גרבוז עושה שוק…

חברות וחברים – שבת מגיעה וככה לפני שאני מתחיל את שבת גדול – סיפור קטן והזמנה עוד יותר קטנטקה –
אז רובכן/ם יודעות שאתמול צבי יחזקאלי המדהים ראיין אותי בתוכנית אישית לערוץ 20 – אבל היה שם קטע שהעביר בכולנו צמרמורת וחיוכים.

צבי ואני יושבים לשולחן בסט הקבוע של התוכנית שלו בחמאם – שותים צ'אי בסטיקאנים ומדברים – שיחת נפש – באיזשהו שלב, כמובן, משתרבבת פרשת גרבוז לשיחה. אני מספר לצבי על כך שיום לאחר הפרשה אני יורד לשוק הכרמל לשתות קפה בכרם בשקט לנקות את הראש מהבומים של מה שהתרחש לאחר מכן ובכניסה לשוק בככר מגן דוד אני מנסה להיכנס לשוק ומולי עומדת אישה, עם מטפחת על הראש. ניסיתי לזוז ימינה היא נעה בכיווני, נעתי שמאלה ושוב היא חוסמת את הדרך…

עמדתי, הסרתי את המשקפיים – ואמרתי "בוקר טוב, הכול בסדר?"

האישה מולי מרימה את אצבע המורה שלה לכיווני ואומרת לי "אתה, זה אתה!" במבטא מרוקאי ענוג.

אני מנסה להכחיש "מה אני? בחיי שלא אני? הרגע קמתי!"

היא מנדנדת את אצבעה מעלה מטה כאילו מתרה בי ובחיוך ענקי אומרת "אתה זה עמוד השדרה של כולנו, ואי לי איך הראת לו מה זה! ככה במילים שלהם חנקת אותו…"

אני עומד נבוך, בחיי, לא יודע מה להגיד קצת מחייך, כי אני גם שמח שזה הגיע לכולם…ואומר: "ואללה, כן אני, ראית?"

"מה ראיתי?" היא אומרת ""ראיתי ונהנתי!" ומוסיפה "אתה תמשיך ככה, זקוף! בלי פחד, תן לכולנו את האומץ להתיישר, עמוד שדרה – סופסוף מישהו לא מפחד מהם ועוד במילים שלהם…"

אמרתי "תודה…"

היא לקחה את העגלה שלה הסתובבה והלכה מלמלת "הרבה שנים עברו עד שהעמוד הזה התיישר…"

אנשים ניגשו לחצו יד אמרו כל הכבוד אבל אני הבטתי בה מתרחקת…

בשלב זה של הסיפור, אני מנסה להסביר על ההשלכות של העניין עלי ועל תפיסתי את החברה ומקומי בה – ופתאום יש רחש בסט, אני רואה את עיניו של צבי מתרחבות ולא מבין, צבי מחייך חיוך גדול שיניים צחורות ואומר "ואללה היינו צריכים לדבר על משהו אחר – משיח!"

צבי ואני נפגשים...

צבי ואני נפגשים…

אני מסתובב ובתוך החמאם עומדת אישה, עם מטפחת לראשה, קצת מבולבלת ואומרת "אני עובדת כן למטה, איך מגיעים?"

כולם קפואים אני רוצה לקום לסייע פתאום צעקה "לא לזוז בסט!"

אני אומר/שואל אותה "נשמה, רוצה מים, רגע נעזור לך…"

היא מחייכת "תהיו בריאים, כאן למטה אני צריכה אני עובדת כאן…."

מישהי מההפקה ניגשת עם כוס מים ומסייעת לה – וצבי ואני מתרווחים בכסאות שלנו, מחייכים מביטים אחד בשני ומבינים שהיה כאן משהו יוצא דופן – כל אחד יפרש זאת בדרך שלו – אני אומר זו ההוכחה לכולם שלאימהות והאבות שלנו יש עמדו שדרה ישר וחזק! למרות שניסו להוריד ולשבור לא הצליחו ולא יצליחו! אנחנו כאן!

ובשבת זו שממש לפני הפסח "שבת הגדול" אני מאחל לכולן/ם שבת שלום – תהנו מהמשפחה, מהחברים ומהחיים – משאיר אתכם עם תמונה אחת של צבי ושלי ועוד תמונה שתבהיר לכם כי במוצאי שבת משעה 20:30 תוכלו להצטרף אלי ב רשת ב של קול ישראל – Reshet Bet ולהאזין לבני פייסיק רפי אוסמו ואנוכי משדרים את המשחק ישראל-ויילס!

ישראל ויילס שבת 20:30 איצטדיון חיפה - משדרים ברשת ב'...

ישראל ויילס שבת 20:30 איצטדיון חיפה – משדרים ברשת ב'…

 

שבת שלום ומבורך
הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רחל  On מרץ 28, 2015 at 11:50 am

    כמה שאתה מרוצה מעצמך… הופעתך עם גרבוז (שממש לא אהבתי את נאומו, בגלל הסלט שהוא עשה מכל הרעות החולות שבמדינה), נטפה גסות, אלימות, וגם במאמר זה וקודמיו אתה מחלק ציונים כמו "נבובים" "חדלי אישים" – עם שאתה מיידע אותנו כמה אתה מתמצא בתרבות המערב. תירגע קצת, אדוני. לא תיבנה מהשפלת אחרים. מאור זגורי כתב סידרה מצויינת, והיא לא טוחנת לנו מסרים פלקטיים. היא מראה אנשים בשר ודם, עם יצרים, עם רמות שונות של השכלה פורמלית, עם חוכמת (או טיפשות) חיים, בלי ניסיון להטיף מיהו בבר ומיהו איבגי.
    הגזענות היא אצלך.

    • אשכנזי שהתפכח  On אפריל 23, 2015 at 9:06 pm

      הגאון Louis CK אמר פעם: "ככל שאתה יותר מפורסם, ככה יהיו לך יותר שונאים. אין מה לעשות זו עובדה מתמטית".
      הני, תמשיך להיות מפורסם…..

      • hani24  On אפריל 23, 2015 at 9:18 pm

        ואללה לא הבנתי מה אתה רוצה…

  • מזרחי  On אפריל 8, 2015 at 3:47 am

    דוקטור הני איש אמיץ ושנון שלא נותן לגזענות לעבור מתחת לשולחן חזק ואמץ

  • אגסי חנן  On אפריל 27, 2015 at 8:09 am

    אני בן 68 מרוקאי , מגיל 17 אני בארץ ,לא הרגשתי מקופח אף פעם בחיי, קיבלתי תפקידים ויחס טוב מכולם ,בצבא ובחיים האזרחיים היה לי מפגש עם אשכנזים למיניהם ולא חשתי שאני נחות אלא להיפך תמיד אנשים מולי הגיבו בחיוב על כך שאני מרוקאי.
    לעצם העניין ,קצה נפשי שאנחנו מתעסקים עדיין בנושא של שחורים ולבנים ,האם בעידן של נישואי תערובת ,יש עדיין למישהו ספק שיש אינטגרציה בינינו ואני מעריך שעוד דור והעסק ייעלם ,ואני בטוח שיימצאו עניינים אחרים לעסוק בהם ולא בשד העדתי.

    • hani24  On אפריל 27, 2015 at 12:08 pm

      הי חנן,
      יש נשים רבות שלא עברו דיכוי מגדרי, או חלילה וחס, הטרדות מיניות או גרוע מכך – אז מה? מה משמעות הדבר? שאין נשים שעברו דיכוי מגדרי? או שאין יותר הטרדות מיניות?
      מה האמירות הריקות מתוכן שאתה משםיע מהן עלינו? ואם לא נדבר על הפער והדיכוי המגדרי האם הוא יעלם? אז מדוע שנחדל מלשוחח על הדיכוי האתי בישראל?
      והנה נתתי לך משהו להרהר בו בזמן שאתה יושב ומספר את סיפרה נטול הצרות של ישראל…פיקטיבי אבל נשמע יופי.
      יום נעים
      הני

  • מוני יקים האנטיציוני  On מאי 3, 2015 at 2:37 pm

    אגסי חנן בדקתי ומצאתי שהשם אגסי לא נימצא בקהילת העולים ממרוקו אז אולי תגלה לנו את השם המקורי שלך ?
    אז זה הולך ככה שהרבה עולים ממרוקו הופכים את וועקנין לקינן ואת אבוטבול לאביטל אבל זה בכלל לא בגלל הגזענות זה בגלל שלא ישכירו להם דירה ולא יקבלו אותם לעבודה עם השם המקורי אז כדי להחליק עצמם לתוך השיטה מחליפים שמות שהחזיקו מעמד אלפי שנים ורק הציונות האשכנאזית לא מוכנה לתת להם את ההמשכיות ההיסטורית. נכון שגם הרבה אשכנאזים מחליפים שמות אבל לא מאותן סיבות ולא באותן הנסיבות כי הם מחליפים את השמות הכוזריים שלהם בשמות תנכ"יים שיעניקו להם תדמית חיובית עם עבר היסטורי שיקרי ולכן זה לא אותו הדבר .

  • מוני יקים האנטיציוני  On מאי 3, 2015 at 2:38 pm

    אגסי חנן מאד ניראה לי שאתה מרוקאי מוורשה או ממוסקבה !

להשאיר תגובה

