ד"ר זובידה ומר כחלילי…

ובכן כולנו יודעים שהשמאל הישראלי "קצת" גוסס – אז קמו כמה, ובראשות שלום עכשיו החליטו להרים כנס ואפילו נתנו לו שם – "כנס השמאל הישראלי – לקראת הכרעה מדינית" והזמינו גם אותי…רוצים עוד – כנסו כנסו….

אז כפי שאמרתי התקשרו אלי מהכנס, אישה מאוד נעימה, שני אשכנזי, וביקשה ממני להצטרף לדוברים. אמרתי לה אני לא שמאל, בטוח לא שמאל ישראלי – לא חי עם אף גוף בשמאל הישראלי "בשלום" – לא מרגיש בנוח עם אף אחד מהם, במובן פוליטי בלבד – יש לציין. הוספתי, האינסטינקט הראשוני שלי מול שמאלנים הוא לצרוח חזק על מנת שלא לראות או לשמוע אותם, אני מעדיף עשרות מונים את חברי הליכודניקים על א/נשי השמאל. אמרה לי שני, אחלה, רוצים לשמוע בוא, אנחנו נותנים את הבמה אתה תגיד מה שאתה רוצה. נשמע מעניין, הלא כך?

שאלתי, איזה פאנל? ענתה לי "השמאל בתוך עצמו הוא גר? השמאל מדיר קהלים או קהלים מדירים את השמאל? – כיצד מגיעים אל לב החברה הישראלית?" ואללה! מדיר, לבבות, נשמע לי טוב, אמרתי בא. אבל קחו בחשון שאולי אאחר, אני מלמד בימי שישי. אין בעיה, רק תבוא!

גילוי נאות, לא בדקתי מי איתי בפאנל, לא כל כך עניין אותי בתחילה, ואפילו לא עשיתי הכנות מיוחדות, אני פחות יותר עושה את זה כמה וכמה שנים – את הוויכוח זאת אומרת, "אתה שמלאני!" מישהו מטיח בי – ואני עונה "חס וחלילה, למה? מה עשיתי לך רע? אני שמלאני? מה קורה לך בנאדם!!!" ואז כל הטיעונים הקבועים שלי בעניין, עד להתשה מוחלטת של העומד מולי…אך מעולם לא מול כנס השמאל הישראלי – או יותר נכון כמעט כל השמאל הישראלי שהתכנס לו בבית ציוני אמריקה (קצת אירוני…) ביום שישי, אולי, הכי גשום אי-פעם שעברה מדינת ישראל (קצת פואטי!).

באתי! ואני רואה את איתן כבל, אחד מחברי הכנסת האהובים עלי למרות אהדתו למכבי תל אביב, מהעבודה, את אלדד יניב, אותו אני גם מחבב מאוד, ואת רון כחלילי, אדם שאתו אני אוהב ומעריך! מסתכלים עלי – ורון צוחק, "מה גם אותך הזמינו לתת להם בראש?" האסימון נופל, פתאום יש התבהרות, זה חלק מהרכב הפאנל בו אני אמור להשתתף, יש כאן משחקי תפקידים – אבל לי זה לא משנה אני עדיין רוצה להגיד את מה שבאתי להגיד…

עם הכניסה לפאנל אני קולט שיש משהו כמו 14 משתתפות ומשתתפים – אני שמח שיש ייצוג נכבד, לא מספיק אמנם, אבל 6 נשים לא את כולן אני מכיר חלק אני מכיר – ראו תמונה מטה. יש גברים, חלק מכיר חלק לא, יוצאים לדרך…רון כחלילי פותח, ולפי הסימנים שלי עם איתן כבל יו"ר הפאנל אני מסיים. רון פותח בסערה, בא מהאגף, מתריס בפני השבט הלבן, את כל הפריבילגיות שלהם הוא זורק להם בפרצוף, הוא מדבר על מדינה אחת לשני עמים, על קץ עידן הציונות – הקהל מתחמם, צועקים לו "בוז" – אני כועס – מה יש לכם תלמדו להקשיב לאחרים…לא עוזר קריאות ביניים, צעקות – אין דרך ארץ, רון כחלילי פוגע להם בבטן הרכה וזה כואב להן/ם. ולמרות כל זאת, בתוך האולם יש כמה וכמה שמחזירים מלחמה שערה, תקשיבו, מה קרה אומרים לכם משהו שאתם לא מוכנים לקבל זהו? יא מדירים אני שומע באולם, מחייך בשקט וממתין לתורי.

"השמאל בתוך עצמו הוא גר?"  (צילום שני אשכנזי)

"השמאל בתוך עצמו הוא גר?"
(צילום שני אשכנזי)

ואז הסבב ממשיך, אני מידי פעם קופץ למשמע דברים פטרוניים, מנסה להתאפק ולא תמיד מצליח לי, מצטער…ג'ומס מקפיץ אותי, הוא אחלה בנאדם, אבל הפוזיציה שלו והעיוורון שלו לא משתנים – אני אומר לו כמה וכמה דברים הוא נפגע (לאחר סיום הפאנל אני קורא לו ג'ומס בוא רגע, רון כחלילי ואני מעשנים סיגריה של אחרי אני מתנצל, מבקש ממנו לא להיפגע אישית ומבקש חיבוק, באמת איש טוב, אבל הדרך לגיהינום מלאה כוונות טובות….והוא הרי קיבל את ההגה לזמן מה). דב חנין מדבר מלא מחיאות פכיים, הוא פרלמנטר טוב אומרים לי, אבל שוכחים את העסקה שלו עם בראכה, עסקה בה הוא מקבל עוד קדנציה בכנסת, ודוחק נשים כיעל בן יפת ונבילה אספניולי החוצה, ובתמורה בראכה מקבל שקט בצמרת – הממסד הלבן חודר לנשמת אפו של השמאל – גם אם הוא פרלמנטר טוב…

היה גם בחור נחמד מגלובס, שלמה קראוס, והוא טען בתגובה להדרת מזרחים מהשמאל "למה לבקש רשות להיכנס תקימו!" בחיאת אמרתי לו, תקימו? למה לא אומרים את זה לנשים? ליהודים יוצאי אתיופיה? למהגרים מחבר העמים? למה רק למזרחים? התשובה ששמעתי המעומעם הייתה "זה אל אותו דבר…" נפגשו לאחר מכן וקבענו להיפגש – נלבן את העניין הוא נראה לי בחור לעניין, תודעה קצת לקויה אבל ניתן להשלים…בניגוד לאחרים.

גם אבירמה גולן הייתה שם, ובפטרונות והתנשאות יוצאת דופן היא מתנסת ומתחילה ב"התנצלות על כך שאני אשכנזייה" אני כועס, מגיב – היא עונה ויש התנצחות – אני אומר לה ללמוד להכיל ולא להגיב בגזענות – והיא מביאה לדבריה "רקורד של 20 שנות עשיה" ואני טוען שהוא מטובל בגזענות ופטרונות – איתה אין לי דין ודברים לאחר מכן – ההתבטאויות שלה בעיני הן גזעניות ופטרוניות ואני לא מוכן לשיח עימה.

בנתיים אני קופא למוות, מסתבר כי בבית ציוני אמריקה אין חימום! אז אני מבקש קצת תה, אחרת אני קופא, מגיע קנקנן תה והופ – תורי לסוגר את הפאנל – אני מתחיל בדימוי של אותה קבוצה של לבנים שמגיעים לדרום אפריקה במטרה לחיות ולהנות מאפריקה – ואט אט מתחילים הקים ערים מגודרות על מנת שלא לחיות בין שחורי העור – ובסוף הם מקימים את משטר האפרטהייד בדרום אפריקה – כמשל על השמאל הישראלי – אנשים לא מבינים…אני ממשיך ומדבר על שיח פטרוני, על סגירות ואטימות, על העובדה שיש תעשיית שלום, ונראה לי שהשמאל בעיקר חושש משלום – כי יום אחרי כמעט כל השמאל יהיה מובטל עקב קריסת תעשיית השלום שהוא לא ממהר לעשות שלום – כמו גם מה אז ייתן לו את הגושפנקה המוסרית? צועקים לי מהקהל יש מזרחים בשמאל – אני מפנה לטיעון הידוע של מלקולם X – על ה-House Niger וה-Field Niger – ומסביר אתם רוצים את הכנועים – לכן מישהו כמוני לא יכול להיות חלק מכם/ן – אתם לא מסוגלים או רוצים אותנו כחלק מכן/ם…הקהל כבר מתחיל לנוע בחוסר נוחות, אני חושב לי רק בדברים של רון כחלילי ודברי היו כל כך הרבה עקות וחוסר כבוד לדוברים…מעניין, וממשיך…

אני מנסה להסביר שיש בישראל אנשים שצריכים בית חם, מיטה, אוכל וגם קצת כסף, ושלום לא כל כך מעניין אותם. הם צועקים שילכו לביבי, אני מנסה להזכיר את פנחס ספיר, והליברליות שהוא הביא, את העובדה שכיבוש עשו השמאל, והסכמי שלום עשה הימין כלום לא עוזר. אני מנסה גם להסביר שכיבוש אצל הפלסטינים הוא לא רק 1967ף "צאו מהסרט" גם 1948 זה כיבוש! מה אתם קובעים מתי מתחיל הכיבוש? אז חלק צועקים לי כן! אין לי אלא לחייך במרירות ולסיים את דברי…

ואז מתחיל שלב התגובות, אנשים מדברים, הם אומרים המון דברים, הם משיחים על ציונות, על בגידה, על הזכות למדינה יהודית (רק שלום לא צדק!) ועוד ועוד. לבסוף, יש אדון אחד שלא מוותר הוא רוצה לדבר, איתן כבל אומר לו בשלב מסוים אף אחד לא ילך אם אתה לא תדבר הבטחה שלי, ואיתן מקיים הבטחות אז הוא מקבל את המיקרופון אחרון, הוא עונה כמה משפטים – ומסיים במשפט המחץ – הוא אומר בהביטו אלי ואל רון כחלילי "תגידו אתם יודעים למה המזרחים לא מצביעים לשמאל? בגלל הני וכחלילי!!!" אני נקרע מצחוק, רון מביט בי התדהמה צוחק גם הוא – והאדון חוזר ואומר "כן, בגללכם המזרחים לא מצביעים לשמאל כי אתם כל הזמן נגדנו…" רחש עצום בקהל ובדיוק איתן כבל מסיים את הפאנל…

בשיחות בחוץ – אנשים באו ואמרו לנו כן בגללכם! זה רק אתם ואני אומר לרון – שני דברים יש לי מהכנס הזה, ראשית, לא ידעתי שאני כזה גדול עם כוחות כאלו, לסחוב אלקטורט שלם על הכתפיים ולמנוע ממנו בכוח להצביע לשמאל זה משהו שעדיין לא ייחסו לי. שנית, איך שאני מגיע הביתה אני לוקח את הוונטיל בבית ומחבר לגב, כי אם אני לא מוריד את האוויר שהאדון האחרון הכניס לי עם המחמאה הזו אני עף לשמיים!

אין ספק, כנס השמאל הישראלי עמד בכל אחת ואחת מהציפיות שהיו לי ממנו, מנותק, חסר כל יכולת הקשבה והכלה – ביבי תדליק נר ריחני, תתכרבל טוב טוב מתחת לשמיכה – אין חשש גם בבחירות הבאות אתה הולך לתת בראש!

ולסיום קצת קומדיה לכל אלו שעדיין לא מבינים מהו הון תרבותי ולמה יש בעיה בארץ…ומהי בעצם גזענות-הפוכה!

שבת נעימה שקטה ובעיקר יבשה לכולן/ם

הני

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 9:32 am

    אין חדש תחת השמש !

    • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 12:42 pm

      לפעמים בתגובה אחת קצרה אתה עובר הרבה יותר טוב….

    • דורית  ביום דצמבר 15, 2013 בשעה 12:30 pm

      רון חכלילי החבר שלך זה לא הבנאדם שדאג לחלק ג'ובים לחברים האשכנזים שלו בבריזה? לכל המתנחלים בנוסח אורבך וחנוך דאום שנהיו אצלו "טאלנטים"? בערוץ המזרחי "שלנו"? אחלה חברים מצאת לך. האיש הוא קשקשן מקצועי שהחליט עכשיו לעשות סיבוב עלינו. אבל פה, לא פראיירים. זוכרים הכל.

  • hytrrh  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 12:55 pm

    אתה כותב יפה ומצחיק, לא בטוח שרלבנטי. המטולטלת פעם בימין פעם בשמאל גם בלי שאיש יזיז רגל או יד. פשוט כל צד יודע לחסל את עצמו מידי פעם -מצוין.

    פעם ראשונה שאני שומע על קיומך-בקשר לונטיל. אז תירגע מהשטויות של האדון האחרון.

  • Mosheshy  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 6:14 pm

    כתבת מדוייק.איזה שמאל ואיזה בטיח' אצפר.

    תגובה ( מס' 8 ) שכתבתי בנוגע לכנס ה"שמאל" שהשתתפת בו ,בקישור הבא.

    http://blogs.haaretz.co.il/zvikagottlieb/86/

    • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 6:20 pm

      הי קראתי ואני לא מסכים עם תגובתך – דע"ם היא לא מפלגת שמאל היא מפלגה מנותקת משום כך היא לא עבורת את ה-3500 קולות בארצי וה-900 קולות במקומי….יש אלטרנטיבות הרבה יותר טובות…

  • אלחנן  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 7:38 pm

    אתה כותב מאוד יפה..
    אבל לא הבנתי, אתה חושב שהליכוד יותר טוב מהשמאל? מאיזו בחינה? זה לא שיש
    המון ח"כים מזרחים בליכוד..
    ויש מפלגה שהיא כן שמאל "אמיתי" או שכולם מושחתים? 😦

    • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 7:44 pm

      הי אלחנן, ראשית תודה 🙂

      שנית אני לא עשיתי שום שיפוטים נורמטיביים לגבי מי טוב יותר או טוב פחות, זה לא היה חלק מהטור הזה.
      ולדעתי במערכת הפוליטית אין שום ייצוג לשמאל – וככלל בישראל, לדעתי, אין שמאל. וכתוצאה מבעיה זו של הגדרה אני לא מוכן שיכנו אותי שמלאני – אני הומניסט ישראלי ואין לי שיוך פוליטי כלל ועיקר….
      זה הכי טוב שאני יכול לענות לך
      שבוע טוב
      הני
      ונ.ב. באופן היססטורי למזרחים היה יותר ייצוג בימין הישראלי מאשר בשמאל הישראלי…למרות ששני החלקים הללו מלאים בגזענות נגד מזרחים!

  • אסתי סגל  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 7:59 pm

    בלי שום קשר למה שכתבת הני, רק רוצה להזכיר לך, שהמקור לטייק אוף של הכותרת לפוסט שלך – ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד, מדבר על מישהו שיש בו שתי דמויות. אחת נורמטיבית ומכובדת (ד"ר ג'קיל), והשנייה שיוצאת מתוכו היא מפלצתית (מיסטר הייד)

    • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 8:09 pm

      ואללה אסתי איזה מזל שיש לי אותך לשמור על גבולות התרבות ולהזכיר לי את גבולות הפראפרזה המותרים לי….טוב שאני קורא מידי פעם ולמזלי את הספר של סטיבנסון עוד באנגלית….תודה! ושבוע טוב 🙂

      • אסתי סגל  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 8:29 pm

        בחיאת הני
        למה אתה חושב שבאתי לפגוע בך?

        חשבתי שכדאי לשים לב לכך שהכותרת (החיננית מאוד) יכולה לפגוע במסר שאתה מנסה להעביר בפוסט. זה הכל.

        • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 9:01 pm

          בסדר אז הנה אני מסביר, ראי אסתי אני יודע שאת באה מכוונות טובות אבל התגובה הזאת בציבורי היא פטרונית ומתנשאת – מה שאת אומרת הוא: בחרת אחלה כותרת אבל כדאי שתדע (מתוך הנחה מובלעת שאינני מכיר את הסיפור או את הדמויות בסיפור) כי יש כאן מסר בעייתי…"

          אולם, היות ובמקרה דנן אני מבין את המסר, וכבר אמרתי לרון כחלילי כי זוהי פראפרזה – שאינה מקבלת על עצמה את כל המסר מתוך הסיפור הידוע של לואי סטיבנסון, כדרכן של פראפרזות שכותביהם מרשים לעצמם קצת "חופש ספרותי" – ורון קיבל ואף אהב את הטור.

          אז מה שיוצא הוא שלמרות שאת "מאירה" ו"מעירה" לי ממקום טוב הרי שיש כאן אלמנט ברור של פטרונות והתנשאות בדרך שבה זה נעשה.
          וזה היה הנתוח הסוציולוגי המהיר של בעלי הון תרבותי והדרך בה הם מנחיכים את ההון התרבותי שלהם במרחב הציבורי תוך כדי התלונה "אבל אנחנו רק רוצים לעשות טוב…"

          אין בי שום טרוניה כלפי הכוונה – אך אני מלא לגבי הביצוע…וכעת אני חושב שאת ואני מבינים טוב יותר את אי ההסכמה שלנו לגבי יותר מהשימוש בפראפרזות….
          אני חושב שכתבתי יותר ממה שהתכוונתי לכתוב אבל רציתי להיות ברור מכל הכיוונים…ואני מקווה כי כך הוא.
          בברכת שבוע טוב
          הני

  • Mosheshy  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 8:20 pm

    הני, מה האלטרנטיבות שיש ?
    בנוסף לכך, מה התועלת להמונים ה "מזרחיים" ב"מזרחים" ,אם הם בעלי השקפה שמרנית אנטי חברתית-כלכלית ?
    חוץ מלעשות לביתם ולבית חבריהם הקרובים, מה תרמו אותם ה "מזרחיים" מהימין (ובימין אני מכליל גם את אנשי האבודה "המזרחיים" ) למען המוני העשוקים ?

    • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 9:03 pm

      משה ראשית אין כזה דבר "מזרחיים" מזרחים זה המילה לרוב ומזחרי ליחיד – מזרחיים זו החפצה של אנשים שם תואר.
      שנית נראה לי שיש לך את כל התשובות אתה שואל רטורית ואינך מעונין בדו שיח – אתה אפילו לא מבין את הסיפא של דברי – אז תפאדל הבמה פתוחה לכבודו – יעשה בה משה שימוש בצורה נעימה.
      בברכת שבוע טוב
      הני

  • Mosheshy  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 9:38 pm

    מזרחים, מזרחיים,זה לא אתה ואני. אם אתה מעירק,מה לך ולמזרחים ? טוב. תפ'אט'ל .ישיב כבודו.

    • hani24  ביום דצמבר 14, 2013 בשעה 9:53 pm

      נו משה כעת זו סתם בורות או לעצבן. היחידים שהם מזרחים אמיתיים הם הסורים בעיקר החלבים והעיראקים – מסופותמיה – כל השאר הם מערביים שבמערביים – מרוקו – מג'רב או ממלכת המערב – לוב תוניס וכיוצא באלו הם מערביים….סיימתי להתדיין עימך שיהיה לך שבוע מבורך.
      הני

  • Mosheshy  ביום דצמבר 15, 2013 בשעה 6:46 am

    היהודים יוצאי ארצות ערב נקראו בשמות שונים,אבל לא כונו מזרחים. היהודים המיזרחים היו יהודי מזרח אירופה. האוסטיודן. ההגדרה מזרחי היא הגדרה מאוחרת שהגדיר "המערבי" יוצא מזרח אירופה. יהודי חלב ועירק לא הגדירו את עצמם מזרחים.האם סבא שלך הגדיר את עצמו מזרחי ?

    ציטוט:"המושג מזרחים

    המושג מזרחים נוצר לכל הפחות בתקופת הישוב הישן, והשימוש בו היה נפוץ בכתביהם של הוגים מזרחים כבר בתקופה זו.‏[2] המושג אינו משקף בהכרח גבולות גאוגרפיים, אלא גבולות חברתיים. לדוגמה, שמה הרשמי של מרוקו בערבית הוא "ממלכת המערב" (مملكة المغرب), ואזור צפון אפריקה מכונה בערבית "מגרב" (المغرب) שפירושו "המערב". והוא נבדל מה"משרק" (المشرق), "המזרח", שהוא אזור מסופוטמיה וחצי האי ערב. לכן יהודי ארצות צפון אפריקה נקראו "מוגרבים" או "מערביים", וכך נקראו במשך שנים רבות היהודים שעלו מאזורים אלה לארץ. לפי הבחנה זו, רק יהדות סוריה, עיראק, איראן ותימן יכולה להיכלל תחת ההגדרה הגאוגרפית של "יהודים מזרחים". בנוסף לכך, גם בקרב יהדות אשכנז התקיימה חלוקה גאוגרפית של מזרח ומערב: יהודי מזרח אירופה כונו בעבר בכינוי הגנאי "אוסט יודן" (Ostjuden), דהיינו "יהודים מזרחים", על ידי יהודי מרכז אירופה.

    ישנה ביקורת, בעיקר מצד סוציולוגים מהזרם הרדיקאלי‏[3]לגבי המושג מזרחים ומה שהוא מייצג. עזיזה כזום, בהתייחסותה לסוגיית האוריינטליזם, טוענת כי תהליך האוריינטליזציה בחברה הישראלית התחיל דווקא מהסימון של יהודי מזרח אירופה על ידי יהודי מרכז אירופה כיהודי המזרח. לדבריה, יהודי מזרח אירופה בתורם, סימנו את יהודי ארצות האסלאם כ"מזרחים" והדירו אותם מעמדות השפעה בחברה בישראל מכיוון שעקב תיוג העבר הם לא היו בטוחים במעמדם. סוציולוגים מסוימים טוענים, כי המושגים "עדות מזרח" ו"מזרחים" משקפים שיח חברתי, בו הקבוצות ההגמוניות קובעות את ההמשגה של השיח וגבולותיו. כך, שמצד אחד, הממסד האשכנזי ששלט בארץ, אשר ניכס לעצמו את ה"מרכז" הישראלי, תייג את הפריפריה החברתית (והגאוגרפית) כ"עדות"; ומצד שני, הקבוצות המוחלשות הפנימו את התיוג והשתמשו בו. כך ניתן למצוא שימוש בתקופת היישוב בכינויים "ספרדים" ו"עדות מזרח", זה לצד זה. למשל, הרב הספרדי הראשי, הראשון לציון, בן ציון מאיר חי עוזיאל, פנה במכתב, מיום כ"ח בחשון תש"ד (26.11.43), אל "חוג הפעילים" של "ארגון העובדים הספרדים ובני עדות המזרח" וברכם על יזמתם החשובה, להקים סמינריון לחינוך צעירים לעסקנות ציבורית [1]; ובבחירות הראשונות לאסיפה המכוננת, הלא היא הכנסת הראשונה, זכתה רשימת הספרדים ועדות המזרח, בראשות בכור שלום שטרית ואליהו אלישר (שניהם ילידי הארץ, שהשתייכו לעילית החברתית ביישוב, אף בעת שעולי מזרח אירופה האשכנזים נחשבו קבוצה נחותה), בארבעה מנדטים. תיוג זה, לפי הסוציולוגים מהזרם הרדיקאלי, היה מלווה ברה-סוציאליזציה ובדה-סוציאליזציה, אשר ביקשה לקלף את ערביותם ובו בזמן סימנה את "אחרותם" הלבנטינית. אחרים דוחים את התפישה הזו וטוענים ש"עדות המזרח" זה שם נורמטיבי כדי לתאר קבוצה של עדות יהודיות שחיו במזרח התיכון וצפון אפריקה, ובצורה דומה היה שימוש במושג "עדות אשכנז" לגבי אשכנזים. עם השנים הכינוי "מזרחיים" החל להחליף את הכינוי "עדות המזרח", כאשר משנות ה-90 החל הכינוי "מזרחים" לתפוס דומיננטיות הולכת וגוברת.

    הוגים ופעילים חברתיים שונים, (לדוגמה חלק מאנשי הקשת הדמוקרטית המזרחית) מציעים לקרוא למזרחים בשם "יהודים-ערבים". על פי טענה זאת, כשם שישנם יהודים-אירופאים שהגיעו מארצות אירופה, כך ישנם יהודים-ערבים שמוצאם מארצות ערב. מנגד נטען שהמונח "יהודים-ערבים" אינו מקביל לכינוי "יהודים-אירופאים", אלא לכינויים לא נפוצים ולא-מקובלים כגון "יהודים-סלאבים" או "יהודים-גרמאנים" שכן הוא מנסה לקשר את היהודים לקבוצה אתנית זרה מסוימת. מי שהיה הראשון לייסד את הקטגוריה החברתית "יהודים-ערבים" היה אלבר ממי שציין גם שהמונח בעייתי ואינו מדויק, השני היה שמעון בלס, סופר ישראלי יליד בגדאד שכינה עצמו "יהודי ערבי". טיעון שיטתי זה המשיכה לנסח גם אלה שוחט (1987), תוך שהיא יונקת מפעולות ודיונים של "החזית המזרחית" שפעלה מאז ראשית שנות ה-80. פעיל מרכזי נוסף בדיון על "יהודים ערבים" הוא הסוציולוג יהודה שנהב שכתב את הספר "היהודים-הערבים: לאומיות, דת ואתניות", בו התכתב בין השאר עם אלו אשר הניחו את היסודות לקטגוריה זו. כינוי חדש זה של "יהודים ערבים" אינו נפוץ בשיח הציבורי הישראלי, וזוכה לביקורת רבה בקרב מזרחים ואשכנזים כאחד.

    סיימתי להתדיין עימך שיהיה לך שבוע מבורך.

    משה.

  • משה גולדבלט  ביום דצמבר 15, 2013 בשעה 10:32 am

    יש לי חדשות בשבילך הני גם אני לא שמאל למרות מוצאי האשכנזי למהדרין. אמנם מבחינה חברתית וכלכלית ההשקפות שלי הרבה יותר נוטות לכיוון השמאל ואמנם איני דוגל כלל בשלמות הארץ ובמפעל התנחלויות ושלום הוא בהחלט יעד אסטרטגי חשבו ביותר אבל מה לעשות-אני לא חושב שאנחנו בהכרח האחראיים הבלעדיים למצב,שצה"ל הוא צבא של פושעי מלחמה ,שמדינה פלשתינית מהסוג שמוצע לנו כעת הוא פתרון אמיתי וכך הלאה. תשאלת את אסתי סגל היא לעולם לא תסכים בכנות לראות בי שמאל וגם גדולים ממני כמו בן דרור ימיני לא ייחשבו בקהלה לשמאל והנה לך ההסבר מדוע חלקים גדולים בציבור נמלטים מהשמאל כמו ממגיפה.

    אגב באופן אישי לא הייתי משתתף בכנס של שלום עכשיו שכבר מזמן אינה תנועה אלא עמותה המתפרנסת ממימון האיחוד האירופי

  • דודו אלהרר  ביום דצמבר 16, 2013 בשעה 3:38 pm

    כתוב יפה ומשעשע. בפועל, השמאל הולך מניצחון אל ניצחון – כמאה מיליון יורו מורעפים על אגודותיו, עמותותיו, אירגוניו וקרנותיו על-ידי שונאי ישראל. מנהלי הכנופיות הללו מרוויחים יופי… מטיילים בעולם… ועושים חיים. פעילותו של השמאל להכפשת ישראל והבאשת ריחה למרחקים עולה על כל מדד של הצלחה. מדינת-ישראל היא מדינה מצורעת, שנואה, מנודה ומוחרמת. אבל כל זה הוא כאין וכאפס לעומת השליטה המוחלטת של השמאל במדינה מבלי להיזקק למנדט מן העם – האקדמיה, מערכת המשפט והתקשורת קובעים כאן הכל! נבחרי העם חייבים לציית להם כמו בּוּבָּלָאךְ… הכנס שהיה, הוא רק שעשוע… ואולי סתם ביזבוז כסף לפני סוף שנת התקציב. בינואר יבוא עוד כסף… כשיגמרו להרוס פה הכל, הם יברחו לזרועות האיסלם האירופאי… דרכונים כבר יש לרובם… אין לנו על מי להישען אלא על החרדים והערבים שישארו כאן… אנחנו, יהודי ארצות ערב נסתדר יופי איתם… שרק יבוא היום הזה כבר…

  • משה  ביום דצמבר 17, 2013 בשעה 10:51 am

    אתה טועה ובגדול מי שרוצה לשנות את מצב התושבים בפריפריה ( תעסוקה, לימודים, פנאי.. ) צריך להבין שצריך לשנות סידרי עדיפות:
    1. במקום להשקיעה במתנחלים להשקיעה בפריפריה
    2. במקום להוריד מס להעלות מס!!! חינוך, תרבות, בריאות….. עולים כסף
    3. מס חברות צריך לעלות !!!!
    4. הגבלת רווחים על עסקי מזון
    5. מאבק בלתי מתפשר בתרבות הבאבות , לחשים, קבלה וכו', העזרה של הבאבות היא כמו עזרה של פסיכולוג במקרה הטוב כאשר המצב הבסיסי נשאר ללא שינוי – עדיף כבר קבאניס.

    בתגובתי אין התייחסות לאוכלוסייה הפלסטינאית שסופגת גזענות מזרחית ואשכנזית בנוסף להפליה של המדינה

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום דצמבר 18, 2013 בשעה 12:04 am

    כל ניסיון הידברות עם הסמול האשכנזי הוא טירחה לבטלה !

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום מרץ 9, 2015 בשעה 12:24 pm

    ערבים בני דת משה מול כוזרים שמייחסים לעצמם עבר כיהודים

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום מאי 3, 2015 בשעה 11:40 am

    סופם הבילתי נימנע של הני זובידה ורון כחלילי שידבררו את דיברי מוני יקים האנטיציוני לנצח ! אמת מקיר תיזעק !

טרקבאקים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: