פחד וגזענות "צבועים" בתרבות!

אני ד"ר הני ברוך-דלאל חי-זבדה קראתי את צ'כוב, קראתי את מארק טווין וגם את המינגווי – את האחרונים בשפת המקור ובתרגום – ואני אומר לכם שמרוב שאתם מלאים בבולשיט – חלקכם כי הפנמתם את הדיכוי המוסדי האשכנזי, ואחרים כי הם חלק מאותה אליטה – אתםן פשוט לא מסוגלים לראות את המאבק האמיתי….עצבנים? המשך בפנים!

הרבה אנשים פנו אלי ושאלו: תגיד הני אתה לא מתכוון להגיב למה שנכתב? אתה לא מתכוון להגיב למה שאמרה מירי רגב? אתה מסכים עם כל מה שהיא אמרה? אז בבקשה…לא בטוח שתאהבו אבל זה מה שיש….

קראה או לא למי איכפת תתמקדו בסאב-טקסט גאונים של אמא ואבא!

קראה או לא למי איכפת תתמקדו בסאב-טקסט גאונים של אמא ואבא!

אז ככה, אני ד"ר, זה מה שיש, עשיתי כמה וכמה תארים – סיימתי את לימודי הדוקטורט שלי באוניברסיטת ניו יורק, וכל פעם שקוראים לי מר ו/או אדון זובידה — אני עונה: "לא מר ולא אדון ד"ר זובידה או הני תמיד עדיף…" קוראים לי מתנשא ועוד שמות כאלו וכאלו. למה? ובכן זה קשור להון תרבותי וכוח בדיונים ובעיקר בויכוחים…ברגע שאני אומר אני חוקר את, או שכתבתי מאמר בנושא מעקמים את הפרצוף….שוב מתנשא…למה? אם היה יושב ד"ר זליקוביץ, או פרופסור ברק והיה מתייחס למחקריו או לתארים שלו גם היה פרצוף עקום? לרוב התשובה היא לא, ואל תשקרו לעצמכם…מדוע? ובכן כי כך חונכנו, יש הון תרבותי, "הוא מתאים לאנשים מסוימים ולאחרים לא." שיהיה ברור אני לא טוען שרק אשכנזים מגיבים בצורה זו, גם מזרחים עושים זאת – אך יש הבדל עצום בין השניים – הראשונים עושים זאת מגזענות וחשש, ואילו השנים הפנימו את הדיכוי!

הסיפור הנוכחי הוא קצת מורכב, קמה לה ממשלה חדשה והרבה אנשים לא אהבו את זה, חלק לפני הקמתה ראו סיפור גרבוז – ועוד יותר החליטו לחלוק עליה לאחר קיומה. אפילו המינוי של איילת שקד לשרת המשפטים לא הפריע לרבים כמו המינוי של מירי רגב לשרת התרבות והספורט – "היא לא משלנו". מי היה לנו שם? את איבגי ראשון מפנימי הדיכוי, את קוטלר הגבבון, את מכתת הרגליים גילה אלמגור – ועוד רבים ולא טובים אחרים…למה? מה שונה ברגב למשל מקודמתה לימור ליבנת? בואו ננסה לנתח…

לימור לבנת באה מבית רויזיוניסטי, היא ימנית ניצית יש שיאמרו, היא נמצאת במפלגה של רגב והיא אישה. עד כאן הכול טוב! מעניין כי עליה לא אמרו את אותם הדברים שנאמרו על מירי רגב…כעת חלקכם מצקצקים ואומרים מירי היא "ברברית, לא נעימה, גזענית ועוד (בלב בשקט פרחה כי זה לא נעים בקול…)

אז בבקשה:

"אני קראתי, בגלוי, ליוצרים לצנזורה עצמית. הצנזורה העצמית באה משום שאין צנזורה מלמעלה. אני חושבת שכל אדם שפועל לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל, המדינה המאוימת ביותר בעולם, גורם נזק בל ישוער ואני מגנה אותו. אני מגנה אותו בפה מלא. זה שאני שרת תרבות, אני לא מגנה רק אנשי קולנוע. אני מגנה את כולם. לצערי בקרב אנשי התרבות, יש אחוז גדול יותר שפועל לדה-לגיטימציה. אז מה יגידו עכשיו? שאסור לי להגיד את זה עכשיו כי יש רוח מפקד? אני לא מקבלת את זה. זו דעתי, אני אישיות ציבורית. אני אישיות פוליטית. ומותר לי לומר את דעתי. חובתי לומר את דעתי. אני קוראת לאנשים לצנזורה עצמית כדי שלא יוציאו את דיבת מדינת ישראל. הלוואי והם היו פועלים על פי רוח המפקד. אני לא חושבת שזה קורה" ~ (קדרון א., "עוד לבנת בחומה: ריאיון חג עם שרת התרבות והספורט", אתר וואלה, תאריך 25.9.2014)

"הם (אנשי השמאל) יושיטו יד כדי לקחת כסף ואז ישמיצו את המדינה בכל העולם. לפחות שתהיה יושרה, אז אל תשמיצו את המדינה. יש לכם עמדה? תעמדו מאחוריה. תהיו בעלי יושרה ואל תקחו כסף מהמדינה" ~ לימור לבנת במתקפה על צביעות אנשי השמאל שמוחים על צנזורה לא עניינית ומטעמים פוליטיים אך מבקשים מימון ליצירות שתוקפות את מדינת ישראל (קדרון א., "עוד לבנת בחומה: ריאיון חג עם שרת התרבות והספורט", אתר וואלה, תאריך 25.9.2014)

והיא גם ניסתה להוציא את התרבות מידי אמנות לעם ולהעבירה לידי ההסתדרות הציונית ואי איזה מהומת עולם הייתה מתרחשת אם מירי רגב הייתה מעזה.

תקצר היריעה מלהכיל את כל מעשי לבנת אך אסתכן ואומר כי לדעתי ההבדל בין השתיים מסתכם בשוני אחת מרכזי – לבנת מול רגב/סיבוני…העובדה שלמרות כל מה שליבנת עשתה היא עדיין לא נתפסה כמאיימת על הממסד הגמוני האשכנזי – היא נתפסה כבשר מבשרה של אותה הגמוניה ולעמותה רגב אינה חלק מאותו הגוף. היא לא מדברת את השיח שלהם, הקודים התרבותיים והחברתיים שלה שונים, היא אינה מנסה להתחבב עליהם. רגב באה לייצר משהו חדש, ניקיון אורוות ויש תחושה של שינוי באוויר…

יקומו מקטרגי ויגידו, תגיד מה השתגעת? היא הרי אמרה דברים קשים מאוד – תמיד ישלפו את אמירת הסרטן – וגם את הצנזורה. אז תשובות יש לי שתיים – ראשית אינני מסכים עם כל אמירותיה של מירי רגב, אך כשאני מביט על המערכת הפוליטית יש לי שתי בנות ברית, אורלי לוי-אבקסיס ומירי רגב. אורלי יושבת עם ליברמן שגם את דבריו אינני מחבב, אך אני מוכן לבלוע תמורת היהלום, וגם מירי לעיתים אומרת דברים שאינני מחבב אך עם זאת אינני רואה מישהו אחר שעושה בתחום זה כמוה. כן, פוליטיקאים אומרים דברים לא נעימים מעניין מה תגידו על פרס, ומוטה גור שאמרו את הדברים הבאים…

 אז מה קורה כעת? למה מירי מעוררת כל כך הרבה שנאה/גזענות/ופחד – ובכן לדעתי זה טמוע בדברים שהיא אומרת והסאב-טקסט שלהם. מירי איננה מתחבאת מאחורי שפה שהיא "פוליטיקלי-קורקט" היא אומרת את אשר ליבה קדימה וישר. אנסה להסביר, שרי תרבות רבים היו לפני מירי רגב, כמה מהם קראו את סמיר נקש? סמיר היה אולי מגדולי הסופרים שאי פעם חיו בישראל, אך הוא כתב בעיקר בערבית! אז תגידו כן הם לא ידעו ערבית – וזה בדיוק מה שמירי אומרת לא צריך שהכתיבה תהיה בשפה שונה – לעיתים מספיק שהקודים התרבותיים יהיו שונים וזה די בכדי להפוך את ה"שפה" לזרה! כמה מהם קראו את נג'יב מחפוז? כמה מהם הקשיבו למוסיקה אנדלוסית? כמה מהם התעמקו בתרבות הערבית? רוב הסיכויים שאף אד מהם! אך לא היה צריך להגיד זאת, מדוע? כי הקודים החברתיים-תרבותיים הם ברורים – ולהם יש ערכי נורמטיביים ברורים שמוצמדים להם – וכל עוד הם הלכו בתלם והמשיכו לממן את האגמונים, הסמלים ודומיהם הכול היה טוב! אך ברגע שמישהי באה לשנות את השיפוטים הנורמטיביים שכולנו בטוחים שהם תורה מסיני היא חוטפת. ושוב שימו לב וחשוב להדגיש שאינני מסכים עם כל מה שהיא אומרת!

אז אסיים במה שהתחלתי, אני קראתי המינגווי וגם טויין, צכוב וגם בולגקוב, אפילו את דוסטויבסקי וגם את טולסטוי – אבל אני גם קראתי את נקש (מה שיצא בעברית לצערי היות והערבית שלי עדיין לא מספיק טובה אינשאללה בקרוב) אני קורא את חסן, חכימי, קיסר וחתוכה – וגם את וולך קראתי…יש כאלו שאני לא מסוגל לקרוא כמו עוז ועוד כמה – בעיקר כי חשתי שאין לי שום זהות עם הספר והוא מדבר נגדי ככתב פשקוויל נגד מזרחים בעיקר בשל הדימויים למזרחים….כך חונכתי לא לראות את עצמי ושכמותי כפחותים שווים בין שווים!

כמו כן, אני חושב שרבות/ים עושים את העליהום הזה על מירי רגב כי הם מפחדים/גזענים – ואחרים הפנימו את הדיכוי כל כך שהם לא רואים מבעד לדוק הדכאני שמכסה את עיניהם! למה? כי זו אינה מלחמה על חופש ביטוי, וזו גם אינה מלחמה על יצירה! זוהי מלחמה של הגמוניה שמצליחה לסחוף אחריה כמה יוצרים שעבר זמנם ובטל קורבנם – כאלו שעדיין אוחזים בקרנות המזבח – ונהנים מעטיני המדינה שמממנת אותם ואת משפחותיהם – והם לא טיפשים כי הם רואים את היום שיבוא, הם רואים איך השינוי הזה דוחף אותם החוצה, איך הם מאבדים את ההון התרבותי-כלכלי-חברתי העצום הזה והם חרדים!

ואני אומר, כן יש מה לשפר, גם במירי רגב – אך אם תקלפו את השכבות אולי תבינו שהגיע הזמן לעשות את המהפך וזה כמעט בלתי אפשרי לעשות מבלי למוטט מבנים אחרים – אך יש לשים לב כי אין מדובר "בחופש היצירה והתרבות" זוהי אשליה! מדוע? כי יותר מחצי מדינה עדיין ממתינה, יותר מ-65 שנים ממתינה, לשמוע את דבריה על בימת התיאטרון הלאומי מבלי להלעיג אותם, לראות את עצמם ושכמותם על הבימות מבלי שיתבוססו בבוץ ובסחי, אלא כדמות שעומדת שם גאה מישירה מבט ואומרת "הנה גם אני כאן, גם לי יש חלק בקולקטיב הזה, לא כפושע/ת ולא כעבריין/ית – אני כאן חלק מלא ואינני מתכוונת להעלם!"

שנה טובה ומתוקה  ובעיקר שנה של צדק חברתי וחלוקתי!

הני

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • איציק  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 9:31 am

    מעולה

  • celia  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 10:53 am

    חיכיתי לפוסט החדש שלך מיולי, מסכימה לכל מילה פה. שנה טובה

  • ד״ר דה לה שמטע  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 11:15 am

    אנשים מעקמים פרצוף כי הני זובידה הוא ד״ר סוג ז. אינטלקטואל דה לה שמטע. ממחזר חומרים שאבד עליהם הקלח. אם היה קצת יותר מוכשר היה אולי מלמד במוסד קצת יותר איכותי ממכללת עמק יזרעאל שכוחת האל. האני עשה קריירה מרגשי נחיתות ואג׳נדה מזרחית מעוותת. רק עבד כי ימלוך כמ הני מנפנף בתואר הד״ר שלו. איש קטן ולא מוכשר.

    • איציק  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 12:22 pm

      אם כבר לטנף במקום תגובה עניינית לפחות בעברית תיקנית …אבד עליו הכלח ולא הקלח…קלח מתאים יותר לתירס…אידיוט….

      • אסף  ביום ספטמבר 17, 2015 בשעה 12:48 am

        יופי נחמה ששמת לב לטעות ממהירות הקלדה. גם המילה כמו מופיע כ – כמ ולא כמו. עוד סמרטוט שמתמקד בצורה ולא בתוכן

        • רמי  ביום ספטמבר 17, 2015 בשעה 10:07 am

          הפוסל במומו פוסל. נראה לי שדווקא אתה, המגיב האנונימי, יוצא מאוד קטן ולא מוכשר.

          • אסף  ביום ספטמבר 19, 2015 בשעה 10:59 am

            הפוסל ממש לא במומו פוסל כי אני לא מלמד במלכללת עמק יזראל ולא עשיתי קריירה מרגשי נחיתות – לשמחתי 🙂

  • רוני  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 1:34 pm

    האני היקר. אתה צודק לגבי לימור ליבנת. ברם, אינני חושב שזה רלבנטי.
    זה לא מוריד כהוא זה מהבוטות וההתלהמות של מירי רגב – מזרחית, קריית גתית, אישה, שרה, קצינה בצבא… תהא מה שתהא.
    אני לא חושב שצריך לסנגר על אישה שמפגינה חיבה בפומבי לכהאניסטים, שהתבטאויותיה גזעניות ומזעזעות, ע"ע סרטן.
    מינוי ותפקיד בכיר הוא סמל, בל נשכח. והסמל הזה לא טוב לנו. אל למזרחיים שאני נמנה עמם לתקן עוולה שנעשתה להם באמצעות קבלה בהבנה של אנשים המתכננים לעוולות אחרות – רק בזכות העובדה שהם מזרחיים.
    חבל.

  • מנחמי בן-ציון  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 1:50 pm

    אצל הני הכל כתחרות ספורט .באנו מהרבה גלויות והבאנו פסיפס של תרבויות ממקומותינו .למה להפוך את הכל לתחרות מי יותר טוב ? לך טוב חריימה לי טוב גפילטה-פיש רגל קרושה וכו' .
    יש הרבה מסעדות אולי נאכל ביחד סושי .אתה רגיל מהבית מוזיקה מזרחית, מפריע לך שאני לא ?

  • רחל גלעד וולנר  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 3:09 pm

    הני. מסכימה איתך ,כמי שמוצאת את עצמה מגיבה רפלקסית לרגב אבל לאחר מכן חושבת שיש הרבה אמת במה שכתבת ובאופן הבלתי מקומם אוטומטית. אגב קראת את קיסר וחכימי ולפני והרבה לפני זה את ביטון וחבל שכותבים כמו אלי ביז'אווי לא היו כאן הרה לפני(ויתכן גם שלא הייתה חהם פלטפורמה ) כדי לחשוף את התרבות היהודית מזרחית ערבית המרתקת (לפחות אותי האשכנזיה מבאר שבע)

  • רחל גלעד וולנר  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 3:12 pm

    הני. מסכימה איתך ,כמי שמוצאת את עצמה מגיבה רפלקסית לרגב אבל לאחר מכן חושבת שיש הרבה אמת במה שכתבת ובאופן הבלתי מקומם אוטומטית. אגב קראתי את קיסר וחכימי ולפני והרבה לפני זה את ביטון וחבל שכותבים כמו אלי ביז'אווי לא היו כאן הרה לפני(ויתכן גם שלא הייתה חהם פלטפורמה ) כדי לחשוף את התרבות היהודית מזרחית ערבית המרתקת (לפחות אותי האשכנזיה מבאר שבע)

  • איתמר  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 3:14 pm

    הני היקר,

    השאלה היא לא מי גרועה יותר, מירי או לבנת וגם לא האם היחס השונה למירי ממחיש שיש גזענות או לא. על כל אילו אנו מסכימים.

    השאלה היא האם אמירותיה החיכוכיות של מירי יגבירו את השוויון או את הגזענות? האם היא מתחילה מהפיכה או סותמת עליה את הגולל? אני לא בטוח שהשרה מירי רגב היא הפתרון, לבנת בטוח לא הייתה.

    שנת שלום ושוויון
    איתמר

  • רמי  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 3:55 pm

    מצד אחד, העליהום על רגב מוגזם ומדיף ריח רע של גזענות והתנשאות תרבותית.
    מצד שני, רגב עצמה גזענית ואינה בוחלת בהתבטאויות גזעניות ואלימות.
    אני מרגיש לא טוב עם הדיכוטומיות הזו – או שרגב יהלום או שהיא הרוע בהתגלמותו.
    מתנגד נחרצות לעליהום, תומך בניסיונות לחלוקה מחדש של משאבי התרבות, אך מהצד השני, מתנגד מאוד לדרכה, ולעולם לא אתמוך בלאומנות האלימה שלה, בהשתקת האחר ובהתבטאויותיה הגזעניות.
    חבל לי שבשל הגזענות המגעילה של חלק גדול מהגברדיה הותיקה האשכנזית המערכניקית, רגב, דווקא היא, הפכה לדגל של המאבק בהשתקה התרבותית.

  • עוזי קטן  ביום ספטמבר 15, 2015 בשעה 8:31 pm

    הני,
    כרגיל דבריך מקוממים בעיקר בגלל כל ההכללות שאתה עושה.

    גם אני יליד עיראק שעלה לישראל בגיל 5 עם הוריו לישראל ב 1971. אני נצר למשפחה של אנשים משכילים החל מהדור של סבי צאלח קטן שהיה עורך דין מוערך מאד בבגדד שלפני מלחמת העולם השניה ואני גם מאד גאה בשורשיי.
    הוריי עלו לישראל ביודעין שהם בורחים ממדינה ערבית דיקטטורית שדיכאה באמת ואף רצחה יהודים לישראל שמעצם הגדרתה היא לחלוטין אינה מדינה ערבית אלא מדינה יהודית, שאילולא כן הם היו נשארים בארץ מוצאם תוך כדי שהיו מתכחשים לישראל ואולי אף מתאסלמים. אבל לשמחתי הם בחרו לעלות לישראל.
    אני מתנגד לאיסלמיזציה של מדינת ישראל או להפיכתה למדינה ערבית על כל המשתמע מכך. אני אוהב מוזיקה מזרחית וגם מדבר ערבית עם מי שאפשר. אגב אני אוהב גם לשמוע הרבה סוגים של מוסיקה וגם רחמנא לצלן מוסיקה מערבית קלאסית.

    אז הנה לך מזרחי אסלי שלחלוטין לא מסכים לדיעותיך ובעיקר לקוטביות ולאנרכיזם שאתה משדר . אגב, אותי אף אחד עוד לא הצליח לדכא.

    • אסף  ביום ספטמבר 17, 2015 בשעה 12:56 am

      תתנחם בזה שבאקדמיה לא לוקחים אותו ממש ברצינות ולראייה המוסד הלא נחשב שהוא מלמד בו. לא זכור לי שפרסם איזה מאמר בירחון נחשב. יש לו אולי כמה מעריצים מהמכללה המצ'וקמקת שהוא מלמד בה. בעיני הוא ד"ר לרגשי נחיתות ותחושות קיפוח נצחיות. הכתיבה שלו ברמה של תיכון במקרה הטוב. מה שמלמד שלהיות דוקטור זאת משימה דיי לא מורכבת

      • עוזי קטן  ביום ספטמבר 18, 2015 בשעה 4:37 pm

        אכן הגדרת נכון. הוא לא מסוגל להתגבר על רגשי הנחיתות שלו והוא גם לא מסוגל לקבל שום ביקורת.

        • אסף  ביום ספטמבר 19, 2015 בשעה 10:34 am

          הכי מצחיק לראות את העמוד הציבורי שלו בפסייבוק שהוא מנפנף בו בתואר הדוקטור שלו חחחח. איזה עלוב! פרופסורים שאני מכיר ושמלמדים באוניברסיטאות המובילות מופיעים בפייסבוק בצנעה בשמם הפרטי ואין להם בכלל עמוד ציבורי. הכלומניק הזה מנפנף בתואר הדוקטור שלו כאילו היה ראש החוג בהרווארד. מזכיר לי את המזרחיים שאין להם שקל ועושים חתונה מפוארת – הכל שופוני – ד"ר דמיקולו

  • FLORIE OAK  ביום ספטמבר 18, 2015 בשעה 1:12 am

    לאסף ולכל מי שמזלזל בד"ר זובידה, הרשו לי להעמידכם על טעותכם ד"ר זובידה היקר מלמד גם באוניברסיטת תל-אביב הנהדרת סטודנטים לתואר שני במסלול תקשורת פוליטית למנהלים, האם גם זו מכללה מצ'וקמקת שכוחת אל בעיניכם? וחוץ מזה להשמיץ ככה על הדרך את מכללת עמק יזרעאל בלי סיבה כדי להעליב את ד"ר זובידה? מה פשעם של הסטודנטים במכללת יזרעאל שאתם ככה מפחיתים מערכה של מכללה בה לומדים ותולים את עתידם והונם המקצועי סטודנטים רבים וטובים?, בתגובתכם הפוגעת יצאתם מתלהמים יותר ממירי רגב וחבל שזה ככה סוחט מכם כאלה אגרסיות. כל אחד רשאי לכתוב את דעתו ובטח שלא צריך להעליב אף אחד על רקע אישי. ולידיעתכם הייתי הסטודנטית של ד"ר זובידה באוניברסיטת תל-אביב (לא במכללה שכוחת האל…..) הלוואי שכל אחד היה מכיר את תולדות עם ישראל כמו ד"ר זובידה והיה ניחן בתכונות אנושיות ולבביות כמוהו כמרצה מעולה בחסד שמרתק את הסטודנטים שלו. תבקשו סליחה לפני יום כיפור מהסטודנטים במכללת יזרעאל ומד"ר זובידה, כן ד"ר זובידה, ולבריאות לו ושיתהדר בתואר הד"ר שלו בלי בושה ובגאון, כי לצערי במדינת ישראל זה לא כזה קל, להגיע לתואר ד"ר. ולפחות אם אינכם בעלי תואר ד"ר לפחות אז אין לכם זכות להפחית מערכו של התואר של ד"ר זובידה.
    כתיבה וחתימה טובה לכל עם ישראל ובפרט לד"ר הני זובידה היקר והאהוב.

    • עוזי קטן  ביום ספטמבר 18, 2015 בשעה 11:47 am

      אולי העובדה שהניה זובידה מנסה כל כך לגונן על מירי רגב גורמת לזלזול בו? ואולי גם התבטאויות אחרות שלו כמו לכנות את בן גוריון גזען?? מעניין אם הוא קרא את כל הארכיון של בן גוריון , אוסף של למעלה מ 750000 עמודים לפני שהגיע למסקנה כזו נחרצת על האיש הדגול הזה???

      ובכלל אני ממליץ לך ללמוד ההיסטוריה של הישוב היהודי בישראל מכתבי בן גוריון ולא מהני זובידה שלא חווה שום חוויה מההיסטוריה של הקמת מדינת ישראל.

      • אסף  ביום ספטמבר 19, 2015 בשעה 10:53 am

        אני מודה שלא ידעתי שהוא מלמד גם בת"א – זה אכן מוסיף לו נקודות זכות למרות שמדובר בתוכנית לימודים קטנה שמלמדים בה גם מרצים חיצוניים. זה לא משתווה למרצה מהסגל של החוג למדע המדינה למשל. בכל מקרה דעתי עליו ברמה האישית לא תשנה. בעיני היה וישאר פרובוקטור בשקל, לא מספיק מוכשר ושלא יודע לקבל ביקורת

    • hani24  ביום ספטמבר 18, 2015 בשעה 11:50 am

      תודה פלורי. אותי לימדו שלא מתייחסים לאנשים שהגורל התאכזר אליהם מקסימום אני מציע רחמים.
      גמר חתימה טובה לך ולכל אהוביך
      הני

      • גליה  ביום ספטמבר 19, 2015 בשעה 12:13 pm

        הני יא חוצפן אחד – מי שמבקר אותך הוא מי שהגורל התאכזר אליו? אולי תסתכל במראה ותבין שהגורל דווקא התאכזר אליך. כיעור במלוא הדרו. כיעור חיצוני ללא ספק וכנראה גם פנימי אם זאת התגובה שלך. תגובה שמעידה על חולשה גדולה

        • hani24  ביום ספטמבר 20, 2015 בשעה 5:39 pm

          גליה למה את מתעצבנת האם את אחת מאלו שהגורל התאכזר אליהם? האם את הסנגורית של אלו שהגורל התאכזר אליהם? אולי את אחת מהדמויות בלבוש אחר? אם לא אינני רואה סיבה לכעוס ועוד לקרוא לי חוצפן – אולי את סתם חסרת יכולת בהבנת קרוא וכתוב והתבלבלת בעניין החוצפה – אבל זה לדיון אחר….

          • עוזי קטן  ביום ספטמבר 20, 2015 בשעה 6:44 pm

            גליה, ממש זכית לקבל תגובה של מי שמצד אחד קורא לצדק חברתי וחלוקתי ומצד שני לימדו אותו (מעניין היכן??) לא להתייחס לאנשים אחרים שהגורל התאכזר אליהם… פלא שהוא ענה לך שכן ייתכן ויש לך חוסר יכולת בהבנת קרוא וכתוב..וואי איזה גבר…איזה מנטש…

  • אבנר  ביום ספטמבר 25, 2015 בשעה 8:29 pm

    האמת היא הרבה יותר פשוטה . הני כמי שרוצה להמשיך ולעשות קריירה תיקשורתית מבין שהדרך לעשות זאת היא דרך ישבנו של השלטון הימני-חרדי. בשביל ההרגשה העצמית הוא כמובן ימשיך בפוזה של הרדיקל הכועס והעצבני רק שאת כל החיצים המושחזים הוא יפנה כלפי ישויות וירוטאליות כמו "האשכנזים" ו"ההגמוניה הלבנה" ושאר בוקי סרוקי , התקפות שלא יכולות כמובן לגרום לו כל נזק . את מוקדי הכוח האמיתיים בחברה הישראלית שאחראים לכל האי שיויון שעליו הוא מדבר וששולטים פה כבר 40 שנה הוא נזהר מלהרגיז, כי יודע רדיקל דה-לה-שמטע זה מאיזה צד של הפרוסה מרוחה החמאה.

    • עוזי קטן  ביום ספטמבר 27, 2015 בשעה 10:44 am

      קלעת בול! נראה אותו מביע עמדה למשל כלפי יחסה של שרה נתניהו לעבדי הבית שלה.

  • אבנר  ביום ספטמבר 28, 2015 בשעה 1:51 pm

    בדברים של גרבוז לא היה שום דבר עדתי. ההידרדרות של היהדות אל מחוזות של מיסטיקה, עבודת כוכבים ומזלות, בוקי סרוקי, קש וגבבה הבל ורעות רוח היא תופעה שחוצה מגזרים ועדות.
    אבל לשלטון הימני היה נוח להציג את זה כעינין עדתי ולצורך זה הופעלו מיד ה"אקטיביסטים המזרחיים" ובזעם קדוש,עלבון נורא ועיניים יוקדות הם התנפלו על גרבוז וטרפו אותו חי.

    אבל הפלא ופלא, כאשר הגברת הראשונה של השלטון הדוכסית ש. נתניהו אמרה את דעתה על הרגלי האכילה של המרוקאים, איש לא נעלב.

    נעלמו להם הזעם הקדוש ,העלבון הנורא והעיניים היוקדות. לא זובידה לא כחלילי לא אלוש-לברון לא רועי חסן לא עדי קיסר ולא אף אחד אחר לא פצה פה וציפצף.

    איך זה יתכן?

    התשובה ברורה . כל מי שעסק באילוף כלבים יודע כי גם הרוטויילר התוקפן ביותר לא יעיז לנבוח על אדוניו.

    ואידך זיל גמור.

    • עוזי קטן  ביום ספטמבר 28, 2015 בשעה 5:04 pm

      הקשבתי לנאום גרבוז מספר פעמים. הוא דיבר על מנשקי הקמיעות בעוד שהני זובידה ואלו שבאו אחריו מהימין ומהחרדים סילפו את דברי גרבוז וטענו שהוא התריס כנגד מנשקי המזוזות שכן לאמירה כזו ישנה השפעה חזקה מבחינה אלקטורלית לטובת הימין.
      מי שלא בקיא בעניין, לא יודע להבדיל בין מזוזה לבין קמיע, אך הרמב"ם בספרו מורה נבוכים עמד על ההבדלים בין מזוזה לקמע ובעוד שהמזוזה מקודשת ביהדות הקמע נחשב לבעייתי ואף אסור לשימוש וכל יהודי מאמין יודע זאת. לא פלא שגרבוז בכלל לא חש צורך להתנצל על דבריו.

      אבל למה לא לנצל את הבמה וללכלך על גרבוז ולצטט דברים שהוא לא אמר ובטח גם לא התכוון אליהם?? והכל למען פוליטיקה קטנה ומלוכלכת???

    • עוזי קטן  ביום אוקטובר 1, 2015 בשעה 1:03 pm

      ציטוט משרה נתניהו כפי שהתפרסם במעריב:
      "אנחנו האירופאים עדינים, לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים; שלא נראה כל כך שמנים".
      אלו דברים שלעולם לא יפריעו להני זובידה יחד עם חברי מרכז הליכוד.

טרקבאקים

  • מאת לכל אחד תפילת ה"כל נדרי" שלו - העוקץ ביום ספטמבר 23, 2015 בשעה 7:42 pm

    […] דברים דומים אפשר גם לומר על דבריו של הני זוביידה, במאמר שפירסם בבלוג שלו. אין ספק כי הגדרת דבריהם של טובות […]

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: