או של "מדינה". ארגון ומדינה אינם יצורים חושבים. בסוף זה תמיד אנשים. אתה יכול לומר שקצב ההשתלבות איטי מדי, ואני מסכים בהחלט, אבל להגיד שהקצב הזה נשלט ומווסת ע"י אליטה כלשהי – זה גובל בקונספירציה.
        זה לא מספיק להביא סטטיסטיקה. אלה עדיין מספרים, שאמנם מצביעים על עובדה מסוימת, אבל לא על הסיבות לעובדה הזו. זה שיש 6.2% מזרחיים באקדמיה, זה לא בסדר, אבל איך זה מוכיח שהאקדמיה דוחה מזרחיים באופן שיטתי? זה שיש רק 3 או 4 שרים ממוצא מזרחי, זה אומר שקיימת שיטה להדרת מזרחיים מהפוליטיקה? זה לא הסבר מספק.
        ולסיום, אני עונה ברצינות, חושב ומשקיע בתגובה שלי אליך. אם אתה מתעצבן ממה שאני אומר, מצטער, אבל זה לא מחייב אותך לקרוא לי עבד. אל תלך למקומות האלה ואני אשמח לנהל איתך ויכוחים עד שיעלה עשן.

        • hani24  On מרץ 20, 2013 at 12:12 am

          ואו דורי, אילו מילים יפות אד-הומינום! ברור שזה מה שאתה כותב! אני הצלחתי כי אני טוב והתאמצתי, ואחרים לא כי הם לא התאמצו שהרי זוהי תמציתיות הדברים שכתבת! אולי אני לא משכיל כמוך, או מצליח כמוך אבל השיח שאתה כותב הוא ברור, שיח ניאו-ליברלי שמקדם את עיקרון האינדיוידואליות.
          מנסה לשכנע או לא זה לא העניין כאן הטיעון ששטחת הוא מן העניין כאן, וזהו טיעון מאוד ריק שכבר שנים לא מתייחסים אליו כרציני….

          לשאלתך, לא מוצא הוא לא קריטריון לשר טוב – אבל האשלה היא כלל אל זו! השאלה היא האם זה שמתוך 50% מהאוכלוסיה היהודית בישראל מיוצגים רק 18$ בממשלה אין זה אומר שיש כאן בעיה אינהרנטית בחברה הישראלית? ומה קורה באקדמיה? זה שיש רק 6% לא אורמ שיש כאן בעיה? ומה עם בית המשפט העליון? אבל הרי אתה יודע אד-הומינום – ולא תתיחס לטענות שכנגד אתה יודע להגיד "ידידי" ואללה מצטער אבל אנחנו לא ידידים…אולי כותבים אחד לשני אבל ידיד שלי אתה לא.

          אולי תסביר לי האם מוצא הוא קריטריון למנוע מבן אדם תפקיד? אם לא אז למה אין מזרחים בממשלה או בבית השמפט העליון או באקדמיה שלא לדבר על משרות בכירות במגזר הציבורי….אבל מעניין אולי זה בגלל אד-הומינום? או אולי אד או'סליבן…..

          והתשובה שלך לעניין היא קלסיקה, אתה לא מאמין שיש הדרה כזו! ואו! שלא תגיד אד-הומינום כי אתה כתבת את זה הנה ציטוט ישיר: "אני לא מאמין במגמה מערכתית כזו." מה אני אגיד לך – אני לא מאמין בתורת האבולוציה אז סימן שהיא לא נכונה!!! מה אתה אומר שאם אתה לא מאמין אז כל המחקרים האקדמיים בתחום לא נכונים כי אתה לא מאמין? מה עוד תטען – שיש לך חברים מזרחים מוצלחים? אולי נזכיר את תשובה?

          ובלי משים אתה שוב חוזר לטיעון הניאו-ליברלי אונדיוידואליסטי – ואני שוב מצטט "בסוף זה תמיד אנשים." לא זה לא! זה תמיד מערכות אני מציע שתקרא את אשר כתבה אווה אילוז בהארץ על הדרה של מזרחים ממערכות ואי שיוויון!

          אני מבין שאתה מרגיש שזה גובל בקונספירציה ואולי אתה לא מגיע ממדעי החברה אולם התיאוריה האליטיסטית חיה ובועטת גם אצל חוקרים כאן והיום ולא חסרים כאלו (רק להזכיר כמה קימרלינג – חווה עציוני הלוי – יונתן שפירא ועוד רבים אחרים) אם 6.2% מרצים מזרחים באקדמיה לא מסביר שיש דחיה של מזחרים מכל שדרות האליטה הישראלית, או למשל רק שופט מזחרי אחד בעליון (היום אפילו לא) ורק 3 שרים מזרחים לא מספיק – אני מצטער אתה או עיוור או בת יענה….שהרי הדרה כזו מוחלטת מכל חלקי האליטה בישראל ניתן לדעתי לפרש רק בדרך אחת…אבל אולי לך פתרונים….

          ראיתי ענית ברצינות, גם אני עונה ברצינות מהולה בסרקזם ועוד שאר טיבולים – אני לא נפגע כאשר אותה צורה של תשובה ממתינה בצד השני -אולם אני מנסה, לא תמיד מצליח, לענות לגופו של עניין וגם את דעתי אני מכניס ביתר שאת – זהו דיון בבלוג שלי מי שמוכן יתכבד ויקבל את הכבוד והאש המגיעה לו – ומי שלא לצערי לא יחזור אבל זהו הצ'אנס שלוקח כל כותב בלוג עם לשון מושחזת….ואלו הם החיים.
          הני

          • דורי  On מרץ 20, 2013 at 4:56 pm

            זה שזה הבלוג שלך לא ממש מחייב הדגשה, אני חושב שזה מספיק ברור. אולי התאמצת שלא להגיב לדובר אלא לדברים, אבל לא ממש הצלחת.
            בוא נעשה קצת סדר לפני שנמשיך. אני לא חייב הסברים וגם אתה לא, אבל אם תקרא קודם תראה שכתבתי שהמוצא שלי מעורב. אני לא צריך לנפנף בחברים מזרחיים לאף אחד, גם לא לך. חיתוך הדיבור שלי עצמי הוא מספיק בולט ואת הח' והע' שלי שומעים טוב מאוד. אני לא מסתיר אותן.
            בכותרת הבלוג שלך כתוב שלעיתים זו רק ביקורת. ובכן, גם לי אין את כל הפתרונות, ולפעמים סתם ביקורת. נאה דורש נאה מקיים.
            את ניקוי השולחן אסיים בהבהרה, כדי למנוע את הסרקאזם המיותר שלך או לפחות חלק ממנו: בשיא הרצינות, במלוא הכנות, אתה יותר משכיל ממני, וגם יותר מצליח. אני נטשתי באמצע התואר הראשון, אז אפילו לא ידעתי שהטיעון שלי הוא ניאו ליברלי שמדגיש את האינדיוידואל, או מה שאמרת. אז אתה יכול להירגע, זה לא אחד המקרים שבהם האליטה האשכנזית מתנשאת עליך. אני בכלל לא מבין את העוינות שלך. אתה מרגיש שאני תוקף אותך? אם כן, תראה לי איפה. אתה לעומת זאת לא מצליח להימנע מהכנסת עקיצה פה ושם, אני לא יודע לאיזו מטרה, אבל זה לא ממש עוזר לדיאלוג. אם אתה בכלל מעונין בכזה.
            נראה לי, הני (הייתי אומר ידידי, אבל לא הסכמת להיות כזה, גם כאן לא ברור לי מה אתה כל כך להוט לבדל את עצמך מכל מי שתפיסתו לא חופפת לחלוטין לשלך, בהצלחה עם זה) – בקיצור נראה לי שכל כך הרבה פעמים דשת ונתת את הנאום חוצב הלהבות שלך, שכבר אין לך סבלנות להסביר את עמדתך, או לשמוע עמדה אחרת. אתה קצר רוח כלפי דעות אחרות ופוטר כל התנגדות במחקר של x או מאמר של y, ואני בכלל רציתי להבין את עמדתך. אתה מזכיר לי חוזר בתשובה, שעונה לכל ספק ב-"חז"ל אמרו ככה, ורבי x אמר ככה".
            ואפרופו תשובה, עוד דוגמא לא מוצלחת מבחינתך. איש שאולי הצליח כלכלית "למרות" מזרחיותו והתנגדות המערכת, ואז דפק את כל מי שקרנות הפנסיה שלו הלוו לו כסף. באמת כל הכבוד.

            • hani24  On מרץ 20, 2013 at 10:18 pm

              דורי לעיתים אני חש מחויבות להזכיר – כמו גם תודה על הציונים שאתה נותן לי…כך אני גיב לא טוב יש עוד כמה בלוגים בסביבה.

              מה זה משנה אם אתה יודע שזה טיעון ניאו-ליברלי או לא? אתה משתמש בו – זה משהו שהכניסו בכולנו מהילדות על מנת שנמשיך להיות עבדים של המערכת (אני מחזיר אותך לטיעון הראשון שלי לא להיות עבד למערכת) זוהי סוציאליזציה כזאת או אחרת לערכים שהם מאוד פאסה שמכלשים ומנחשלים קבותות שלמות.

              לגבי הצלחה או השכלה – אני לא מנפנף בזה אתה זה שכתבת בתגובתך הראשונית אני הצלחתי אני ואני ואני…..העיקר שלא להיכנס לשיח המזרחי….האמת שזה ממש לא מעניין אותי התארים שלי או ההצלחה שלי ואני לא חושב שאני מצליח בשל התארים שלי אני חושב שאני פשוט בר מזל יותר מאחרים.

              אני לא מנסה לבדל את עצמי אולם האמן לי שבאיזהשהו שלב גם אתה תמאס בתגובות פבלוביות שאין בהם שום עובדות אלא אמריות ריקות! כן, יש חשיבות לייצוג סימבולי! כןף צריך לבחור מזרחים רק בשל היותם מזרחים כמו גם נשים כמו גם ערבים כמו גם אתיופים!

              לסיום אתה משתמש בדוגמא שולית שהובאה על ידי להראות את עניות טיעון שלך בצורה מעוותת לגמרי הנה הציטוט מהתשובה שלי:
              "והתשובה שלך לעניין היא קלסיקה, אתה לא מאמין שיש הדרה כזו! ואו! שלא תגיד אד-הומינום כי אתה כתבת את זה הנה ציטוט ישיר: "אני לא מאמין במגמה מערכתית כזו." מה אני אגיד לך – אני לא מאמין בתורת האבולוציה אז סימן שהיא לא נכונה!!! מה אתה אומר שאם אתה לא מאמין אז כל המחקרים האקדמיים בתחום לא נכונים כי אתה לא מאמין? מה עוד תטען – שיש לך חברים מזרחים מוצלחים? אולי נזכיר את תשובה?"

              אתה לא עונה לטיעונים שלי אלא מנסה להבין את אופן או צורת התשובה שלי וזה לא ממשיך את הדיון אלא תוקע אותו, כפי שאמרתי אני עונה לטיעונים שלך כפי שאני רואה לנכון….תרצה תמשיך, אבל לפחות תענה לטיעוני הנגד ואל תתבוסס ב"אתה עוקצני….ואנחנו לא ידידים…" כפי שאמרתי לך את ידידי אני בוחר כמו גם אני לא "אח" של אף אחד חוץ מחיים זובידה אחי….בנתיים תנסה לענות מהותית לטיעונים ותשבץ קצת עוקצנות וסרקזם – אבל למען מישהו תענה לעניין בלי להתבכיין שאני עוקצני…..
              הני

              • דורי  On מרץ 24, 2013 at 2:21 pm

                אף אחד לא מחלק לך ציונים. אתה מכניס את עצמך ללופ של התנצחויות שרובן נגד עצמך ולא נגדי, והגישה שלך אגרסיבית כבר מהתגובה הראשונה שלך. לא חשוב, אם זה הסגנון שלך, שיהיה. אני אשתדל לא ליפול למקומות האלה.
                אני לא מבין איך הכנסת מזרחיים למערכת באופן יזום תשנה את עצם ה"עבדות". מערכות בסדר גודל של מדינה משעבדות עוד מגזרים חוץ ממזרחיים. מה עם האשכנזים שמשועבדים למערכות האלה, זה בכוונה?
                אגב, אני מכיר לא מעט אשכנזים, בעוונותי הרבים. לא שמתי לב שהם מקבלים הנחות בחיים, אם הקונספירציה הזו כל כל אשכנזית, איך זה שהם אוכלים אותו קש כמוני? מוזר.
                לגבי הצלחה והשכלה – אני סוגר את זה פה ולא חוזר לזה יותר – תקרא לאחור ותראה לי איפה כתבתי שאני מצליח ואני ואני. ממש לא כתבתי ככה, זה אתה השלמת בעצמך. מעולם לא נפנפתי בהשכלה (שאין לי) או בהצלחה (שאני עדיין מחכה לה), לא בפניך ולא בפני אף אחד אחר.
                יש הבדל עצום בין לא להאמין באבולוציה לבין לא להאמין בתיאוריה חברתית כלשהי, שלך או של מישהו אחר. סטטיסטיקות לא מוכיחות תיאוריה, הן לכל היותר מצביעות על מגמות, לא על הסיבות להן. אם אתה אומר שלא מעניינות אותך הסיבות אלא רק התוצאה, ואתה בוחר במודע להתנתק ולהתייחס למצב מסוים באופן אבסולוטי, תגיד את זה מראש. באותו הקשר, להבין למה אתה חושב או איך אתה חושב לא רק שלא תוקע שום דיון מבחינתי – זה בסיס לגיטימי לחלוטין להבין את השקפותיו של הצד השני. אם אני לא מבין מי מולי וזה מונולוג שלך, אני יכול באותה מידה לקרוא עיתון או ספר.
                אני לא מבין את הטיעונים שלך. אני מבין את רוח הדברים, לא יותר. אם מאסת בלהסביר את עצמך, על הכיפק, אבל אם זה ככה – מה הטעם לכתוב את כל זה? כשמישהו לא מבין אותך – תנסה להסביר יותר טוב. אל תאשים את הצד שלא מבין. וחג שמח.

  • נתן  On מרץ 18, 2013 at 5:13 pm

    גם יוצאי הונגריה לא מיוצגים בממשלה הזאת , עד מתי נמשיך לשתוק על העוול הנורא הזה?
    רוצים שיויון!!!! די לקיפוח!!!!

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s