מע"מ ושערוריית מין בעיתוי מדאיג…

אנחנו בד"כ רגילים לשערוריות בפוליטיקה הישראלית, אולם הפעם זה עבר כל גבול, חלילה וחס לא שאנחנו חושבים שצריך להפסיק להתלונן על הטרדות ותקיפה מינית, לפחות עד שנכחיד את מירב המופעים של התופעה, אבל בחייכם, זה לא נראה לכם מוזר ומפחיד?!? למה דווקא כעת? מה העיתוי? מדברים על זה…ומה עם המע"מ? יאיר בחייך אתה יודע מה שכול היועצים שלך והמומחים לא ידועים? לנו יש פתרון, בוא נראה אותך מיישם…

בחיי שאני נרעש, לא סתם פשוט בעצבים גבוהים, מה זה קורה כאן? ואיפה האתיקה העיתונאית? ומה קרה לעורכים? האם הם פשוט הפכו לעיוורים ואווילים? הם לא שואלים למה כעת? מה פתאום שר בכיר ששמו מעולם לא נקשר בפרשיות מסוג זה עולה כעת לדיון? ואיפה המקור? מי העביר את התלונה? ומה קרה בפוליגרף? בושה וחרפה…זה ועוד קצת מכאן ומכאן בתוכנית השבועית של דעה צפונית שווה ביותר.

רוצים להאזין לחצו ממש כאן דעה צפונית

ורק שתדעו יש לי טוויטר שווה ביותר רוצים לעקוב ממש כאן hani24

והנה דף הפייסבוק החדש שלי 🙂

ליינאפ דעה צפונית

פתיחה דודי והני

שיר 1: Tony Bennett & Lady Gaga – The Lady Is A Tramp

הורדת המע"מ ממחירי הדירות

עופר פטרסבורג- כתב ידיעות אחרונות

שיר 2: Johnny Burnette – You're Sixteen

טורקיה סוגרת את טויטר:

אלון ליאל- שגריר ישראל לשעבר בטורקיה

גלעד האן- מומחה לרשתות חברתיות

גרפיטי עם טיפ לעקיפת חסימת טוויטר בטורקיה - תגיד ארדואן אתה רציני?

גרפיטי עם טיפ לעקיפת חסימת טוויטר בטורקיה – תגיד ארדואן אתה רציני?

שיר 3: השוקולדה – אולי על שפת הים

ישראל חוזרת למדיניות החיסולים?

ח"כ ישראל חסון  – מפלגת קדימה

שיר 3: Texas – Summer Son

יחסי ישראל ארה"ב: פרופסור שמואל סנדלר- פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן

שיר 4: דקלון – איילת חן

ספורט: דניאלה סמרי

שיר 5: עילי בוטנר וילדי החוץ – תם ולא נשלם

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • טל  On מרץ 26, 2014 at 3:48 pm

    סיכון מקצועי של מי שאונס (לכאורה). ידע מי
    שאונס שמתישהו בעתיד, מחר בעוד שבוע
    או בעוד עשרים שנה מתי שיתחשק לה ולפי בחירתה, אולי דווקא כשהוא עומד לפני מינוי חשוב, אולי לפני חתונה ואולי כשנולדת לו ילדה
    לספר על שאירע לה.

    סוג של איזון, הלא כך?

    תוך שכתבתי את התגובה ראיתי שאתה חושב עצמך
    לדון קישוט חברתי. לא ברור מי נכלל בחברה הזו…

    • hani24  On מרץ 26, 2014 at 4:13 pm

      הי טל, העניין הוא שמקרה זה הוא קצת בעייתי ודווקא בשל העיתוי – הייתי מבין אם זה היה מגיע לפני שנה או שנתיים – אבל העיתוי הוא הטעם לפגם – האם את/ה לא רואה זאת? המקרה נראה לך נקי מכול שיקולים אחרים? ולא, זהו לא איזון זהו הגועל העמוק ביותר שניתן לראות בפוליטיקה בכלל ולא רק הישראלית…את/ה לא רואה זאת?
      ובקטגוריה נכלל כל מי שרואה עצמו ראוי…אני לא קובע אני רק שם…

      • טל  On מרץ 26, 2014 at 6:52 pm

        העיתוי הוא חלק מהסיכון המקצועי. נניח שהדברים הם אמת ונניח שישנה מזימה מסתורית לסכל מינוי תוך שימוש בכך שבעצם מדובר לכאורה בעבריין מין (עבירה לכאורה שדווחה לכאורה בסמוך לזמן האירוע לכאורה לעורכת דין ששמה ידוע ולאנשים נוספים.)

        אז מה? לי זה נראה מצויין.

  • טל  On מרץ 26, 2014 at 3:50 pm

    ותיקון חשוב שוודאי תסכים איתו.
    אין המדובר בשערוריית מין לכאורה, המדובר
    בתקיפה וניצול יחסי כוחות לכאורה.

    • hani24  On מרץ 26, 2014 at 4:14 pm

      טל, אני יודע שלא צריך חוק על מנת לקבוע ניצול יחסי מרות – אולם, לשם ההבהרה, החוק של ניצול יחסי מרות ויחסים במקום העבודה עבר רק לפני כמה שנים – לא בזמן העבירה לכאורה….

      • טל  On מרץ 26, 2014 at 7:02 pm

        החוק למניעת הטרדה מינית לכאורה היה קיים כבר בעת ביצוע העבירה לכאורה, ולפיו "גם אם המוטרד לא הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות או בהתייחסויות האמורות".

        • טל  On מרץ 27, 2014 at 12:32 am

          וללא קשר, הכותרת שבחרת בטעם רע ולא ראוייה ומראה על עמדה בעייתית

        • hani24  On מרץ 27, 2014 at 3:18 am

          החוק להטרדה מינית אמנם אך לא החוק בנושא יחסים תוך ניצול יחסי מרות – אני חושב שהייתי ברור.
          לגבי הכותרת זו דעתך, וזה בסדר, איננו מסכימים….

  • דרור BDS  On מרץ 27, 2014 at 1:47 am

    הני זובידה, הפעם אתה טועה לדעתי. דווקא דיברו הרבה והסבירו היטב על העיתוי, על מדוע דווקא עכשיו. כך למשל את ההסבר של רויטל מדר

    מנסיון שלי ששהה עם ידידה קרובה בזמן אחת ההתפרצויות, הדברים האלו מודחקים ומתפרצים. פוסט טראומה לכל דבר ועניין. כשרואים שהאדם הזה פתאום הופך להיות מועמד לתפקיד הכי מכובד לדידם של הציונים אז סיכוי גבוה מאד שהזעם יתפרץ. זה להערכתי מה שקרה. מחקרים מצויינים תוכל למצוא אצל ענת גור. את כל הידע התיאורטי שלי בנושא רכשתי מקריאת מאמרים שלה.

    נ.ב.
    מדוע אינך מופיע בפייסבוק יותר?

    • hani24  On מרץ 27, 2014 at 3:20 am

      הי דרור, התנתקי מהפייסבוק מזה זמן – ופתחתי דף חדש תמצא קישור אליו בעמוד בלוג כאן מימין.
      לגבי ענת גור וכתביה החשובים – אני מכיר חלק קטן ומבין – אך אינני מקבל את העובדה שזה התפרץ דווקא עתה בעיתוי כל כך "מוזר" – אך כפי שאמרתי אני מבין שיש שלא יסכימו איתי, וזה בסדר. זו רק דעתי ואני תומך בה (במקרה זה יש עוד כמה…)
      לגבי הפרסונה האחרת שהזכרת מבחינתי היא פרסונה נון-גרנטה ולא אוסיף על כך יותר ברשותך…

    • דרור BDS  On מרץ 27, 2014 at 6:38 pm

      לגבי הערתך האחרונה: אל תהי בז לכל אדם, ואל תהי מפליג לכל דבר, שאין לך אדם שאין לו שעה, ואין לך דבר שאין לו מקום.

      לגבי השאר. בוודאי שישנם\ן כאלו המשתמשים בעיתוי למען אינטרסים פוליטיים צרים. מוזר לא, מפחיד בוודאי. אבל למה לתקוף את המתלוננת עצמה? דברים זהים קרו בעבר, למשל זו שהתלוננה על מועמד לתפקיד מפכ"ל מה שמכונה בשיח הציוני משטרה רגע לפני המינוי, למשל התלונה על פושע המלחמה אורי שגיא רגע לפני היבחרו לאחת המפלגות הציוניות הגדולות. יש לעיתוי ההתפרצות הסבר מאד משכנע וההסבר הזה נמצא בכתבים של ענת גור. ייתכן מאד (וזו בלשון המעטה) כי גם פמיניסטיות בעיני עצמן (וזו בלשון המעטה) לא מצליחות להסביר (וזו בלשון המעטה) את הנושא כהלכה. ההסבר שלי לכך: הן תומכות מרצ (מחקרים מצויינים תוכל למצוא אצל חנין זועבי. את כל הידע התיאורטי שלי בנושא רכשתי מקריאת מאמרים שלה).

      ונניח כי העיתוי אכן בעייתי כפי שאתה טוען. במקרה זה, השאלה שצריכה להישאל היא מה היה קורה לו הושמעה התלונה בעיתוי אחר? התשובה: לא היה קורה שום דבר. כשכל כך הרבה גברים יושבים בערוצי הטלוויזיה והרדיו הציוניים ותוקפים את עצם הלגיטימיות של הגשת התלונה, ומשם עוברים, כאילו לא שמנו לב, לנושא מטריד אחר: תלונות שווא של מתלוננות, משפטיזציה (כלומר לגיטימציה למשטר הציוני) של הנושא, כך שהדיון בעצם הופך לדיון גברי אשכנזי ציוני, כפי שמיטיבים לתאר עמוס נוי (בהקשר אחר לכאורה) ולימור נחמיאס:

      Amos Noy "קלישאה היא נשק רטורי, שכשלעצמו ממלא תפקיד בהסתרה של מנגנוני כוח ופריבילגיות ואין לא שום קשר ל״נכונות״; ה״אבא האשכנזי העני שעבד קשה״ הוא אף פעם לא על האבא האשכנזי העני שאכן שעבד קשה, הוא תמיד דה-לגיטימציה של כל שיח אחר, העברה שלו מסטטיסטיקה קשה ועובדות ברורות לדיון חוויתי ופרסונאל, והטלת חובת ההוכחה בפעם האלף על מקופחים וקורבנות של אפליה; לכן הוא כבר לא ראוי לתגובה".

      Limor Nachmias "מערכת המשפט עובדת בשיטה שהותאמה מן הסתם לבעלי השררה שייסדו אותה: גברים. הצורה בה מערכת המשפט מטפלת בהטרדות מיניות ובתקיפות מיניות מהווה הטרדה מינית לכשעצמה.
      המצב נכון לעכשיו הוא שבשביל לנסות למצות את הדין עם התוקף תהיי חייבת לעבור סדרת הטרדות מיניות.
      עד שלא תיפתר הבעיה הזו אין זכות לאיש לנסות לסתום את פיה של מתלוננת שבחרה לטפל בבעייתה באפיק תקשורתי ולא משפטי. זכותה להגן על עצמה מהטרדה מינית ודאית נוספת במערכת המשפטית, וזכותה לספר ולהזהיר אותנו מפני מי שתקף אותה".

  • שי  On מרץ 27, 2014 at 3:08 pm

    אורית קמיר מסבירה היטב את העיתוי:
    http://2nd-ops.com/orit/?p=65892

    • אילן  On מרץ 27, 2014 at 5:34 pm

      מספיק עם ההיתממות! אני מסכים עם הני. השר מכהן בתפקיד חשוב מאוד (ככה שנושא הפוסט טראומה יורד מהפרק- אחרת ההתקף הפוסט טראומתי היה מגיע כמה שנים קודם בעת היכנסו לתפקיד או כשהיה מעומד) יש פה בבירור ניסיון לסגירת חשבון. הנשים במקרים הללו הם כלי במשחק מסוכן של פוליטיקאים ועיתונאים שמנסים לקבוע לנו סדר יום. אני לא שולל את טעונותיה של האישה אבל אני נחרד לגלות לאיזה חברה הפכנו והקלות שבה אנחנו יכולים להרוס לאנשים קריירה מבלי סיבה מוצדקת. גם כל אותן "עיתונאיות" שהופכות את עצמן לסיפור עצמו ולא רק מדווחות על עובדות. העיקר שהם יהיו בכותרות קצת ולעזאזל ההשלכות

      • דרור BDS  On מרץ 27, 2014 at 6:45 pm

        עמוס נוי!

    • hani24  On מרץ 28, 2014 at 12:20 pm

      שי מכיר ומעריך את אורית קמיר, אבל עם כל הכבוד לא מסכים למה שהיא אומרת ראה תגובה קצת יותר מפורטת לדרור…

  • hani24  On מרץ 28, 2014 at 12:20 pm

    דרור הכול טוב ויפה, הבעיה היא, ובמקרה זה לדעתי זהו עיקר העניין לדידי – ששוב מוצאים להם משהו על מנת לחסל פוליטיקאי מזרחי!!!!!!! אני יודע שלך נוחה הדיכוטומיה של ציונים לא ציונים כל אחד והמשקפיים שלו – אני רואה זאת בצורה אחרת ולא אורית קמיר ולא עמוס נוי, עם כל הכבוד אליהם ויש כבוד!, מייצגים אותי במקרה זה! אשכנזים מול מזרחים….
    מתאים תאכלו לא מתאים יש דעות אחרות שניתן לאמץ אותן….לי העניין הוא ברור כאור השמש בצהרי יום אוגוסט בישראל – והמניין רב הוא – הנה משהו שכתבתי בעניין ולרשימה כעת אתה יכול לצרף את סילבן…

    https://hanizu.wordpress.com/2012/11/11/%D7%9C%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%99%D7%97%D7%9F/

    אם היה מגיע לכאן חוצן ובוחן את המקרה הישראלי הוא היה בטוח שלמזרחים יש גן עברייני וגם גן של תוקף מינית ואי ציות לוחק…ואותך זה לא מעניין…הבנתי, לא קיבלתי….

    • דרור BDS  On מרץ 28, 2014 at 2:06 pm

      למה לא מעניין? איך היסקת זאת?

      דווקא מעניין, ואני מפנה ברבות מתגובותיי לפרק מספרו של סמי שלום שטרית העוסק בדיוק במאמר שצירפת כאן (פרק רביעי: העטרה הישנה והשיח החדש: עידן התודעה הרדיקלית – 1981 – 2003, ובמיוחד תתי פרק: דוד לוי – ממ"פ על הגדר; תמ"י – בקומה זקופה ובלשון מגומגמת: המוטיבציה האינטרסנטית פוגשת במציאות הדיכוי החברתי).
      למי שלא קרא הרי התקציר: "מי שמצליחים להישאר במערכת הם אותם "מכופפי ראש" בפני האדונים השולטים בארץ, שמאמצים את השפה והנרטיבים של ההגמון ומחזקים את תפיסת המציאות המדומה כאילו אין כאן שום בעיה של אתניות (ידועה יותר בתור "השד העדתי"!). יש את ה"מזרחים" התורנים של העבודה, ליאיר לפיד יש אחד כעת– ויש עוד ועוד". (הני זובידה, מתוך הקישור המצורף).
      וגם למדתי סטטיסטיקה במסגרת לימודי המתמטיקה שלי (סטטיסטיקה למתמטיקאים, בגבעת רם, לא בהר הצופים – שם מלמדים סטטיסטיקה ללא מתמטיקאים במסגרת מדעי החברה ואח"כ מצטרפים לחד"ש או למרצ), כך שברור לי שיש עיוות סטטיסטי מובהק. אתה תוקף דחלילים: "סיפרו את החלק היחסי של חברי הכנסת המזרחים וחברי הכנסת האשכנזים ואז סיפרו העמדות לדין והרשעות – ולאחר מכן גם סיפרו ריצוי עונשי מאסר… אם היחס המספרי עובד עבורכם, לכו ללמוד מבוא לסטטיסטיקה שוב". (שם). גם עזמי בשארה (למשל) תקף את בית המשפט הבינ"ל בהאג בגלל נטייתו לשפוט אך ורק רודנים מאפריקה ולא פושעי מלחמה לבנים.

      לא, אין כאן שום דיכוטומיה בין ציונים ואנטי ציונים. יש כאן, מצידך, דיכוטומיה בין אשכנזיות(?) לבין מזרחים. זהו העיקר מבחינתך. אבל האשכנזיות לכאורה לא תוקפות רק מזרחים, הן תוקפות את כל מי שסביר להניח כי ביצע תקיפה מינית. את הטענות הצודקות שלך יש להפנות לבית המשפט הציוני ולפרקליטות הציונית ולאנשים מסוימים, ציונים, ממפלגות מסוימות, ציוניות, שחוברים יחדיו כדי לחסל מועמדים מזרחים, ציונים (ממ"פים). ש"ס זה עניין אחר. כל שאר הממ"פים שהזכרת הפכו לפושעי מלחמה שניצלו מהעמדה לדין עקב היותם ציונים-אשכנזים, אם נחזור לרגע, לצורך הדיון בלבד, למושגים הדיכוטומיים של סמי שלום שטרית.

      רוצה להילחם בפרקליטות הציונית-אשכנזית? אם כן, יש לך ולאותן אמיצות שנלחמות אף הן בפרקליטות אויב משותף. ההתמקדות אך ורק בחיסול מועמד מזרחי היא הצד השני של אותו מטבע שמצידו השני מוטבעת אך ורק התמקדות בטענותיהן של הפמיניסטיות בעיני עצמן – ציוניות-אשכנזיות תומכות מרצ שלא מוכנות להכריז מלחמה על הפרקליטות אלא, בדיוק כמו דוד לוי, הפכו זה מכבר לממ"פ.

      • hani24  On מרץ 28, 2014 at 2:25 pm

        דרור אני מסיק זאת כי השיח שלך נטול האמירות הללו בדיון כאן. רק לאחר שהערתי זאת רצת למקורות. אני לא צריך שיצטטו אותי יודע מה אני אומר, ועדיין אם תקרא עד לתגובה זו השיח שלך הוא דיכוטומי מסוג אחד. אני מאיר עוד נקודה שלדידי חשובה כאן מאוד.
        שבת שלום
        הני

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s