הגזענות? נו בכן זו היא חלק בלתי נפרד מהממסד הישראלי!

בדיונים חבריים וציבוריים שאני מקיים בשנים האחרונות, חברות וחברים רבים קוראים לעברי: בחייך הני די! עזוב אותנו מהנושא של אפליה עדתית, ואני מתקן, אין אפליה יש דיכוי ממוסד שלטוני, מלא בציניות וטמטום.

מה אתה אומר? בחייך? כן, אני אומר. תן דוגמא. ובכן זה קל, בואו ונביט במערכת החינוך, במחקר אקדמי שיצא בשנת 2007 והשתמש בנתוני המדינה בנושא חינוך, נמצא כי בקרב הדור השלישי של מזרחים ואשכנזים הפעם החינוכי מצטמצם. כולם צועקים רואה, רואה! ואני בשקט אומר, אך הסיפא היא שבקצב סגירת הפערים הנוכחי ייקח למזרחים 99 שנים לסגור את הפעם! אתם מבינים את זה? אם אני צריך לפשט את זה אז הנה הסבים והסבתות של אלו שיסגרו את הפער עוד לא נולדו!!!! שקט…נדנודים בראש…אבל מה עם תשובה, נשמע קול קטן מאחור…אני מסתובב ובחיוך מריר אומר: יש גם אותי, אך אנחנו היוצאים מן הכלל שאינם מעידים על הכלל…(והנה קישור למאמר המלא אולם בגרסה ישנה משנת 2004)

הטענה שלי אינה נגד קבוצה מסוימת באוכלוסייה, זה די ברור לי שכל קבוצה כיום מלבד לאחת נאנקת תחת עול הקיום במדינת ישראל. אני מפנה אצבע מאשימה כלפי הממסד השלטוני! ובימים אלו גוף מתוך הממסד מאפשר לנו הצצה לדיכוי האתני שיוצא מתוך ממסד זה. מבקר המדינה בדו"ח האחרון שלו דן בנושא כואב וידוע: השבת הרכוש היהודי ממדינות ערב. הממסד בישראל היה די ברור ביחסו אל הרכוש של יהודי מדינות ערב, או מזרחים הנה ציטוט למצוא הנושא כאלו ניתן למצוא עוד עשרות:

"… המדובר הוא בהחלטת ממשלה לערוך ניסיון של חילופי רכוש בין ערבים תושבי ישראל לבין יהודים תושבי מצרים ולבנון בתנאי מפורש שהראשונים יעזבו את הארץ והאחרונים יעלו אלינו.  בתוכנית זאת אנו מנסים לצוד שני חתולים בבת אחת. ראשית להמעיט את מספר ערביי הארץ ושנית לעודד עליית אנשים בעלי רכוש מארצות ערב. כאמור, קיבלה הממשלה בחיוב תכנית זאת והוחלט לנסות לבצעה. […]  לשם ביצוע משימה זו, יוצא לקהיר מחרתיים, ביום השלישי 2/5/1950, ערבי בשם דאהוד דג'אני. […] יש לזכור שיש לנו ניסיון רב עם דג'אני, עד כה האיש לא הכזיב אותנו. מאידך, עם כל היותו נאמן לנו הריהו בסופו של דבר ערבי"

שמואל זליגסון- דיבון, עמד בראש המחלקה הערבית של שירות הידיעות (ש"י) לאחר עזרא דנין. בימי המדינה שימש כראש מחלקת המזרח התיכון במשרד החוץ. (תל אביב, ארכיון ההגנה,  30/4/1950,  י"ג אייר תש"י) לקוח מתוך: "הצטטת" אותו עורכים אורטל בן-דיין ואסף קינצר.

מה נאמר כאן? ובכן הנאמר כאן הוא פשוט, המזרחים "יובאו" לארץ משני טעמים: האחד, הרצון לשנות את המאזן הדמוגרפי עם קום מדינת ישראל (האם זה מזכיר משהו משנות ה-90 של המאה הקודמת למישהי?); שנית, הרצון לכרוך את רכוש המזרחים ברכוש הפלסטיני! אזכיר לכם, כי מדובר בשנות ה-50 תקופה בה עדיין לא הושג הסכם פיצויים עם שום מדינה לאחר מלחמת העולם השנייה, אם כן מדוע נכרך דווקא רכושם של המזרחים עם הרכוש הפלסטיני?!? מדוע במשך שנים לא הותק קשר אבסורדי זה?

לא מוזיאון, לא מחקר, לא תעוד מדוע? דיכוי ממסדי וגזענות זוהי התשובה!

לא מוזיאון, לא מחקר, לא תעוד מדוע? דיכוי ממסדי וגזענות זוהי התשובה!

ועם זאת, המדהים הוא, שלמרות התוכניות של ממשלות ישראל לדורותיהן שהשתמרו, ממשלת ישראל התייחסה לעולים ממדינות ערב כאזרחים סוג ז' של המדינה, מדוע? ובכן במשך שנים לא נאספו נתונים על הרכוש של יהודי מדינות ערב, גם הנתונים שנאספו נשמרו בתנאים לא נאותים, לא נסרקו לא הועברו למערך ממחושב ועוד. כמו גם, על פי מבקר המדינה (!) המדינה משרכת את רגליה לא מקצה תקציבים ומעל לכל לא קבעה מדיניות למחקר, רישום, תיועד ואיסוף מידע על זכויותיהם של יוצאי מדינות אלו. וזאת למרות שנמצאו אוצרות של חלק מהאוכלוסיות כמו למשל מה שמצאו האמריקאים בעיראק והצילו:

בעוד שלחלק מהאוכלוסייה הוקמו מוזיאונים, ארכיונים, נכתבו ספרים עבודות מחקר ומה לא, למזרחים מדינת ישראל לא מקדישה את המינימום! לדידי זהו דיכוי ממסדי, לא פחות ולא יותר. התשובה בעיני היא מהפיכה אתנית תודעתית! עולי מדינות ערב מהווים היום את המסה הקריטית של האוכלוסייה במדינת ישראל, האמריקאים זיהו זאת, הם הבינו שהגעה לאוכלוסייה זו יכולה לשנות את התנהגותה של ישראל – ובמהלך מפתיע פנו ישירות אל אוכלוסייה זו והעלו שוב את סוגיית הפיצויים שלטענתם יתקבלו לאחר סיום המשא ומתן עם הפלסטינים. גם האירופאים מזהים זאת ולראיה החוק הספרדי המציע לצאצאי גרוש ספרד אזרחות ספרדית. לא אינני חושב שיהיה דבר שיתממש אולם יש בכך אמריה חשובה ומורכבת! ומכך, אני אומר: אם האמריקאים כבר רואים את מרכז הכובד הפוליטי-אזרחי בישראל הגיע הזמן שגם יוצאי מדינות ערב וצאצאיהם יבינו זאת ויפעלו בהתאם, ויפה שעה אחת קודם!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יואב  On פברואר 18, 2014 at 3:01 pm

    ביקורת נוקבת אינה בהכרח דמגוגיה. השימוש בפועל "יובאו" מרתיח. סבי עליו השלום פעל במסגרת המוסד לעליה בפרס להעלאת יהודי פרס ועירק במשך 3 שנים. רעיון המדינה היהודית כניראה זר לך. אתה מעדיף למצוא אשמים במצבים כאלו ואחרים במקום לחפש דרכי פתרון או אפילו להבין מהן הסיבות הרצינליות למצב. בעוד שביקורת נוקבת היא הכרח, שימוש שטחי במספרים, בציטטות אינו מתרגם לדעתי לביקורת, אלא למשהו אחר. ואני, ישראלי דור 8 בארץ מלא בביקורת.

    • hani24  On פברואר 18, 2014 at 3:45 pm

      ראה יואב, אנחנו יכולים להתווכח בינינו כמה שנרצה אבל אני בטוח שראית את גיליון הסופשבוע האחרון של הארץ וברור לך שהמילה ייבוא לא באה ממני אלא מה"אבות המייסדים" של המדינה….תרצה תביט לאמת בפנים לא תרצה תמשיך ללהג…החלטה שלך…לגבי פתרונות ועוד, אפשר לדבר על כך, אבל נראה לי שבאת להגיד אני יותר חכם וכבר 8 דורות נמצא כאן, ולא לדון בהם….

כתיבת תגובה

