מדינה אוכלת יושביה

במדינת ישראל יש כאלו שיכנו אותי "אכלולי שתולי" – מדוע? ובכן אלו הם אנשים שאינם מסוגלים לראות את האחר, אנשים שחמלה היא לא חלק ממערכת הערכים שלהם. הם אפופים בעיוורון מוחלט שבו הם לא רואים כיצד חלק מהאוכלוסייה ממשיכה לקבל נגישות למשאבים ולחיות מסיר הבשר בעוד חלק אחר נמק לו למרות בתוך אותה מדינה לתפארת שהוקמה ורבים מתייחסים אליה כיהודית ודמוקרטית.

בשנים האחרונות המצב עליו אני משיח הולך ומתחדד, נכון, הנשא תאר ארבעה שבטים ואיכשהו החליק בעינו את השבטים הגדולים מזרחים ואשכנזים – אבל אינני מאשים אותו – הוא כרוב הציבור אינו רוצה להביט בעין בלתי מזויינת במציאות היא כואבת.

מדינת ישראל זרועה בהחלטות כואבות, למשל הפינוי מסיני של ישובים עם פרוש הסכם השלום עם מצרים – זוהי נקודה כואבת בהיסטוריה המשותפת של מדינת ישראל. אחריה בא לו פינוי גוש קטיף, אם במקרה סיני היה קונצנזוס כי חייבים לעשות זאת גוש קטיף קרע את המדינה לגזרים – ועד היום זה עומד בינינו הפינוי הזה. ימים יגידו אם הפינוי השיג את מטרתו או לא, אולם היה כאן בסיס רחב לחלק מהפוליטיקאים להמאין כי זהו המעשה הנכון, לא בסיס קפיטליסטי חזירי, אלא בסיס מדיני אזורי.

כיום עומדת מול המדינה הדילמה לגבי עמונה. עמונה הוכרזה כהתנחלות בלתי חוקית, המילה התנחלות מיד באה לעשות דה-לגיטימציה לתושבים – אינני רואה זאת בעין יפה, אינני מסכים עם הפורמט של התישבויות בתוך אוכלוסייה על מנת לבסס שליטה – זה ממש כמו שעושה מעמד הביניים לאוכלוסיות המוחלשות בערים ויש לזה שם אחר בעגה האקדמית ג'נטריפיקציה קוראים לזה – אולם בל נשכח שהמדינה היא זו ששלחה את אותם אנשים לגור שם ונתנה להם לגיטימציה להתישבות.

עמונה היא בעיתית, היא יושבת על קרקע פרטית של פלסטינים, כאלו שנטען שמכרו אותו אך דבר זה התגלה כלא נכון בבית המשפט, ועתה נאבקים בשתי רמות – האחת, בניסיון לטעון כי יש כבר יישוב על הקרקע וזה לא יהיה מוסרי להורידו מהקרקע, ראו מה שקרה למתישבי גוש קטיף לאחר הפינוי – והשני, המדינה יכולה להכיל את חוק ה"הסדרה" על האדמה, היינו להפקיע אותה מבעליה היות ויש שם כבר אוכלוסייה, לשלם לו פיצוי ולהשאיר את ההתישבות במקומה.

ואו! פתרון נהדר, יש לו כמה בעיות מוסריות במקרה עמונה אבל לתושבים זהו פתרון נהדר. ברשותכם נחזור ל"אכלולי שתולי" – אם זהו פתרון למתישבי יהודה ושומרון – מלבד לעובדה שהוא יושם בתוך גבולות הקו הירוק כמה וכמה פעמים – מדוע הוא אינו מיושם בשכונות? מדוע בכפר שלם, ליפתא, שכונת הארגזים, נס לגויים, גבעת עמל, יפו ד ועוד שכונות בהם מתגוררות בעיקר משפחות מזרחיות שהמדינה הביאה אותם לאזורים אלו עם קום המדינה לא מופעל חוק ההסדרה? מדוע בית המשפט העליון נותן דחיות אין ספור לבקשת המדינה בפינוי עמונה אבל בליפתא וכפר שלם הורסים בתים ואנשים נרצחים על ידי כוחות שיטור, ראו מקרה כפר שלם 1982, ואין משיחים על הסדרה, או כאב המשפחות, יש רק תגובה נואלת ומרושעת של פקיד שמתייג את המשפחות היפות הללו ה"פולשים"!

זוהי התמונה (ארכיון ידיעות אחרונות) שחונקת אותי בכול פעם שאני מביט בה, שמעון ירוי, כנראה כבר לא בין החיים על גג הבית, נאחד בידי אחיו הצעיר משמאל, ועוד תושב השכונה כנראה — בעוד שני שוטרים עומדים מעליו, לא מרפים מהאלות, צורחים כנראה/אני מקווה לעזרה….ישראל 1982.

זוהי התמונה (ארכיון ידיעות אחרונות) שחונקת אותי בכול פעם שאני מביט בה, שמעון ירוי, כנראה כבר לא בין החיים על גג הבית, נאחד בידי אחיו הצעיר משמאל, ועוד תושב השכונה כנראה — בעוד שני שוטרים עומדים מעליו, לא מרפים מהאלות, צורחים כנראה/אני מקווה לעזרה….ישראל 1982.

אולם משפחות אלו אינן דור המדבר שהגיע אל הארץ עם כמיה לציון וקבלה של כל מה שנכפה עליהם, כיום יש שם פנתרים ופנתרות ולא יקבלו את אכזריות וגזענות המדינה, הם הלכו ונברו בארכיונים של הסוכנות היהודית שהביאה אותם לארץ וישבה אותם – ושם מצא יוני יוחנן מתושבי ליפתא את הדברים הבאים: מי שיישב את תושבי ליפתא היא הסוכנות היהודית על ידי גיורא יוספטל שהיה יו״ר מחלקת הקליטה של הסוכנות היהודית – ואם עדיין לא הבנתם את הקשר אז כך כינה את העולים החדשים "בלויי סחבות" "אנשי המערות" "אינם נחמדים כמו התמנים שאומרים אמן". אותו יוספטל  התנגד נחרצות לעליה של יהודי ערב והוסיף ואמר "…אני מאוד חושש שתרבותם לא תשתלט עלינו…" האיש שדאג לעשות חוזי חכירה עם הקיבוצים ניסה לשמר את הסדר שהוא חשב שהוא טבעי, בעיקר בשל גזענותו, סדר בו יש אדונים יוצאי אירופה אמריקה ומהגרי ארצות ערב ישארו לנצח חוטבי עצים ושואבי מים. בל נשכח שעל שמו של אותו גזען יש רחובות ושכונות.

 

מסמך בחתימתו של גיורא יוספטלך שמאשר את החלטת המדינה וביצועה על ידי הסוכנות היהודית להביא את מהגרי ארצות ערב לליפתא.

מסמך בחתימתו של גיורא יוספטלך שמאשר את החלטת המדינה וביצועה על ידי הסוכנות היהודית להביא את מהגרי ארצות ערב לליפתא.

 

היום אנו יודעים כי רצח אינו פיזי בלבד, ישנו גם רצח של הנשמה והרוח האנושית, זה בדיוק מה שחוללה מדינת ישראל בהריסת הבתים בליפתא. ובעוד חלקים ניכרים מהציבור צועקים את צעקתם של מתישבי עמונה – רבים מכחכחים בגרונום ומוצאים תרוצים מתרוצים מדוע פינוי השכונות הוא לגיטימי. "אכלולי שתולי" – הוא ביטוי נואל, אין מדובר כאן בכבשים אלו הם אנשים שהמדינה שיקרה להם וגנבה את אדמותיהם! כיום יש הוכחה היסטורית מתועדת, הם לא ימצאו סעד בבית משפט – ואין להם לובי בכנסת. ובינתיים אדוני ראש הממלשה שרים נכבדים וחברי כנסת נברחים אתם רוצחים ילדה בת אחת עשרה וחצי שכתבה מכתב קורע לב! זה אמור לשבת על מצפונכם עד יומכם האחרון להציק לכם על בסיס יומי ולא להרפות, ילדה בת אחת עשרה וחצי שכותבת "…הם דורכים עלינו כאילו הם בני אדם ואנחנו נמלים."

קיראת השכמה מהשכונות, הגיע הזמן שתבינו כי שם יושבים אנשים נהדרים שבסך הכול מבקשים לחיות בכבוד במדינתם!!!

 

25/09/2016

הימים האחרונים….

אני מוכנה לעשות הכול בשביל להישאר בבית

הכול! רק אני לא יכולה לעשות כלום כי אני רק ילדה

בת 11 וחצי. מה עשיתי? למה זה מגיע דווקא לי?

אני שונאת את העולם!

אני אוהבת הכי ביקום את ליפתא ואת הבית שלי

ואני כבר לא יודעת מה לעשות וחוששת להפוך מילדה שמחה

חברתית וחיכנית לילדה עצובה מדוקאת, לא חברותי וכעסנית.

פוחדת להתפרץ פתאום כך סתם בכיתה  סתם לבכות.

פוחדת ודואגת שתיהיה לי ותישאר לי לתמיד טראומה

פוחדת על החיים שלי ושל אחים שלי פשוט פוחדת!

אנשים פשוט באו והרסו לנו את החיים למה למה!?

שהם באו, והרסו לנו את החיים בתוך חודש!

למה? למה? ואם ההיתי יכולה להרוס להם (יש ציור בטקסט בצד של עיגול סביב רטיבות על הדף עם חץ וכיתוב "דמעה שנזלה")

את החיים עכשיו זה מה שהיתי עושנה לאנשים

הרעים הלאה. איך נכנענו בדקה ולא נעבקנו למה?

וגם אם הינו נעבקים זה לא היה מזיז להם, הם דורכים

עלינו כאילו הם בני אדם ואנחנו נמלים.

הם הרסו אפילו ימי הולדת מתי שההינו אמורים להתפנות

פעם שעברה זה היה יום לפני יום ההולדת שלי

והפעם זה שאתמול היה לאח הגדול שלומי יום הולדת

פשוט חארות וזבלים אני שונאת אנשים ואת העולם

כולו! ואפילו אבא שלי בנה את הבית

המושלם הזה וככה הורסים לנו אותו! אנשים רעים פשוט

זבלים

 

ליפתא

תמיד ואהב ואזכור

אותך תמיד!

 

צער של ילדה קטנה שמאבדת את ביתה!

צער של ילדה קטנה שמאבדת את ביתה!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

