סטנגנציה

אנחנו חיים בתחילתה של המאה ה-21, סביבנו מתרחשים דברים מדהימים, אך רובנו לא שותפים, אנחנו גם לא נזכה להנות מהפירות של התהליך וגם לא צאצאנו, למה? כי נוצר קיבעון בחיינו ואנו לא מצליחים להשתחרר ולשבור את המסגרות. מזה זמן מה שסיימתי עבודה על תהליכי שינוי והמשכיות במערכת הפוליטית הישראלית, והפרויקט האחרון עליו עבדתי נקרא "המערכת הפוליטית הישראלית: בין משילות לקריסה", המעבר בין הנסיון למצוא קו מקשר, לבין קריסתה של המערכת מסמל יותר מכול את התהליכים שעוברים על החברה הישראלית.

 

ישנם רבים שיטענו כי ישנם מנגנונים רבים ומגוונים דרכם ניתן להשפיע על החברה, אני יכול להבין אותם, אך אינני מסכים עם מרביתם. לדידי, איש מדע המדינה, הזירה המרכזית להשפיע על החברה הינה הזירה הפוליטית. ישנן רמות השפעה שונות שנובעות מהרמה הפוליטית בה נמצאים, לוקלי או ארצי למשל, כמו גם כאלו הנובעות מעמדת הפוליטיקאי, שר לעומת ח"כ, או קואליציה מול אופוזיציה. אך, וזוהי הנקודה, על מנת להשפיע, לשנות ולתת כיוון יש להיכנס לתוך המשחק הפוליטי.

 

בואו וננסה לבדוק מה קורה בישראל של שנת 2008, הבחירות הכלליות נראות כתעתיק של בחירות 1999, בהן התמודדו ברק ונתניהו לראשות הממשלה, עם תיסוף של לבני או מופז. שינויים דרסטיים אין. מידי פעם אנו רואים איזה מפלגה חדשה שמצטרפת למשחק, אמנם קדימה עשתה זאת בצורה מרשימה, אך בל נשחכ כי היא איננה חדשה, היא תרכובת מוזרה של אנשי ליכוד ומעט עבודה, מין מפלגת ימין מרכז שכזו. השאלה מהי הבעיה? זה נראה לא רע, אותם אנשים מתמודדים על אותם תפקידים, זה משדר יציבות. ואני אכן רוצה לטעון כי אנחנו אכן יציבים, יציבים בחיסול מעמד הביניים, יציבים בהמשך האפליה והדיכוי של יוצאי אסיה-אפריקה, יציבים בגזענותנו לזר (ראו מקרה האתיופים) והכי יציבים בחיזוק התשתית של האלפיון העליון.

 

למה זה קורה? ובכן זה קורה משום שאנו חיים בעולם של פתיים. לדידנו יש הבדל בין הליכוד לעבודה לקדימה, יש הבדל והוא אחד אלו הם לא אותם הפרסונות, מבחינה אידאולוגית כמעט לא ניתן למצוא הבדל ברמת המעש. ברמה ההצהרתית יש הבדל רב, אנשים יומרו דברים חריפים, ינגחו זה את זה, אך עם שוך הקרב והתפזרות העשן, נמצא את רובם עומדים כתף אל כתף בעד אותן התמות. ההתרסה כנגד ניתוח זה, היא, שזהו אינו משבר פוליטי אלא משבר מנהיגותי. תשובתי היא לא ולא, אנו ניצבם בפני מפלצת תלת ראשית, המשבר הוא פוליטי, מנהיגותי וחמור מכל אידאולוגי. אנסה לפרט.

 

המרחב הפוליטי הישראלי, עקב צמיחתו ההיסטורית, הינו מוגבל מאוד, הוא הורכב ממפלגת ציר, המפלגה שהתכנתה בשם "סוציאלית" אך הייתה כל דבר מלבד סוציאלית, כאשר סביבה חזו מפלגות לויין שייצוג אינטרסים שעברו את אישור מפלגת הציר. מפלגת הציר, עברה מספר שיניים עם השנים אך עד לאמצע שנות השישי שלטה בכל המערכת. משנתו של זבוטינסקי שזכתה לכינוי "רויזיוניסטית" הייתה המתחרה היחידה בשטח לאותו חיכוי עלוב של סוציאליזם. מבנה זה השתמר לאורך השנים, כאשר ברקע יש מפלגות דתיות (בעיקר חרדיות עד להגעתה של ש"ס) ועוד מפלגות לויין שייצגו אידאולוגיות עם גוונים זהים לשני הגופים המרכזיים (לדוגמא: ליברלים עצמאיים – ומפ"ם). אחידות זו היא שקיבעה את המחשבה האידאולוגית בישראל אז כמו גם היום. נוצרה זירה מוגבלת של חשיבה, העמדה כנגד כל מי שיצא נגד תחום הבית של החשיבה ה"מאושרת". דוגמאות לא חסרות, הפנתרים השחורים, תמי, מצפן ועוד התארגנויות רבות אחרות שניסו לנתץ את המסגרת המחשבתית של האליטה האידאולוגית בישראל.

 

משבר זה חילחל לרמה המנהיגותית, שני סוגי מנהיגים צמחו לנו בעקבות קיבעון זה, מחד, מנהיגים צבאיים, שבבסיסם חונכו לציית לעבוד בתוך הכללים ולא להתריס או לשנות, ומאידך, אנשי מנגנון, אלו צמחו בזכות המבנים וככאלו הבינו שעל מנת לשמור על מקום אל להם לנענע את הספינה, שהרי הם משולים למתים פוליטית בלעדיה. אינני טוען כי מידי פעם לא ראינו הבלחות של אנשים שלא הגיעו מהמנגנון או מהצבא למערכת הפוליטית, אך אלו דוכאו מהר מאוד על ידי הכוחות הריאקציונרים הקיימים. שילוב זה הביא רבים וטובים בנסיונות שונים למגר את המערכת, אחד הנסיונות היותר מוצלחים ומוערכים בעיני הוא זה של משה פייגלין מהליכוד, למרות שאינני מסכים עם דעותיו כמעט לחלוטין, אני ניצב עימו בקרב אל מול הדיקטטורה הרעיונית בישראל. הנסיון שלו מעניין כי הוא מנסה מבפנים להתגבר על הכשל של המערכת. הוא מנסה מתוך הליכוד על ידי פקידה מסיבית של תומכים להשתלט על מרכז המפלגה ולשנות את דרך החשיבה הדיקטטורית.

 

אלו הביאו אותנו לפשיטת הרגל הנוכחית. התהליכים המדאיגים ביותר הם אלו, הירידה המאסיבית בהשתתפות הפוליטית בישראל, כפי שכולנו יודעים אחוזי ההצבעה שפעם היו מהגבוהים בעולם באופן קונסיסטנטי יורדים ויורדים, ומגיעים לכיוון ה-60%. תהליך שני הוא ההצבעה לאלטרנטיבות שאני מכנה "לא שפויות" דוגמת ד"ש, שינוי והגמלאים, אלו הן אלטרנטיבות בעיני "לא שפויות" משום שהן אינן מנסות לקדם דבר חוצה גבולות אלא סקטוריאלי, שלעיתים רבות מבוסס על שנאת האחר. אך יש בי הבנה, בתור יצורים פוליטיים אנשים אינם מוכנים לשבת מן הצד ויש בהם רצון להביע את רמת הגועל שלהם מן המערכת, אזי הם מוצאים איזה עגל זהב להאחז בו. כל אלו מתנקזים למקום בו המנהיגות היא סטגנטית, ואין עליה קריאת תגר. אנו רואים את אותם הפנים עם פרצופים משתנים, לרוב אנשי מערכת הביטחון משולבים באנשי מנגנון, ואף אחד לא מעז לצאת חוצץ כנגדם. מדוע? ובכן, לדעתי התשובה נעוצה בנו, האינטלקטואלים והפעילים, בחד גוניות של הלך המחשבה שלנו, והאי יכולתנו להתנתק מהקונטקסט האמריקאי-אירופאי, ולנסות לחשוב על דברים חדשים.

 

ראו, אנו במשך שנים הולכים נהי אחר החשיבה האירופו-אמריקאית (אחרים יקראו לה אנגלו-סאקסית בסדר) אך אם נביט סביבנו, גם מדינות שעמדו בפני הפרץ הניאו-ליברלי המפחיד, הן שותפות למה שקורא באפריקה, לאיחוד האירופאי המשותף, וגם לועידת הסחר העולמית, אם לא באופן מעשי הרי שהן עושות זאת באי יציאתן חוצץ ופומבי כנגד העוולות. ואני טוען שי עלינו לנסות וללכת בדרך של "מהפיכה פרדגמטית" (תומס קון) בתחום הפוליטי. ומה אומר אותו קון (ויסלחו לי המומחים שאני מפשט זאת הרמה של שפת הדיוט), הוא טוען כי לא מגיעים לאופקים חדשים במדע אם יוצאים מתוך תיאוריות והנחות יסוד קיימות, הדרך היחידה לשבור את המסגרת הקיימת היא על ידי יציאה לגמרי מתחום המשחק המוגדר על ידיה, ונסיון לאתגר את הנחות היסוד של והתפיסות הבסיסיות שלה. דוגמא קלאסית היא תאורית העולם השטוח אל מול תיאורית העולם ככדור, אם לא הייתה שלילה מוחלטת של התובנה כי העולם הוא שטוח, לא יכולנו להגיע לתובנה כי העולם הוא כדור. את אותן הנחות לדעתי עלינו ליישם בפוליטיקה השיראלית.

 

ובכן לסיכום מה אני מציע, כל עוד נלך נהי אחר המתרחש בפוליטיקה הישראלית, ונקבל עלינו את הנחות היסוד שלה, נמשיך להיות שחקני ספסל, נמשיך לראות את כל העוולות מתרחשות ואף מחמירות. אני רוצה להציע חשיבה אלטרנטיבית, כזו שתתנתק מהמסורת האירופאית-אמריקאית שתכיר במיקומנו במזרח התיכון, בעוולות העבר ההיסטוריות, ותפעל לכונן חברה חדשה המושתת על ערכים ותפיסות יסוד חדשות. חשיבה שלא תתנער מבעיות או תנסה להמשיך קדימה כי אלו מפריעות להתקדמות, אלא תביט בעיני הבעיות ולא תחשוש להשיר מבט אל האשמים, לא מתוך רצון להעניש אלא מתוך חובה להוקיע את ההתנהלות הקלוקלת על מנת שלא תחזור שוב. אני יודע זה דורש יותר מאמץ מחשבתי וזה לא פשוט, אך לדעתי זה כעת או לעולם לא, ישנו משבר והשבר הולך וגובר מישהו יצטרך להיכנס לרווח זה, השאלה היא מי?

 

מאמר זה פורסם לראשונה ב-'חברה' כתב עת סוציאליסטי לעניני חברה, כלכלה, פוליטיקה ותרבות גליון מספר 30 נובמבר 2008

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 1:00 pm

    *

  • הני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 2:08 pm

    תודה…וגם חבל שזה המצב, הייתי שמח יותר להסביר דברים אחרת או דברים אחרים.

  • מודי תולשששש  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 3:26 pm

    היא שדמוקרטיה היא צורת המשטר הטובה ביותר האפשרית.

  • אהרון תמוז  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 3:32 pm

    לימדו את האנשים לנהל את חיהם בבזבזנותולימדו את מי שמגיע למקצועות טכנולוגים נחשקים שהוא לא צריך להיות מעורה בעברו . אנשים היום הם בורים ועמי הארצות ואבא שלמד בשמאש יצא משום מה עם ידע כלי נרחב ביותר.

    למה ?
    ככה

    הדור הצעיר לא מכיר את מורשתו ,את התהליכים הגיאופוליטים במאה האחרונה ורוצה להיות אמריקה.

    מה זה אמריקה ?
    ג'יפים מזהמים
    כנופיות רחוב
    בתי כלא עם תנאי כליאה איומים
    עונש מות
    חסרי בית
    40 מיליון איש ללא ביטוח רפואי
    כלכלה שמבוססת על מותרות
    ובאחרונה צצה מחדש המפלצת שנקראת וול סטריט

    היום לדור הצעיר אין כלים להכרעות ערכיות משום שהם בורים ועמי הארצות.אין כלים להכרעות ערכיות אז לא הולכים להצביע.

    כאשר היתה כלכלה הוגנת מ 1945 עד קריסת הקומוניזם זה היה משום שבאיטליה היו מפלגות קומוניסטיות חזקות באיטליה ,ספרד ובצרפת.

    קרס הקומוניזם והנחש הקפיטליסטי הרים את ראשו.

    דב חנין לא רק דיבר הוא גם עשה הרבה ולכן אצביע לחד"ש.

    משהו אישי

    היום הבאתי למוזיאון של יהדות בבל "קלאקיל" שהורי הביאו מעיראק והמוזיאון שמח לקבלם. הורי באו באניה דרך בירות ולא במבצע עזרא ונחמיה ולכן יכלו להביא תכולה.

    שמחתי מאוד שתמונתו של שאול טוויג הי"ד תלויה לצד תמונתו של שפיק עדאס הי"ד.

    שאול טוויג לא נרצח כציוני ולא כציוני אלא כאשר הוביל הפגנה של המפלגה הקומוניסטית שהפגינו בה ערבים ויהודים.

  • נינה  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 3:34 pm

    אז – מה אתה מציע? מהי האלטרנטיבה? אילו ערכים ותפיסות יסוד חדשות?

  • הני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 3:47 pm

    מודי, לא טענתי זאת כתבתי מתוך המצב הקיים ותו לא…

    נינה, לגבי האלטרנטיבה תני מבט על שם האתר שלי, ושם תמצאי את התשובה…

    הני

  • נינה  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 4:01 pm

    אם כך, אז כדאי לנסח את הדברים באופן הזה.
    לא "אני רוצה להציע חשיבה אלטרנטיבית", אלא "יש צורך בחשיבה אלטרנטיבית" או משהו בדומה לזה. ואולי גם היה כדאי להוסיף שאינך יודע מהי, שאין לך תשובה לכך.

  • איתי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 4:33 pm

    הני, האם מה שאתה טוען בעקיפין, זה שמקסימום נפשל בדרכים אחרות, לפחות שלא יהיו אשכנזיות?.

    פוליטיקה ניסיונית, יכולה להביא לאסון או שיפור, שינוי הדרגתי וקבלת מודלים קיימים(אסיאתיים, אירופיים, לטיניים.. לא ממש משנה) כאלו שהוכיחו ומוכיחים את עצמם, יכולה להיות בחירה יותר נבונה (לעניות דעתי נטולת התארים(…

  • הני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 4:34 pm

    "אני רוצה להציע חשיבה אלטרנטיבית, כזו שתתנתק מהמסורת האירופאית-אמריקאית שתכיר במיקומנו במזרח התיכון, בעוולות העבר ההיסטוריות, ותפעל לכונן חברה חדשה המושתת על ערכים ותפיסות יסוד חדשות. חשיבה שלא תתנער מבעיות או תנסה להמשיך קדימה כי אלו מפריעות להתקדמות, אלא תביט בעיני הבעיות ולא תחשוש להשיר מבט אל האשמים, לא מתוך רצון להעניש אלא מתוך חובה להוקיע את ההתנהלות הקלוקלת על מנת שלא תחזור שוב. אני יודע זה דורש יותר מאמץ מחשבתי וזה לא פשוט, אך לדעתי זה כעת או לעולם לא, ישנו משבר והשבר הולך וגובר מישהו יצטרך להיכנס לרווח זה, השאלה היא מי?"

    אם את לא מבינה את זה אז אני יכול לנסות להסביר…
    הני

  • הני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 4:36 pm

    אני טוען שנפסיק עם מה שנכשל כבר 60 שנה וננסה משהו אחר, לפחות אם ניכשל נדע שניסינו 🙂

    הני

  • איתי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 4:56 pm

    אני לא מבין למה אתה רואה את הכישלון ככישלון של הדמוקרטיה האירופאית כולה, ולא של הפוליטיקה הישראלית בפרט, האם אתה מרמז שיש איזשהוא מודל מהפכני שהמערב פספס,וכדאי לנו לחקותו מהערבים כושים או אסיאתיים?.

    נ.ב.
    השירים העירקיים נפלאים!, פתחת בפני עולם מלואו, תודה..

  • הני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:01 pm

    אני טוען שהיישום נכשל בישראל ואולי כדאי ליישם משהו אחר…

    ואני בטוח שהתכוונת לשחורים ולא לכינוי גנאי מסוג זה או אחר.

    לגבי השירים, תפנאן יא חביבי לבריאות.
    הני

  • אהרון תמוז  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:07 pm

    מי שמבין מבין

  • נינה  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:09 pm

    אשמח אם תוכל להסביר
    (-:
    תודה

  • איתי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:22 pm

    כושי הוא השם הראוי, הנכון והמתאים לאדם שמקורו באפריקה, היא המכונה בתנ"ך בשם "כוש". אולי אתה רואה בכינוי זה עלבון או גזענות, אך בפועל, דווקא הכינויים החלופיים, המתייחסים לא למוצאו של אדם אלא לצבעו מייצגים לדעתי התייחסות גזענית או לפחות גזעית.

  • הני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:23 pm

    הייתה לצאת מהשטנץ הקודם של להמשיך לבחור האנשים לא ראויים כאלו שנכשלו, אלו שלא מילאו את חובתם הציבורית, אלו שלא עבדו למען האינטרסים של הכלל. הכוונ ההייתה להוקיע את כול אותם נציגים גרועים ולנסות לשנות את בסיס המערכת.

    אני יודע ומבים שזה לא יכול לבוא מהאזרח הפשוט ואני קורא לגופים אחרים (עיתונאים, אינטלקטואליים, אקדמאיים ועוד) לעשות זאת ריש גלי על מנת להפסיק את המצב הביש הזה.

    אולי זו לא אלטרנטיבה לשלטון, אך אני מקווה שפקיחת עיניים זו תוביל לשינוי…או אולי לא
    מקווה שהסברתי
    הני

  • איתי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:35 pm

    היישום באמריקה הוא איום ונורא, ישנם מודלים ראויים הרבה ברחבי העולם, ודווקא במוסדות הקטנים או בערים הגדולות, החל בבתי ספר דמוקרטיים מסויימים ועד לערי ענק כמו קורטיבה. אני כן תומך בשינוי ואף שינוי יסודי, רק לא הבנתי מה פשר החזרה על צמד המילים "אמריקאית" ו"אירופאית".

  • אלעד צפורי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:49 pm

    אז אתה מסכים שהפתרון הוא לא הקמה של עוד מפלגה?

  • איתי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 5:58 pm

    ובשיטה הנוכחית, זה חסר כל טעם

  • איתי  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 6:00 pm
  • נינה  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 6:47 pm

    אוקיי, תודה.
    אבל לאמירתך שזה לא יכול לבוא מהאזרח הפשוט – כאן אני לא מסכימה. זה גם קצת מעליב, לא?
    (-:
    http://www.notes.co.il/nina/31617.asp
    אולי תאמר שזו נאיביות, אבל אני מאמינה ב"אדם הפשוט", ומאמינה בו יותר מאשר באינטלקטואלים. ובאקדמאים. ובוודאי יותר מאשר בעיתונאים…

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 7:53 pm

    מה המושג המתנשא הזה "אזרח פשוט" יש בו יותר מאבק התנשאות כי יש גם "אקדמאי פשוט" ו "אינטלקטואל מטומטם"
    כמו שיש אזרחים שעולים בחוכמתם ומירצם להגנה על
    האינטרסים שלהם יותר מאשר האקדמאים הנמצאים
    במרוץ עכברים בילתי ניפסק להוכחת עליונות
    אינטלקטואלית חסרת שחר.
    זה לא אומר שאין בין האקדמאים והאינטלקטואלים
    יחידים שהם משכמם ומעלה בקנה מידה שאינו עולה על
    האחוז בקרב אלו שהם אזרחים מן השורה.
    אבל הני כנראה מצדד בחיים פוליטיים של המורמים מעם תוך בוז מסוים ל "אזרח הפשוט" שרק צריך להצביע נכון בקלפיות…בחורבן הציונות ננוחם.

  • Boondock Saint  ביום ינואר 15, 2009 בשעה 11:07 pm

    אין חוכמה רבה או גאולה בתהנצלות אשר בעקבותיה ממשיכים לעשות את המעשים שבגינם מתנצלים.

    לגבי לימוד האנשים לחיות בבזבזנות או מחסור בידע כללי – אשמח לראות איזשהו ביסוס לטענות אלה.
    אינני אומר כי כולנו משכילים, כולנו ידענים ויודעים את התורה אבל לדעתי רמת הבורות נשמרת במעברים מדור לדור .

    ד"א "למה? ככה" בתור טיעון מפסיק לעבוד ברגע שהאדם מולך עבר את גיל 4.

    אהבתי שמצד אחד אתה מבקר את הדור הצעיר על אי ידיעת הסטוריה, מורשת ותהליכים פוליטיים ואז אתה מפליג לך בציון מספר עובדות חד-צדדיות על ארה"ב.

    אהובה עלי בעיקר ההכרזה על זה שלאחרונה צצה לה "מפלצת הוול-סטריט". כאילו שלא היה משבר ב-1929 (חמור הרבה יותר מזה הנוכחי) וכאילו שלא היה משבר בשנות ה-70 ובשנות ה-80 ובתחילת שנות ה-2000. שוק ההון והבורסות השונות היו תמיד, מאז היוולדם מקור רווח בעל סיכון ומי שזה חדש לו…ובכן לא אכביר במילים על מה שזה אומר עליו.

    הדור הצעיר של היום הוא ערכי כפי שתמיד היה ואולי אף יותר מאלה שהיו בעשורים האחרונים. צא והתערה בתוכו ותרגיש זאת.
    השכבה הצעירה בכל דור היא בד"כ האקטיבית ביותר משום שבגילאים אלה האידיאלים עודלא איבדו מערכם והפסימיות שבאה עם חלוף הזמן עוד לא שרתה עליו.
    ישיבה בבית והעלאת טענות כאלה מבלי אפילו קמצוץ של מחקר לא בדיוק תורמת לביסוסן.

    כלכלה הוגנת – אתה מתכוון לתכניות הכלכליות של ארה"ב הקפיטליסטית ששיקמו את כל אירופה מהמלחמה ?

    אכן הקומוניזם היה הצלחה גדולה – ניתן לראות זאת עד היום במדינות כמו קובה, סין, וייטנאם וצפון קוריאה. כל אחת מהן הצלחה מסחררת – לא רק בתחום החברתי אלא גם בתחום זכויות האדם.

    הרי לנין הקומוניסט הדגול עצמו הזמין בשם הקומוניזם רולס רויס בייצור אישי מיוחד – בעלת זחלי שלג שתוכל להוביל אותו בחורף לבית הקיט שלו על גדות הוולגה.

    הקפיטליזם לא הרים את ראשו לאחר קריסת הקומוניזם – מאז היווצר ראשו מעולם לא הושפל.

    ומילה אחרונה על דב חנין – מה הוא עשה בדיוק ?

  • אהרון תמוז  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 12:19 am

    אבל הביא אסונות כבדים

    שוד כספי החסכונות של הקשישים על ידי לבייב ותשובה בגלל ביטול האגח היעודי
    חידוש סחר העבדים על ידי חברות כח אדם
    העלאת גיל הפרישה ל 67
    חיסול מדינת הרווחה
    אוכלוסיה ששליש ממנה חיה בחרפת העוני

  • Boondock Saint  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 1:39 am

    לא הקפיטליזם הביא אסונות כבדים אלא אנשים ומנהיגים שנבחרו בצורה דמוקרטית – חלקם תחת מצע חברתי סוציאליסטי.

    ישנן לא מעט מדינות קפיטליסטיות עם מערכת רווחה נרחבת – מדינות סקנדינביה למשל אשר נמנות על העשירות שבמדינות העולם.

    חידוש סחר העבדים ? ומתי הוא בדיוק פס מן העולם ? האם סין לא קוצרת איברים מאזרחיה ? האם מיליוני ילדים לא נמכרים כל שנה ברחבי העולם תמורת בצע כסף לאימוץ במערב או לשימוש כעבדי מין במזרח הרחוק ?

    לא לא לא – חברות כוח האדם אולי לא מהוות מודל העסקה מושלם ואף רחוק מאד מכך אך אין לתלות בהן עבדות מודרנית – יש מטרות הרבה יותר רציניות מהן.

    העלאת גיל הפרישה ל-67 – ראש ממשלה אחד, ממשלה אחת, כנסת אחת (בשיתוף פעולה עם מפלגות "חברתיות") – לא נראה לי שבמסגרת צרה זו מתמצה הקפיטליזם.

    חיסול מדינת הרווחה – מדינת הרווחה חיה וקיימת ומאות אלפי אנשים מקבלים קצבאות מדי יום ביומו – בין אם מגיע להם ובין אם לאו. אולי הקשיחו קצת את התנאים – אבל אין כל פסול בכך כאשר לפני כן היה מצב שאנשים שיכלו לצאת לעבוד העדיפו להישאר בבית משום מדיניות הרווחה הנוחה ומנעו בכך הזרמת כספים מוגדלים לאלה שבאמת זקוקים להם.

    לגבי העוני – על הטייה סטטיסטית של מיהו עני לא נדבר מפני שיריעה רחבה והזמן קצר אך רק אומר כי אכן אין עניים בסין, צפון קוריאה (בה על פי דיווחים אנשים מתים פשוטו כמשמעו מרעב), קובה וכיוצא בזאת. כולם שם חיים באושר ועושר, מקבלים קצבאות ממדינה כאילו אין מחר ובוודאי שיש להם פנסיה בגיל 65 .

  • איתי  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 7:41 am

    בערך 70% מתושבייה של צ'ילה יותר עניים מ80% מושבייה של קובה (שכר לנפש כמובן). כשאתה מבקר שיטה, שים לב להסטוריה ותקרא את כל הקלפים, מלבד זאת, אני חושש שאהרון גם הוא לא סס אחר השיטה הקומוניסטית, בכל אופן לא אחר המודלים שאתה הצגת. הקפיטליזם בצ'ילה הפך אותה למדינה עשירה, כשרוב העושר מרוכז אצל קומץ בעלי הון, וזכויות עובדים נרמסות שם על ימין ועל שמאל, מצד שני קובה מרטשת זכויות רבות יותר, ולכן אני מתנגד לשני המשטרים

  • אהרון תמוז  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 9:02 am

    לא לסין
    לא לצפון קוריאה
    לא לאירהאב

    לא ללנין
    לא לדיקטטורה של הפרולטריון שמק"י ירדה ממנה

  • הני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 9:20 am

    עם כל הרצון הטוב (מוני תודה על הקומפלימנטים!) הוא זה שמצביע יש כאלו שמעצבעים את "דעת הקהל", אנחנו יכולים להתעלם מהם או לקבל אותם, והכשלון אותו אני מנסה לחשוף הוא של המעצבים ולא של האזרחים. לאזרחים הפשוטים אין הזמן הכלים והיכולת להבין את כל מה שקורא והם מסתמכים על אותן אקדמאיים אינטלקטיאלים ועיתונאים, ואלו כשלו כישלון מחפיר בתפקידם והביאו את האזרחים להצביע שוב ושוב לאותם פוליטיקאים כושלים ללא שום אלטרנטיבה.

    אלעד, אני מסכים עם איתי, לא זהו לא הפתרון, הפתרון הוא ניקוי אורוות קיימות ולא הקמת חדשות, לפחות לא לפי דעתי…

    " מאויבי אשמר בעצמי, אנא שמור עלי מידידי"

    בברכת סופשבוע נעים
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 9:51 am

    הני אני מתפלא עליך שאתה מסוגל לנפק משפט ממשפחת האברא קדברא .מה זה שוב הדיבור על האזרחים הפשוטים , מה פשוט באותם אזרחים שאתה מתנשא עליהם אולי אתה אקדמאי פשוט מין פיקציה שיוצרים
    המעמדות החזיריים כדי להשליט מרותם על שאר האזרחים להפיכתם לעדר הממלא פקודות בימי מלחמה ובחירות.
    הרי אתה כאינטלקטואל מוצהר ומיוסר צריך להתקומם נגד אותן פרדיגמות של התנשאות והכתבה שמעמדות הבורגנות השבעה מנסים להשליט במקום להשליט את אותה "הסתמכות על אותם אקדמאיים אינטלקטואלים ועיתונאים" שכושלים כבר 120 שנות ציונות בהטיית מקצועם לתועמלנות ציונית
    גרידא.
    אולי זה הזמן שאינטלקטואל מיוסר כמוך יצביע על הצורך בשבירת אותן חומות תודעתיות שהשליטו על הציבור אותם מורמים מעל המוכרים לציבור תורת שקר ציונית.
    הני אתה מכיר את הספור על הפרושים והצדוקים והצבועים.
    בחורבן הציונות ננוחם

  • הני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 10:03 am

    יש הבדל גדול מאוד בין ההכרה במבנים חברתיים והתעלמות מהם!!!

    אני מכיר בהם, ולכן חושב שזהו הצעד הראשוני, שבירת חומות המידע, וגיוס בעלי היכולת לקבל את המידע לזרימתו החופשית. עם כל הכבוד, אני לא יודע איך זה אצלך, אבל כאן לאנשים יש בקושי זמן לנשום בין עיסוקיהם הרבים, כאשר המרכזי ביניהם הוא ההישרדות.

    כל שאני מבקש לעשות הוא יצירה של מעמד חדש שיש לו היכולות לעמוד במשימה שיתחיל בפעולה נכונה. הטיעון שלי אם לא שמת לב שזהו כיום מעמד מגויס שאינו עושה את עבודתו נאמנה.

    לגבי מה שאני צריך לעשות בעיניך, אני יכול להסכים או לא, אך העניין אינו אני, אלא הטיעון שלי.
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 10:28 am

    "לאזרחים הפשוטים אין הזמן והיכולת…" זו קביעה סטיגמטיבית שמקבעת מצב ללא הצגת אלטרנטיבה
    גם אם נניח שאתה מציג טיעון שהו נכון וצודק וראוי להתייחסות הרי שהקביעה האפיריורית שקיים
    מעמד של "אזרחים פשוטים"שבטענות מתבכיינות של חוסר זמן צריך לבלוע כל מה שלועסים עבורו בעלי הזמן האינטלקטואלים זו יריה ברגל של מי שרוצה ליצור "מעמד חדש שיש לו היכולת…" האם מעמד חדש זה יבוא מאותה "עילית אינטלקטואלית" שבגדה בייעודה או שצריך להסיר את כבלי התודעה מאותם
    שאתה קורא להם "אזרחים פושטים" ויש שקוראים להם ערסים או צ'חצ'חים…בחורבן הציונות ננוחם.

  • הני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 11:53 am

    אינטרפטציה שלך…אני טוען שלפחות 90 אחוז מאיתנו הם כאלו…

    אבל דעתו של אדם כבודו, לכן אינני רואה טעם להתווכח על עניין זה, רק לשאול שאלה" ואיך בדיוק תבוא התודעה להמונים? אם יש לך משהו להראות לי, אני אשמח.
    הני

  • איתי  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 12:43 pm

    90%.. זה פחות ממה שציפיתי, מי הם 700,000 הנותרים?

    הדרכה והגשמה בתנועות נוער מהפכניות?

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 1:09 pm

    שיקרי התעמולה ושטיפת המוח, ירידה פשוטה להגיון האנושי המפענח את צפונות מערכת השקרים של האידאולוגיה הכוזרוציונית , ללא חשש של הליכה נגד הזרם העכור, במסע זה אפשר להצליח רק אם אינטלקטואלים דמיקולו יחברו לאזרחים מן השורה
    ולא הסתגרות במגדלי השן האקדמאים מחד והתבכיינות העוני מאידך.
    גם מסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד .
    וחורבן הציונות זקוק לצעד ראשון זה.

  • Boondock Saint  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 5:11 pm

    איתי,

    זה יפה שאתה מתנגד למשטר בצ'ילה ומאפייניו הכלכליים חברתיים, אני מניח שאם הייתי אזרח צ'יליאני גם אני לא הייתי מרוצה מן המתרחש שם.
    עם זאת, דבריו של אהרון לא עסקו בצ'ילה אלא בקפיטליזם ו"רשעותו" למול סגולותיו של הקומוניזם.

    אני מכיר את ההסטוריה וקורא את הקלפים לא רע, ולמרות שיש דוגמאות למשטרים קפיטליסטיים רעים (דוגמת צ'ילה) הרי שיש לא מעט מדינות קפיטליסטיות בהן האזרחים חיים בנוחות וברווחה.
    האם יש צורך למנות אותן ?
    ובאותה נשימה, האם אתה יכול למנות מדינות קומוניסטיות אשר עונות על הגדרה זו ?
    לדעתי לא, ולכן הבאתי את הדוגמאות הנ"ל לאהרון שמציע את שיטת הקומוניזם כתחליף לקפיטליזם.

    קפיטליזם אולי לא מושלם, אך לאורך ההסטוריה הקצרה שלו, הקומוניזם נוצל לרעה ברבה יותר מאשר הקפיטליזם על ידי אנשים רודפי שררה.
    ברה"מ, סין, וייטנאם, צפ"ק, קובה וכיוצא בזאת כולן מבססות טענה זו.

    אגב, קומוניזם לדעתי הוא שיטה מצוינת אך אינה ישימה מפני שסופו של כוח להשחית והאדם אינו בנוי מנטלית ליישום שיטה זו כהלכה.

    אהרון,

    הודעתך האחרונה מזכירה לי את משל הספינה של אפלטון.

    אוקיי, הבנו מה לא, אבל מה כן ?

  • אהרון תמוז  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 5:46 pm

    החזרת האגח הייעודי לקופות הגמל קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה והפסקת סיכון כספי החוסכים בבורסה

    סגירת חברות כח אדם והעסקה ישירה

    הטלת מאסר בפועל על מעסיק שמלין שכר ולא מעביר בזמן את כספי העובד לקופת גמל או קרן השתלמות

    בניית דיור ציבורי לנזקקים באמת

    החזרת גיל הפרישה ל 65 ו 60

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 7:32 pm

    כל עוד השליטה הפוליטית תהיה מונופול כוזרואשכנזי
    תהיה סטגנציה וכל הסוכריות עליהן מדובר יוחזקו בכספות של אותה חונטת שלטון כוזרואשכנזית …
    בחורבן הציונות ננוחם …אתם כמו כלב שמנסה לתפוש את הזנב שלו .

  • איתי  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 7:35 pm

    אני (ואני משאר שגם אהרון), רואים בדמוקרטיה ערך עליון, ומאמינים כי יש סתירה בין הקפיטליזם והדמוקרטיה.
    התחליף שאני מציע, הוא חלוקה שיוויונית יותר של המשאבים, בעיקר בנושאים כמו חינוך בריאות ודיור, אינטגרציה והעדפה מתקנת, וביכור של שיטות דמוקרטיות ישירות יותר במערכות וגופים קטנים.. (בתי-ספר, ערים וכו') גם אני מאמין כי ריכוזיות של כוח היא בעייתית, זו הסיבה שבגללה אני רוצה לחלק את המשאבים בצורה יותר שיוויונית ולהעניק יותר כוח להמונים, אם כי אני מאמין שתודעתם מעוצבת בעיקר על ידי אליטות כאלו ואחרות

    נ.ב.
    סרט גרוע

  • Boondock Saint  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 9:07 pm

    אהרון, אני שמח שעברנו מהאשמות כוללניות חסרות תוחלת להצעות מעשיות וממוקדות. עם אלה אפשר לעשות משהו חוץ מלהוציא קיטור.

    אני אישית הייתי מתמקד באופציה של החזרת גיל פנסיה למגבלותיו המקוריות – נראה לי הכי בר ביצוע.

    מוני, אין ספק שהינך מומחה ובר דעת בתחומי הרדיפה אחרי זנבך שלך.
    ממשיך להעביר במרץ את מסריך הרושפים להמונים המדוכאים אשר גישה לאינטרנט אין להם ?

    איתי,
    אתה מדבר על רעיונות יפים מאד אך מקריאה בין השורות בדבריך אני רואה את הסקפטיות שיש לך בדבר יישומם.
    העניין הוא שככל שתמיד תהיה שכבת הנהגה – תמיד יהיה כוח הוא תמיד יתנקז לידי מעטים והוא תמיד ישחית אותם.

    אישית, אני אפילו לא בטוח שדמוקרטיה היא כזו שיטה טובה – אבל זה תהליך מחשבתי בעיקר.

    נ.ב.

    סוף סוף מישהו שמכיר. נראה לי שמדובר בעניין של גיל. אתה זכאי לדעתך כמובן – וכמובן שאתה טועה 🙂

  • איתי  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 9:15 pm

    "העניין הוא שככל שתמיד תהיה שכבת הנהגה – תמיד יהיה כוח הוא תמיד יתנקז לידי מעטים והוא תמיד ישחית אותם."

    ואיך אתה מתכנן לעקוף חוק הברזל?

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 9:28 pm

    דבריך ריקים מתוכן של אמת ולכן אתה גולש כדרכך
    להתקפות אישיות.
    60 שנות דיכוי גזעני מתוכנן דיין כדי לבקש פסק זמן והתנתקות מהעם הכוזרואשכנזי שמיישם את תורת המהפכה האשכנזית. דבריך הריקניים כל מטרתם לאפס כל דיון שהוא חסר שחר ללא תפיסת השור בקרניו
    כלומר בעיית ההנהגה .הנהגה מונופוליסטית כוזרואשכנזית תמשיך לעד לדאוג לאנשיה ותפלה את כל האחרים .
    אחרי 60 שנה של סטגנציה בתחום ההנהגה בא הזמן להעביר את הכדור להנהגה משותפת של ספרדומזרחים וערבים…ובא לציון גואל מקדושים מזויפים

  • Boondock Saint  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 10:12 pm

    היות וכרגע אני לא רואה שיטה לעקוף את חוק הברזל הזה (כפי שאתה מכנה אותו ודי בצדק), אני חושב שצריך ללמוד לחיות איתו. להכיר בכך שלא תמיד יהיה שיוויון מלא אבל תמיד לחתור לכך ואין זה משנה באיזו שיטת משטר או באיזו שיטה כלכלית מדובר.

    מוני,
    אכן מומחיותיך רבות מספור וכולן מספקות את אותה התמורה למאבק החברתי.
    התקפות אישיות הן שיטתך ולא שיטתי – ביקרתי את דרכי פעולתך ולא את גופך.
    אתה יכול לצייר זאת הפוך כמובן אם זה משפר את הרגשתך.
    רשימת אותם דברים לעוסים ומשומשים בכל תגובה ותגובה לכל פוסט ופוסט (בתוספת קללות, כינויים וגינויים לרוב) הופכת את דבריך שלך לחסרי טעם ולא את דברי ועל כך העירו לך לא פעם בעל הבלוג ואנשים אחרים המשתתפים כאן בדיונים.
    תגובתי הראשונית באה למחות על דבריו של אהרון תמוז ולא לתפוס שום שור בקרניו. בעקיפין התפתח דיון די מעניין עם איתי שאני דווקא די נהנה ממנו.
    הוא למשל, הבין את פירוש הכינוי שלי בעוד אתה כהרגלך שוצף וקוצף וממציא כינויים על ריק מבלי לדעת על מה אתה מדבר.

    ואם כבר העלית את הנושא – כיצד אתה מציע לבצע חילופי הנהגה ומתי לאחרונה אתה תפסת את השור בקרניו ?

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 10:56 pm

    לאשכנזים נוחים דיונים מעניינים שאינם מוליכים
    לשום מקום .
    אותי מעניין לסלק את השלטון הכוזרואשכנזי שמעצב
    מציאות בילתי אפשרית המנוגדת לאינטרסים שלי . אני לא מאמין יותר שהכוזרואשכנזים הם בני עמי וגם יהדותם היא אלמנט זניח וחסר קשר לאמת ההיסטורית
    איני רואה שהבעיות המעמדיות שנוצרו במתוכנן יפתרו
    מאליהן כל עוד הכוזרואשכנזים לא יורדו לגודלם הטיבעי ויענשו על מעשיהם הניפשעים.
    לכן בעיני אתה לא בר דיון וסגנוננך השחצני רק מצדיק את הנחותי .
    אני נלחם למען הפרדה טוטאלית בינינו כדי שאצליח ליצור בסיס משותף עם אחי הערבים הפלסטינים שהם מרביתם יהודי בית שני שהתאסלמו
    ואילו אתה שייך לקולקטיב הגזעני שייבא מתודות
    מרכז ארופיות שתורגמו ויושמו מילה במילה מתקופת
    הרייך השלישי ,כל עוד הקולקטיב הגזעני שלך נמצא כאן לא יהיה פתרון לקונפליקט הרצחני שכל אחד מכם אחראי לו באופן אישי.
    דיבורים ריקים על הירקון לא מעניינים אותי , שים לב שבכל מקום בו דרכו הכוזרואשכנזים הם משכו שנאת עולם וקוממו נגדם את העמים בקרבם שכנו, הם שיגעו את הקוזקים שיגעו את הרוסים שיגעו את הפולנים ושלא לדבר על איך שהטריפו את העם הגרמני וכעת הם משגעים את האמריקאים עם פירמידות ומעשי שוד בקנה מידה חסר תקדים .
    ובמזה'ת שלוש מיליון כוזרואשכנזים ופראבוסלבים מטריפים את דעתה של האומה הערבית וכל המוסלמים בעולם ואתה מדבר על דיון מרנין עם איתי המפאינ'יק שבא למכור לנו את תורת ההגמוניה הכוזרואשכנזית בנייר צלופן שהעביר לו מיידוף הנוכל.
    מצידי תמשיך לכתוב את דיברי ההבל שלך בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי אבל תמיד תמצא אותי צעד לפניך לחשוף את השקר והרמיה בשיטות הבזויות שלך…בחורבן הציונות והכוזרואשכנזיות ננוחם.

  • אהרון תמוז  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 11:05 pm

    מציע לך שינוי

    בחורבן הציונות והכוזרואשכנזיות והקפיטליזם החזירי ננוחם

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 16, 2009 בשעה 11:23 pm

    המדינה שבשליטה כוזרואשכנזית היא המדינה שבה יאת הפערים הגדולים ביותר בעולם יחד עם חפיפה מעמדית לאומית כשהקורבנות הם העם היהודי הספרדומזרחי
    ואחינו הפלסטינים…בחורבן הציונות ננוחם.

  • Boondock Saint  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 12:24 am

    יפה שאתה יוצא מתוך הנחה שאני אשכנזי, מה שמקל עליך לתייג אותי כאויב ובכך לברוח מהתמודדות אמיתית עם דברי. זה רק מראה שקצף בזוית הפה קיים אך תשובות אין.
    עם זאת, כמיטב מסורת הכתיבה שלך, אל תיתן לעובדות לעמוד בדרכך.

    תשובה כה ארוכה וכה מעט נאמר. במקום לספר לי מי אני ומה מקורותיי ומטרותיי ענה לשאלה שנשאלה כבר פעמיים – מה אתה עושה בפועל למען השגת מטרותיך? (פרט לדיבורים ריקים על הירקון (כפי שהיטבת לנסח זאת

    בזמן שאתה חושב כיצד להתחמק פעם נוספת ממתן תשובה אמיתית – או אולי כיצד להסתיר חוסר מעש משווע תחת מעטה של בליל האשמות חסרות שחר והיגדים הסטוריים מעוותים הנה לך שיעור קטן בלוגיקה:

    1. אם איני בר דיון – הפק להגיב לדברי בעקיפין ועל אחת כמה וכמה במישרין.

    2. הונאתו של מיידוף פגעה רובה ככולה ביהודים, בין אם בארגונים או באנשים פרטיים ולכן אמריקה רחוקה מלהשתגע עקב הונאה זו.

    3. לא חשפת שום שקר והונאה בדבריי – הרי לא סתרת ולו דבר אחד ממה שנאמר.

    4. כל עוד אני כותב ואתה מגיב לדבריי – אתה נמצא צעד אחד מאחוריי ולא מלפניי. לפי הכלל הפשוט של סיבה ותוצאה.

    אני מניח שעכשיו יגיע הקשקוש הרגיל עלכך שדברי הם חלק מהקונספירציה האשכנזית לדיכוי הספרדים וכל מיני דברים על בן גוריון הגמד הרשע וכיוצא בזאת.

    לך על זה. בזה אתה אלוף.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 12:38 am

    כעת הבנתי למה ואיך שונאים כל כך את הכוזרואשכנזים ברחבי העולם ,אתה לא בר דיון אלא
    שק חבטות המאפשר לי להעביר מסרים…בחורבן הציונות ננוחם

  • Boondock Saint  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 12:52 am

    על התעקשותך להוכיח את דבריי ואנא המשך לעשות זאת נאמנה בדרכך הייחודית כל כך.

    אני מניח שעל הדרך הסברתי גם את מותם של אלפי יהודים ספרדים בשואה. נהדר.

    כל עוד המאבק להחרבת הציונות מתרכז בבלוג
    מרוחק וכאשר קהל היעד מנותק מהמסרים המעורפלים בלאו הכי, אין ספק שהדבר היחיד שתזכה לחזות בו לפני חורבנך שלך הוא המשך פריחתה של הציונות.

    ובכך נתנחם כולנו.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 1:02 am

    ויהודי סלוניקי ומקדוניה שילמו את המחיר, אין אנטישמיות בעולם יש אנטי אשכנזיות , העם הכוזרואשכנזי העם השנוא ביותר בעולם ובצדק, לא לשווא זכיתם בשנאת העם היהודי הספרדומזרחי…
    בחורבן הציונות ננוחם

  • איתי  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 9:48 am

    ראשית כל, אל תשייך אותי למפא"י הגזענית!, ושנית אתה צודק לחלוטין, השיטה הכרוזואשכנזית או המערבית, היא שיטה גרועה, היא יוצרת פערים חברתיים בלתי נסבלים, אפליה דיכוי וגזענות.
    השאלה היא, מהוא התחליף?, האם קיים מודל ערבי, אפריקאי(בשבילך הני) או מזרח ארופאי הראוי להחליף את המודל הכרוזואשכנזי?, בבקשה, מוני אני אשמח לשמוע.

    נ.ב.
    רק הרשה לי לחסוך את זה ממך את אותו הפולחן החוזר בתגובותיך, כל האשכנזים חארות, די לציונות, כל הערבים (הנוצרים מוסלמים והיהודים) צריכים לחיות בהרמוניה במזרח התיכון ולזרוק לאלף אחת ועזזל את הכוזרים

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 10:00 am

    מפריעות לאיתי הרבה פחות מכמה תגובות שלי שחושפות את הפשעים נגד האנושות שמבצע העם הכוזרואשכנזי .
    התחליף לשיטה הכוזרואשכנזית שבסיסה הוא חמדנות וגזענות טמון בחזרה ליישום עקרונות של צדק דמוקרטיה וסוציאליזם.
    הצדק אומר שצריך לחזור לפשעי 48 ולמצוא פשרה עם העם הפלסטיני "אדון הארץ" , פשרה שלפיה לפחות מחצית מאדמות הארץ השדודה יוחזרו לפלסטינים וישמשו כבמה ליישום השאיפות הלאומיות המוצדקות .
    הצדק גם אומר ש על 60 שנות ניצול מעמדי על בסיס גזעני צריך לפצות את העם הספרדומזרחי בדרך של הלאמות רכוש עודפות שבידי המיעוט הכוזרואשכנזי וחלוקתו מחדש בקרב השכבות שנחמסו וכל זה צריך להעשות בהתאם לעקרונות דמוקרטיים שהסוציאליזם הוא נדבכו העיקרי.
    עכשיו איתי תחזור לפולחן הכוזרואשכנזי הקדום
    של הצדקת החמדנות ב "למה ככה"…בחורבן הציונות ננוחם.

  • איתי  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 10:33 am

    הדעות שלי לא עד כדי כך רחוקות משלך, גם אני רואה בישראל מדינה קולוניאלית במידה כזו או אחרת, גם אני חושב שיש להקים מדינה פלסטינית לצד ישראל שכוללת שטחים שמעבר לקווי 67 (אבל לא 48), ושיש לפצות על הנכבה ו60 שנות דיכוי ואף למצוא פיתרון להמוני הפליטים. גם אני מאמין בערכי הסוציאליזם והדמוקרטיה שבוודאי לא הוצגו, ולא ייוצגו על ידי אף אליטה אשכנזית נוסח מפא"י.

    הכתיבה שלך מועררת אנטגוניזם, והיא פוגעת בעיקר בך, ושאלתי בכלל התייחסה לתחליף למבנה ואופי השלטון בכלל, לא לגבי הצעות פרקטיות לפתרון המשבר

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 10:51 am

    בהקשר הנדון איני מחפש לזרום בזרם העכור של הפולחן הלאומני פטריוטי המקבל אפיריורית את המצב הקיים כמכת טבע שיש להשלים עימה עם תיקונים קוסמטיים שיאפשרו לציונות הכוזרואשכנזית להמשיך במעלליה תוך השתקת הבקורת.
    אני שואף להפרדות מאותו אלמנט קולקטיבי כוזרואשכנזי שחמדנותו וגזענותו העבירה אותו על דעתו והוא מהווה מפגע סביבתי לכל מי שמתקרב אליו.
    אני רואה בחידוש הברית הכלל ערבית של יהודים מוסלמים ונוצרים על בסיס חילוני דמוקרטי ליישום ערכים סוציאליסטיים שניבגדו במשך 60 שנה ע'י כל הממשלות הכוזרואשכנזיות ימין וסמול כאחת.
    אם הכתיבה שלי מעוררת בך אנטגוניזם יש לך האפשרות להתעלם ממני ומכתיבתי , טרם ניתקלתי באשכנזי שכתיבתו לא מעוררת בי אנטגוניזם אבל אותי זה מפרה ומאתגר …בחורבן הציונות ננוחם.

  • איתי  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 11:06 am

    תגובתך האחרונה ראוייה ביותר, אם כי נראה לי קצת אופטימי מצדך לחשוב, שלכשתקום מדינה ערבית לצד ישראל, היא תהייה דמוקרטית שיוויונית ופלורליסטית, לפחות כלפי פנים, יותר מישראל.
    שים לב למשל לנתון, כי ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון בה מורשה ערבייה להצביע בבחירות, בוודאי שכוחם של הערביות, ועל אחת כמה וכמה הערביות הלא יהודיות בארץ אפסי, אך אפילו אקט סמלי זה נמנע מהן

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 11:25 am

    חילונית ודמוקרטית כחזונו הדגול של גאון ההיסטוריה יאסר עראפת , מדינה בה יחיו כשווים מול שווים בני כל הדתות לאחר סילוקם הבילתי נימנע של אותם גורמים סכסכנים וחמדנים המרכיבים את המיעוט הכוזרואשכנזי שפלש למרחב מיבשת רחוקה.
    החלום שלי נציגות לאומית של העם היהודי הספרדומזרחי בליגה הערבית צעד חשוב לאינטגרציה הטיבעית של התיקון ההיסטורי לעוולות הציונות
    הכוזרואשכנזית מקימת חומות הניכור והשנאה עם העולם הערבי…בחורבן הציונות ננוחם

  • איתי  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 12:08 pm

    הנה עובדה מעניינת בקשר לערפאת, לפי קרן המטבע הבינלאומית, ערפאת הסיט לחשבונותיו מכספי הרשות הפלסטינית בין השנים 1995 – 2000 897.6 מיליון דולר!.

    פשוט גאון, גם ביצע מאבק אלים נגד ישראל, עוד לפני 67 למען העם הפלסטיני, וגם כנב מאות מיליונים מהעם העני והמרוד הזה.

    פשוט גאון

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 12:43 pm

    מה עראפת היה זקוק לכל המיליונים האלו הוא לבש כאפיה ובטלדרס ואכל חומוס עם פיתה . הוא לא מאדוף עם 50 המיליארד שאיש אינו מוצא.
    מנהיג של עם במאבק לשחרור לאומי צריך שליטה על כספי הארגון של כמו אהוד מרחביה ואהוד ממגדלי אקירוב .
    גדולתו של עראפת שהביא את עמו להכרה בין לאומית והקריב את חייו על מזבח עמו ונתן את נוסחת הקסם של "פלסטין חילונית ודמוקרטית".
    אבל מה כל זה מעניין ציוני כוזרואשכנזי שמצדד
    בהכתבת גבולות 67 ומתעלם מהפשע של כיבושי 48.
    בחורבן הציונות ננוחם זו הנוסחא המנצחת.

  • חי בסרט  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 12:52 pm

    כל האשכנזים רוצים לשלוט בספרדים
    הם שולטים בתקשורת העולמית
    ושותים דם של ילדים נוצרים לפסח -או דם של ערבים שצריך להיבחר מחדש

    כי הרי אם זה לא המצב אזי שיתקשה להסביר את השנאה של הערבים והאסלאם.

    פשוט הזוי

    השנאה העצמית העבירה אותו על דעתו

  • איתי  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 2:41 pm

    מוני לא אנטישמי, ואין בו קמצוץ של שנאה עצמית, הקביעה שלך כי קיים חוק אוניברסלי לפיו מוני שייך לעם היהודי ולא לכל קבוצה אחרת בה הוא בחר, היא קביעה מפלה וגזענית.

    מוני הוא פשוט לאומני, גזען, עיוור ונאיבי.
    רק יש להחליף את המילים אשכנזים בערבים, את הערבים ביהודים, והנה לך רטוריקה ימנית טיפוסית.

    אני לא מסנוור או נרתע מהגינויים הקשים של מוני, אני רגיל אליהם, פשוט מהעבר השני.
    מוני הוא איש ימין טיפוסי, ואני מכבד את דעותיו בדיוק כפי שאני מכבד את דעותיהם של חברי הדתיים-לאומיים.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 5:57 pm

    אני לא זקוק להגדרות שלכם ובעיני אתם לא יהודים
    ציוני לא יכול להיות יהודי , ציוני יכול להיות רק אנטישמי בין אם מבחירה כמו הכוזרואשכנזים ובין אם מכפיה כפי שזה עם הספרדומזרחים שהפכו לעבדי האשכנזים והופכים באונס להיות ציונים כדי לזכות בפירורים משולחן הפריץ.
    אתם אנשים כל כך טובים ואנושיים שארופה שהקיאה אותכם לפני 70 שנה תשמח מאד לאמצכם לחיקה לאחר שעברתם חינוך מחדש במזה'ת …ויבוא לציון גואל.

  • איתי  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 9:30 pm

    שכחת "בחורבן הציונות ננוחם" בלי זה הקטע מאבד מהקסם שלו.

    אבל אני באמת לא רואה סיבה לקלל (למרות שאומרים שזה בריא)
    הני, בבקשה, נזוף בו

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 9:40 pm

    במקום להתמודד עם הנושא ובכך אתה והבונדוק הגזען משעממים אותי אין בדיבור שלכם ולו בדל רעיון או עינין שלא שמעתי כבר ממאות גזענים כוזרואשכנזים שכל מטרתם הנצחת המצב הקים…בחורבן הציונות ננוחם.

  • חי בסרט  ביום ינואר 17, 2009 בשעה 10:35 pm

    איתי ומוני,

    אתם חיים בעולם כל כך פוסט מודרני שאין בו אפילו הגדרות של עם?
    אתם יכולים לבחור את החברים שלכם אתם לא יכולים לבחור את המשפחה שלכם
    ובין עם מוני חפץ בכך או לא הוא חלק מהעם היהודי- אסייג ואומר למיטב הבנתי כי אני לא באמת יודע

    מוני,
    ראשית נתחיל בזה שאני לא בענייני פינ-פונג
    שנית,
    אתה לא באמת זקוק להגדרות או עובדות כי הם מגבילות את ההתמודדות שלך עם המציאות
    איך מסבירים סתירה בין המציאות לתפיסה שנסתרה
    ואני קצת מתפתה להרעיד את עולמך עם כמה עדויות של מקורבי ערפאת על כמה חילוני המאבק של הפלסטינים היה.
    אבל כנראה שאתה לא יכול באמת להבין כי אתה לא דובר את שפתם ונסמך על תרגומים מוטים.

    ואני יודע שזו שאלה אישית אבל מה קרה לך בילדות אבא לא חיבק אותך מספיק?
    אמא חיבקה אותך יותר מדי?

    בבניין מדינת ישראל והציונות ננוחם
    ואם אתה חושב אחרת אתה מוזמן לעזוב את תחומי המדינה לטובת אחיך הערבים, לא יעצרו את עזיבתך
    כמה חבל שטוב לך מדי פה בשיקוץ

  • Boondock Saint  ביום ינואר 18, 2009 בשעה 12:23 am

    אני גזען הא ? תן דוגמא אחת להתבטאות גזענית מצידי.

    מה שבאמת יפה בכל מה שהולך פה זה שאתה חוזר על עצמך ועל הרעיונות הצרים שלך ללא הרף ומקשר כל נושא וכל פוסט לתפיסת העולם הצרה שלך. בנוסף כל אדם שמנסה להתדיין איתך ומחזיק בהשקפת עולם שאינה תואמת את שלך ב-100% זוכה לקיתונות של רותחין על לא עוול בכפו.

    אז אולי זה כי אתה אדם חלש ונהנה להיות גיבור על אחרים כי אתה מסתתר מאחורי מקלדת וצג, אבל זה בהחלט לא משרת את קידום האידאולוגיה שלך.

    במקום לייצר שיחה עם אחרים אתה מייצר אנטגוניזם, כי אתה בטוח שאתה צודק במאה אחוז וכי ראיית העולם שלך היא השלטת ושכולם אשכנזים מרושעים הקמים עליך לכלותך. ובכן, לא זה ולא זה. אתה נמצא בעמדת מיעוט קיצונית ביותר וזה יישאר ככה כי את היכולת לסחוף לבבות ומוחות אין לך, רק להרעילם ולדחותם.

    אני חושב שאיפשהו עמוק בפנים אתה מבין את זה, אבל היות ואתה פריק של המילה האחרונה ולעולם לא תודה בזה שטעית במשהו – פשוט תתעלם ותמשיך הלאה – אתה תישאר לשבת בחור הקטן שלך, בודד וגלמוד, ולהשפריץ שטויות ותרעלה במרחבי הסייברספייס.

    לכן, כפי שכבר אמרתי, בעת בואו של חורבנך לא תזכה לראות שום דבר מהדברים אליהם אתה שואף – כי תכלס ? אתה לא עושה שום דבר אמיתי כדי לקדמם, סתם שורף זמן ואנרגיה על ריק.

    שום שינוי לא בא ולא יבוא ממך.

    איזה בזבוז.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 18, 2009 בשעה 1:11 am

    של השואפים להנצחת העוולות נובעים ממקור אפל
    של רוע אנושי שרק הוא יכול להסביר את הרצחנות בעזה מאידך ואת השואה שהמיטו על ראשם הכוזרואשכנזים.
    יחד עם העולם כולו גם אני מתעב אותכם ולעולם לא אשכח לכם את 60 שנות הגזענות והשנאה שהבאתם עלינו זכיתם בצדק לשנאת עולם מאדוף ו 50 המיליארד הם נישמת אפו של כל כוזרואשכנזי.
    בחורבן הציונות והכוזרואשכנזים ננוחם.

  • הני  ביום ינואר 18, 2009 בשעה 7:16 pm

    מלנסות להבין על מה אתם מלהגים…

    אני מעדיף לתת לכם להתבוסס אחד בשני, נראה לי שאתם נהנים זה מחברת זה, אז שיבושם לכם.

    מוני, אתה ממשיך להשתמש בשפה מגעילה ודוחה, אתה חסר ביקורת עצמית וחבל לי.

    כל השאר יש דרך, אל תגיבו, לא נראה לי שתשכנעו זה את זה אז אולי תפסיקו, חבל אני שוקל להפסיק את התגובות בבלוג.

    בברכה
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 18, 2009 בשעה 9:46 pm

    אתה נוהג בחוסר צדק בהאשמתך אותי .
    אם תשקיע כמה דקות תראה שאני דיברתי באופן כללי ולא תקפתי אדם ספציפי לגופו.
    את ההתקפות האישיות התחיל בונדוק והחרה אחריו איתי ואני רק התאמתי את עצמי לשפתם.
    שניהם נחשפו בעיני כאשכנזים גזענים ואין לי ענין לדיון איתם , יותר מעניין זה ההתייחסות הבילתי הוגנת שלך , אילו באמת דאגת לסגנון ולשפה היית צריך להעיר להם על דירדור הדיון, משום מה זו לא הפעם הראשונה שאתה נוהג כך ואני שואל מנין באה גישתך הבילתי מאוזנת.
    אני יודע שלא קל להיות עיראקי מצליח באקדמיה ויש מחיר לשלם אבל אולי כדאי שתעשה חשבון נפש קטן באיזה צד של המתרס אתה רוצה לסווג את עצמך.
    חוץ מזה שיהיה לך שבוע טוב …בחורבן הציונות ננוחם

  • איתי  ביום ינואר 18, 2009 בשעה 10:04 pm

    אני חושב שחסימת התגובות היא פעולה קיצונית מדי. במקום, כדאי לך לדעתי לשמש ככוון ולבקש מתוקף סמכותך כבעל הבית בעת הצורך, להתרכז בנושא או לבלום דיונים מיותרים.

    בלוג בלי אפשרות להגיב עליו, מאבד מהבלוגיות שלו, אם כבר לצנזר וגם לכך לא הייתי סס.

  • הני  ביום ינואר 19, 2009 בשעה 2:07 am

    אני פשוט לא מבין אותך, אם אין לך עניין לדון עימם מדוע אתה דן?

    איתי תודה על העצה, הייתי מציע שתשמור אותן לבלוג שלך.

    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 19, 2009 בשעה 11:01 am

    אני מתפלא יותר ויותר בקשר למוטבציות שלך
    בחורבן הציונות ננוחם

  • הני  ביום ינואר 19, 2009 בשעה 11:34 am

    מאחורי תגובתי. יש לך את כל הזכות להתפלא בדבר המוטיבציות שלי, כפי שלי יש הזכות לבקש ממך להפסיק להתבטא בצורה זו בבלוג שלי.

    שים לב למסר הפעמים שאני עשיתי זאת….

    הני

  • איתי  ביום ינואר 19, 2009 בשעה 12:02 pm

    אני רק מציע :S

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום ינואר 19, 2009 בשעה 6:50 pm

    שהחלטתי שאינם ברי דיון באה בעקבות ההתנצחויות שלהם.
    בדבר האיומים חסרי האיזון שלך הרי שאנהג כפי שאני נוהג תמיד ומתאים עצמי לאכסניה , אם תמשיך
    לחסל איתי חשבונות מדומיינים ותניח לאחרים לקלל
    וללעוג הם יקבלו חזרה אותה שפה שהשתמשו בה.
    אם אתה דואג לבלוג שלך אז תהיה מאוזן ואל תפחד למתוח בקורת על אשכנזים הם לא בני אלים …
    בחורבן הציונות ננוחם.

טרקבאקים

כתיבת תגובה