גזענות ומיזוגניות לא בבית ספרנו!

בדרום תל אביב יש חבית חומר נפץ, עליה ממש יושבים ילידים, מתישבים ופליטים (פארפרזה על ספרו של קימרלניג) ומאחור יושב ראש עירייה ערל לב, פוליטיקאים שעושים הון פוליטי מהחבית וגם "יזמי נדל"ן" או בשמם עורבים משחרים לנבלות בנינים ריקים על מנת שיוכלו להרוויח מהם מיליונים….

ואנחנו בתוך כל הבלגן הזה מנסים לתמרן. רצים בין התושבים לבין הפליטים, מסבירים לזה שכרגע המצב גרוע וכך גם לשני/ה – מתרעמים על המדינה והעירייה שברוב חוצפתם ממשיכים להביא אוטובוסים מלאים במהגרים, פליטים ומבקשי מקלט במספרים גדולים לדרום העיר לתוך גינת הקוקזים (ידועה בכינויה כגינת לוינסקי) – מבלי לדאוג לתשתיות, עובדות/ים סוציאליים – מתקנים ראויים לקליטה, רווחה, חינוך, בריאות ועוד. בעיניים כלות רואים תושבי שכונות הדרום את השכונות שלהם מתרוקנות כל בוקר כאשר אלפי הפליטים יוצאים לעבוד בצפון ומרכז העיר, שם הם מרויחים את לחם, באופן לא חוקי לרוב – כי המדינה לא מוכנה לתת להם רישיון עבודה ומצפה שהם יחיו מהשמיים – שם אותם אנשים אלו שיאיר לפיד אוהב להתייחס אליהם כ"מעמד הביניים" מעסיקים אותם באופן לא חוקי, שינקו, יטפלו, ירחצו, יסדרו ויעשו כל דבר אחר שהם לא רוצים לעשות והעיקר שבסוף יום העבודה ילכו משם! רחוק רחוק משם – בין 10 ל-20 תחנות אוטובוס היישר לנווה שאנן, שכונת שפירא או שכונת התקווה – העיקר שלא ישארו לישון בשכונות שלהם. ושם, שוב, בעיניים כלות עומדים תשובי הדרום ומביטים באותם מהגרים חוזרים לשכונות המתפוצצות מאוכלוסיות עניות, מורעבות מלאות ב"מעמד נמוך" — יאיר שמעת על זה, מעמד כזה מוזר שלא גומר אפילו את השבועיים הראשונים של החודש, כזה שלא מצליח להאכיל את הילדים שלו בתזונה נאותה על מנת שיתפתחו כמו שצריך – אבל שתדע לך כשהם יגיעו לגיל 18 המדינה תתנפל עליהם לצבא בלי הרבה חשבון! — ושם הם יביטו אחד על השני בשנאה תהומית – בעוד הבתים של מרכז וצפון תל אביב יפו יבריקו מהנקיונות של המהגרים, ילדים יתקלחו באמבטיות מבריקות – אוכל יבושל במטבחים נקיים, וילדים ישחקו עם סבים וסבתות שנשטפו על ידי המהגרים….

ובנתיים ראש העירייה צוחק, כי הוא מביט בדוום עירו גוסס ולא עושה כלום – בנתיים חשוב לו לבנות ולתת שרותים לתושבי הצפון! הוא מעוניין בפיסת קרקע אז הוא יוצא למחלמה בתושבי כפר שלם ומכנה אותם פולשים! חצוף, הם נמצאים בתל אביב יפו יותר זמן ממנו. חלקם קיבלו את בתיהם בשנות ה-40, מחלקם גבתה העירייה ארנונה עד זה לא מכבר, חלקם הגיעו להסכמים עם המדינה על פינויים בשנות ה-90 – אבל לו בוער הזמן לפנות ולבנות מרכז העיר מתרחב ועוד מעט כפר שלם תהא פנינה נדלנית….הבאה בתור שכונת שפירא לאחריה קריית שלום ואז גם שכונת התקווה הכול משתנה בתל אביב ישארו רק עשירים ואז חולדאי יגשים את חלומו, אפילו את הים הוא לוקח לנו….

ובתוך כל הבלגן הזה עובדים ארגוני מגזר שלישי יום ולילה על מנת לתת פתרונות, א.ס.ף, ספריית לוינסקי, קו לעובד CEC אחותי ועוד. אך בתוך הקלחת נכנס גם ארגון נוסף, שאולי היה משתלב בנוף הארגונים ומשחק תפקיד מרכזי אילולי לדמויות הפועלות אולם כנראה בשל העומדים בראשו לא כך היה – אלו הם אותם אנשי מרק לוינסקי ברשות יגאל שתיים – האיש הוא וולגארי ואגוצנטרי, הוא בנה סביבו כמעין כת אותה הוא הוביל בבטחה למסלול התנגשות עם תושבי השכונות – הוא מתנהג בדורסנות וממהר לנכס לעצמו קרדיטים, לא לא אגב,  בלי שום בושה. מעבר להתנהגותו זו האיש עשה לו נוהג להבליח מידי פעם בהתבטאויות מיזוגניות וגזעניות. לאחר דיונים כאלו ואחרים בפייסבוק, שם ממקד האיש את פעילותו, הוא החל במסע השמצה נגד כמה פעילים ופעילות חברתיים מזרחיות/ים – אולם הפעם הוא הגדיש את הסאה בשורה של פוסטים גזענים ומיזוגניים ובמקביל קיבל הזמנה לטקס של בינה.

כאשר חשפה ספיר סלוצקר-עמרן את העובדה כי הוא ולא אחר קיבל מבינה (הישיבה החילונית שנמצאת בלב שכונת נווה שאנן) את האופציה להדליק משואה בטקס האלטרנטיבי שלהם העניין קיבל תאוצה רבה. סטטוס של ספיר עם ניסיון לבדוק את תגובת בינה החל להתגלגל בפייסבוק – אני הוספתי ססטוס והמשכתי לנסות לקבל מבינה תשובה או תגובה לעניין – למרות שלי אישית אין הרבה ציפיות מבינה רק על מנת להסביר את בסיס הארגון וקשריו לאחיו של ראש העירייה חולדאי שהוא חלק מהארגון שבעצמו הוא ארגון גנטריפיקטורי ממדרגה ראשונה ונמצא כפצע בתוך שכונת נווה שאנן ללא שום חיבור לתושבי השכונה. שתיים בתגובה טען שאני מסלף את דבריו, והאמת לא מענינת אותי…בתגובה ביקשתי מחברות וחברים לשלוח אלי סטטוסים פוגעניים ששתיים העלה לרשת – וממש כמו במקרי הטרדה הפלא ופלא עם הבקשה הגיע גשם של צילומי מסך עם תגובות מיזוגניות וגזעניות של שתיים. בתגובה העלתי אלבום שנקרא "נו הרשות נתונה ואפשר לנסות להסביר הכול אנחנו ממתינים…" האלבום הורכב מדוגמאות של צילומי מסך של חלק מהפוסטים המדוברים.

מספר שעות לאחר מכן אני מקבל טלפון מחבר, יוסי סוכארי, שמכיר את יגאל שתיים, יוסי אומר לי כי יגאל מבקש להיפגש וליישב את ההדורים…אני אמרתי כי על יגאל להתנצל לא בפני אלא בפני כל הפעילות בם הוא עלב, בפני התימנים על התבטאויותיו, בפני חברת הכנסת לשעבר אנסטטסיה מיכאלי, בפני נשים בכלל ועדיף שיעשה זאת בכתב. בנתיים, יצאה הודעה מבינה כי הם החליטו להשעות את השתתפותו של שתים מהטקס – אני חייב לציין שהופתעתי עד למאוד. כיום לאחר שעלה האלבום, במהלך יום העצמאות, קיבלתי הודעה מפייסבוק כי האלבום נחסם עקב פעילות שנוגדת את תנאי השימוש של הרשת החברתית, כמובן ששלחתי מכתב תלונה הוא נבדק בימים אלו, וכמו כן התראתי על התכנים הגזעניים והמיזוגניים שמעלה שתיים, תוך הצעה לתרגם אותם עבורם….

בתוך כל הקלחת יש לציין כי שתיים הנישא על גלי ההערצה העצמית והתקשורת שיצר לעצמו בצורה כה בעיתית החליט כי הוא ולא אחר ראוי להתמודד למקום למועצת עיריית תל אביב יפו מטעם מרצ….העניין עבר את גבולות הרשת החברתית והגיע לידי ידיעות תל אביב ובעקבות כך יצאה לה כתבה גדולה לסופשבוע בתאריך ה19-04-2013 והרי היא לפניכם…

הנקודה היא במקרה דנן כי ניתן לשקר לחלק מהאנשים חלק מהזן אולם לא ניתן לשקר לכל האנשים כל הזמן – שלום לך ולא להתראות שלוש ארבע….

הנה לינק לכתבה כולה כתבה יגאל שתיים- 19.4.13 מעניין אם יחסמו אותי כעת כליל בפייסבוק או האם חסימות יכסו על העובדה כי האיש הוא מיזוגן וגזען בצורה יוצאת דופן?

הנה כותרת העיתון המדובר...

הנה כותרת העיתון המדובר…

בשל שאלות וספקות לגבי האמירות השונות המצוטטות בכתבה הנה צילומי מסך של האמירות השונות למען הסרת ספק לגבי האמירות:

פרשת ילדי תימן:

לקרוא ולא להאמין וזו רק ההתחלה!

לקרוא ולא להאמין וזו רק ההתחלה!

כן אותו איש שיוצא בכול הכוח נגד הממסד ומאשים אותו ברמיה ושקרים מקבל את וועדות החקירה הממסדיות בנושא ילדי תימן מעניין מה הוא היה אומר אם היה מדובר ביוצאי אפריקה אחרים?

כן אותו איש שיוצא בכול הכוח נגד הממסד ומאשים אותו ברמיה ושקרים מקבל את וועדות החקירה הממסדיות בנושא ילדי תימן מעניין מה הוא היה אומר אם היה מדובר ביוצאי אפריקה אחרים?

ואז בשרשור יש את זה:

ניר מולד מחליט שהוא צריך קצת להוציא את הגזענות המיזוגנית שלו החוצה וכותב על אורטל בן דיין את הדברים הבאים עם לייק של שתיים

ניר מולד מחליט שהוא צריך קצת להוציא את הגזענות המיזוגנית שלו החוצה וכותב על אורטל בן דיין את הדברים הבאים עם לייק של שתיים

ויש גם תגובה של שתיים:

"אני מסכים" גם אני אכנס לחגיגה המיזוגנית הגזענית למה לא?

"אני מסכים" גם אני אכנס לחגיגה המיזוגנית הגזענית למה לא?

ואם בנשים עסקינן אז הוא מחלק דברים

חתימות:

חותם על ציצים - Copy

ילדים:

אנסטסיה - Copy

וציונים לחברת מועצת עיריית תל אביב יפו יעל דיין:

נראית טוב לגילה 2 - Copy

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • סתם אדם  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 1:14 am

    לפחות בשכונת שפירא התוכנית ברורה:
    1. להביא כמה שיותר פליטים, מסתננים ו"מבקשי עבודה"
    2. המחירים הנמוכים ממילא יצנחו
    3. התושבים המקומיים יברחו בצר להם (השד יודע לאן)
    4. "יזמים" מקושרים בעירייה יקנו רחובות שלמים במחיר מגוחך (רחוב במחיר של בית)
    5. השכונה תגולח/תשוטח
    6. בניינים יצמחו כמו פטריות לאחר הגשם וכמה כיסים יתמלאו במעות לא להם.

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 2:22 am

    סתם אדם הוא סתם טיפש שמזבל במוח כדי לסטות מהנושאים

  • דרור BDS  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 4:45 am

    "כגודל תליוני המגן דוד המשתלשלים החזות החשופים,
    כגודל הכיפות הדבוקות לראשיהם — כך גודל
    ההכחשה של המזרחים להיותם ערבים
    בכל רמ"ח איבריהם. הביטוי הגרוטסקי
    ביותר להכחשה הזאת הוא התלבושות
    והמגבעות של אנשי ש"ס)".

    ברכות לאחת מגדולות המתנגדות בזמננו – ספיר סלוצקר עמרן – ולשאר העושים והעושות למען מחיקתה של מרצ ממפת ת"א, אלא שבניגוד לכתבה המצורפת מטרת מאבקם אינה למנוע ממנו להצליח בפריימריז של מרצ אלא למחוק מהמפה את כל צורות ההגזעה, ההכחשה, ההסתרה וההשתקה של החל מראשון הציונים ועד האחרון שבהם.

    המשוררים הפלסטינים אליהם מייחס הציוני יגאל שתיים את הציטוט אותו פרסמה סלוצקר עמרן הם סמי שלום שטרית ועזמי בשארה. הציטוט לא מדוייק כמובן, ומקור העיוות הוא זכרונו של הציוני אשר הדביק לתיאוריהם המהיימנים של המשוררים דימויים היכולים להתפרש כגזעניים בקונטקסט מסויים, למשל בהתבטאותו נגד אורטל בן דיין בו השתמש במושג 'ערס' כשהכחיש את מעורבות המשטר הציוני בחטיפת ילדי תימן.

    סמי שלום שטרית: "…את הידיעה הזאת בעיתון קראתי בדיוק יום לאחר שצפיתי בסרטה של אריאלה אזולאי "גם אני חי בתוך עמכם אני יושב – שיחות עם עזמי בשארה". ופתאום ראיתי את המקרה הקלאסי לפניי – ח"כ יחיאל חזן, מרוקאי שמבטא באופן כל-כך ציורי את הדחף העמוק ביותר של המזרחי, היהודי הערבי, למחוק את ערביותו. מחיקת הערביות מן היהודי הערבי היא צורך קיומי ליהודי-הערבי תחת כנפי השכינה הציונית האשכנזית. היהודי הערבי שהפך מזרחי, לא רק שאינו יכול להתקיים עם שם-התואר "ערבי" המצטרף לזהותו, כי הרי היהדות נבראה מחדש בדמות נוצרית-ציונית אנטי-מוסלמית ומערבית אנטי-ערבית, אלא אף חמור יותר, הוא לא יכול לסבול את נוכחותו של הערבי, שהוא למעשה ההשתקפות המתמדת במראת זהותו. את ערביותנו מחקנו במצוות הציונות, השמדנו אותה ותפרנו לנו תג חדש ופחות מאיים – "מזרחי".
    […] יחיאל חזן קם כל בוקר ורואה את עזמי בשארה במראה ומשתגע המסכן. כל יום מחדש. אז מה הוא מציע? לסלק את המראה…

    בשארה: "האשכנזי לא צריך להדגיש את יהדותו, כי ברור לו שהוא לא ערבי. אין לו בעיה כזאת. לאשכנזי עמדה ברורה באשר ליחסים עם הפלסטינים – אתם שם ואנחנו כאן, אין מה לערבב. אבל המזרחי דומה לערבי במראה, במנהגים, בדיאלקט, ובעוד דברים רבים שמאלצים אותו להיבדל מן הערבי, כדי לזכות בשוויוניות על בסיס זהות לאומית. אם הקריטריון לשוויון הוא לאומיות, אז הם חייבים להוכיח את לאומיותם". (מתוך: "כשמזרחי פוגש פלסטיני", פורסם במוסף חדשות 1993, וכן בספרו של שטרית "המהפכה האשכנזית מתה").
    http://readingmachine.co.il/home/books/1143990362/1143994052

    האם אפשר להכחיש כי תליוני מגיני דוד וכיפות גדולות אינם סממנים של התופעה אותה ציינו המשוררים הפלסטינים? האם התלבושות והמגבעות של ראשי ש"ס (יחיאל חזן היה ח"כ מטעם ש"ס) אינם סממן של ההתבטלות של ראשי ש"ס בפני החרדים האשכנזים?

    יגאל שתיים הוא מנוול. לאיים על פעילה פוליטית (המכונה פעילה חברתית ע"י העיתונאית החשודה אף היא בציונות) בתביעת דיבה הוא מעשה נבלה. להכחיש את המעורבות הממסדית הציונית בחטיפת הילדים ("כל מה שניסיתי להגיד באותו דיון שהתקיים בין כותלי הפייסבוק הוא שאני לא
    מאמין שהייתה תוכנית ממשלתית לחטוף ילדים מאמותיהם ולמסור אותם לאימוץ להורים אחרים".) גרועה יותר מההתבטאות המקורית המיוחסת לו ומשולה להכחשת התכנית הסדורה של התנועה הציונית לגרש את הפלסטינים ולתרצה ביוזמות מקומיות של יחידים. גם על התבטאויות אלה יש לדרוש תגובה מנציגי מרצ.

    קבל לייק מארדואן על הדרישה להתנצלות.

  • אייל  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 8:27 am

    קראת ליגאל שתיים ציוני ? פה העלבת אותו.
    בכל מקרה האני צודק והאיש גזען עם הרבה אהבה עצמית.

  • שפתי כהן-יגאל כהן  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 8:46 am

    מלח מים מלח מים.

  • Alex_F  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 8:50 am

    דרור
    יחיאל חזן היה ח"כ מהליכוד.
    יהודי צרפת ממוצא צפון אפריקאי גם מסתובבים על תליונים וכו' ואין להם פלסטינים בסביבה.הסיבות הן שונות.

    אלכס#ציונית

  • על  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 11:57 am

    יגאל שתיים הוא איש אלים וגס רוח שמסווה את כיעורו בעזרה לחלשים- עליה הוא בעיקר גוזר קופונים. אצלי כל צילומי המסך מדין ודברים ברשת שהיה לי איתו. הוא ניסה להעלים אותו- למזלי שמרתי את התכתובות על המסך לפני שהוא מחק הכל וברח (כנראה הבין שהגזים).

  • אייל  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 2:43 pm

    הייתי רוצה לדעת מאיפה יש ליגאל שתיים הזה כסף להתקיים.
    אני מבין שהוא צייר אבל האם יש לו עבודה מסודרת או תיק במס הכנסה ?

  • Tamuz Ehud  ביום אפריל 19, 2013 בשעה 11:50 pm

    אין על השנאה בתוך מחנה השמאל…אני נפעם כל פעם מחדש…תארו לעצמכם מה היה קורה אם היינו מפנים את המרץ הזה לכוון הנכון…ודופקים את הראש בקיר…

  • נ וגה  ביום אפריל 20, 2013 בשעה 5:06 pm

    איש אלים עם מניעים לא נכונים "לתת". אני אחפש את צילומי המסך שהצלחתי להציל מההתבטאויות שלו לגבי, מבלי שהכיר אותי, ולגבי אנשים טובים שהיו בסביבה.

  • דרור BDS  ביום אפריל 20, 2013 בשעה 7:49 pm

    נמצא ה"משורר" הפלסטיני לו שייכות המילים שהופיעו במכתבה של המתנגדת ספיר סלוצקר עמרן. המילים שייכות לסלאמן מצאלחה ונמצאות במאמרו – "לכל ח"כ יש שם", הארץ.
    http://www.haaretz.co.il/mobile/1.1229713
    מצאלחה חוזר בשפתו על דברי בשארה שנאמרו 20 שנה קודם (דבר שלא מונע ממנו להשמיץ את בשארה וזועבי בהזדמנויות אחרות – מעשה אשכנזי תומך חד"ש), מר שתיים לוקח את הדברים ומוציא אותם מהקשרם על מנת להציג את המזרחים כערסים, כתומכי ליכוד או ש"ס וכאחראים הבלעדיים על כך שאין מה שמכונה שלום בשפתם של הציונים המכנים עצמם 'מחנה השלום', המתנגדת עמרן מציגה דווקא את הציטוט הזה בפני גורמים אחרים של "מחנה השלום", ואף הם רואים בכך גזענות כלפי מזרחים. הכתבת הציונית ממשיגה את המאבק המזרחי כקרב השמצות אישי וכחיסול ממוקד של איש ו\או של מפלגה, ולשם כך מגייסת גזען נוסף – תמונת ראי של שתיים – שטוב היה למאבק המזרחי בכלל ולבי"ס קדמה אותו פעל למחוק מהמפה בפרט אילולי היה מרואיין אף הוא לכתבה. בסיוע הכתבה הציונית, הני זובידה עצמו נראה לצופים מהצד, אלו שאינם בקיאים בפרטים, כאילו הוא להוט "לחסל" את יגאל שתיים ותו לא.

    כל אחד מהגורמים הנ"ל מסתכל רק על עץ אחד במקום על יער קק"ל ועל אלו שנטעו אותו. בעוד כמה חודשים יציג אדם בשם ניצן הורביץ את מועמדותו לראשות עיריית ת"א. ייתכן כי אדם נוסף, דב חנין שמו, יציג אף הוא את מועמדותו. שני אלה התגייסו לא מזמן למסע יח"צ מתוקשר היטב כדי להציל איזה מועדון לילה. הורביץ התגייס בזמנו למסע אלונקות ונראה סוחב אלונקה יחד עם פושע המלחמה אבי דיכטר למען מה שמכונה שוויון בנטל.
    שני האנשים האלה הם שמאל אשכנזי. שני האנשים הללו שיקרו ביודעין לציבור שבחר בהם, הבטיחו הבטחות לפעול מהפרלמנט הציוני למען כל מיני דברים – שחרור עזה הנצורה אינו אחד מהם – ועכשיו, פחות מחודש לאחר הבחירות הם כבר פוזלים לעבר תפקיד אחר.

    הצהרה: במקרה ויעל בן יפת לא תתמודד על ראשות העירייה בגלל בריונותם של אחד משני האשכנזים הנ"ל, אודיע על תמיכתי במיכאל בן ארי לראשות העירייה. אם מואיז בן הראש תמך בש"ס כמחאה על כך שאין מועמד מזרחי מבין ראשי כל המפלגות, אם סמי שלום שטרית תמך בבית היהודי כמחאה על אוזלת ידו של מה שמכונה שמאל למחוק את המשטר הציוני-אשכנזי מהמפה, התגייסות למען אחד משני האשכנזים הנ"ל כדי לעצור את חולדאי תהיה הצגה חוזרת לסיסמה "רק לא ביבי".

  • נתן  ביום אפריל 21, 2013 בשעה 5:30 pm

    שלום הני.

    אתה יכול לתת שם של אשכנזי שחטף ילדים תימנים?

    תודה.

  • עבריאנה  ביום יולי 8, 2014 בשעה 8:44 pm

    עבור יגאל שתיים.

    יגאל שתיים, אתה פשוט מאוד שונא ישראל. אינני מבין מה אתה עושה כאן? מדוע אינך עוזב את הארץ? אם יש לך כל כך הרבה תלונות על התנהלות מדינת ישראל, ממשלת ישראל, צבא הגנה לישראל, קח חפציך ועזוב למקום אחר. עדיף לעזה או לכפרי החמאס. שם תוכל לעזור להם.

    • hani24  ביום יולי 8, 2014 בשעה 9:05 pm

      עבריאנה היקרה – אינני חושב שיגאל שתיים הוא ממבקרי הבלוג הקבועים. כמו כן, אינני מבין את התגובה שלך – את מחילטה מי שונא ישראל – וקובעת לו מקום מגורים חדש? (ולא שניתן לחשוב שאני מאוהדי יגאל שתיים….)

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: