גרבוז מגיב לסערה: "אני לא גזען"

אז אחרי הראיון אצל גיא זוהר הזמינו אותי למהדורת הלילה של ערוץ 2 – ומולי הושיבו את יאיר גרבוז…

 

טוב, אז הנה מה שקרה בערוץ 2 – אני יודע רבות ורבים כתבו לי שהם גאים ושהם הרגישו גאווה גדולה לראשונה מזה זמן מה – ושמישהו אמר את דבריהם – תודה לכולן/ם ריגשתם אותי עד למאוד!

אבל יש לי להגיד שני דברים:
1. יאיר גרבוז הוא אינו העניין – העניין היא הגזענות הממוסדת כאן, ועליה אני מצר והיא ללא צבע פוליטי שמאל וימין והיא די נמאסה עלי.
2. מטרתי לא הייתה לפגוע ביאיר גרבוז אינני מכיר אותו זו הפעם הראשונה בה נפגשנו, הוא לא מעניין אותי. למרות ניסיון לתת לו להתנצל הוא החליט, כיאה לאדוני הארץ, לא להתנצל ולהתנצח, אך הפעם לא היה סיכוי שאשב ואשתוק, נגמר, עברו הימים בהם דיברו על ההורים שלנו, המשפחות שלנו בצורה בוטה ומעליבה ואנחנו קיבלנו ושתקנו – לא עוד! זכרו לא עוד!

על כל אחת ואחד מכן/ם מוטלת החובה לא להסכים עוד לגזענות מכל צד ומכול כיוון – גזענות מסוג אחד אינה מבטלת גזענות מסוג אחר.

תודה על התגובות החמות,
לילה טוב
הני

והנה הוידאו:
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=7fdf226352bfb410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=d42d2106ac3aa410VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=b3ef226352bfb410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 9, 2015 at 10:44 am

    קודם כל כל הכבוד לד"ר הני זובידה אבל יש גם לציין שיאיר גרבוז אינו הגרוע מכולם והעובדה היא ש 40 אלף הריעו לדבריו מכיוון שקונוטציות גזעניות גם ברמיזות עבות כפיל מקובלות מאד על המעמד הבינוני האשכנאזי החרד לשמירת עליונות המעמדית .

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 9, 2015 at 10:55 am

    אשכנאזים רוצים את כל היתרונות שמעניקה להם הגזענות של מדינת האפרטהייד הציונית בלי שיעיזו להגיד להם בפרצוף שהם גזענים !

  • vered  On מרץ 9, 2015 at 11:29 am

    תודה שאתה הפה המדבר שלנו!
    גאה בך בכל פעם שאתה מדבר בשמי בתקשורת, כי לי אין את האומץ והעוצמה לדבר כך.

    תמשיך כך ובזכותך ננצח את כוחות השנאה!

    ורד

  • עידית  On מרץ 9, 2015 at 1:04 pm

    ממש לא השתכנעתי מדבריך. היית גס כלפיו; לדעתי, נתפסת למשפטים שדיברו על עידוד פרימיטיביות ואלימות, כדי לשסות מזרחיים באשכנזים. וזה ממש לא היה עיקר דבריו.

  • שמעון איתיאל ירושלמי  On מרץ 9, 2015 at 4:56 pm

    לד"ר הני זובידה,
    שלום וברכה!

    רציתי לומר לך יישר כוח על העמידה האיתנה כנגד דברי הפילוג והגזענות של מר
    יאיר גרבוז, ומי ייתן ואכן תזכה החברה הישראלית להיות חברת מופת נטולת גזענות
    ודעות קדומות, והאמת והשלום אהבו.

    בכבוד רב,
    שמעון ירושלמי

  • FLORIE OAK  On מרץ 9, 2015 at 8:32 pm

    עידית היקרה תרשי לי לתקן אותך, זובידה לא היה גס כלל מי שהיה גס ומתנשא היה יאיר גרבוז (שדרך אגב אני אוהבת אותו ומעריכה אותו כאמן, יוצר וכבעל חוש הומור נפלא) אך עם כל הקרדיט שלו כאמן וכיוצר ועם כל הכבוד, ויש כבוד אף אחד עדיין לא שם אותו לקבוע מה נכון ומה לא נכון מבחינה תרבותית חברתית והתנהגותית, כל מנשקי הקמעות המזוזות ומשתטחי קברות הצדיקים עושים זאת ממקום של אמונה טהורה ותמימה של אבות אבותיהם, כל זמן שהם לא פוגעים פיזית באף אחד זאת זכותם המלאה לעשות כן ודרך אגב גם אני עושה זאת כמרוקאית גאה, גרבוז יכול להגיד לי עד מחר שהוא מאמין רק למה שמוחשי ומציאותי אך גם כאן הוא לא יכול לקבוע מה מציאותי ומה לא, יש מאות אלפי סיפורים על ניסים ונפלאות של אנשים שנושעו מהשתטחות על קברי צדיקים זאת התרבות שלי וזאת האמונה שלי, יאיר! אל תגיד לי ואל תקבע לי מה נכון ומה לא נכון מה שמתאים לך לא מתאים לי וכמו שאני לעולם לא אפסול את זה שמישהו אוהב אופרה/מוזיקה קלאסית (גם אני אוהבת) או לאכול נקניק חזיר, אז אני מבקשת שלא יפסלו אותי על האמונה שלי ושל הורי ועל תרבותינו ומנהגינו. כאות מחאה החלטתי לשים על האוטו שלי את הסטיקר הבא: "אני מרוקאית, מנשקת קמעות ומזוזות ומשטחת על קברי צדיקים וגם נסעתי לאומן ואני גאה בזה"!!!!
    זובידה יקירי היית גדול זכית למחיאות כפיים בסלון ביתנו, די לקבוע לנו את תרבותינו די להחליט בשבילנו כיצד עלינו להרגיש, לחיות, להתנהג, די לקבוע לנו מה נכון ותרבותי ומה לא. הגיע הזמן שתבינו יש כל מיני סוגים של אנשים, אמונות (גם טפלות), תפיסות זה פלורליזם תרבותי.
    שימו לב שאצבעות כף היד הפרושה שונות בגובהן אחת מהשנייה כך כולנו כבני אדם שונים, אך כשמקפלים את כל האצבעות פנימה לתוך כף היד כל האצבעות באותו הגובה, כולם שווים. בואו נזכור כלל חשוב זה ונפסיק להטיל דופי אחד בשני, ולקבל אחד את השני בפתיחות ואהבה, כולה מערכת בחירות, למה להעליב ולפגוע? לצערי מה שהיה הוא שיהיה "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" חבל על האנרגיות.

  • Shoshie  On מרץ 10, 2015 at 10:49 am

    גרבוז לא היה מספיק רגיש, וחבל. הוא למד מזה, להערכתי, ושילם שכר לימוד גבוה. אין לי ספק שהוא מתייסר.
    להבנתי, כוונתו היתה להביע דאגה מאי רציונליות שיכולה להשפיע גם על החלטות פוליטיות. הוא התכוון לטוב.
    ניתנה לו עכשיו הזדמנות ללמוד שלא די לכבד את בני האדם, אלא יש לכבד גם את אמונותיהם.
    הני, נשמע שנפגעת, אך ניסית למנף את פגיעתך רחוק מדי.
    אולי לו התקשורת היתה מאפשרת השהיית תגובה, היית מגיב אחרת.

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 10, 2015 at 11:15 am

    הגזענות האשכנאזית היא חלק מובנה ממלכתי בתודעתם של כל אשכנאזי ואשכנאזיה תאבי פריבילגיות ויאיר גרבוז אינו הקורבן האחרון שישלם את המחיר !

  • זוהר  On מרץ 11, 2015 at 2:04 am

    היית גס רוח ותוקפני ולא נתת לו לדבר. לא הבנת את הנאום שלו וחבל כי לדעתי הוא צדק בכל מילה.

    • hani24  On מרץ 11, 2015 at 1:00 pm

      דעתך אינה מקובלת עלי ונמשיך לא להסכים…

  • מוני יקים אנטיציוני  On מרץ 11, 2015 at 1:29 pm

    כל הכבוד להתעקשות של הגזענים האשכנאזים שלא לוותר על סנטימטר אחד מההישגים שלהם והלוואי ואנחנו נילמד מהם להיות נאמנים למטרה

  • העניין הוא שגרבוז לא דיבר על כל יוצאי עדות המזרח. הוא דיבר על אנשים שמתפללים לקברות ומנשקים קמעות. העובדה שמכל הבורים ועמי-הארצות בישראל (גם המשכילים שנוהגים כך הם בורים ועמי ארצות) רק אלה שהם גם יוצאי עדות-המזרח קמו והתנערו אומרת הרבה יותר על הגזענות-העצמית הבוערת בהם, מאשר על מה שלא יהיה שבוער בעצמותיו של יאיר גרבוז.

  • עוזי קטן  On דצמבר 1, 2016 at 10:32 am

    גרבוז צדק! מנשקי הקמעות החרדים (וגם הסרוגים) הם הגזענים שבגזענים. עוד דוגמא בכתבה…

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4885183,00.html

להשאיר תגובה

