לקרוע את הגזענים איפה שכואב!

מערכת בחירות זו העירה בי שני רגשות, ושניהם קשורים לאותה התרחשות – מחד, חשתי כי די ברור גם היום שהנושא "אתני/עדתי" הוא עדיין נושא מרכזי בישראל וכעת יקשה לאחרים לערער על כך מלבד לאותם בורים שממשיכים לצעוק בראש חוצות "די עם האכלולי שתולי" או "מי סופר בישראל 2015??" מאידך, התקשתי לאכול את הגזענות השורה בקרב אותם "ישראלים" שעיין לא הבינו כי המדינה השתנתה…אז מה עושים?

ובכן ראית חשוב להסביר, הייתי שמח מאוד אילו לא הייתי צריך להתחיל את השיח האתני בישראל 2015, לא יהיה מאושר ממני אם ביום מן הימים אוכל לשבת לי בשקט ולא לעסוק יותר בשיח האתני – אולם למרבה הצער לא כך היא. אז אולי הדבר החשוב ביותר הוא ראשית להסביר מה קורה כאן מבחינת הפער בין שתי הקבוצות האתניות בישראל.

 

הגזענות הכי מודחקת בחברה הישראלית...

הגזענות הכי מודחקת בחברה הישראלית…

 

אז ככה, לכולנו ברור כי האוניברסיטאות עדיין נשלטות על ידי רוב אשכנזי מוחלט – במחקר שעשה בלכמן על ההרכב האתני של האוניברסיטאות הוא מצא כי 90.12% מהסגל הבכיר הקבוע הם ממוצא אשכנזי, 8.93% הם ממוצא מזרחי ורק 0.93% הם ערבים. הממצא מראה כי יש יותר נשים אשכנזיות (17.13%) מכלל המזרחים גם יחד! וכל זאת להזכירכם לאחר 67 שנות קיום המדינה. במילים פשוטות גם לאחר 67 שנים עדיין לא נמצאו המזרחים המתאימים לקחת חלק במשאב הציבורי החשוב הזה…מעניין…

אבל הרי אומרים שאליטה לא נבנית על האינטלקטואלים בלבד – אז הלכתי לחפש את מערכת המשפט, וזו כמובן לא אכזבה. סטודנטית שלי, עורכת הדין גלית גולדמן, מאוניברסיטת תל אביב לקחה על עצמה את האתגר והלכה לחקור את ההרכב האתני של בית המשפט העליון ובעבודה שכותרתה הייתה "בחירת שופטים לבית המשפט העליון האם קיימת העדפה עדתית למינויים של יוצאי אשכנז ובעיקר גרמניה, באיזו מידה ומדוע?" הממצאים היו מדהימים וחמורים באותה המידה! בבקשה:

  • 82 שופטים מונו לעליון – מתוכם 5 מזרחיים כלומר 6%.
  • השופט הלא אשכנזי הראשון, אליהו מני, מונה רק 14 שנה אחרי קום המדינה, ב- 1962. סביב מינויו התעורר ויכוח פוליטי ציבורי, והשיקול העדתי שנשקל בחדרי חדרים פרץ אל החוץ.
  • רק לאחר פרישתו של מני מונה ב-1978 דוד בכור אשר סיים את כהונתו ב- 1980. רק ב-1984 מונה אברהם חלימה.
  • משנת 1989 ועד מינוי של אדמונד לוי ב-2001 לא כיהן שופט מזרחי בעליון
  • אורי שוהם נבחר לאחרונה לעליון במקום השופט אדמונד לוי שבשלבי פרישה
  • כל השופטים המזרחים שנבחרו, מונו על בסיס מקום ייחודי!!!

בנוסף מצאה גולדמן:

שמבין 25 השופטים הראשונים בעליון עד 1978 36% היו ילידי גרמניה, לעומת 40% ילידי מזרח אירופה, 8% ילידי אנגליה וארצות הברית ו- 16% ילידי א"י. את השכלתם המשפטית רכשו 36% באוניברסיטאות גרמניות. יוצא אפוא שילידי גרמניה וחניכיה מהווים יחדיו את הקבוצה הגדולה ביותר מקרב שופטי בית המשפט העליון בישראל בשלושת העשורים הראשונים לקיומו.

אז אם זה לא מספיק נשארו עוד שני תחומים שאני רוצה לעסוק בהם, הראשון הוא בתי הכלא, שם נמצא כי מזרחים הם רוב מוחלט. ועולה השאלה למה? האם יש גן עברייני שגורם למזרחים להפוך לעבריינים? ובכן לא כך היא, כי את הקשר צריך לחפש עמוק יותר, היכן במערכת החינוך הישראלית. לי ברור כי ההסללה מתחילה בגיל הגן, אולם אם נביט על ממצאי המחקר החשוב ביותר בנערך על ידי כהן, הברפלד וקריסטל, שהשתמשו בנתוני המדינה (לשכה מרכזית לסטטיסטיקה) הם מצאו כי הפערים בין מזרחים אשכנזים משתמרים נוכחה 2007, הממצא המרכזי שלהם הוא שלמרות שיש יותר הישגיות חינוכית בקרב המזרחים האשכנזים לא קופאים על שמריהם – כראוי! – הם ממשיכים להתקדם, ובקצב הנוכחי של סגירת הפער זה ייקח יותר מ-99 שנים לסגירתו!

וזה כמובן מושך אותי לכיוון פערי השכר הנוראיים שמביאים לפערים עצומים במשאבים – במחקר של מכון אוודה נמצא כי שכיר עירוני ממוצא מזרחי ירוויח כ-30% פחות משכיר ממוצא אשכנזי (ראו גרף עמוד 21).

 

מזרחי? תרוויח פחות רק בשל מוצא הוריך...

מזרחי? תרוויח פחות רק בשל מוצא הוריך…

 

חשוב לי לציין כי כל מובאות אלו ועדיין לא התחלתי לטפל בבעיות חברתיות אחרות שהן אקוטיות לסגירת הפער, נישואי תערובות (הערכות גבוהות ביותר מדברות על 25%, פרופ' ברברה אוקון, עם אחוזי הגירושים הגבוהים ביותר) הסללת ילדים לעבר מקצועות ללא עתיד, סטיגמטיזציה ותיוג של ילדים שמביאה לחיסול עתידם המקצועי חברתי, מלחמת תרבות שמשתוללת בישראל על מנת לתייג לגדר ולמדר כל יוצר או אמן מזרחי – ועוד נושאים רבים אחרים שעליהם תוכלו לקרוא, להאיר ולהעיר בבלוג שלי.

 

גם לא בשלי....

גם לא בשלי….

 

ואל מול כל אלו, מי שולחת אלינו האליטה? ובכן כאן יש קבוצה אקלקטית אך בעלת גוון אחיד בתחום אחד – הם כולם גזענים! מי הם ובכן, יש את גרבוז, יש את פרידן ויד עוד כמה אקדמאים שאני חש בושה וכלימה לתת להם במה בבלוג שלי על כן לא אעשה זאת.

ומה הטיעון המרכזי שלהם? ובכן הנה הוא כאן, פשוט ומגעיל לחלוטין, אנחנו לבנים, לנו יש תרבות עליונה, אם אתה משכיל, רציונלי, תל אביבי ונא(ע)ור, אתה חייב להסכים איתנו! מי אלו שאנחנו לא אוהבים? ובכן, אתם שחרחרים, אתם גזע אחר אליבא ד'פרידן (המשלב גזענות וטמטום מחריד), אתם לא שותים אספרסו בשבת במלונות בירושלים, אתם משטתחים על קברי צדיקים (אנחנו משתטחים בסלון בביתו אל רפי לביא – אבל זה נאור כי הוא אמן!) מנשקי קמעות (אנחנו מנשקים רק תמונות של פיקאסו כי אמרו לנו שהוא דגול) ולנו יש מותגים בעוד אתם אוהבים להסתובב בטרנינגים ועוד…

אז לא כולם שווים טיפול, לא עם כולם אתעמת, אבל יש דרך להוריד אותם לברכיים – ראשית בודקים עם מי האנשים הללו עובדים – למשל זהו הבלוג של ראובני-פרידן – מפסיקים לקנות את המוצרים של החברות שהם מפרסמים ודואגים להגיד לחברות שזה משום שהמפרסם שלהם מתבטא בגזענות! שנית, ניגשים או כותבים לכל מעסיק של גרבוז, כמו המדרשה לאומנות בבית ברל שם הוא משמש כיושב ראש ההנהלה, ודורשים את הפסקת העסקתו.

יודעים למה? כי רק כך תמוגר הגזענות האלימה הזו! לא יכול להיות שנקנה מוצרים אותם פרסם גזען, לא יכול להיות שנשלם את משכורתו של גזען אחר מכספי ציבור. ולדידי חייבים להתחיל מהלך זה – אתמול! כי אין תקומה לחברה שבה דברים מסוג זה עוברים מתחת לראדאר! רק כך נאמר די לגזענות.

וכמובן, יד ביד עם מהלך זה חייבים להתחיל לחשוב פוליטית על התארגנות מרכז אוניברסלית שתכלול את כולם ותיתן ייצוג שווה למזרחיות/ים על מנת לעשות מעשה חברתי פוליטי בחברה הישראלית, כי כפי שלמדנו פעם אחר פעם ללא ייצוג פוליטי למילים אין משמעות…

מי ייתן, וביום חג העצמאות הזה נעלה שלב במסע לשוויון אזרחי במדינת ישראל.

חג שמח

הני

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • א.ב.  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 1:38 pm

    שלום הני,
    לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא את הגזענות.
    הנה מאמר של אחד שכותב ברשימות:
    https://menachemraboy.wordpress.com/2015/04/20/במקום-טוקבק-תגובה-למזרחי-דפוק/

    כתבתי שם תגובה לא אשכנזית, כמחאה למשפטים שמבטלים את זכות המחאה המזרחית שכתב הוא, ומה שקיבלתי זה את התגובה (האחרונה שם כעת) שמציגה את הכיעור של ה״עלית״ האשכנזית.
    שים לב איך הוא מנסה לחנך אותי, בן עדות המזרח, להתישר לקו האשכנזי שלו.
    הוא אף מוסיף ומפרסם את כתובת האימייל שלי (למרות שכתוב שכתובת האימייל לא תפורסם). הנה האשכנזי הצליח לא רק לחנך את המזרחי אלא גם להעניש אותו שהעז לצייץ…

    התגובה שלי הייתה תקיפה אך אמיתית ונכונה.

    • hani24  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 1:53 pm

      שלום חבר, נכנסת לביצת גזענים מחרידה זהו אוסף של אנשי "הזגע העליון" אסור לכתוב להם כלום הם חולים במחלה חשוכה!
      אל תתיחס פשוט נעבוד ונמשיך להתחזק ובבוא היום הם ימצאו את עצמם לבד בחשיכה שהם הביאו על עצמם…אל חשש היום הזה קרב ובא עלינו לטובה…
      חג שמח
      הני

    • Zora  ביום אפריל 28, 2015 בשעה 2:13 pm

      אולי תבדוק כמה ראשי רשויות ממוצא מזרחי יש? תתפלא לדעת שבסביבות 90%? למה לא להשוות למס' חברי הכנסת? גם שם יש מס' רב של מזרחים. ומה עם עולם המוזיקה? מי מבין האמנים מרוויח הכי הרבה?הבעיה עם ההשוואות שלך שתמיד אתם המזרחים מוצאים את הנישות האחרונות שעוד נשאר בהם רוב אשכנזי. ברוב המקומות כבר יש שיוויון אם לא עדיפות למזרחים. במקומות החשובים – כנסת, רשויות, איפה שמתקבלות ההחלטות ומחולקים הכספים מובילים המזרחים , אז אולי תפנה לאחיך המזרחים שנמצאים בצמתים החשובים ותשאל אותם מדוע הם לא חושבים כמוך ולא פועלים לפי מה אתה חושב, ולדעתי תקבל תשובה מענינת. אולי המזרחים במקום לשבת בבתי קפה ולשיר שירים יצאו לשטח כמו המתנחלים, כמו הרוסים, וישיויקבעו בשטח. למרות שלדעתי כבר מורגשת רוח מזרחית בארץ ולא בטוח שהיא נעימה כל כך. כשתדעו גם לבקר את החוליים והבעיות ש"המזרחיות" מביאה איתה, (ויש ברוך השם לא מעט) תהיו שלמים ואולי פחות מתוסכלים

      • hani24  ביום אפריל 28, 2015 בשעה 3:44 pm

        זורה תודה על ההארה, אני מעריך שבשביל זה יש לנו אנשים כמוך שיעשו את העבודה (הגזענית…) כי חוליים יש רק אצל המזרחים…

  • ג. אביבי  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 1:43 pm

    מסכים עם הני.
    נא לשים לב שמשנה לשנה וממערכת בחירות אחת לבאה, מפלס ביטויי הגזענות של בכירי השבט הפריבילגי עולה. הגזענות הזאת מגונה בחצי פה (או בכלל לא) ע"י התקשורת הישראלית (אשכנזית) ומלווה ברפיסות מחרידה של פוליטיקאים מזרחים.
    יש לקרא להחרמת של מפיצי הגזענות ולקרא ללא מורא לציבור המזרחים לראות בהם אויבים מסוכנים. במקביל יש לחשוף את הגזענות של אותם אלה שלא מתבטאים בבוטות גרבז'יאנית-חצרונית.

    • hani24  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 1:54 pm

      מסכים עם כל מילה – זה מתאים לרבים כאן שיש כמה אידיוטים שנובחים והם יכולים חצי לצקצק חצי לגנות…אל פחד כפי שאמרתי היום בו הכול ישתנה ומאזן הכוחות יטה לצידנו קרב אם רק נתרכז ואז התגובה שלנו תהיה שיוויון מוחלט – אני חושב שהם לא ידעו מה לעשות עם זה…גזענים אתה יודע…

  • יוסי דר  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 2:34 pm

    הני,
    אולי תתייחס סוף סוף לשאלה ששאלתי אותך בעבר:
    אתה התחתנת עם אשכנזיה ששם משפחתה זלצר.
    יש לך שני ילדים (שיהיו בריאים!!) ששם המשפחה שלהם (לפחות כאן באתר) הוא "זוביידה-זלצר".
    אני מכיר הרבה נשים ששומרות על שם המשפחה המקורי שלהן, אבל אני מתקשה לזכור מקרה שבו הילדים נשאו את שני שמות המשפחה, ומזה כשלעצמו מתבקשת התייחסות, שכן הילדים נושאים בדר"כ את שם משפחת האב.
    בעבר, כשביקשתי התייחסות, צירפת צילום של דף עיתון בלתי קריא בעליל – ללא כל הסבר.
    כמובן שאינך חייב להתייחס ואתה בהחלט רשאי להשאיר אותי (אותנו?) עם סימן השאלה הזה.
    האם אינך רואה מצב, שכשאתה מקפיד לקרוא לילדיך "זובידה-זלצר", ללא הסבר לפשר הדבר, עלול הדבר לשחק איכשהו לידיהם של גזענים, הלא כן?

    • hani24  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 8:20 pm

      יסי לא הבנתי את שאלתך, אולי משום כך לא עניתי…

      • יוסי דר  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 9:26 pm

        כיוון שהמקרה שבו הילדים נושאים את שמות המשפחה של שני ההורים הוא ייחודי למדי, שכן ברגיל הילדים נושאים את שם המשפחה של האב בלבד, ולכן סביר מאד להניח שהדבר נעשה מתוך מחשבה ולא בהסח הדעת.
        שאלתי היא מה המחשבה שעומדת מאחורי העניין במקרה שלך, שכן הדבר עלול להיתפס חלילה כהכרה – דווקא מצידך – במשקל סגולי נמוך יותר של מי שנושא בשם משפחה מזרחי בלבד.
        הדבר מזכיר לי סיפור אמיתי, שאני לא יודע אם הוא קשור או לא אבל עובדה שאני נזכר בו:
        לפני שנים היתה לנו עוזרת בית ממוצא עיראקי (שמה לונה) שדיברה עברית רצוצה מתובלת בעיראקית.
        אמא שלי (שמוצאה מקראקוב) למדה במשך השנים לתקשר איתה והמשיכה בקשרים אישיים איתה הרבה אחרי שהיא הפסיקה לעבוד אצלנו.
        לימים, סבלה אותה אשה מבעיות בעיניים ואמא שלי לקחה אותה לרופא עיניים ידוע שמוצאו מעיראק ושלמד רפואת עיניים באונ' בגדאד בימים שאונ' בגדאד היתה שם דבר (גם אני טופלתי פעם אצלו ויצא לי לראות את התעודות על קיר המרפאה שלו).
        ואז קרה הדבר הלא ייאמן הבא:
        הרופא התעקש לדבר עם לונה בעברית צחה ובכך היא נאלצה להשיב לו בעברית הרצוצה שלה. כתוצאה מכך נאלצה אמא שלי (הפולניה) לשמש מעין מתורגמנית בין שני העיראקים הללו.
        אני לא פסיכולוג, אבל נדמה לי שהרופא, שהכיר את אמא שלי מביקוריה אצלו בעבר, התבייש כנראה לדבר עיראקית בנוכחותה.
        ראבק! רופא עיניים ידוע שכל העיר משחרת לפיתחך, ועדיין אתה נשלט ע"י בושה במוצא שלך?
        לימים, הבן שלו ואני למדנו משפטים ביחד והפכנו חברים טובים, אבל לספר לו על המקרה – אני לא מעז.

        • hani24  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 10:17 pm

          אינני מבין את שאלתך בני הם הבנים של אביבה זלצר והני זובידה ההחלטה הייתה לא להמשיך פרקטיקות פטריארכליות דכאניות. יש מצב שזה נשגב מבינתך או מטווח ראייתך, אך אינני חושב שדיכוי אחד מכפה על דיכוי אחר. בני בכורי כבר בחר בזהותו את המרכיב המזרחי וישא בשני השמות.
          הסיפור שלך פולקלוריסטי ככול שחשמע אמור להמחיש לך את עומק הדיכוי, אך ממקומך אינך מסוגל לראותו.
          אני ממקומי רואה כואב ועדיין משמיע במלוא הקול במשרדי שבמכללה מוסיקה ערבית וישראלית המבוצעת בידי אמניות/ים מזרחים בקול גדול כמו גם לדבר בערבית עם כל מי שמוכן…

          • עוזי קטן  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 12:57 pm

            הני,
            הבן שלך בכלל לא נכלל במחקר הזה. מעניין אותי לדעת האם הבן שלך לא מסוגל לבחור בזהותו יותר ממרכיב אחד, ואם כן, למה זה לא מספק אותך שירגיש רק ישראלי?

            • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:14 pm

              כי ככה זה אני מבין אתה קטן ישראלי זכותך הבן שלי שנולד בישראל למשפחה מעורבת התחנך בארה״ב רואה את עצמו כמזרחי וכנראה בניגוד אליך חי עם זה בשלום…אבל לך תבין…רק עוזי קטן יודע איך לעשות זאת נכון??? נחש שוב.

              • עוזי קטן  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 2:02 pm

                קטן אכן הוא שם עברי במקורו והוא מקור לגאווה עבורי ואתה מוזמן לבדוק במורשת יהדות בבל. יש גם עוד שמות משפחה כגון כהן, לוי ומעניין היכן שמות משפחה אלה נמצאים במחקר המהולל שלך – אשכנזים או מזרחיים???
                זה ממש לא נורא להיות רב תרבותי בישראל או בכלל. אפשר גם לאהוב סוגים שונים של מוזיקה ולחיות עם זה בשלום, כמו גם מאכלים שונים מתרבויות שונות. כן, אפשר גם לחיות בשלום עם "טשטוש הגבולות" הזה שכל כך מחריד אותך.
                בעוד כמה דורות המזרחיים והאשכנזים ייעלמו מהשיח שלנו ויישארו רק ישראלים שיפסיקו לברר מה היה מוצאם 7 דורות אחורה, כי זה יהיה חסר משמעות.
                היחידים שיישאו בדגל ההפרדה ואף יעמיקו אותה הם החרדים האשכנזים והספרדים בהנהגת רבניהם.

                • hani24  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 2:28 pm

                  עוזי לדבר שטויות לא עולה כסף. אז אעמיד אותך על דיוקים:
                  1. המחקרים לא שלי כולם, אני מצטט חלק ניכר
                  2. יעלם? בדיוק כמו כשתגדל לא יהיו מלחמות או שחורים ולבנים. זה טוב לחלום אני מעדיף להיות מציאותי.
                  3. תאהב מה שאתה רוצה רק אל תכתוב שטויות כמו רב תרבותי ועוד – יש הגמוניה היא ברורה חוץ מלאוילים או לבנות היענה…
                  שבת שלום
                  הני

                  • עוזי קטן  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 3:09 pm

                    כנראה שהתנשאות היא לא ייחודית ליאיר גרבוז אלא גם אתה לוקה בה.

                    מבחינתי זה בכלל לא חשוב אם המחקר הוא שלך או שהוא מאומץ על ידך. אני משתדל להתייחס למהות.
                    הפערים יצטמצמו וייעלמו עם השנים רק שצריך להיות אדם בעל חזון כמו בן גוריון כדי לראות את זה .
                    הגישה של רב-תרבותיות אינה המצאה שלי והיא אומצה במדינות מסויימות בעולם על מנת להפיג מתחים בין קבוצות, והיא בטח לא תזיק כאן בישראל.
                    לגבי הגמוניה – לא תהיה בישראל מהפכה צרפתית ולא ייערפו ראשי מלכים ומלכות, כי זה לא בדנ"א של העם היהודי. וגם לא יהיה כאן קומוניזים.
                    יהיה כאן שינויי הדרגתי שייתרחש במהלך כמה דורות. רק שלאנשים כמוך אצה הדרך..

                    • hani24  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 3:41 pm

                      עוזי ברגע שכתבת בן גוריון הפסקתי לקרוא…בריאות וחיים טובים הני

                  • עוזי קטן  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 4:42 pm

                    ציטוטים מבן גוריון (עמך הסליחה..):
                    1. בתוך "יחוד ויעוד", שנתון הממשלה, תשי"א, עמ' כה.
                    "אין יסוד להנחה שיהודי צפון אפריקה, או תורכיה, מצרים, פרס או עדן שונים במהותם ויסודם מיהודי ליטא, גליציה ואמריקה. גם בהם גנוזים מעיינות עשירים של יכולת חלוצים, מעיינות של גבורה ויצירה. אם נשקיע גם פה חלק מן המאמצים שהשקענו בנוער היהודי בארצות אירופה – נקבל גם פה התוצאות המבורכות".
                    2. דברי הכנסת, 14 בפברואר 1951
                    "יהודי תימני הוא קודם כל יהודי, ואנחנו רוצים להפכו עד כמה שאפשר במהירות האפשרית מתימני ליהודי השוכח מאין בא, כמו שאני שכחתי שאני פולני."

                    • hani24  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 9:18 pm

                      בחיי שאתה מאבד את זה, זוהי תגובתי האחרונה לך – אתה מביא את דוד גרין הגזען הגדול מכולם??? אתה פשוט נאחז בקנה קצוץ…
                      הנה קח לך:
                      שבט זה , מצד אחד הוא יותר נוח לקליטה , גם מבחינה תרבותית וגם מבחינה משקית , מכל שבט אחר . הוא אוהב עבודה , אינו להוט אחרי העיר , יש לו (לחלק הגברי, לכל הפחות) אחיזה בלשון העברית ובתורת ישראל אבל מבחינה אחרת הוא אף הקשה ביותר . הוא רחוק מאיתנו מרחק של אלפיים שנה אם לא יותר . הוא נעדר המושגים היסודיים ביותר והראשוניים של ציוויליזציה (להבדיל מתרבות) . יחסו לילדים ולאשה הוא של איש פרימיטיווי. מצב בריאותו לקוי. כוחותיו הגופניים תשושים ואינו מבחין בצרכים ההיגייניים המינימאליים . הוא היה אלפי שנה שרוי באחת הגלויות האפלות והמרודות ביותר , במשטר פרימיטיווי יותר ממשטר פאודלי ותיאוקרטי רגיל . המעבר שלו לארץ – אין כמהפכה הזאת בחיי אנשים , מהפכה אנושית עמוקה ולא זו השטחית , המהפכה הפוליטית , כל ערכי אדם משתנים שינוי יסודי.

                      דויד בן גוריון במכתב לרמטכ"ל ידין על העולים מתימן מקור ת' שגב , 1949 : הישראלים הראשונים , ירושלים 1984 , עמ' 181

                      ועוד:

                      החודשים האחרונים עלו 85 אלף מצפון אפריקה ו-85% מהם הופנו לאזורי פיתוח שהם מחוץ לרצועת גדרה-נהריה, אלה הופנו למקומות כגון: באר שבע, דימונה, אילת, אופקים, עזתה, קריית גת, קריית שמונה, בצת וחצור. לגבי העלייה הפולנית הדבר שונה. בחודשיים האחרונים עלו מפולין יותר מאלפיים איש. חלקם הוכנסו למקומות ריקים שהיו בתוך הרצועה (גדרה-נהריה), משום שנשארו דירות פנויות ויכולנו להשתמש בהם, ואנו נשלח את הפולנים גם לזכרון יעקב, לבנימינה, כי את הפולנים לא נוכל לשלוח לבדונים וצריפונים, להם אנחנו צריכים שיכון המתקבל על הדעת."

                      מתוך פרוטוקול של ישיבה מיוחדת של הסוכנות היהודית בהשתתפות דוד בן-גוריון, בה סקר ראש מחלקת הקליטה ברגינסקי את פריסת העולים עד 1956 (הישיבה התקיימה ב-10 בדצמבר באותה שנה)

                      והנה עוד כמה:
                      https://hazatetet.wordpress.com/tag/%D7%91%D7%9F-%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%9F/

                      ויש גם בספר של אלה שוחט "זכרונות אסורים"…
                      הבנתי עוזי קיבלת עליך את הציונות האשכנזית כולה – זכותך – אך אל נא תנסה להשחית אחרים בדברי ההבל (שאתה מצטט אבל הם כשלך…)
                      שבוע טוב
                      הני

                    • israebest  ביום יוני 1, 2015 בשעה 8:42 pm

                      hani24– אתה משווה בין פיזור 85 אלף איש אל מול 2000 איש? לכמה חלקים אפשר לחלק את ה-2000? ולמרות הכל חלק מהמקומות שאתה טוען שבהם יישבו את המזרחיים לא היו קיימים כלל ב-1949 – למשל דימונה (שם יושבו צפון אפריקאים ורומנים), קרית גת (1955) גם שם נכללו מזרחים ואשכנזים, אילת (תחילת יישוב בה ב- 1952), בצת זה מושב שהוקם ב-1949 ע"י עולים מהבלקן, יוגוסלביה, רומניה; חצור (1955) לא יושבו שם רק עולים מצפון אפריקה אלא גם חלק מקהילת חסיד גור; באר שבע – תחילה 1949 ושם יושבו אנשים מכל עדות העולים כולל מפולניה, רוסיה ורומניה.

                      אז תדייק.

  • נאוה  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 2:49 pm

    כל מילה בסלע…אני איתך לאורך כל הדרך…הני ריגשת אותי…בדבריך….

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 3:05 pm

    החמור ביותר והמצדיק פעולה בעניין הגזענות האשכנאזית טמון בכך שזו לא רק גזענות במישור האישי חברתי אלא גזענות שיש לה מדינה עם מערכות תחיקה שפיטה ואכיפה שמופעלות לפי בסיס של שייכות אתנית דתית ולאומית ולכן אפשר לפסוק שזו מדינת אפרטהייד שהפכה את הגזענות למדיניות תיכנונית לאפליה וניחשול.

    • israebest  ביום יוני 1, 2015 בשעה 8:24 pm

      מוני כבר חזרת מצרפת לארץ האשכנזים כאן? מה הביאך הלום אם כל כך קשה לך עם האשכנזים…. או שאתה עושה שקר עם עצמך ועם כולנו ואתה מעריך מאוד את האשכנזים על יכולותיהם האינטלקטואליות עד שאתה מקנא בהם וןשונא אותם? אם כל כך רע לך בארץ, אז חזור לצרפת או לאמריקה. אבל דחילק, תפסיק את דבריך הילדותיים.

  • איתי אשל  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 4:41 pm

    שלום הני,
    תודה על כל מה שאתה כותב. נושא העדתיות שצף מחדש החזיר אותי למקורות האקדמים כדי לבדוק מה קורה פה. אני אמנם בגילאי ה30 המוקדמות אבל כמזרחי לא הרגשתי שוני מהותי ביחס אלי לאורך השנים ואני גם לא חש אותו בבדיקה של בדיעבד, לראות האם קיבלתי על עצמי עול של ויתור תרבותי וכניעה להגמוניה. אולי זה עובדת השם הכלל-ישראלי שלי ושם המשפחה המעוברת.
    זו כמובן רק חוויתי האישית.

    ולענייננו:
    צללתי לחומר האקדמאי על הנושא ואומר בזהירות רבה שזה ברור לכל אדם שמבין מחקר אמפירי שיש לא מעט בעיות בהגדרת הזהות העדתית. פרופ' מומי דהן שם על זה דגש ומקדיש קצת זמן לפיתוח ההגדרה של מי הוא מזרחי ומי הוא אשכנזי בהיבט הסטטיסטי.
    אחרי דור שני, כבר קשה מאוד עד בלתי אפשרי להבדיל.
    יש עוד לא מעט בעיות, כמו השיוך הסטטיסטי של למ"ס של אתיופים כמזרחים, והשיוך של עולי צרפת ובלגיה (רובם ממוצא אלג'ראי ומרוקאי) לאשכנזים וכו.
    ולפחות מהבחינה האקדמית ולא התרבותית, זו בעיה רצינית.

    המחקר לגבי אנשי הסגל, שמצוטט השכם וערב וגם אצלך, הוא לא מחקר אמיתי ולמעשה בוצע על פי שמות משפחה כשהחוקר מודה בעצלנותו או באי יכולתו לקיים מחקר:
    "לבחירה בשם המשפחה כאינדיקטור המרכזי לשיוך אתני יש יתרון […] שימוש בשיטות אחרות, כמו שאלוני פנים אל פנים או סקרי דואר/דוא"ל המבקשים מאנשי הסגל לדווח על מוצאם היה מצריך זמן רב יותר […], ובגלל בעיות של היענות ייתכן שאף היה מביא לידי מספר קטן יותר […]"

    כאיש אקדמיה, זו עצלנות אמפירית מחרידה.

    דעתך בנושא?

    תודה,
    איתי אשל

    • hani24  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 8:18 pm

      ואו איתי! זהו! איזה יופי פתרת את העניין! זהו, עצלנות אימפירית! בחייך טול קורה, המאמר מבוסס על תזה שנכתבה ואושרה ועל שיפוט אקדמי – הלוואי שזה היה כל כך קל וטריויאלי, אומר ואקווה שלא תעלב זהו ממש מפלטה של בת היענה – זהו יש כאן בעיה אמפירית – רק שהיא לא קיימת זהו המצב…
      אתה מוזמן צלול ולבדוק – הלמ"ס החליט שלא משום שזה "לא רלוונטי" או משום תוצאות מחקרם של כהן, הברפלד וקריסטל…כל הנתונים מראים משהו אחד…אבל הבא נלך לבעיתיות מתודולוגית…בחיי זה טיעון שעדיין לא שמעתי…
      בהצלחה
      הני

      • איתי אשל  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:27 am

        הני,
        לא נעלב. אין לי בעיה לקבל את האמת, תהיה לכאן או לכאן, ואני שמח לחפש אותה ולשמוע דעות (ויותר מזה, לקרוא מחקרים). אין לי אפילו טענה או עמדה מובהקת מדי בכל ההתעוררות העדתית הנוכחית, רק מנסה לזקק לעצמי אמת בתוך הרעש, לא לאמץ דעה אוטומטית ומנסה "לכמת" את האפלייה. חושב שזו זכותי וחובתי.

        קראתי את רוב המחקרים שציינת ואחרים. אני בטוח שבגדול קיימת אפלייה (בגדול, כי יש מקומות שאין בהם אפלייה, נגיד בשכירים במעמד העליון), ובמשך עשרות שנים היא נסגרת אם כי עדיין לא נסגרה. לא מסכים עם טענה שלך שקראתי בעבר שטוענת שבקצב הנוכחי זה היה נסגר תוך 99 שנה, זו נראית לי טענה פופוליסטית שמשרתת פואנטה ואני יכול לנחש שזה לא חמק מעיניך כשאמרת את זה.

        לגוף העניין טענתי הייתה לגבי טיב המחקר, לא לגבי קיומה של אפלייה.
        נגיד, אולי האליטה האקדמית כמו שכותב המחקר קורא לה מייצגת אפלייה של הדור וחצי הקודם, שהייתה קיימת לפני 20-30 שנה? אתה הרי מודע לקושי הפוליטי לחדור לצמרת האקדמית לכל אדם באשר הוא ויודע שהיא מוחזקת על ידי גורמים שלא מהדור הזה שילכו ויעלמו.
        מה בדבר בדיקה של מאסטרנטים ודוקטרנטים כיום? האם הצמצום הגדול בפערים נראה גם בנתוני דור העתיד של האקדמיה? הרי זה הנתון שיציג את הלך הדברים הנוכחי. לא שמות משפחה של פרופסורים מלפני 10 שנים כשהמחקר בוצע.
        והנה עוד שאלה, מופרכת ככל שתהיה ואפילו תעצבן אותך: למה לא לבדוק צבע עור על פי התמונות, זה הרי גורם הרבה יותר "מייצג" ל"שחורים" כמוני וגם כמוך, למה לבדוק שמות משפחה? ואם צבע עור לא מייצג, אז למה שם משפחה הוא כן מייצג? רק בגלל שאחד נגוע באאוגניקה שמוחרמת לחלוטין בפוליטיקה של הדיון האקדמי והשני הוא בלתי מזיק? שניהם מזיקים בשימוש לא נכון!
        למה אלה שאלות שלא עולות?
        אמפירית התזה ההיא דפוקה, מצטער. לא יודע מי אישר אותה, בדק אותה ובאיזה אוניברסיטה (חיפשתי, לא מצאתי, זה לא זמין ברשת), אבל זה לא מחקר בסטנדרטים גבוהים.
        סטטיסטיקה היא חרב בידיים הלא נכונות.
        אין בזה לפטור את האפלייה, והאפלייה בעולם האקדמי בפרט, כלא נכונה. רק אי אפשר להתייחס לתזה הזו כהוכחה לכאן או לכאן.
        אני מקווה שבכובעך האקדמי ולא כלוחם תרבות תסכים איתי.

        תודה רבה על התגובות,

        איתי

        • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 9:26 am

          איתי זו אחלה של תזה היא מאוניברסיטת תל אביב – כל השאלות שלך הן ריק משום שזה לא משנה כי ראש הפירמידה רקוב…להישען על מתודולוגיה ולצאת נגד המוסד זו אוילות. מזל שהכותב הוא אשכנזי כי אז בכלל הייתה חגיגה…אני ממליץ להתעמק בבלוג כי נמצאים בו עוד עשרות מחקרים על הנושא…אתה מוזמן להתחיל מחקרים בעצמך – אך כל עוד אתה לא עושה זאת אנחנו נישאר עם מה שיש לנו
          בהצלחה לכולנו
          הני

          • איתי  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 1:45 pm

            נו מה אני אעשה שהמתודולוגיה במחקר ההיא דפוקה הני. אתה לא יכול להעיף אותי מכל המדרגות עם המילה איולות, זה על סף האד הומינם וממש לא משיב לטענה למה המתודולוגיה ההיא *כן* ראויה.
            אבל אוקיי, בסדר, אני מוכן לעשות מחקר. זה מעניין אותי מספיק וגם חשוב לי.
            כיוון שאני כבר לא באקדמיה אין לי איך לקבל ביקורת עמיתים והנחיה. כמובן שאני צריך למצוא שאלה מספיק טובה להתעמק בה, אבל אם אמצא, כאדם שאני מעריך מאוד האם תסכים לשקול להיות המנחה שלי ולעזור לי למצוא ביקורת עמיתים, להתנות תוקף אקדמי למחקר כזה?

            • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:16 pm

              איתי כן בשמחה רבה!
              וכן זוהי איוולת אם אתה מכבד את המנגנון האקדמי אתה לא יכול לפסול תזה שנשפטה קיבלה ציון ואז גם פורסמה כמאמר יש חוקים ובמקרה זה בו אתה רוצה לעבוד על פיהם אתה צריך לקבל אותם…
              תגיד מקום וזמן ונתחיל לעבוד בשמחה רבה 😉

              • איתי אשל  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:25 pm

                קרא לי פקפקן אבל כשאני כבר קורא מחקר אני לא מתייחס או מכבד אף אחד אפילו לא את הרציונל שלי, רק את הכלים האמפיריים המעטים שעומדים לרשותי 🙂
                אני אחשוב על שאלת מחקר שמעניינת אותי בנושא ואחזור אליך באימייל
                תודה

              • איתי אשל  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:45 pm

                הני, חייב לשאול אותך שאלה אישית לא קשורה לדיון: למה אתה משתמש בשיח לא פורמלי באדיקות כזאת? האם זו התרסה מכוונת נגד הממסד? האם זה לאפשר נגישות לכולם?
                הרי השיח הפורמלי הוא לא אשכנזי, הוא מעמדי ונפוץ בכל העולם. האם אתה אנטי מעמדות וכפועל יוצא מזה סוציאליסט? או שהרחקתי לכת? 🙂
                סתם מעניין

                • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:59 pm

                  צודק בכול מילה – כמי שגדל בבית קומוניסטי ורויזיוניסטי – לקחתי מכאן ומכאן אך בעיקר את ההתרסה הממסדית ואי הרצון להיכפף לכללי הממסד…זה הנגשה והתרסה באחד…ואני מעדיף שיוויון לכולם על פני כל דבר אחר.
                  שבת שלום
                  הני

  • עוזי קטן  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 5:34 pm

    להני שלום,
    המחקר שציינת השמיט בסטטיסטיקה את מגזר המעורבים של ילדי מזרח ומערב (או מערב ומזרח), שהוא להערכתי מעל 20% ויכול להפוך את הסטטיסטיקה על פיה. המעורבים הם אגב הישראלים שמעצם ההגדרה וגם במציאות הם לא אשכנזים ולא מזרחים, אלא רק ישראלים.
    אמנם זה יותר נוח להדגיש רק את הפערים החברתיים בישראל השכם והערב אבל אי אפשר להתעלם גם מאינטגרציה אמיתית שמתרחשת לנגד עינינו ואתה בוחר להתעלם ממנה.

    • hani24  ביום אפריל 23, 2015 בשעה 8:19 pm

      עוזי ראה את תשובתי מעלה לכל המתודולוגיקנים שבינינו…בהצלחה בבחירת הבור לטמינת הראש…תקרא לו אינטגרציה וכולם יחבקו אותך "יא גבר!"
      בברכת הטומן ראשו ימצא את מבוקשו
      הני

      • עוזי קטן  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 12:38 pm

        הני,

        מחקר ראוי מתבסס על עובדות ולא טומן את ראשו בחול כפי שעושה מחקר זה.
        נישואים מעורבים מתקיימים בישראל על אפכם וחמתכם.
        מה ירגיש אותו אדם שנולד להורים אשכנזים ומזרחיים? האם ירגיש חצוי בין מזרח למערב?? או שהוא חייב להתיישר על פי המחקר הזה שחייב לתייג אותו בצורה שגוייה על פי קבוצה שהוא לא משתייך אליה בכלל??

        הבעיה היחידה שזה שובר לכם את כל התאוריות…

        • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:12 pm

          עוזי מתודולוג גדול אתה לא – לקרוא כמו שצריך לא קראת…אני מציע שתקרא את המאמר שפרסמתי כאן עם המחקר על הבדלי שכר בין אנשים עם שמות משפחה אשכנזים למזרחים…אני מבין שמשהו מציק לך ותעשה הכול על מנת ליישר את המציאות, זכותך. אתה תמשיך לחיות בעולם שלך עד שאני אשא את קריאת המרד.

          • עוזי קטן  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 2:20 pm

            קראתי את המאמר מספר פעמים ואין בו שום התייחסות אמיתית לשכרם של בני משפחות מעורבות. להתייחס אך ורק לשם המשפחה זה שטחי מדי כי ישנם שמות משפחה רבים מעוברתים הן מהצד האשכנזים והן מהצד המזרחי, ולא נראה לי שהמחקר בדק שורשים משפחתיים.
            מה שמציק לי כאן שאתה כמתודולוג גדול מסתמך על מחקר לא מדויק ורחוק מהמציאות ומטיף על פיו.

            • hani24  ביום אפריל 25, 2015 בשעה 2:29 pm

              עוזי זה מחקר נוסף שמצוטט אצלי בבלוג רובינשטיין הוא אחד הכותבים…עכשיו אתה מנסה להעליב…ואי נעלבתי! אל תעשה זאת פגעת ברגשותיי…(לא באמת אבל אני מנסה לספק את היצר שלך לפגוע בי)

  • בן גוריון  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 8:15 am

    מה יריב בן-אליעזר היה אומר??

  • מיכל  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 8:25 am

    אתה מתלונן על גזענות אבל טורח לציין ש: הממצא מראה כי יש יותר נשים אשכנזיות (17.13%) מכלל המזרחים גם יחד!". מה בדיוק הבעיה שלך עם זה שהן נשים? גזענות לגמרי.

    • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 9:29 am

      מיכל טיפשות לא נמדדת במגדר – אם כבר זוהי מיזוגניה ולא גזענות – אך, למען האמת זוהי עובדה מענינת משום שאין שום מקום בעולם בו נשים, גם נשות אליטה, הן קבוצה שחלק באקדמיה יותר מפי שניים כמעט פי שלוש מגברים מקבוצה אחרת באקדמיה ראי מקרה ארה"ב שחורים ונשים לבנות – לרגע לא אמרתי כי זו בעיה זוהי רק עובדה ששוה ציון!
      ושוב אם כבר אז לא גזען אלא מיזוגן – אבל להתווכח איתך על עובדות נראה לי ריק מתוכן…בורות באה בכול צבע ומגדר.
      הני

  • אני  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 8:49 am

    שמתי לב שהמחקר של בלכמן מתייחס לשנת 2005. כלומר, נעשה לפני 10 שנים.
    האם לא היה מן הראוי לציין שאז מלאו למדינה "רק" 57 שנים?
    וזה, אי דיוק אחד שאני מצאתי….

    • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 9:30 am

      אני, המחקר נערך מתי שהוא נערך וגם המחקר של כהן ושות נערך ב-2009 ועוד – אז מה? התאריכים נמצאים על הדפים – שוב אני מבין שהנושא הזה הוא מה שחשוב ולא המהות – מפלטם של הגזענים/בורים כבר אמרתי…
      בברכה
      הני

      • אני  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:57 pm

        צר לי על תגובתך המביכה. כאשר המספרים משרתים את מטרתך, אתה מצטט אותם בדיוק רב, אולם כאשר לא נוח לך, אזי זה "מפלטם של הגזענים/בורים..". אין אני איש אקדמיה, אבל זכורתני מימי לימודי שם, שיש לדייק בעובדות וגם בתאריכים.
        אבל, כפי שאמרתי, כנראה שזה לא נוח ולא משרת את מטרותיך (כנ"ל גם בהתייחסות שלך למעירה שנמצאת אחרי).

        • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 4:01 pm

          אני את ממשיכה מן הפח לפחת, הרי אני הוא זה שהביא את המאמרים המדויקים והתאריך עליהם….אינני מבין את מחפשת לריב? מדון? שיח שהוא לא רלוונטי – ובכן לא מצאת פרטנר שתהיה לך שבת שלום…אשמח לקרוא את הגיגך בבלוג שלך…הני

  • נעמי סימן-טוב  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 10:44 am

    לא מתוך רצון להתווכח עם המאמר ועם הנתונים (להפך), רק הערה בשולי הדברים: יאיר גרבוז כבר לא משמש כיו"ר הנהלת המדרשה כשבע שנים (!). לידיעתכם.

    • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 3:08 pm

      הוא רשום ככזה באתר שלהם…ואם משהו אחר אז משהו אחר…אדם כזה לא יכול לקבל את הכסף שלי ממשרה ציבורית.

  • נעמי סימן-טוב  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 7:39 pm

    ב-2009 גרבוז יצא לפנסיה. באותה שנה מונה דורון רבינא לראש בית הספר לאמנות המדרשה, אחר כך בגלל שינויים מבניים, הוא רבינא הפך לדיקאן הפקולטה לאמנויות. זה כתוב באתר מכללת בית ברל. ואף פורסם בכל כלי התקשורת. החל מ-2015 ד"ר גבי קלזמר הוא דיקאן הפקולטה.

    • hani24  ביום אפריל 24, 2015 בשעה 8:19 pm

      בדקתי באתר של המדרשה והוא יו״ר הוועד המנהל…אבדוק שוב. תודה על האינפורמציה. הני

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום אפריל 27, 2015 בשעה 1:41 am

    מי שמכחיש את קיומה של הגזענות הכלל אשכנאזית כבסיס לעיצוב המדיניות החברתי הכלכלית והתרבותית במדינת האפרטהייד הציונית כמוהו כמכחיש שואה ואני מלא פליאה ותימהון לאור סובלנות היתר שמפגין ד"ר הני זובידה כלפי כל מיני פרובוקטורים מכחישי שוא ומעוותי עובדות המחפשים מתחת לאדמה איזה שהוא טיעון כדי ליטול את הלגיטימציה מדבריו הנכונים והאמיצים של הני.אני במקומו הייתי חוסם כל מכחיש גזענות אשכנאזית שיש להם עשרות בלוגים ואתרים שישפכו שם את מררתם השיקרית !

    • עוזי קטן  ביום אפריל 28, 2015 בשעה 7:06 pm

      יש מי שמכחיש את קיומה של הגזענות ה"כלל אשכנזית" ויש אנטיציוניים שמטרתם היא בעצם רצון לחסל את מדינת היהודים והם בדרך כלל גם מכחישי שואה. וישנו קו עבה מאוד שמפריד בין השניים.

  • גולדבלט משה  ביום אפריל 27, 2015 בשעה 5:54 am

    הצעתך לחרם נגדי למעשה או חרם נלווה היא אפילו אינה בגדר אספירין לסרטן. הפער העדתי והאפליה העדתית אינה אירוע, או סדרת אירועים מקוממים,או מספר גזענים מרגיזים, אלא תופעה חברתית רחבה ואי אפשר להילחם בה על ידי התרסות. אי אפשר להילחם בה גם על ידי מרדף אחר כל ארנבת גזענית שמסתובבת בשטח. איך תילחם בכך שלא מתמנים שופטים מזרחיים לעליון. אם תבקש לשנות את שיטת מינוי השופטים יקומו עליך כל פטרוני שלטון החוק כמו הארץ,המכון הישראלי לדמוקרטיה[תנסה להתקבל לשם המשכורות מצוינות] וכל שופטי העליון בעבר ובהווה ויטענו שאתה מבקש לפגוע בדמוקרטיה.

    אם תעשה זאת ביחס לאקדמיה ידברו על החופש האקדמי ופגיעה ברמה האקדמית. השיח של אפליה עדתית בישראל יש לו עצמה פחותה בהרבה מאשר לשיח שלטון החוק לדוגמא גם מפני שחלק נכר מהציבור המזרחי אינו מוכן להישיר מבט למציאות. יתר על כן אלו שראויים לקידום ולמינוי מקרב הציבור המזרחי אינם מוכנים להתקדם על בסיס זה וכשיתמנו ינסו לטשטש את מוצאם ולהציגו כלא רלוונטי ובכך ישרתו את השיח של הקבוצה השלטת.

    מתקיים כאן מלכוד-אם אתה כמזרחי משתתף בשיח של פער עדתי וקיפוח ממילא אתה תיחשב כנחות וממורמר בגלל שאתה נזקק לשיח הזה החושף את מוצאך ואת תסכוליך. אם אתה מתנער מהשיח הזה ומנסה להתעלם משאלת המוצא אתה משרת את המשך המצב הקיים.

    להבנתי אין מנוס להעלות את נושא הפער העדתי כנתון וכמשהו שיש ללחום בו,לחשוף כל מוסד שבו הוא מתקיים ולהתחיל לדרוש רפורמות ואף להתנות תקציבים. לדוגמא במידת הפעילות לצמצום הפערים-קוראים לזה אפליה מתקנת. מדוע ניתן לדרוש מינימום של ייצוג נשי בדירקטוריונים של חברות ציבוריות ולא ניתן לדרוש נגישות טובה יותר של משפטנים טובים למינוי בבית המשפט העליון.

    • hani24  ביום אפריל 27, 2015 בשעה 6:14 am

      אם אינני טועה עשיתי גם וגם וגם…אבל זה העיניים הקוראות וינני יכול להגיד לך כיצד לקרוא…אני מסכים עימךוחשבתי שעשיתי זאת.
      בברכה
      הני

  • מרב גרינברג  ביום אפריל 27, 2015 בשעה 4:50 pm

    הני שלום, אהבתי את הבלוג כמה שהנתונים עצובים
    נישואי תערובת ?! עצם המושג מנציח גזענות. האם הדור של הילדים שלנו ואולי אני חיה בבועה לא יהיו רובם הגדול "מעורב"? הרי החתונות הם לא בתוך העדות ( לפי מה שאני רואה) האם ה"ערבוב הזה לא יוביל להפסקת ההפרדה ההגדרה והסטיגמות?

    • hani24  ביום אפריל 27, 2015 בשעה 5:54 pm

      הי מרב האם ראית את נתוני התערובת? זה לא כל כך מעודד פרופסור ברברה אוקון כתבה על זה המון…זה נמצא בבלוג גם כן…
      מצטער להעציב…

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום מאי 1, 2015 בשעה 3:48 pm

    מי שבעד קיומה של מדינה יהודית הוא גזען . מי שבעד קיומה של מדינה ציונית הוא גזען !
    מדינה אינה מקודשת בפרט כאשר היא מחזיקה 4 מיליון פליטים פלסטינים במחנות ריכוז וגטאות מדינה אינה מקודשת כאשר 2 מיליון נימצאים מתחת לקו העוני תוך קיומה של חפיפה אתנית מעמדית . הרס מסגרת מדינית גרועה כדי להקים אלטרנטיבה חיובית יותר דמוקרטית שיוויונית וחילונית זה דבר שהשמרנים מתנגדים לו שכן אז יאבדו את כל הפריבילגיות ויצטרכו לשלם גם על פישעי העבר. אנטיציונות היא התרופה הנכונה לבני כל הדתות והמיעוטים האתניים שהציונות הגזענית הפכה אותם לקורבנות . כל מיט שמדבר על שיוויון מדבר שטויות שכן שיוויון לא יתקיים לעולם לא בין גברים ונשים ולא בין יהודים ואשכנאזים ואם כבר צריך להתייחס לנושא מהבחינה הדמוקרטית והמאבק לשיוויוניות . במצב הנוכחי מערכות החינוך והתיקשורת נימצאות בידי המיעוט השולט האשכנאזי שמכורח הנסיבות מקדמים מצב של שמרנות מדינית וחברתית תוך גיבוי לצעדים של הסתה גזענית כלפי ערבים בני דת משה ומוחמד.

    • עוזי קטן  ביום מאי 3, 2015 בשעה 4:14 pm

      גם אחמדינג'ד נגד קיומה של מדינה יהודית וגם אנטיציוני מובהק והוא גם בעד חיסולה הפיזי של מדינת ישראל וגם מכחיש שואה.
      במקום שהאיראנים ישקיעו כסף בפיתוח נשק גרעיני די להם באנשים מתוכינו שרוצים להחריב אותנו מבית ומקבלים כאן בבלוג זה את הבמה.

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום מאי 4, 2015 בשעה 1:16 am

    עוזי ראש קטן ומוח עוד יותר קטן מרבית העולם נגד קיומה של מדינה יהודית גזענית על אדמות פלסטינה השדודות

    • עוזי קטן  ביום מאי 4, 2015 בשעה 6:07 pm

      מוני יקים אתה היודנרט של האיראנים ושל דע"ש זה כבר ידוע. אבל מה שלא ידוע לך שאפילו אם תסגיר אותי ואנשים כמוני לאוייב וגם אם תתתאסלם, זה לא יעזור לך, מבחינת דע"ש לפחות אין לך מקום על האדמה והם יערפו גם את ראשך.

      אני מציע לך לנסוע למצדה ו להבין אולי מההיסטוריה מה זה להרגיש יהודי במדינה יהודית ואולי תתחסן מבחינה נפשית וערכית.

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום מאי 5, 2015 בשעה 12:05 am

    ממתי עוזי קטן עם מוח עוד יותר קטן הפך להיות דובר דאעש. אבל מה שנכון הוא שאני מאמין שעם ישראל הספרדומזרחי יסתדר מהר יותר עם הדעאש מאשר עם עם האספסוף הציוני אשכנאזי של עוזי הקטן

    • עוזי קטן  ביום מאי 5, 2015 בשעה 7:05 am

      הקשר שלי עם דע"ש הוא בדיוק כמו הכי זוביידה. שנינו נולדנו בעירק באותו איזור שהם כרגע פועלים.. לצערי, אין לא לך ולא לזוביידה יש את רמת התובנה ( אולי הייתם גרועים בהיסטוריה). כדי להבין מול איזה אויב אכזרי עומדים היהודים.
      אגב, את ההיסטוריה של יהדות עיראק למדתי על בשרי ועל בשר משפחתי וקרוביי כך שלא סביר שאשכח אותה ולא אנשים כמוכם יצליחו לסלף אותה.
      ברור לכל שדבריכם הם דברי הבל וריק שפועלות אך ורק למען אוייבי היהודים.

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום מאי 13, 2015 בשעה 6:50 pm

    למדת כל כך טוב את ההיסטוריה של יהדות עיראק ממקורות ציוניים אשכנאזיים שמעלימים באופן סידרתי את זהותם של מניחי הפצצות בבתי הכנסת …איך ולמה ???
    מהי אותה רמת תובנה עילאית שאתה במרומז מייחס לעצמך ומונע מאיתנו מלהכירה זה מאד קטן מצידך לרמוז דברים בשם עלום ללא שום גיבוי של עובדות היסטוריות כל שהן .
    אויב אכזר …יהדות עיראק עד לבוא הציונות האשכנאזית הגיעה לשיאים של שיתוף ואחווה עם העם העיראקי ואחר כך במשך 67 שנות חיים במדינה הציונית היא הורדה לקרשים כדי לשמר את העליונות המדומה של האשכנאזים שמאמינים שהם האדם הלבן העליון !
    עוזי קטן עם היסטוריה קטנטנה יותר עוד אחד שיבוא ללמד אותי היסטוריה !

טרקבאקים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: