עוד מחזור של בוגרים וההתרגשות רבה – אלו הם דברי בטקס!

אלו היו דברי בטקס בוגרי תואר ראשון BA מחזור כ' באקדמית עמק יזרעאל!

 

משפחה אהובה!

כמה גאה אני היום לעמוד בפניכם כראש המשפחה/חוג המדינה, וכחלק ממשפחת האקדמית עמק יזרעאל, אני גאה בהישגים שלנו יחד! אני גאה בכול אחת ואחד מכם וחש תחושת סיפוק עמוקה על הדרך שעברנו.

ועם זאת מקננת בי תחושה קשה, הבית של כולנו נמצא במצב לא קל, בעוד רבים מדברים על איומים מבחוץ, אני חש כי יש עלינו איום מבפנים. שאלות קשות מעמידות את כולנו במבחן קשה וגדול – שאלות חשובות ועמוקות לגבי זהות החברה הישראלית, מהותה והדרך שלה בעשורים הבאים.

בעוד רבים ורבות מוצאים את שעת המבחן הזו כמשבר וחוששים מהעתיד לבוא – אני מוצא את עצמי מתרגש. אני יודע רבים יחשבו שאני הוזה, אולי מרגיש קצת לא טוב, אבל התרגלתי לתגובה הזו – אבל כאן בביתי – מוקף בבני משפחתי אני יודע כי זו אינה התגובה, אני יודע כי כאן מבינים אותי, מקשיבים לי מגלים סבלנות לדברי.

 

 

אז מדוע אני מתרגש?

אני מתרגש כי אני יודע שאתם דור העתיד של מדינת ישראל!!!

אני מתרגש כי אני יודע שהעתיד נמצא בידיים טובות!

אני מתרגש כי אני יודע שמעבר לתעודה אותה אתם עתידים לקבל – יצרנו כאן יחד – הסגל המנהלי, האקדמי ובראש ובראשונה אתם משהו מיוחד! יצרנו כאן משפחה! יצרנו כאן נשים וגברים חושבים! קולקטיב! נשים וגברים שלא מקבלים כל דבר כתורה מסיני – אלא יצורים חושבים, ביקורתיים ומעל לכל איכפתיים ומתחשבים!

מעבר להתרגשות הבסיסית שלי ותחושת הגאווה של לקחת חלק בתואר שלכן/ם – אני חש ביטחון רב וסיפוק. הביטחון נובע מהעובדה שאנחנו יחד בונים כאן עתיד טוב וחזק יותר לנו ולילדנו, הגאווה היא מהתמונה הנשקפת אלי כאן באולם זה.

 

ואו כמה שהתרגשתי! ותודה ענקית לסבא דוד יוסף על התמונה!

אז מה אני רוצה לאחל לכם?

ככה:

  • אל תקבלו כלום כאמת אבסולוטית. היו ביקורתיים, חישבו בעצמכם ותמיד חפשו עוד הסברים אלטרנטיביים.
  • תנו ללב שלכם ולרגש לקחת חלק בכול מה שתעשו – רציונליות מוערכת יתר על המידה בעולם המודרני שלנו.
  • תאהבו! תאהבו את המשפחות המדהימות שלכם, תאהבו את החברים שלכם, תאהבו את השכנים שלכם – בכלל תאהבו כמה שיותר זה יהפוך אתכם למאושרים יותר!
  • נסו להפנים שהפסד הוא לא הפסד אם לומדים ממנו לעתיד! הוציאו מכל דבר את הטוב ואל תשקעו במרירות.
  • תחייכו! אם תעשו זאת לעיתים קרובות יותר תגלו שעם חיוך תשיגו הרבה יותר מאשר עם כעס ומרירות.
  • תקראו! הרבה! אני יודע ששיגעתי אתכם כל התואר אז בהזדמנות האחרונה שלי מולכם – אני קורא לכם – ת ק ר א ו ! ! ! קראו ספרות יפה, קראו מחקרים, קראו ביוגרפיות – כל ספר הוא דלת לעולם קסום ומדהים – אז הנה אני נותן לכם את מפתח הקסמים!

 

 

ולקראת לסיום, אני מבקש להשתמש בפרפרזה על מילותיו של סופר מפורסם קורט וונגט – ריקדו, שירו קראו ותהנו מהחיים. כי "כשתתבגרו" תתגעגעו לריקודים לשירים ולזכרונות!

וכדי שלא תגידו "לא אמרו לנו" – אני אומר לכם! מילה של דוקטור!

מחזור כ' של מכללת עמק יזרעאל אני מברך אתכם באהבה גדולה – ברוכים הבאים לקהילה האקדמית העולמית – אתם כעת חברים מכובדים ואהובים – ואל תשכחו אנחנו כאן ותמיד, אבל תמיד, נהיה לכם לבית! אם תזדקקו לשיחה, עצה, עדוד, מכתב המלצה או סתם בא לכם לבוא ולשתות קפה ולדבר – אנחנו כאן – משפחה!

מברוכ לכם ולבני משפחותיכם, אמהות ואבות, בנות ובני זוג וילדים ש"סבלו" מנחת זרוענו ומהעבודות והמבחנים ואיבדו שבתות חגים וערבים – תודה לכם! תודה שחלקתם איתנו את אהוביכם – תודה שקיבלתם אותנו לביתכם – היום הוא שלכם כמו שלנו ושל הבוגרות והבוגרים!

ממני אליכם הני זובידה!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

