מטומטמים אתם גוזרים על ילדינו עבדות!

מטומטמים, אין שום דרך בעולם שאתם יכולים להצדיק עבודת ילדים בני 13! אתם מגעילים אותי! נראה אתכם שולחים את הילדים שלכם לעבוד בגיל 13! מטומטמים!

זה היה הסטטוס שלי בפייסבוק שהרגיז רבים, אך גם גרם לחלק להסכים איתי. אבל בסטטוס לא כותבים יותר מידי והרגשתי כי חלק ניכר פשוט החליטו לזרום עם הדיכוי הכלכלי מעמדי ולשתוק, אז ממש כמו שרבים מכירים אותי, כעסתי, בעיקר על עצמי וישבתי לכתוב באופן מפורט יותר ולהסביר.

אז ככה:

אני מתנגד לעבודת ילדים! לפחות עד גיל 16! והיום כשבגיל 16 מתחילים לחצי מערכת החינוך להישגים גבוהים בבחינות הבגרות, אני גם מתנגד לעבודה עד לסיום הלימודים! למה? הנה הטיעונים שלי:

מי שיוצא לעבוד הם לא ילדי שמנת מהמעמד הגבוה, וכן לרוב הם אשכנזים, זה מה שיש לפי נתוני המדינה! רוב הילדים שיוצאים לעבוד הם ממוצא: מזרחי, אתיופי וחבר העמים לשעבר בעיקר רפובליקות אסייתיות – וכמובן ערבים!

מעניין אם אתם רואים את הבנים של ביבי ושרה נכנסים בחופש הגדול לסופרמרקט ומבקשים עבודה במשלוחים? או אולי עבודת מלצרות במסעדה? מעניין אם אתם רואים את ילדי כפר שמריהו או הרצליה פיתוח – רצים לעבוד בחופשים הגדולים בעבודות פרך? כן, הם עובדים אני יודע, הולכים עם אבא למשרד, בונים את הרשתות החברתיות שלהם מגיל אפס, יענו עושים משהו ואז חייבים לנסוע ל- summer school ללמוד אנגלית, סינית, יפנית או הודית – כי: "אתה יודע זה הכיוון שאליו מתפתח העולם העסקי היום…" ואילו הילדים ממעמד הביניים והנמוך יישארו בארץ ימשיכו לעבוד ויספרו להורים שלהם שעבודה בגיל צעיר זה טוב ונכון ומלמד אחריות, שטויות! הופכים אותם לעבדים מגיל צעיר!

עבודה ואחריות: יש טיעון קצת מטומטם (הרבה אבל לא משנה) שאומר שילדים צריכים לעבוד, למה? ובכן, כי עבודה מלמדת אחריות, ולומדים את ערך הכסף. עכשיו יש כל כך הרבה מילים רעות שרצות לי בראש אבל אני אומר רק די לטיעונים אוויליים! לעבודה אין שום ערך מלבד לעשות את הדבר האמיתי, להיות עם המשפחה ולהשיג את היכולת לכלכל אותה.

מה הכוונה? העבודה היא אמצעי להשגת קורת גג, בריאות, מזון, מלבוש ועוד – כן מאוד קרוב לחמשת הממי"ם של ז'בוטינסקי! (מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא) שמעת עליהם ביבי? חמשת הממי"ם שאתה גוזל מאנשי המדינה הזאת למרות שהם עובדים כמו חמורים! לדידי, לעבודה אין שום ערך מלבד לקיים את האדם ומשפחתו– ופתאום אנשים הפכו את העבודה לערך עצמו, למה?!?!?

אז כעת נחזור למצב הכלכלי בישראל, נביט נכוחה במציאות ונחשוב מי הם העניים? ובכן זה עובד ככה: ערבים, אחריהם אתיופים, אז מגיעים המזרחים גם אלו ממדינות ערב וגם אלו שהגיעו מהרפובליקות האסייתיות בחבר העמים ואז אלו שהגיעו מרפובליקות אירופאיות מחבר העמים (האחרונים באחוז קטן משמעותית).

מדוע הם עניים? ובכן זה עובד ככה, רובם עובדי קבלן למה? או שהם לא הגיעו עם ההון התרבותי המתאים או לחלופין לא הצליחו לרכוש השכלה מתאימה על מנת להתנייד בסולם התעסוקה בישראל. למה?

ובכן כי הם באו ממשפחות עניות! ומה אנו מוצאים בישראל ובכלל בעולם – עוני היא "מחלה חברתית" – מי שמשפחתו ענייה קרוב לוודאי (יענו הסתברות גבוה מאוד) שהוא יהיה עני לפחות אם לא יותר ממצבה של משפחתו!

למה? כי מגיל צעיר הוא מוסלל לעבודות פרך! דרך מערכת החינוך ששולחת אותו לבתי ספר מקצועיים – וכלה בהצעות חוק מטומטמות ששולחות ילדים לעבוד בחופש הגדול במקום להנות, לפרוק מתחים וקצת להתכונן לשנים הבאות בבית הספר. אז מה יהיה אם החוק הדבילי יעבור בכנסת? וכן יהיו כאלו שיגידו אז מה הם יעשו כל הקיץ יצפו בטלוויזיה ולא יעשו כלום! אז מה? פעם אמרו את זה על קריאת ספרים ועוד – אז מה? תשתחררו מהעיוורון! רוצים שיעשו דברים אחרים תעזרו להם – אל תשלחו אותם לעבוד!

הילדים שילכו לעבוד יהיו ילדים ממשפחות עניות, וכאן חשוב לציין אני מתכוון לעבוד בעבודה פיזית משמעותית! כי יהיו עוד ילדים, אחרים, כפי שכתבתי לעיל, שילכו לעבוד. רק, שלהבדיל אלף אלפי הבדלות, הם ילכו "לעבוד" אצל אבא במשרד על מנת "לשלם" עבור הטיסה לסאמר סקול – והם בעיקר יפריעו אבל יצרו את הקשרים לעתיד!

 

אני יודע שזה לא נעים אבל ככה זה נראה! בישראל! http://news.walla.co.il/item/2591084

אני יודע שזה לא נעים אבל ככה זה נראה! בישראל!  http://news.walla.co.il/item/2591084 קראו להבנה מהי עבודת ילדים!

הילדים שיצאו לעבוד באמת ירוויחו כסף, מועט אבל ירוויחו. רווח זה יהיה משמעותי לתא המשפחה שלהם. בשל כך את רוב הכסף שהם ירוויחו הם יעבירו לתא המשפחתי שלהם. כשהחופש יגמר הכסף שהם הכניסו לתא המשפחתי יעלם ובעיקר יחסר! בשלב זה הם יבינו זאת כי הם ילדים נפלאים שרואים את הקשיים של הוריהם! מה שיביא אותם "ללכת לבית הספר" בבוקר ולהבריז לעבודה על מנת להחזיר את ההכנסה הזעומה שתסייע לתא המשפחתי. מה שבסופו של יום יביא לכך שמצבם הכלכלי יהיה גרוע יותר משל הוריהם! למה? כי לא תהיה להם השכלה, והם לא היהו ברשתות החברתיות הנכונות ובעיקר כי עם השנים מספר העניים ומצב העניים בישראל מתדרדר הודות לממשלות הנפלאות שלנו!

 בנימה אישית

אני יודע, לא שכנעתי את כולם. זה בסדר. הכתיבה כאן היא בעיקר קתרזיס לעצמי, אני חייב לשחרר, למה? כי גם אני הייתי ילד עובד! מגיל 12 אם אני לא טועה. משלוחים בחנות של הירקות, מוכר בגלידריה של מוטי, מסדר סחורה בחנויות ועוד רבות רבות – בחיי זה נראה שעד גיל 18 עשיתי הכול!

כן, אני יודע כעת כולם צועקים אז מה אתה רוצה תראה יצאת דוקטור. נכון! אבל אני היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל! אני גם מרצה במכללה וראש חוג! אז מה? כמה ילדים מזרחים אתם מכירים – שעשו את המסלול כמוני והגיעו לשם?

ועוד נקודה חשובה, אינני זוכר את הימים הללו, אני חושב שאני מדחיק – אך דבר אחד אני יכול להגיד לכם – אני זוכר את הטעם המר של לקום בשעה 9 בבוקר בחופש הגדול ולרדת לעבודה בזמן שה"חבר'ה" נסעו לים לעשות חיים…נחשו מי היו החבר'ה? אז קניתי סקייטבורד בכסף ועשיתי מלא דאווין – אבל חופש גדול לא הכי היה לי!

אז למדתי את הלקח, ובני לא יעבדו! עד גיל 18 לא יעבדו! למה? כי אני יודע שהם יצטרכו לעבוד כל חייהם ואם אני יכול אז אני רוצה שהם יהנו מהלימודים מהילדות שלהם כי זו חד פעמית וחבל לבזבז אותה על עבודה וערכים פיקטיביים! והייתי מאוד רוצה שכל ילד וילדה בישראל, ערבי ויהודי – מזרחי ואשכנזי – יוכלו להנות מהילדות שלהם בלי עבודה.

מטומטמים! איך אתם יכולים להיות כל כך כהי לב וערלים? למה אתם שולחים את הילדים לעבוד? למה לחנך אותם לעבדות? מטומטמים – באמת שנמאסתם עלי…

שבת שלום

הני

 

Top of Form

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • georgvon1  On דצמבר 31, 2015 at 2:47 pm

    קודם כל, זו לא עבדות. אף אחד לא כופה על הילדים לעבוד. שנית, העניין עוזר להם להתקדם, לרכוש נסיון לרעיונות לחיים ובכך להתנייד טוב יותר בסולם הכלכלי. שלישית, מוסכם עלי של עבודה אין ערך בפני עצמו. רביעית, אכן העשירים מסדרים את עצמם טוב יותר מהעניים. חמישית, דווקא לכן כנגד הניתוק של העשירים יש לאפשר לצעירים לעבוד אם הן רוצים ולהשיג קשרים, רעיונות כלכליים ונסיון שיעזרו להם בהמשך. שישית, לאסור על ילד לעבוד זו פגיעה בחירותו וביכולת שלו לרכוש עצמאות בגיל צעיר. אי לכך אני תומך נלהב ביוזמה. זו חוצפה לטעמי שמבוגרים מתיימרים ל"דאוג" לילד וכל נדירים אותו מן השוק הכלכלי ומן העצמאות הכלכלית שתאפשר לו להביע את דעותיחו ולבצע את רצונו באופן מיטבי יותר.

    • hani24  On דצמבר 31, 2015 at 3:04 pm

      נראה שאתה מאלו שיודעים בעיקר כתוב וחסרים את הקרוא…

  • georgvon1  On דצמבר 31, 2015 at 5:26 pm

    תודה על המחמאה. אני מקווה שבעתיד אדע גם לקרוא טוב יותר.

    • hani24  On דצמבר 31, 2015 at 6:02 pm

      שים לב שעל כול טיעון שהעלת יש תשובה בטקסט…ככה רק בשביל הכיף…

      • georgvon1  On דצמבר 31, 2015 at 7:35 pm

        כתבתי זאת להראות שעם חלק מהטיעונים אני מסכים ועל השאר אני חולק.

        • hani24  On דצמבר 31, 2015 at 7:40 pm

          השאלה היא מדוע חולק לא סתם…זה שאתה חולק הבנתי 🙂

  • ethy ab  On דצמבר 31, 2015 at 11:05 pm

    צודק שבשלטון העכשווי לא מכירים בכך שחובה לתת מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא!
    כך גם לא מכירים באנשים עם מוגבלויות או הגיל השלישי שיכולים לתרום רבות לחברה.
    אישית עבדתי מגיל 12 כי המצב בבית היה קשה מאוד. זה לא מנעו ממני ללמוד. הדרישות היום הרבה יותר גבוהות ולכך חייבים שעות ללימודים.
    מצד שני כאשר מתקיימים מ-2400 ש"ח לחודש, או עבודות קבלן שהן= רוצה לעבוד תמורת 2400 ש"ח קח, לא רוצה יש עוד מאות בדלת,
    קשה מאוד להורים להתמודד עם ,גם אם יש להם ילד אחד. ובלית ברירה הם הולכים לעבוד בעיקר בשכבות החלשות.
    עבודות לבעלי מוגבלויות הולכות לפי תפוקה. 6 ש"ח ליום. הגיוני? ההורים שמכניסים הביתה הוא 5000 ש"ח לחודש שני אנשים, לא מסוגלים לממן את דרישות בתי הספר. הטיולים לא חינם כך גם הספרים. ומכאן הצורך לעבוד למרות שחינוך חייב להיות חינם.
    בפינלנד ובעוד מדינות לא משלמים עבור לימודים. מחזירים את מחיר הלימודים אחרי שלוש שנים של עבודה בצורה שפויה. וכך כולם מאושרים.
    גם להורים שמרוויחים מעט באותן ארצות ,לילדים יש עתיד. כאן העתיד………….. כי התלמידים לא חשובים. חשוב הכסף, וחשוב שיהיו חיילים שילחמו עבור הטיקונים. שמעולם לא ידעו רעב מה הוא.
    היום לא סופרים את הציבור ממטר. מכל ואפשרית, הפכנו להיות דג'וקים גם אם אנחנו מתנגדים.
    רק לימודים חינם יביאו שינוי ואולי תקווה למדינה.
    מה שכן חשוב, ללמד את הנוער שלאגורה יש משמעות.
    שיש דרך ארץ, שחשוב לכבד ועוד. ערכים שהולכים ונעלמים כי ההורים עובדים עד צאת הנשמה.
    שתהיה לך שנה אזרחית טובה.

  • Ossi goodbeer  On ינואר 15, 2016 at 3:29 pm

    מסכימה איתך על כל שורה שכתבת. ילדים לא הובאו לעולם כדי לעבוד בגיל צעיר אלא להיות מרוכזים בלימודים עצמם.חשוב שההורים ידחפו את ילדיהם למצוינות ויתגאו בהצלחותיהם, ויחדדו את המוטיבציה שלהם בכל הזדמנות. שיחות שבועיות עם הילדים דרושות לבדוק את נקודות החולשה ולעזור להם עם מורה פרטי אם יש צורך או שההורה יכול לעזור…..ללכת עם הילד לספרייה להחליף ספרי קריאה….רומנים וגם ספרי שירה. כל הזמן לדחוף לידע ולהיות גאה בילד שעומד במשימות….לא להזניח….לרוב זה לא בא מאילו אצל ילדים….חשובה מאוד ההתעניינות של ההורים ולקיחת אחריות על הילד.ברגע שאתה מתעניין ולוקח אחריות הילד ירצה לשתף פעולה ירצה להוכיח לעצמו ולהורה שהוא מסוגל ולאור זה הילד נדחף למעלה…..ניסיתי….תנסו גם …מתכון להצלחה….

  • רת  On מרץ 10, 2016 at 5:31 pm

    אני לא מסכימה לדבריך אני מודיעה לך שגם ילדי עשירים עובדים כמלצרים עובדים במקדונלדס וכו' כדי שיהיה להם דמי כיס ושלא יבקשו מההורים ה"עשירים"

כתיבת תגובה

