אורטל בן דיין – "שונטל…"

למי ששואל התשובה היא כן, גורף!

כן, אני חבר של אורטל בן דיין (אב"ד).

כן, אני מפרשן בערוץ 2 ועוד כמה מקומות את תוכנית האח הגדול.

כן, אני חושב שיש הרבה מה ללמוד מאורטל.

כן, אני חושב שהיא צודקת ברוב הדברים שהיא אומרת.

כן, אני חושב שאנחנו לא מסוגלים לשמוע אותה כי אנחנו מיזוגנים (שונאי נשים)/הומופוביים/יותר מידי לאומנים/גזענים (תבחרו אתן את התשובה שמתאימה ואם היא לא כאן תוסיפו ותתקדמו הלאה) והיא שמה לנו מראה וזה לא נעים לנו!!!

וכן, יש גם דברים שאני לא מסכים עם אורטל ולא רק מבחינת התוכן לעיתים גם ברמת ההנגשה – אבל אני לא רוצה להרוג, לשרוף ולהגיד עליה דברים נוראים על מנת להקטין אותה (ויש כאן צנזורה עצמית רבה ברמת האיחולים שאורטל מקבלת בימים אלו כולל כמה "אעלק אינטלקטואלים" שכותבים בסמרטוטון כה או אחר…)

וכן, יש לי עוד חברה, קוראים לא אור סיונוב, והיא כותבת נפלא! אז היא כתבה משהו על הרגעים לפני והרגעים אחרי ואני מביא את זה לכאן – אולי תבינו טוב יותר, אולי יפתח לכולנו הראש…

הימים לפני הכניסה לבית האח הגדול היו רוויים מתחים והתרגשויות. איך תהיה ההתמודדות? מי יהיו הדיירים האחרים? מה ללבוש? מה יהיה עם הסיגריות? איך נגניב עוד ליפסטיק לבית? איך ישנים עם עוד 15 אנשים באותו חדר? להוריד או לא להוריד שערות בבית שחי? (הכותבת ניצחה וכפתה מריטה), איך היא תסמן לנו שקשה לה? איך נסמן לה שאנחנו כל היום איתה? מתחים אלו ועוד אין סוף. עד הרגע בו נפרדנו מחוץ למונית מול האלבי, החנות והבית שלה, שלושתם באותו רדיוס פצפון, מוכר ואהוב. הלב פעם חזק בקצב כפול ובפעם האחרונה אמרנו לה- את תמיד יכולה להחליט שדי. מהשניה שהם נכנסו לבית האח הגדול אנחנו צופים בה. מהשניה שמתעוררת ועד שהולכת לישון יש מישהו מאיתנו במוניטורינג. ביום הראשון בחנו כל מתמודד ומתמודדת וניסינו לנחש מה הסיכויים שיתחבבו עליה. שהיא תתחבב עליהם. המתח והמבוכה שלה בהתחלה, כמו חוסר הנוחות והמצוקה הקלה, קראו לנו מהמסך. ביום השני היא כבר רבה על הכל עם כולם. כל טיעון שלה נכון, צודק, משקף את עולם הערכים המורכב שלה. דיירי הבית ההמומים מאינפלציית הרגש והמידע לא ידעו איך לאכול אותה ואנחנו פיללנו בלב: סבלנות, חכו תראו- תתאהבו בה גם אתם. וטל, הטבעונית המופלאה, הופכת מהר לחברה, לנחמה ועם כל חיבוק, הזדהות, עמידה משותפת, אנחנו אוהבות אותה יחד עם אורטל. ואחרי כמה ימים צחי אומר לה תשמעי, רוב הזמן אין לי מושג על מה את מדברת אבל בגדול אני מסכים איתך… והימים עוברים והדיירים והדיירות רואים ורואות אותה. מתמודדים עם האתגרים שהיא מציבה, לומדים, לומדות. כמו שאני- לפני שלוש שנים כשרק הכרתי אותה דרך הפייסבוק, קראתי את הדברים שכתבה ולמדתי ממנה, דרכה, בלי לפגוש פנים אל פנים, שאני אישה, מזרחית, פמינסטית. הכרתי את אהבת האדם והאשה שלה, את הסובלנות והחמלה. ראיתי אותה נלחמת מלחמת עולם בממסד שעוצר אנשים ללא עוול בכפם, נעצרת, ואחרי לילה במעצר חוזרת הביתה כדי להאכיל בבקבוקון קטן גורי חתולים יתומים שמצאה יום קודם ברחוב. כמו שלא ידעו תחילה החברים בבית האח לעכל אותה, כך הרבה מהציבור היום, אבל אני רגועה. מחפשים להגדיר אותה אך ההגדרות המוכרות כאן לא רלוונטיות. היא פמינסטית ונשית ושמאלנית ומזרחית ונלחמת באותו משפט למען האחים והאחיות שלה בפריפריה ולמען הפלסטינאים. דורון מירן אומר לה בתסכול מחוייך "אני לא מבין. את שמאלנית? ימנית? שיגעת אותי".

קוראים לה קיצונית אבל אורטל לא קיצונית- הדבר היחיד שקיצוני בה היא ההצמדות הבלתי מתפשרת לאמת. אפס סבלנות לאלימות, גזענות ורוע לב. חתירה מדוייקת ויסודית לצדק. לכולם. לא רק למי שקרוב אליה. והשיח הזה שמדובר ומוכר לי כמו א' ב' הופך להיות מדובר בכל בית בישראל. בטח שלא בקלות. היא שגרירה של ערכים שלא למדנו במחוזות השמאל או הימין. אנשים לא מצפים לחדשנות המסחררת הזו בפריים טיים שלרוב מגיש להם מנות גדושות של קלישאות ובינוניות. המילה "שיוויון" מהדהדת בכל שיחה פוליטית. כך גם דיון על זכותה של אישה לא לגלח, על מפקדים שמטרידים מינית, על זכויות להט"בים או על גזל הקרקעות של המועצות האזוריות. תיכף יבואו גם ילדי תימן החטופים, נשים ונוער בזנות, הפגרה והסללה של ילדים בפריפריה ועוד ועוד. כל אלו יוגשו לצד החיוך ההורס שלה, חוש ההומור, הסיפורים המצחיקים, האופן המפוקפק בו תמלא אחר המשימות והגרדרובה המופלאה. יש מצב שהפריים טיים מוכן למהפכה התודעתית שהיא מבשרת. אם לא, לא נורא- שתחזור כי התגעגענו. ואם כן, אתם לא רוצים להיות אלו שמפספסים אותה.

 

אורטל עושה מחווה לעבודתו של מאיר גל 9 מ-400 - מאתגרת את הקונצנזוס...

אורטל עושה מחווה לעבודתו של מאיר גל "תשעה מתוך ארבע מאות: המזרחים ע"פ קירשנבוים" – מאתגרת את הקונצנזוס…

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מאיר  On מאי 26, 2014 at 4:47 pm

    מבחינת אלה שמזמינים אותך לפרשן אתה סוג של קוף שיודע גם לקלל וגם קצת חשבון ומכאן אטרקציה. כך אתה גם נתפס בעיני הצופים. אם טוב לך עם זה, לך על זה.

  • דרול  On מאי 28, 2014 at 12:03 pm

    זאת שתבעה את עירית לינור?

  • יוסי דר  On מאי 29, 2014 at 8:08 am

    אם לא בלעת את הלשון, אני מבין שאתה עדיין מחפש מילים לספק לנו איזו תובנה פילוסופית על ההתערטלות שלה בבית האח הגדול

    • hani24  On מאי 29, 2014 at 12:59 pm

      יוסי מעניין – על השדיים של אורטל אתה שם את יהבך? מעבר לעובדה שאתה מוכיח את אי יכולתך להתייחס לכל הדברים החשובים מאוד שאורטל עושה שם (יש מצב שזה קורה בגלל שאתה גבר אשכנזי?!?!?) — אז ככה – אורטל עשתה יופי של עבודה בלהסביר את המבנה שבו היא עשתה את המעשה — ואם יורשה לי, אז לדעתי עשתה זאת מדהים (אבל כרנאה שאתה נאלמת דום אחרי שהיא הלכה בלי חולצה והשאר כבר לא עניין אותך…).

      כמו כן, מעניין כמה פעמים אתה ירדת לחוף הים או להוריד את האשפה או סתם ביום נעים בפארק בלי חולצה עם השדיים שלך בחוץ — וחשבת לעצמך "ואו כמה פריבילגיות יש לי כגבר (במקרה דנן אשכנזי עוד חבילה של פריבלגיות שהרי לא יכנו אותך "ערס") שאני יוכל להסתובב עם השדיים שלי בחוץ מבלי שיקראו לזה התערטלות!" כנראה שאף פעם לא!

      אני גם בטוח שאצלך בבית, אם יש לך בנות, אתה מרשה לעצמך להסתובב בלי חולצה בעוד זוגתך לא מסתובבת באותה הצורה…וזה לא מעניין אותך לחקור או להבין מה קורה כאן? יש מצב שזה בגלל שאתה גבר פטריאכלי?

      אם בלעת את הלשון כעת – תמיד יהיו לך השדיים שלך שתוכל לחשוף בציבור מבלי חשש שזה יגרום לאחרים לבלוע את הלשון….הייתי אומר פטריאכליה תתפגרי אבל אורטל עושה את זה הרבה יותר טוב ממני….

  • יוסי דר  On מאי 29, 2014 at 7:35 pm

    את חטאי אזכיר כאן: עד לרגע זה לא ראיתי את האח הגדול – כולל לא בערוץ 2, ועל ההתערטלות של אורטל בן דיין נודע לי מהאינטרנט – ככל שאני זוכר.

    מדבריך אני מבין שאם אמשיך שלא לצפות בתכנית, ובמיוחד באורטל בן דיין, אני עלול למות טיפש, ולכן אני שוקל ברצינות להשלים איכשהו את הפער הבלתי נסבל הזה ביני לבין מי שצופה בתכנית.

    לא כל כך ברור לי, בהקשר הזה, הקטע של "גבר אשכנזי", אבל גם כאן אני שוקל ברצינות להחליף את המוצא העדתי שלי. שיהיה. ברצינות, מה שייך כאן גבר אשכנזי?

    גם הקטע של השדיים לא ברור לי. האם שדי אשה, להבדיל מאלה של גבר, אינו משהו שמתחבר למיניות? אשמח אם תשכיל אותי.

    וכן, אני מוקף נשים, וזה בגלל שאשתי סובלת ממום שאינו מאפשר לה להביא לעולם בנים. רק בנות.

    • hani24  On מאי 29, 2014 at 8:22 pm

      יש משהו דוחה בהתנסחות המתנשאת וסרת הטעם של גברים אשכנזים בעיקר אלו שלא מודעים לה – לעיתים – כמוך במקרה דנן.
      כשתצפה/תחליף את מוצאך העדתי/תדאג ללמוד שזו אינה אישתך שאחראית על מין הילוד/תצא מהעמדה הפאסיב-אגרסיב בה אתה מתבצר

      תחזור אלי אולי אז נתדיין…עד אז תמשיך לקרוא על שדיה של אורטל באינטרנט ולפנטז…

  • בני  On יוני 25, 2014 at 7:53 pm

    שלום לך
    אם אורטל דיין באמת חשובה לך אז אני מציע שתאמר לה שבמקום לבזבז את החיים שלה על דברים כמו האח הגדול או כל מיני מאבקים חברתיים- היא צריכה ללכת דחוף לפסיכולוג.
    כל העסק עם אשכנזים – הוא בסדר גודל שדורש בירור וטיפול. משהו כאן לא סדיר. אני הייתי פונה אליה ישירות אבל אני לא מתעסק עם הפייסבוק. הנ״ל הוא ברצינות הכי גמורה. ביקורת בונה . חבל עליה , היא מתעסקת עם שטויות ומבזבזת את החיים שלה.
    כל טוב
    בני

    • hani24  On יוני 25, 2014 at 11:20 pm

      בני ראשית תודה – שנית, אני רוצה להשיא לך ביקורת בונה – לעסוק ברפואה בארץ ללא רישיון הוא עבירה פלילית….אבל באמת תודה אנחנו מודים לך….כל העם כולו.

  • ORNA  On ספטמבר 22, 2014 at 10:36 pm

    אכן אורטל היא בחורה נהדרת. במיוחד אהבתי לקרוא כיצד השפילה בחורה בקיר לה. אותה בחורה פירסמה שיר אהבה לאהובתה. ואורטל לא אהבה את הטקסט .אכן נשמה טובה אורטל .כזאת חברת נפש אני מחפשת

    • hani24  On ספטמבר 23, 2014 at 1:07 am

      אורנה לא רוצים לא חייבים. האמיני לי שלא נעקוב לברר אם את חברה שלה או לא…מעבר לעובדה שאת כותבת את הדברים, אשמח לקבל הפנייה לעניין כדי שאוכל להגיב לגופו של העניין….אך דבר אחד אני כן יכול להגיד – אני כן חבר של אורטל…

להשאיר תגובה

