אם כבר תקיפה מינית אז כדאי להיות ארי שביט!!!

אהלן חברות וחברים, בימים האחרונים קיבלנו תמונה קצת מטרידה על עבודת התקשורת בישראל בנושא הטרדות מיניות – והמקרה שקרה כך קרה:

ראשית זה החל במשה איבגי (ולא אני לא מסכים עם כל אדם או נותן לו הגנה כי הוא מזרחי!) – הוחלט לתת לאיבגי את הפרס של פסטיבל חיפה השנה בצוותא עם נורמן עיסא. אותו איבגי נמצא כעת תחת חקירה, שאני חושב שצריכה כבר לנפק את מסקנותיה, בנושא הטרדה מינית ותקיפה מינית לכאורה.

ביום למחרת יצאו קצת על איבגי, בעיקר במדורי התרבות (תבדקו כי אני בדקתי) שמילא אף אחד לא קורא אותם – ארגונים פה ושם השמיעו מחאה רפה – ברדיו עסקו בזה בתוכניות עם רייטינג נמוך עד נמוך מאוד (לדוגמא יעל דן בגלי צה"ל) – והצעקה הייתה מה שאצלי בשכונה קוראים חצי-כוח.

מה שנשווה לפסטיבל אייל גולן? שנזכיר שלאייל גולן שפכו את הדם עוד לפני החקירה? תשאלו אותי מה דעתי על מה שעשה אייל גולן אני אענה: מחריד! אולם, באותה נשימה יש לציין כי המשטרה בדקה ולא מצאה ראיות להעמדה לדין.

אך העניין הוא לא המשטרה או תחושת הגועל שאני מקבל מהמעשים וביזוי נשים – הנקודה היא איך ומי מסקה ומה כתוב.

ביומיים האחרונים עלתה עוד פרשיה של הטרדה מינית, כתב עיתון הארץ (העיתון שמעולם לא העסיק עורך ראשי ערבי!) ארי שביט – הואשם על ידי עיתונאים יהודית-אמריקאית כי תקף! אותה מינית – לא הטריד אלא תקף! איך אני יודע? בבקשה ציטוט ישיר של הגברת:

"But after I answered one of his questions in a way that moved him, he lurched at me like a barnyard animal, grabbing the back of my head, pulling me toward him."

בתרגום חופשי: אולם לאחר שעניתי על שאלותיו בצורה שריגשה אותו הוא קפץ עלי כחיה, אחז באחורי ראשי, כשהוא מושך אותי אליו…"

לינק לכתבה שבה שוטחת העיתונאית את טענותיה

 

דניאל ברין (צילום מסך: מתוך עמוד היוטיוב של ג'ואיש ג'ורנל)

דניאל ברין (צילום מסך: מתוך עמוד היוטיוב של ג'ואיש ג'ורנל)

נו – ניסיתי לחשוב על הסיטואציה לי זה לא נראה הטרדה לי זה נראה כתקיפה ישירה – נכון אינני חוקר משטרה אבל כשמעורב כח פיזי, ויש כבר סרוב ל"חיזור" אופס…

אבל בעיתון הארץ (עיתן שמעולם לא העסיק עורך ראשי ערבי) שיש לו גם אתר באנגלית תרגמו את הכתבה של העיתונאית על הצד החפיפניקי של החיים ומרחו את הקוראים בהרבה וזלין. הנה הלינק למה שפורסם בהארץ

וכל זאת למה? ובכן כי אז הם שם בעיתון הארץ (עיתון שמעולם לא העסיק עורך ראשי ערבי) יכלו להעביר את ההודעה הזו: "ארי שביט: לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית, אני מתנצל מעומק לבי. עיתונאי "הארץ" התייחס לדברים שפרסמה העיתונאית האמריקאית דניאל ברין, שלפיהם ניסה לנשקה בכוח ונגע בה במהלך ראיון. "הוא רכן לכיווני ומשך אותי אליו", סיפרה ברין. שביט: "פירשתי את הסיטואציה באופן שגוי לחלוטין""

נו טוב! מה אומר לכם זהו הסיפור סגור ואני בטוח שארי הוא בחור טוב – והוא מעתה לעולם לא יחזור על אותה טעות! הוא לא יפעיל כח פיזי לכפות על אישה שכבר אמרה לו לא מגע! זהו!

מעניין – מה עיתון הארץ (עיתון שמעולם לא העסיק עורך ראשי ערבי – כבר אמרתי?) כותב על נושא אייל גולן???

שבת שלום
הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גולדבלט משה  On אוקטובר 28, 2016 at 1:04 pm

    איך אתה מעיז להשוות נצר למשפחת חלוצי,פורצי, בוני וסוללי לאחד שנושא את השם איבגי? איך אתה משווה את יו"ר מועצת גוש עציון לסופר דגול כמו יצחק לאור? אתה לא מבחין מיד בהבדלים? בוש והיכלם

  • eytan hamou (@heytan)  On אוקטובר 28, 2016 at 3:31 pm

    אני מודה שכקורא הארץ יש לי הטייה מסוימת, אבל בנוגע לטענתך שבעיתון "תרגמו את הכתבה של העיתונאית על הצד החפיפניקי של החיים ומרחו את הקוראים בהרבה וזלין." אני נאלץ לחלוק עליך. קראתי את המקור באנגלית (אגב, הלינק שנתת לא עובד..) ואת הטקסט בהארץ, והתרגום נאמן למקור. אגב, צריך לציין שהמקור באנגלית מאד "סיפורי" ואמריקאי. מעבר לזה, לא ירדתי לסוף דעתך – נראה שאתה אומר שהתגובה על אבגי דומה לזו על שביט (למרות שהסיפור יחסית טרי וצריך לראות אם זה יהדהד קצת בשבוע הבא), אבל את אייל גולן כיסחו; אז האם השאלה היא מה מותר אבגי ושביט על גולן, או שיש פה היררכיית תגובה והתייחסות תקשורתית לתוקפנות מינית שבראשה גולן, במקום שני אבגי ושם למטה בתחום האפור נמצא שביט?

כתיבת תגובה

