ספירת מלאי – והמצב שלנו על הפנים!

הי חברים וחברות, אהובים ואהובות, אני שמח להגיש לכם כמה וכמה אייטמים שבנושאים אקטואליים – אשמח לשמוע מכן, הארות הערות וגם תלונות 🙂 שבת שלום ומלא אהבה לכולן.

כל מה שנמצא מטה שודר בתוכנית השבוע שלי ברשת ב' ביום שבת ה-31 לינואר 2015.

?בחירות בפתח מה עושים

הנה שוב הבחירות בפתח, ממש בעוד כחוד ומחצה כולנו נדדה לקלפיות לריטול הקבוע , כמעט דו-שנתי בניסיון שוב להביא את הגאולה לישראל. מזה שנים שאצלנו לא משתמשים במונחים "חגיגה דמוקרטית" או פסטיבל בחירות ועוד כהנה וכהנה, למה? שהרי אם נחשוב על כך יום הבחירות הוא השריד החשוב ביותר למה שאצלנו נהוג לקרוא זכויות דמוקרטיות. ביום זה אנו קובעים מי יעמוד בראש המדינה שלנו, מי הוא זה שנעביר לו את כוחנו להחליט לקבוע ולבצע את המשאלות ליבנו.

אבל הפעם נראה כי דברים זזו בכיוונים לא צפויים, נסיך ונסיכה, יצחק הרצוג וציפי ליבני, חברו להם יחד מעמדה כמעט שוויונית מוחלטת והפכו את המערכת על פיה. מפלגה שפעם הייתה דתית לאומית הפכה לתאגיד על של איש עשיר אחד, בנט, כמה דתיים לאומיים וכמה חילוניים – עיתונאי לשעבר, לפיד, נלחם על החלום שלו להיות ראש ממשלה, ילד מאולגה, כחלון, נלחם על מקומו בצמרת המדינה – ח ג י ג ה!!!

ובצד, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, כל המפלגות הערביות חברו להן ליחידה אחת ואם דברים מציאותיים יקרו והפלגים המוסלמים, הצפוני והדרומי, יקראו להשתתפות בבחירות – יש מצב שנראה מפלגה ערבית עם הרבה מאוד מנדטים!

ומה יהא עלינו? אלו שיושבים ולא מבינים איך חומסים את המדינה שלנו? איך הלך לו הגז? איך דירות הדיור הציבורי נמסרות לחבר'ה? מה קורה עם מערך הבריאות של המדינה? ולמה יש מצב שלא יהיו לנו פנסיות? עם מי אנחנו הולכים? אולי כדאי שנשב בבית ולא נצביע באקט של מחאה? ואולי הגיע הזמן להתארגנות עממית, לקחת את הכוח חזרה לידיים שלנו? שאלות קשות מאוד…מצב קשה מאוד…בחירות רבותי בחירות!

 

נתוני עוני הולכים וגדלים – למה? הרי הכול כאן טוב!

מדינת ישראל הצטרפה לארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי OECD חגיגה! או שאולי לא…למה? ובכן, זה עולה כסף להיות חלק מארגון זה, ובנוסף, המדינה מחויבת לסט של כללים נוקשים לגבי שיתוף מידע והנפקת דוחות לגבי מצב המדינה ואזרחיה. מאז הצטרפותה של המדינה לחבורה על זו, בשנת 2010, ישראל מקבלת מקום של כבוד בדוחות הארגון – אחרון!!!

ממש לפני ההחלטה לצרף את ישראל מזכ"ל הארגון בביקור בארץ מנה את הבעיות הבאות כמעכבות בהצטרפות ישראל לארגון: האמנה למניעת שוחד, קניין רוחני והסטטיסטיקה במזרח ירושלים וברמת הגולן. עם הצטרפות המדינה לארגון – דוחות שונים של הארגון מגדירים את ישראל כמדינה ענייה ומפולגת חברתית, בעלת פערים חברתיים רבים. כמו כן מוסיף הארגון וטוען כי ישראל היא המדינה בעלת שיעורי העוני הגבוהים ביותר בארגון!

אז הלכתי לבדוק – וגיליתי שהמצב גרוע מאוד! בדוח של יוניצ"ף סוכנות הילדים העולמית נמצא כי בישראל יש 35% ילדים עניים – מה שאומר שאנחנו נמצאים במקום הרביעי – הלא מכובד – ברמת עוני ילדים בעולם המפותח! את המקומות הראשונים תופסות יוון, ספרד ולטביה.

לפי הדו"ח רמת עוני זו תהפוך "לדור שלם של צעירים משכילים ובעלי יכולות לבוגרים מאוכזבים שלא יצליחו לממש את הציפיות וייפגעו ממנו" וכמו כן נמצא כי: במדינות מסוימות הוכפל מספר הילדים שלא זכו לקבל ארוחה הכוללת בשר, עוף, דג או מקבילה צמחונית, אחת ליומיים. פגיעה כזו בילדים משמעה אי התפתחות פיזית ואינטלגנטית לרמת הילדים האחרים בני גילם!

כמו כן, בסקר שביצע מכון המחקר גאלופ עבור יוניצ"ף עולה כי ישראל דורגה רביעית בשנים 2007-2013 בשיעור הנשאלים שענו "כן" לשאלה "האם היו מקרים בשנה האחרונה שבהם לא היה לך די כסף למזון עבורך או עבור בני משפחתך?" אנחנו מדברים על אוכל, אתם מבינים אותי?!?!?!

ברמה כללית כשבוחנים את מימדי העוני בישראל מוצאים כי אלו הם המספרים נכון להיום יש בישראל כ-2ץ5 מיליון עניים מתוכם כ-932 אלף ילדים! ביניהם נמצאים ילדים שהולכים לישון רעבים, קשישים שמוותרים על תרופות ואנשים שחשבו לשים קץ לחייהם בשל מחסור כלכלי.

לפי הדו"ח של עמותת לתת מממצאי הדוח עולה כי 25% מהילדים נתמכי הסיוע הלכו לישון רעבים כמה פעמים בחודש או לעתים קרובות יותר, כי הוריהם לא יכלו להשיג מזון עבורם. כמו כן, 22% מהילדים הנתמכים הלכו בשנה האחרונה לבית הספר ללא כריך או מזון אחר, לעיתים קרובות או באופן קבוע. 32% מהילדים הנתמכים נאלצו לעבור לפנימייה בשנה האחרונה בשל מצוקה כלכלית – עלייה של 45% משנת 2013. עוד עולה כי 27% מהילדים נשרו מבית הספר. יותר משליש מהילדים נתמכי הסיוע (36%) נאלצו לעבוד בשנה האחרונה ולסייע לכלכלת המשפחה עקב המצב הכלכלי, עלייה של 44% מהשנה הקודמת.

כמו כן, בדומה לדוח העוני של המוסד לביטוח לאומי, גם בדוח "לתת" נמצא כי העוני אינו מנת חלקם של מובטלים בלבד, כש-50% מנתמכי הסיוע עובדים ועדיין חיים בעוני חמור. מהדוח עולה מגמת עלייה של 35% מאז 2010 בנתמכי הסיוע היוצאים לעבודה. כיום עומד שעור המשפחות העניות שבהן שני בני הזוג עובדים על 24%.

אז למה שני שרי האוצר ועוד כמה וכמה פוליטיקאים אומרים שהכול טוב כאן?!?! נראה לי בסגנון של הניתוח הצליח החולה מת…חבל…

שכר מינימום בחירות ופוליטיקה!

אז בהמשך לאייטם הקודם אחרי שנים של דיונים וויכוחים הגיעה ההחלטה להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקלים! ואו! אני חושב שכדאי שנדע מהו מצב השכר בישראל, למה כי כולם צריכים לדעת מה קורה בעיקר עם הכסף שלנו.

אז ככה: בישראל השכר הממוצע לשכיר במשק הוא כ-9,161 שקלים חדשים ברוטו, יפה לא כך? נשמע לי שכר די מכובד לממוצע – אולם אליה וקוץ בה – למה? כי המספר הבא הוא טראגי, השכר החציוני, זהו אותו שכר שמחלק את המדינה לשניים, חצי מהשכירות והשכירים מרוויחים מעליו וחצי מתחתיו – מספר זה הוא עגום! השכר החציוני בישראל הוא 5,439 ₪ ברוטו!!!

תנו לי בבקשה לנסות ולהסביר את משמעות המספר הזה – בעוד יוקר המחיה בישראל עולה ועולה, השכר של כולנו תקוע, הוא אינו מדביק את קצב יוקר המחייה, היינו בעוד המחירים של מה שאנחנו צריכים לחיות עולים כמות הכסף שנכנסת לנו לכיס קטנה, במילים אחרות "אין לי". מה עושים? ובכן, לפי בחינת מצב ההלוואות בבנקים – לא כולל משכנתאות – אנחנו לקחנו יורת הלוואות על מנת להתקיים – 30% יותר!

מספרים – ההכנסה של העשירון העליון בישראל עומדת על פי 3.8 מהכנסתו של העשירון השישי בישראל. בעשירון התחתון, עניים מרודים, קשישים ועוד כאלו שכולנו לא רוצים לראות – שקופים ההכנסה הממוצעת עומדת על 1,752 ₪ בחודש, מישהו יכול לחשוב על להתקיים מסכום כזה? רק שתדעו בעשירון העליון השכר הממוצע הוא 54,223 – פי 31 מהעשירון התחתון!

המספרים הם יותר גרועים כשמביטים על הכנסות של משפחות – שכר ממוצע למשפחה הוא 17,000 שקלים – אבל מסתר שהכנסה זו נמצאת בעשירון השביעי היינו לחות 65% מהמשפחות מרוויחות מתחת לשכר זה!

אז העלו את שכר המינימום ל- 5,000 מה יהיה כעת? תנו לי לנסות ולהסביר, השכר יעלה בשלוש פעימות – שזה בעצם להגיד עד שתראו את הכסף הוא לא יהיה שווה הרבה כי המדד ויוקר המחייה ידביקו את העלייה – ובינתיים חברי הכנסת עשו קומבינה נוספת והחליטו בצעד "לא מפתיע" להעלות לעצמם את השכר בעוד שני אחוזים וזאת למרות שהוועדה לבחינת שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת המליצה להוריד את שכרם ב-2.62% – מה שנקרא עולם הפוך.

והאנשים הרגילים מצבם הוא כדלקמן:

  1. מחקר שנערך במרכז טאוב מצא כי ההכנסה של משפחות עניות לא מאפשרת להן לרכוש מזון – בממוצע חסרים כ-192 ₪ למשפחה לרכישת מזון למשק הבית
  2. סקר הלמ"ס מצא כי: משפחה ממוצעת בישראל "מצליחה" לחסוך 121 שקלים בחודש – בדיחה? לא יודע…
  3. כמו כן: בשלשלת העשירונים התחתונים בישראל כל משפחה נמצאת במינוס של 234 עד 2578 ₪ לחודש
  4. ודיור היא עדיין ההוצאה המרכזית למשפחה בישראל כ-24%

אז תגידו לי מי חושב בכלל על דיור לילדים במצב כזה? חינוך גבוה? עזרה בתחילת הדרך? בעייתי..

 

גזענות מייד אין איזראל

אורים הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות במקרה דנן אני הופך את האמירה וטוען כי הדרך לגן עדן רצופה בכוונות רעות. במה אנו דנים ובכן אנו דנים בגזענות ישראלית 2015…ראש וראשונים עומדים להם אנשי המשרד לביטחון פנים, הם באמת ניסו להגיע לגן עדן אבל הדרך שלהם הייתה רצופה בכוונות רעות, עיורון וגזענות – כל זה למה? כי במשרד לביטחון פנים החליטו לעשות דבר נכון ולפתוח בקמפיין שיתריע על  הסכנות ברשת. בראש הקמפיין עומד קמפיין הסכנות מפדופיליה ברשת  – נושא שכולנו תמימי דעים עליו כי הוא מסוכן ואנו רוצים לשמור על כל הילדים מפני אותם חלאות אדם. אולם, בתמונת הקמפיין הוצגו שתי דמויות, האחת ילדה תכולת עיניים, מהסוג שמוצאים יותר באירופה מאשר בישראל ומצדה השני של התמונה יושבת לה דמותו הסטריאוטיפית של המזרחי השעיר, עם גופית סבא חסר שן נלעג ומבזה. מבט ראשון בתמונה העביר בי חלחלה בכול הגוף – איך זה יכול להיות האם הם עיוורים? האם הם גזענים?

בחינה מהירה מול המשרד ואחת הראשי הקמפיין מגלה שילוב של הדברים לעיל ובעיקר חוסר יכולת להתמודד עם המקרה וההשלכות שלו, אי רצון להבין כי התמונה פוגעת ומבזה – ובמקום לחזור ולהבין כי מודה ועוזב ירוחם – מצאנו התבצרות והתקרנפות. האם די לנו בזה? לא ולא!

השבוע התבשרנו על הכללתו של אלי אוחנה האיש והסמל של בית"ר ירושלים במקום העשירי ברשימת הבית היהודי. כמות המילים, הראיונות והגזענות והשנאה שנשפכה ביומיים מאז ההכרזה בטח שברה שיא לאומי כלשהוא…החפצה של הערך מזרחי ומזרחיות עלתה לשיאים חדשים – החל מטיעונים כי אלי אוחנה נבחר בשל כוח המשיכה שלו לקהלים מזרחים, עבור בכינויים שלא אעלה על הדף בדבר האינטליגנציה שלו – וכלה בגזענות של חברות/חברי מפלגתו החדשה ואמירות תמוהות/מרושעות בדבר יכולותיו ועוד.

ישבתי וחשבתי ולא הצלחתי להבין מה הבעיה? בעוד ראיתי את הקמפיין השלילי שמכוונת המפלגת הבית היהודי נגד ידידי פרופסור יוסי יונה, מועמד מפלגת העבודה במקום ה-23 להזכירכם, כאילו הוא חזות הרשימה, ומצד שני הבחירה באלי אוחנה למפלגה וסימון הקו בחול הפוליטי שאומר למזרחיות יש ערך גבוה ביותר במשחק הפוליטי הישראלי!

אני חייב לציין שאני תמיד אהבתי את אלי אוחנה, גם את אורי מלמיליאן, למרות שאני אוהד הפועל. אורי בעמידה האנטי גיבור שלו, ובקמצנות שלו במילים היווה את הילד שבא והפך לסימן למובחרות – מי ישכח שכול דבר טוב קיבל את תן התקן – מלמיליאן – והאם יש כבעיטות המסובבות של אורי?

לעומתו אלי אוחנה, אוף אלי אוחנה, הגבר התמיר, הילד היפה והמחונן, זה שהתחיל לשחק כדורגל רק בגיל 13, זה שבא ואמר תמיד את מה שעל ליבו, ובמו רגליו העניק לנו כמה וכמה רגעי אושר עילאיים כמו זה שקרה ב-6 בבוקר שעון ישראל כשאוחנה כבש שער מול אוסטרליה במוקדמות הגביע העולמי בשנת 1989. אלי גם אימן את נבחרות הנוער שלנו, וישב אצלנו בסלון בערבי כדורגל כפרשן – הוא פתאום הפך לעילג, נלעג, חסר תרבות ולא מתאים "לציבור האינטלגנטי והמשכיל של בחורי הבית היהודי" – תגידי איילת שקד  – אפשר את זה ביותר גזענות?

רק להזכירכם כי בקדנציה הקודמת כשיאיר לפיד החליט להתמודד, לא אמרו עליו כי הוא דוגמן שרק יודע לכתוב ואין לו שום ניסיון והוא כלי ריק ועוד…גם כשיאיר החליט לשריין את אלכס רזבוזוב ברשמית יש עתיד נשאלו מספר שאלות אולם כמות המלל והגזענות לא התקרבה אפילו לקצה הקיטונות שנשפכו במקרה דנן…

ואלי, האיש, החליט ביום חמישי בבוקר שדי לו! הוא אינו מוכן לשים את עצמו במעגל הסחי והגועל הזה, הוא לא מוכן לשבת עם אנשים גזענים וקטנים – והוא עשה את מה שאלי אוחנה יודע לעשות הכי טוב, את מה שהוא חשב לנכון שמתאים ברגע זה – והחליט שלא לרוץ, וכלפה ואריאל ימשיכו לחגוג על הדיור הציבורי והיתפס כנוראים – ואני מעדיף את אלי כמו שהוא בראש לי, הילד הנצחי שרץ אחרי עוד גול לאוהדים ונותן לי עוד רגע של אושר צרוף!

ואם לא די בכול אלו, הדובדבן על עוגה זו הוא הסרטון הראשון של הקמפיין של מרץ – בעוד הרשימה כולה נטולת מזרחים, אולי הם לא שמעו על האוכלוסייה הזו בישראל, קיבלנו סרטון וידאו החפלתי של מרץ. בהתחלה אני חייב לציין שלא מצאתי מילים לאחר מכן עלו מילים כמו "מה לעזאזל קורה כאן?" ועוד מילים שלא ניתן להגיד ברדיו ציבורי או אפילו פרטי, הניסיון להתחבר לציבורים כאלו או אחרים דרך סרטונים אינו מכסה על הבעיה הבסיסית כי מרצ הינה מפלגה נטולת מזרחים עם אג'נדה מזרחית! והניסיון לצייר את השמח כ-יאללה בכפיים ושוטים וצ'ייסרים יותר מעצבנים מאשר יוצרים הזדהות – ומישהו צריך להגיד להם את זה!

 

משטרה צבא נשים ועוד….

בשנה האחרונה אנו שומעים חדשות לבקרים על בעיות במשטרת ישראל, החל מבעיות של הטרדות מיניות וכלה בבעיות של שחיתות. משהו רקוב בממלכת דנמרק אמר אותלו אולם אחד הציטוטים שיותר אהובים עלי ממחזה זה המלט הוא " "גם אם תהיה טהור וצח כשלג לא תוכל להימלט מן הדיבה."

למרבה הצער במקרה דנן, אין צחורים, מסתבר שבצמרת המשטרה ישנה תרבות קלוקלת של החפצת נשים, הטרדות ואי ציות לחוק. רבים מאיתנו חושבים שהמשטרה היא אחד הגופים החשובים שיש במדינה וכי עלינו לכבד ולציית לגוף, בה בעת שהמקרים שאנו מגלים בזמן האחרון שומטים את הקרקע מתחת לרגלי גוף זה ואת היכולת של אנשיו לדרוש כבוד והערכה שלה הם ראויים.

מדוע זהו המצב? ובכן לדעתי רבים מהשוטרים בעיקר הותיקים שהגיעו למשטרה לפני שנים רבות לא השכילו להפנים את הנורמות ההתנהגותיות החדשות שחלקן עוגנו בחוק, הם לא הבינו כי נשים אינם חפצים, הם לא הבינו כי אין להתרועע עם מושאי חקירה – וברור שהם לא הבינו כי לא ניתן "לוותר" לחבר'ה על דוחות! בעולם החדש נשים הן מועצמות ולא מסכימות לקבל התנהגות שוביניסטית חזירית ומחפיצה שלהן ושל גופן, הן לא יכפפו לאדם רק משום שהוא בכיר מהן בדרגות, וכל מי שינסה להתנהג שלא בהתאם ימצא את עצמו מול בעיה גדולה ברמה החברתית, אישית ומקצועית.

ועם כל האמור לעיל, וההבנה כי יש בעיה עמוקה במשטרת ישראל חושב אני כי אין זה מן הצדק להכתים את שמה של כל משטרת ישראל בשל ציבור נפסד זה. ראשית צריך לתת מילה טובה למפכ"ל המשטרה רב ניצב דנינו, הוא הבטיח עם הגיעו לתפקיד שלא יטייח או יכסה על שום מקרה של עבירה על התקנות או החוקים – והוא עומד בדיברתו, הוא, ללא היסוס, מעיף מהמשטרה כל קצין שסרח – ומוצא את עצמו אל מול שישה קצינים בדרגת ניצב שמוצאים את עצמם מחוץ למשטרה, זהו איבוד של כמעט כל הצמרת המשטרתית ועדיין הוא לא מתכו]ף וממשיך לאחוז בנורמות התקינות.

שנית, ולא פחות חשוב, למשטרה ולשוטרים בכלל יש כעת בעיה חמורה של דימוי. שהרי לאחר כל החשיפות של ההטרדות המיניות והשחיתויות כל אדם מהישוב שרואה שוטר חושב עליו בצורה מאוד ברורה, והרי ידוע לנו כי רוב השוטרים אינם מתנהגים בניגוד לחוק, לא מטרידים נשים, ולא עושים מעשים שהם בגבול הפלילים!

אז הבא ונקבל את הניסיון לנקות את המשטרה מהגורמים השליליים, נחנך את הנותרים להתנהגות נאותה על ידי סמינרים והשתלמויות שונות בדבר שחיתות ושיוויון מגדרי – ונקווה לימים בהם שוב נביט בשוטרים ונראה א.נשים שממלאים את תפקידם בצורה הטובה ביותר למען הציבור, ומהווים דוגמא אישית בעצמם!

  • מה זה כלכלה – האם זה מספרים או משהו אחר?

בנשים האחרונות נראה שכולם מתעסקים בכלכלה, מדברים על מספרים הופכים את כל העסק למשהו לא נגיש. ואני מתעצבן, רותח ומעלה קיטור, למה? ובכן לדעתי כלכלה זה לא קשור למספרים, לא קשור לעקומות כאלו או אחרות – כלכלה זה משהו חברתי שיש קבוצה של אנשים שמנסים להפוך אותה לאיזה שהוא עסק נשגב שאף אחת ואחד לא מבינים.

אז בואו וננסה להבין מה קורה כאן: ובכן, ראשית, יש בעיה של דיור, מספרים לנו על הורדת מע"מ על דירות חדשות ראשונות, מוכרים לנו סיפורים על יוקר בנייה, התחלות בנייה ויש בכול הסיפור הזה גם אלוגוריתם. ואני מה? אני בן-אדם פשוט – לא מבין הרבה יודע שיש מחיר לכל מטר של בנייה, והמחיר הזה קבוע, המשתנה הוא מחיר הקרקע בין מקום אחד לאחר – ומי שמחזיקה בקרקע ומתמחרת אותה באופן פוגעני לציבור היא המדינה!

שנית, יש סיפור עם הפנסיות שלנו – אני שוב לא מבין גדול באחוזים וכאלו – אני רק יודע שהמחוקקים החליטו להפריט את הפנסיות שלנו – היינו מניהול של הקרנות על ידי המדינה זה עבר לידיים פרטיות – מוסדיים קוראים לזה…במהלך הזה קרו כמה דברים מגוחכים – ראשית התחילו לחמוס את כפסנו בדמי הניהול, אותי לא מעניין מה ואיך אני רק יודע שמישהו קיבל את הכסף שלי, נותן אותו לאחרים, שזו עוד בעיה, הם עושים קומבינות עם הכסף, בעיקר מפסידים אותו – ונתנו לזה שם תספורות – ואני משלם להם על ה"שרות" הנפלא" הזה כמה מאות אלפי שקלים במהלך חיי הסדירים, תגידו זה נשמע לכם נורמלי?

הבעיה השנייה היא דרך ניהול הכסף, כפי שאמרתי ל"מוסדיים" האלו באים אנשים עם רעיונות (לא רעיונות אלא קשרים בעצם, אבל ניחא) והם מבקשים הלוואות עתק של מיליארדים של שקלים שמקורם בכסף שאנחנו חוסכים בזיעת אפינו לתקופת הפנסיה שלנו – והם מקבלים, ללא ערבונות, ללא בטחונות ככה מה שנקרא "עלה באב אללה!" והם, חלקם עושים השקעות גרועות עם הכסף שלנו, ואז באים "להסתפר" – על מנת להפוך את זה לשפה ברורה – באים אנשים עם קשרים עם אלו שמנהלים את הכסף שלנו, ואנחנו משלמים להם המון כסף לעשות זאת, מבקשים לשחק עם הכסף, מפסידים ואז אומרים מצטערים זו לא חובות אישית אז את הבית היפה והאוטו היפה אני שומר ואת החוב תמחקו! שיהיה ברור לכולכם, הם בעצם מחסלים את קרנות הפנסיה שלנו – והמדינה עומדת מהצד ושותקת! הצעה שלי להלאים את כל קרנות הפנסיה שוב – להחזיר אותן לרשות המדינה ולהטיל עליהן פיקוח ציבורי.

אחרון חביב, יוקר המחיה, מספרים לי על מדדים ועוד, האמת לא מעניין אותי, בכלל. האוכלוסיות הכי פגישעות בישראל הן ילדים וקשישים – לא מעניין אותי מדדים, לא מעניין אותי ביטוח לאומי, לא מענין אותי השתכרות אינלפציה דפלציה ועוד מיני מילים מסובכות – אני רוצה שקשישים וילדים יקבלו תזונה הולמת, בריאות הולמת ושנדאג לכל צרכיהם – לא יתכן שיש נבחרי ציבור שמוציאים מאות אלפי שקלים על דברים אוויליים.

רוצים פתרון, בבקשה: בואו ונחרים מכל חברי הכנסת את בין 50 ל-68 אלף שקלים נכפיל ב-120 את הממוצע נקבל בקירוב שבעה מיליון שקלים – נתחיל משם ונבנה קרן ישירה של קשר לציבור בקניית מזון ותרופות לקשישים וילדים. אם תתנו לי מבטיח למצוא עם מקומות של תקציבים אוויליים שניתן לוותר עליהם ולדאוג לבוחרים ישירות…אז באמת די עם מילים ארוכות, אני מן בחור פשוט שרואה בעיה ומוצא כיצד לפתור, אולי הגיע הזמן שגם אחרים יחשבו כך?

מתנדבי עמותת על"ם

אני תמיד טוען שיש אנשים שהם מלאכים. הם מסתובבים בינינו, ואנחנו כולנו כמעט לא מסוגלים להבחין בהם. למה? ובכן, הם רגילים, נראים כמוני וכמוך, הולכים על שתיים, מגדלים ילדים, בוכים, שמחים, כואבים ממש כמו כולנו – אבל יש בהם משהו מיוחד, משהו שהוא משאב נדיר – הם נותנים ממה שיש להם לטובת הכלל.

השבוע הייתה לי הזכות להיות בחדר מלא במלאכים כאלו, השבוע הרצתי בפני מתנדבות ומתנדבי עמותת עלם. מצחיק אותי לחשוב שבאותו ערב הם חשבו שם מקבלים את ההרצאה שלי כנתינה – הם לא הבינו שאני שעומד שם בחברת מלאכים הוא המרוויח העיקרי מערב זה! עמדתי שם, ודיברתי על מושג הילדים בסיכון עם נשים וגברים שהחליטו באופן מודע לתום ערב אחד בשבוע מחייהם על מנת לתת לאחר, על מנת לנסות ולסייע לילדים ובני נוער שהחברה שלנו דחקה אותם החוצה, והם מנסים לתקן עבור כולנו!

האם אתם מבינים איזו זכות גדולה הייתה לי? בשלב מסוים, ניסיתי להביט על כל החדר, מולי ישבו 300 מתנדבים, דיברתי וחשבתי מה הביא את אותם אנשים להיות מלאכים שמנסים לעשות תיקון כללי עבור כולנו? מה מביא אנשים לעסוק בילדים שלא שלהם? למה הם לא עושים רק לביתם? ולא עלתה לי התשובה…

לאחר שסיימתי את דברי עברנו לשאלות ולתשובות – שאלה אותי אחת המתנדבות – תגיד לי הני, איך אנחנו יכולים לשנות את העולם שאנחנו חיים בו, שהרי כולנו איים בודדים? הבטתי בה, כשהתשובה ברורה לי – עניתי: אין אדם שהוא אי, אנשים הם אפילו לא שרשרת איים, זה הכול בראש שלנו, אנחנו כולנו מחוברים אחת לשני, גם במקום שיש ים ולא רואים אדמה במעמקים כולנו מחוברים – ונפילה של אחד משפיעה על כולנו, ואתם המלאכים שלנו שומרים שיהיו כמה שפחות נפילות – ובזכותכם אנחנו מרוויחים עולם טוב יותר!

הערב הסתיים, ואני נפרדתי מהמלאכים של עלם: ניר מניידת בת ים שהחזיר אותי הביתה וסיפר לי דברים שהחזירו לי את האמון בחברה שלנו – שעמית מהניידת של חיפה שיצר איתי קשר לפני חודשים ושיגע אותי שאני חייב לבוא ולהרצות לחבר'ה חיבק אותי ואמר שהיה אחלה, ענת ממטה עבודת רחוב שאמרה שיושבת ומארגנת את כל הפעילות. אילֶה המדהימה מניידת נתניה, שמגדלת שלשה ילדים משלה ומדברת על כל הילדים – אלו שהיא פוגשת בניידת וגם שלה – בעיניים זורחות,  שניסתה להסביר לי שהיא יודעת שאני ביקורתי והיא לא רוצה להגיד לי מה לומר אבל אני חייב להבין שאלו אנשים מתנדבים ואני חייב לתת להם משהו חיובי – ואני קצת שיגעתי אותה בטלפון. ועדו שלוש מאות מלאכים אחרים שישבו באולם ואת שמות כולם לא אוכל להזכיר – אבל כל אחת ואחד מכם צרובים בנשמתי ובליבי, בחיי שאתם הסיבה שנותרה בי האמונה שאנחנו יכולים לייצר חברה טובה יותר ונכונה יותר – אז תודה!

כאן אני מסיים את השבוע שלי עם השיר מלאכים של מטרופולין שמוקדש לכל אחת ואחד ממתנדבי עלם

אני מאחל לכולם שבוע טוב, המון אהבה נתינה ומלאכים פרטיים שלכם

כאן ד"ר הני זובידה מתל אביב.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סיטבון דוד  On ינואר 31, 2015 at 1:27 pm

    ישבתי בגינה עם רדיו פתוח ושמעתי את עצמי מלין על כל כמעט העוולות שלדעתי קיימות אצלנו . אתה אדיר , שבת שלום בריאות ואושר . שעה הכי מעניינת ששמעתי ברדיו . 31.1.2015 שעה 43;12. דוד סיטבון .

    • hani24  On ינואר 31, 2015 at 3:37 pm

      דוד היקר – תודה רבה 🙂 שבת שלום ושובע טוב לך ולבל אהוביך
      הני

  • FLORIE OAK  On פברואר 2, 2015 at 4:14 pm

    ד"ר זובידה היקר, מה לעשות ואני מסכימה עם כל מה שכתבת עצוב ומרגש כאחד, מצד אחד יש עושקים ומצד שני מלאכים, אלה פני האומה שלנו, מזל שיש אנשים טובים בדרך שאתה קורא להם מלאכים ולמזלנו יש כאלה רבים במדינתנו, כל עמותות הרווחה שדואגות לחלוקת מצרכי מזון לנזקקים וכל המתנדבים אשרי העם שככה לו.

  • דניאל  On פברואר 5, 2015 at 7:31 pm

    שלום איש יקר:
    תתפלא, אבל בכוחך לעצור את ההדפסה של השטרות ה…. המתרחשת לבוא על ראשינו.

    והנה הדרך המוצעת לפניך : תעלה את כחלון לשידור ו:

    תמשוך אותו לכיוון הזה של דעתו על שטרות הכסף והדמויות ואז יש להוציא מפיו התחייבות
    שבתפקידו החדש , יהיה אשר יהיה, יעצור את ההדפסה ויקים ועדה חדשה שאתה עומד בראשה אתה וכן עדי קיסר .
    בהצלחה

    דניאל

    • hani24  On פברואר 5, 2015 at 7:40 pm

      הי דניאל תודה על הרעיון, ננסה 🙂
      הני

להשאיר תגובה

