מעוז ההון, האמת המרה והתקווה הגוססת. או: למי שוטרים אוהבים להרביץ, ולמה.

ובכן נפל דבר, ד"ר שלמה מעוז, אחד מבניה האהובים של האליטה הישראלית החליט לעשות מעשה ולצאת נגד האליטה! התגובה הייתה מיידית וכואבת, הוא פוטר מעבודתו בתור הכלכלן הראשי של בית ההשקעות נשואה-אקסלנס! טעל כך נדון…

בתחילה הנה הוידאו של הרצאתו של ד"ר מעוז:

והנה הודעת הפיטורים שלו:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4174541,00.html

ולפני הטור אורח של גוליאן פדר, אומר, אני לא מסכים עם כל מילה של גוליאן, הוא לא הזכיר כי ההפגנה בשבת הייתה פהגנה של פורום גוש הפריפריות (!) אבל חשוב לי שישמעו קצת דברים אחרים מאנשים אחרים שחושבים על מה שקורא כאן באופן ביקורתי, אז הנה הטור של גוליאן פדר:

זה לא מאמר על שלמה מעוז.

לא בגלל שאין לי מה להגיד עליו, אלא בגלל שיש לי יותר מדי דברים להגיד עליו, ואני פשוט לא יודע איפה להתחיל. אז אתחיל איפה שהכול עתיד להסתיים: שכונת התקווה בדרום תל-אביב.

אנקדוטה:

בשבוע האחרון התקוממה שכונת התקווה. אין דרך אחרת להסתכל על זה. זו לא הייתה הפגנה, זו הייתה התקוממות מתוך ייאוש. שוטרי יס"מ ומג"ב כיתרו את המפגינים, הריצו אותם בסמטאות השכונה, בין הבסטות הסגורות בשוק ולבין החצרות הפנימיים של ערי המסכנות. – רק שלא יגיעו לנכס האסטרטגי היחיד בקרבת מקום: איילון דרום. שם מישהו עוד עלול לראות אותם ולשאול שאלות מטרידות.

לא מדובר היה בהפגנה שדרשה משר כזה או אחר להפנות תקציב לא קיים לבעיה בלתי פתירה. מדובר היה בתגובה מזועזעת למראה של אימהות חד הוריות, משפחות שלמות, זקנות וילדים – שנאלצים לישון בחורף התל-אביבי במאהל שעצם קיומו הוא תעודת עניות לכל מי שעובר לידו בלי לרצות לשפץ את בית המחוקקים שלנו באמצעים פירוטכניים מסורתיים. השוהים פונו במהלך ערל לב ואלים, ונאלצים כרגע להסתדר בלי קורת גג מניילון תעשייתי. כל זה מול העיניים הבוחנות והכועסות של שכניהם לשעבר שגורל דומה ממתין להם מעבר לפינה.

אזרחים סולידריים (נשאר דבר כזה. מסתבר.), נהרו מכל קצוות הארץ על מנת להביע תמיכה. שוב, לא מדובר היה בהזדהות עקרה של הפגנה שמתרחשת לרקע נאום חוצב להבות והופעת אורח של אומן גלגל"ץ כזה או אחר. מדובר היה ביד נעלמה שאחזה בגרנות המפגינים ושהובילם לשכונה מתוך ייאוש וחרדה אמתית. עבדכם הנאמן נמנה עם אזרחים אלה, ואני יכול להעיד עם יד על הלב שמאז השירות שלי בסדיר לא חוויתי כזו התרוצצות במה שנדמה לרגעים אחדים כקסבה של תל-אביב.

43 עצורים, קרסול מסובב, אגרוף בארובת העין והטרדות מיניות הן רק חלק קטן מרשימת המכולת שסגרה את אותו הלילה. נדמה היה שהשוטרים עצמם לא הבינו איך הם נכנסו לזה. מבוישים וחיוורים כמו קיר עמדו שומרי החוק מול עשרות העצורים – שאיש מהם לא הרים יד או איכשהו סיכן את בטחונו האישי של "אזרח" מטאפורי כזה או אחר.

למה אני מספר לכם את זה? כי אתמול הייתה עוד הפגנה, שגם אליה נקלעתי במסגרת תפקידי כאזרח נוירוטי וחרדתי. הנושא לא פחות מבעית: ממשלת ישראל מקימה מחנות שירכזו מאחורי סורג ובריח פליטים הנמלטים מרצח עם – כמובן שבלי משפט. הרי לא צריך שופט מירושלים כדי לקבוע שלבנאדם יש יותר מדי פיגמנטים מתחת לאור. מספיק שוטר מג"ב בשביל עבודה מהסוג הזה.

ההפגנה הזו לא התקיימה בדרום העיר. היא התחילה בכיכר רבין ונדדה ברחבי ליבה של העיר באין מפריע.

אני חייב לציין שהייתי מופתע. אני רגיל בעיקר להפגנות על רקע כלכלי שבהם שוברים לאנשים שיניים. מזה הרבה זמן לא ייצא לי לתרום את גופי להפגנה בנושא אחר – פשוט מפת קוצר הזמן. לא יודע מאיפה הביאו את השוטרים האלה, אבל הם לא הזכירו בדבר את קציני המשטרה שיותר מפעם אחת הורידו לי בירכיות לאשכים בקיץ האחרון.

כוחות האכיפה עשו עבודה מופתית. הם לא נגררו לפרובוקציות. כשהמפגינים ירדו לכביש הם הקדימו תרופה למכה וחסמו את הכביש כמה מאות מטרים לפנינו באמצעות מחסום משטרתי ואפשרו לתנועה לעקוף אותנו. העיניים שלי יצאו לי מהמקום. לפני שבוע בתקווה ניסתה משטרת ישראל לדרוס אותי.

איך אני מסביר את זה לעצמי?

ובכן, לא סתם הלכתי לאוניברסיטה כדי ללמוד קצת ניאו-מרקסיזם. הקלישאה אומרת, וזו אכן קלישאה, שנותנים לאזרח לצעוק כמה שהוא רוצה – כל עוד הוא לא נוגע בבסיס האינסטלציה של המערכת – שזה כמובן מנגנוני חלוקת ההון ומינופו. תצעקו על סודנים/פלסטינים/בדויים כמה שאתם רוצים. רק אל תגעו לנו בדולרים ושלא תחשבו לבקר את העבודה שברז הכסף של הציבור נמצא אצלנו בסלון.

ובכן, אפילו קריקטורה מרקסיסטית כמוני יכולה לקנות את ההסבר הזה רק באופן חלקי. בואו נדבר דוגרי:

מסתבר שמישהו מרגיש שהמפגינים בתקווה היו – איך לומר – לא נחמדים. להבדיל למפגינים בכיכר רבין, שהם דווקא מאוד נחמדים, מה גם שיש להם גיס עורך דין איפה שהוא, ככה שכדי להיות נחמדים בחזרה.

בישראל 2012 זה כבר לא שד עדתי. זה נוד עדתי שמופרך לאוויר מדי בוקר. האפליה, הגזענות והמלחמה בתוך החברה הפכו לגורם ביאושין כל כך מעורבב ומבעבע שצריך להיות אידיוט כדי להתעלם ממנו. אין כמעט אדם אחד במדינה הזאת שלא איכשהו שייך לקבוצת מיעוט. אם אתה לא עולה חדש אז אתה עולה משומש, ואם אתה לא כזה אז אתה בדואי או בן לעולים שהיו במעברה, וכשזה לא תופס אתה כנראה סתם מניאק בלי כסף שלא זוכר באיזו אימפריה סבתא שלו נולדה – ואחרי כל זה, אנחנו עדיין עומדים מול המציאות המכוערת שבה הפגנה בשכונה שמאכלסת בעיקר בדור שני לעולים ממדינות ערב וצפון אפריקה נגמרת בסשן סאדו-מאזו בחסות משטרת ישראל, ואילו הפגנה "פוליטית" עם הרכב אוכלוסין אפעס אחר, זוכה לטיפול של הורה מלווה בטיול שנתי.

זו הייתה צריכה להיות נימת הסיום של מאמר קטן זה: כלום לא השתנה. גולדה עדיין רוה"מ רק שהיא החליפה את הנעליים המיתולוגיות בקרוקס וגרביים. מי שלא נחמד מקבל בראש. כשנחמד זה בעיקר פונקציה של מקום מגורים + מוצא אתני. אבל אז, אז בה אחד מעוז שלמה.

מעוז, בין השאר, המליץ לפתוח לי את הגולגולת. לא בדיוק הבנתי למה, אני חייב לציין שברגע ששמעתי את זה ירדתי מהאזנה. מה לעשות, כזה אני. כשבאים לפתוח לי את הגולגולת אני יורד מהאזנה. מה שכן הבנתי זה שזה איכשהו קשור לזה שאני אשכנזי (דרך אגב, גם כן הגדרה שהמציאה הציונות. לפני שהעדה שלי הפכה להיות קרדום לחפור בו היא כונתה על ידי החברים של חוזה המדינה "אוסט-יודען". יהודי המזרח. הטענה שלהם הייתה שאנחנו לא מרבים לשטוף ידיים לפני האוכל. אני אישית כן, דרך אגב.).

חוץ מזה, מסתבר שמעוז כועס עלי כי הקיבוצים קיבלו אדמות לפני 70 שנה. שזה נכון. בעיקר אדמות של ערבים, אבל בואו לא ניכנס לזה. עבדכם הנאמן היה בתקופה זו ניצוץ של תקווה בעיניו של אוסט-יודע באושוויץ בלאו הכי, ככה שאני בספק שזה רלוונטי אלי ולגולגולת שלי (שיש לפותחה בגלל הנ"ל).

מאזיני בפייסבוק, ושאר המסכנים שנאלצים לסבול אותי כי לא נעים להם לחסום אותי, ראו את ההתפוצצות שלי עליו. חלקם טענו שהגזמתי ושהוא איכשהו צודק וכל זה. למעשה אני באמת מצטער על כך שיצאתי מדעתי. אבל לא בגלל העל פניו והלכאורה הרגיל.

כן, יש צדק בדבריו, אבל זה לא *הוא* שצודק. ואני מצטער על התפוצצות שלי מסיבה אחרת לגמרי:

המקרה הזה של מר ש. מעוז הוא כמו מייצב פוסטמודרני שמדגים באופן מושלם את הפסיכופתיה הישראלית.

הנה אדם שדפקו אותו בגלל שהוא שחור (ללא ציניות, אני משוכנע מזה שזה נכון, למרות שהוא פאקינג איל הון סדיסט רקוב), ושפיטרו אותו בגלל שהוא העז להלין על הגמוניה.

מצד שני, אותה "הגמוניה" שאותה "ביקר" (חתיכת ביקורת, גם כן. איזה אידיוט), מורכבת מאנשים שנאלצים לחיות במרתף העינויים שאנשים מהסוג שלו בדיוק בנו.

אז ככה:

מחד – הוא צודק, מדינת ישראל היא גזענית וצבועה. גם חלק מהמפגינים. מה לעשות גם הם ישראלים אחרי הכול.

מאידך – גם הוא, והוא לא הקורבן בסיפור הזה.

מחד – ההתפלגות העדתית מתחת למגף הממסד הופכת ליותר ויותר הטרוגנית. במובן הזה, ישראל הופכת לדמוקרטיה הטובה ביותר שניתן לרכוש במזומן. בזבל כולם שווים. באקירוב כולם שווים יותר.

מאידך – 80% (לא ספרתי, מודה) של חברי הכנסת הם גברים אשכנזים זקנים עם מלא כסף בבנק. ואלה הם השמוקים שאמרים לייצג את עם ישראל. אוי גוועלד. זה הדבר היחיד שאני מסוגל להגיד על זה.

מחד – הפיטורין המידיים של מעזו על ידי אקסלנס הם שערורייה. מי סמכם של הדרעקים הלאה ששותים להורים שלנו את הפנסיה להיות סמכות מוסרית למשהו?

מאידך – לא. לא אכפת לי שהוא לא יקבל את העבודה שלו חזרה. שילך לנקות שולחנות תמורת שכר מינימום. אה, סליחה, לא משלמים שכר במסעדנות.

שילך לנקות שולחנות בחינם תמורת מתנות שהוא מקבל מהלקוחות כי הם יודעים שהוא לא מקבל משכורת.

כל פרנסה מכבדת את בעליה. זה הרי מה שהוא ממליץ לכולם כל הזמן.

אפילוג:

עצוב, עצוב לקרוא את הטוקבקים של כתבות שקשורות למחאה, וכאלה ושמשיקות לה כמו זו על התבטאותו של האזרח ש. מעוז.  הסגידה של האנושות למושלים בה היא מחלת נפש שממנה עלינו להיגמל. מה שמחזיק לי את הראש מעל המים זה 2 דברים:

1. אני רוצה להאמין שרוב הטוקבקים הם בהזמנה ובתשלום. דיברו על זה כבר, וזה ברור מדי לכל מתבונן כדי להיות מוטל בספק רציני. מצד שני, אין לדעת.

2. כקריקטורה מרקסיסטית אני נוטה להאמין שאני יודע לאן פנינו מועדות: המציאות רק תלך ותחמיר ליותר אנשים שבקצב גידול הולך וגדל. הטוקבקים בתשלום, אלימות המשטרתית, ההתפרצות של סמי-אוליגרכים בשקל כמו ש. מעוז; כל אלה סממנים של חברה מעמדית בקריסה שתעשה הכל כדי להציל את ישבנה.

נותר רק לקוות שבקריסתה היא תשאיר משהו שניתן לבנות עליו עולם חדש.

או כפי שניסח זאת החבר גאפרי:

In our hands is placed a power greater than their hoarded gold,

Greater than the might of armies, magnified a thousand-fold.

We can bring to birth a new world from the ashes of the old

For the union makes us strong.

Solidarity for ever.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • nav  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 1:37 am

    הני, הייתי בהפגנה בהתקווה. הלוואי שהיתה זו התקוממות של השכונה. המפגינים היו ברובם אשכנזים שמאלנים (כמוני, רק קצת יותר צעירים). תושבי השכונה (פרט לאנשי המאהל וכמה ידידים) הסתכלו בתמהון, ולפעמים הסבירו שהכל אשמת העובדים הזרים.

    כל זמן שאנשי השכבות המנוחשלות במגזר היהודי (רובם מזרחים) ימשיכו להאשים את אלו שמושפלים ומנוצלים אפילו יותר מהם (פלסתינים משני עברי הקו הירוק, פליטים ומהגרים מאפריקה ואסיה) במצבם, וימשיכו להצביע ביבי וש"ס, לא תהיה להם תקומה.

    • hani24  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 1:52 am

      הי נאב, מצטער אבל הרשה לי לומר לך בקיצור מה שאני חושב היות ואני הייתי בהפגנה ולאחר מכן ביליתי את הלילה מול תחנת המשטרה, רוב המפגינים היו אנשי גוש הפריפריות! וחלקם המהותי היו מהשכונה והמאהל….לגבי החלק השני של הטיעון השני, אני מסכים!

  • אזרח.  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 2:16 am

    מסכים עם שלמה מעוז.
    גם אני מסכים עם הטיעון השני של נאב.
    הני ,אולי תוכל להסביר מדוע המקופחים, החלשים והמוחלשים ,ממשיכים ללכת עם מי שדופק אותם ?
    יש לי את ההסבר של דני גוטווין.

    http://tal.wolfson.co.il/essays/dialectica.htm

    אבל אני חושב שהסברו של גוטווין היה אולי נכון לשנות השמונים ותחילת שנות ה90 .
    מאמצע שנות ה 90 ומעלה,הגוש שהמקופחים ,החלשים והמוחלשים מצביעים לו הפך למפא"י ב',והוא הדופק את המצביעים שלו חברתית-כלכלית יותר מכווולם.

    • אילן שנקר  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 3:06 am

      אני עושה בדיוק קורס באוניברסיטה שמדבר על 'פופוליזם ודמוקרטיה'. אצלינו ספציפית מתמקדים בדרום אמריקה, אבל התשובה ללמה עניים ממשיכים לתמוך במדיניות נאו ליברלית, או איך שאתה אומר יפה, חלשים הולכים עם מי שדופק אותם, יש לי 3 מאפיינים עיקריים:

      מציאת שעיר לעזעזל: על כך תטען המנהיגות "זה לא שהחברה היהודית בעייתית יש גורמים מבחוץ שמזיקים לחברה שלנו – לכן אנחנו חייבים לגרש את העובדים הזרים שלוקחים לנו את העבודה". אני בתור איש ביקרותי יגיד שאם היו נותנים אזרחות (לפי שיקול דעת כלשהו) אז מחיר העבודה לא היה יורד אלא מתייצב ואפילו עולה, הם יכלו להיות עדות לכך שאחנו חברה אזרחית יותר, ואפילו הם היו רואים את עצמם כחלק בלתי נפרד מישראל ושומרים הון בארץ במקום לשלוחאת הכסף בחזרה למשפחה – מה שיכול לבטל את המצב של 10 מהגרים בדירה קטנה בנווה שאנן ואפילו לתרום בצבא או שירות לאומי.

      יצירת אשליית בטחון: תטען המנהיגות "הנה לעומת שנים קודמות שהיו פיגועים, עכשיו יש שקט, חוץ מכמה מקרים יוצאים מן הכלל". אבל זה נקוב מחיר מלחמה ב-2006 וגם בשני מבצעים בעזה (חורף חם שהוא פחות מוכר ועופרת יצוקה).

      הצגת ממצאים של צמיחה: המנהיגות תגיד "הנה, ישראל נמצא בצמיחה אפילו שאירופה קורסת – תראו איזה יופי!" אבל, הנה הפירות של הצמיחה לא יורדים למטה, אז מה שווה שאתם מציגים מספרים יפים, אינפלציה יציבה ואבטלה נמוכה שהיא דמגוגיה פשוט כמשמעה, למה? כי אבטלה שהם מודדים היא בקרב אלה שמבקשים למצא עבודה, אבל אלא שבכלל לא רוצים לחפש עבודה לא נכנסים לנתוני ה"אבטלה". ככה שיש מצב שהמצב שלנו גרוע כמו ספרד לפחות.

      • hani24  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 9:47 am

        אילן יאללה הגיע הזמן מצאתי את המחליף שלי בוא קח את הבלוג ותתחיל לכתוב במקומי אני במנוחה והנחלה! 🙂 מה שלומך?

    • hani24  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 9:43 am

      ראה זה מורכב מכמה שכבות ההסבר הזה, ואני מנסה בקיצור נמרץ, יענו טלגרפית (מותר לי להגיד את זה או שזה גם גזענות?:-)
      ראשית, יש את השנאה הברורה לשמאל הישראלי וכל מה שמריח משמאל ישראלי, בעיקר בשל מפלגת העבודה ההיסטורית.
      שני, יש את נושא הערבים, והרצון להיפרד מהם, מה שכיום מתבטא בצורה מאוד גזענית עם העולים המדהימים מאתיופה, הרצון לא להיות בתחתית הסולם החברתי הוא פשוט חזק מאוד, והדרך עברה אצל המדכא. (זה לא שבגין היה מרוקאי עדיין פולני בן פולניה!)
      שלישית, יש את עניין הסוציאליזם והקיבוצים, להוסיף משהו?
      ורביעית, הליכוד השכיל למנות את המזרחים לראשי ערים ורשויות מקומיות, עמדה ללא כוח וחסרת כל השפעה אבל יש לה מלא הוד והדר ריקנים, וזה עבד….החיבוק הכאילו משפחתי הזה, החמימות הכאילו "מזרחית" הזאת" פשוט עבדה ועדיין עובדת עליהם, ולי אישית חבל!
      אלו בעיני בקיצור נמרץ הסיבות למדוכא לחזור למדכא, ממש כמו התיאוריות של האישה המוכה….

  • אזרח.  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 2:20 am

    דרך אגב, מעוז אומר את הדברים לא מהיום. ראיון עם מעוז מ2007 ,ב"הארץ ".

    http://www.haaretz.co.il/misc/1.1404918

    "שלמה מעוז ,שהיה כלכלן בלשכת המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר,נספח כלכלי בלונדון,וכיום משמש כאנליסט ראשי בנשואה אקסלנס,נאמרו הדברים האלה:

    ציטוט מדברי שלמה מעוז:

    " מה בדיוק הבעיה עם השיטה? מה לא עובד אצלנו?

    "אין לי בעיה עם הקפיטליזם. אמרתי כבר שאני קפיטליסט. אבל מה שאני מטיף לו הוא קפיטליזם אגליטרי, כלומר קפיטליזם שוויוני. חברה שבה יש לכל אחד גישה שווה למרכזי הכוח".

    למשל?

    "למשל מערכת החינוך. שמת לב שהעניים מסבסדים כאן את ההשכלה הגבוהה לעשירים? זה מתחיל מגיל הגן, כשלמרות כל ההבטחות אין בו חינוך חובה. כל המפלגות מבטיחות את זה ערב הבחירות, וכשהן מגיעות לשלטון אומרים להן באוצר שאין כסף ליישם את זה. מדובר בהוצאה כבדה למשפחה ענייה. בני העשירים הולכים לגנים יקרים וטובים. בבית הספר החינוך לכאורה חינם אבל גם שם הוא לא שוויוני ובפועל מי שרוצה חינוך טוב לילדיו – משלם".

    לפחות באוניברסיטה יש שוויון: כולם משלמים.

    "זהו, שלא. זה המקום שבו העניים מסבסדים את העשירים ואי השוויון מונצח. בני העשירים שזכו לחינוך טוב, קיבלו ציונים גבוהים והתקבלו לחוגים הטובים באוניברסיטה בשכר לימוד נמוך יחסית של 12 אלף שקל בשנה. בני העניים, שיצאו למרוץ באיחור, שילמו על כך בציונים נמוכים וכדי לרכוש מקצוע אקדמי הם נאלצים לפנות למכללות, שם הם משלמים עשרות אלפי שקלים. התשלומים הכבדים האלה מאפשרים לעשירים להמשיך ולשלם את שכר הלימוד המסובסד של המדינה".

    למה זה קורה?

    "מפני שהפקידים שיושבים במשרד האוצר הם בעצמם תוצר של המערכת הזו – הם בני האוכלוסייה המבוססת והוותיקה, ואם הגיעו לשם במקרה עובדים שיצאו מהשכבות המקופחות והצליחו להתברג, הם עוברים תהליך של סוציאליזציה ומזדהים עם השכבות המבוססות".

    מה אתה מציע לעשות?

    "הפתרון שלי הוא פשוט: המדינה צריכה להעניק לכל בוגר צבא קופון לרכישת השכלה אקדמית במחיר שווה לכל נפש. שילמד בכל מקום שבו הוא רוצה ללמוד, מכללה או אוניברסיטה".

  • שמואל גרשון חזוני  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 3:00 am

    טוב.
    אם מדובר באדם שהצטרף לאצולת הממון,שירת אותה ככל יכולתו ועשה זאת תצורת שכר נאה,מן הראוי שיאמץ את חוקיה,שכן לכסף שיושב במרתפי אקסלנס אין ריח ספרדי\ אשכנזי.(וגם לא של בנק לאומי)

    אם החליט להפוך להיות פעיל חברתי פתאום – מן הראוי היה שיידע מראש את המערכת המשלמת לו את שכרו.

    ואם יש לו טענות (מוצדקות) נגד ההגמוניה האשכנזית,ואין לו מילה לאמרו על המנהיגות של בני עדות המזרח, מקצב ועד השד יודע מי,שנהגה מאז התייצבה בעמדות הכוח בדיוק כמו האשכזנים
    אם לא גרוע מהם – הרי שמדובר בדמגוג.

    ואם יש לו טענה נגד בנק לאומי,מן הראוי שיזכיר שלפחות היה בעל עיניין ,או נציגו של אחד כזה שביקש נתחים מהשליטה בבנק (שלמה אליהו) -ואולי זו הסיבה שנדחה,ולא מזרחיותו הקוצפת.

    ואם יש לו טענות כנגד בנק לאומי,אבל אף מילה על התנהגותם הפיננסית של הגופים המוסדיים
    המרוקנים ברננה את קופות הגמל שלנו (שהוא היה האנאליסט של אחד מהגופים האלה).הרי ניהול
    קופות הגמל ביידי הבנקים היה סמל הסולידיות לעומת המתרחש היום!

    אגב,לא ראינו שפעל נדולות ונצורות כשהיה בעצמו איש מנגנון של האוצר (תחת השר מודעי בשנות השמונים)

    וככל שיש לאל ידי לשפוט,גם כאנאליסט ראשי לא פעל גדולות ונצורות (אלא אם כן פעל ה פ ו ך
    ממה שהמליץ בפומבי בתוכנית "לילה כלכלי".) האמנם?! האמנם נתן במשרד הוראות הפוכות?….
    וברוטוס הלא איש כבוד הוא!

    אין בכל האמור להצדיק פיטוריו של איש,אפילו לא את פיטוריו.

    • hani24  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 9:45 am

      שמואל, אבל שים לב, לא סתרת אף טיעון שלו, אני מסכים עם חלק ניכר מדבריך, אולם מה עם דבריו שלו. אני יודע מעצבן שדווקא מישהו מוהו אומר את זה, אבל זה לא שהדברים לא נאמרים, חיכו עד שמישהו כמוהו יאמר את הדברים אז כולם התפוצצו על העניין, הקשת ועוד ארגונים אחרים אומרים דברים אלו כבר שנים ויש ממצאים מאוד חמורים בעניין….לבסוף, המשפט האחרון שלך כל מילה בסלע!!!!!

      • שמואל גרשון חזוני  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 6:28 pm

        איני מתווכח על המימצאים,אלא על הפוזיציה.
        האיש הוא אנליסט ראשי בחברת ברוקרים פ ר ט י ת
        האמורה לשרת פיננסית את כל העדות בלא לעלוב בהם או להאשימם במאום.

        האיש נהנה כהוגן גם ממשרות שלטוניות וגם ממשרות בסקטור הפיננסי.מוצאו
        העדתי לא עמד לו כאבן נגף.

        לא ראינו דיפרנציאציות בין התנהגות טייקונים ממוצא מזרחי לבין טייקונים ממוצא
        אשכנזי.אלה התנהגו כנבלות ואלה כטריפות.

        לא ראינו שבמשרות שלטוניות ,ממונות או נבחרות,הייתה דיפרנציאציה על בסיס
        עדתי,היינו,ש(נניח) ספרדים ובני עדות המזרח התנהגו טוב יותר או נכון יותר מהאשכנזים.

        יש לי תחושה לא נוחה שהג'נטמן הנכבד דורך על גוויית ה"הגמוניה" האשכנזית
        ואין לו דבר לטעון כנגד ה"הגמוניה" הנוכחית,שאמנם מנוהלת על ידי אשכנזים,
        אבל כל דרגי הביצוע שלה מזרחיים (או דתיים לאומיים) והם מכתיבים את גבולות הגיזרה
        כבר שלושה עשורים לפחות.

        וכאמור,יש הבדל בין פעילים חברתיים שואפי שיוויון וצדק (ואני עימם),לבין פיננסייר
        שמעניק שירותים לבעלי ההון מזה חמישה עשורים.אם התהפך או התהפכה עליו
        דעתו,מן הראוי שיעמיד את ההיסטוריה הפרטית שלו למבחן ציבורי,שיסביר מה גרם
        למהפך.

        יש לי תחושה שהאיש נכשל בלשונו ולא חשב עד הסוף על דבריו.ואם הוא עומד על
        דעתו,שיכריז בראש חוצות ויתבע-יקבל פיצויים כבדים ממפטריו.דבריו נאמרו במסגרת דיון
        אקאדמי ולא במסגרת תפקידו הספיציפי בחברת הברוקרים אותה שירת.

  • ג'וליאן  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 4:30 am

    טוב, זה כנראה פחות קשור ממה שנדמה במבט ראשון. עם זאת, אני לא יכול ללכת לישון ולשלוח את היום (המעצבן הזה) לכל הרוחות בלי לשתף את הקטע הזה מתוך ראיון שמעוז נתן לגלובס לפני שנה וחצי – לפני האוהלים ולפני הרוטשילידים שצריך לפתוח להם את הגולגולת:
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000555816

    "לפי מעוז, הערבות ההדדית לא תעבוד כי "הארגונים המקצועיים ביוון חוצפנים ולא מוכנים להוריד רמת חיים, לא מוכנים לצנע, ואזרחי גרמניה לא רוצים לעזור לעצלנים האלה בלי שהם ייקחו אחריות. לא זו בלבד, איזו ערבות הדדית יש כאן? הפיסחים והצולעים של ספרד ופורוטוגל יעזרו לעצלנים של יוון? העזרה ההדדית באירופה מאוד רופפת".
    לפי מעוז, הייצוא הישראלי לאירופה ימשיך להיחלש, וכאמור ישראל צריכה למקד מאמצי ייצוא במדינות "החומות-צהובות"."

    מדינות חומות וצהובות. הבחור חד אבחנה. עם זאת, הוא צודק בנקודה אחת: הרייך הרביעי אכן משתלט על העולם באמצעים כלכליים. רק שהפעם גרמניה היא רק פנינה קטנה בשרשרת ארוכה ושמה "קרן המטבעה-נט"ו". אבל זה נושא ליום מעצבן אחר. לילה טוב.

    • hani24  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 9:48 am

      הבנה שהאיש אומר את הדברים שנים ושוב מנסים לאתרג את החבורה הקלוקלת של רוטשילד….מעניין למה?!?!?!?

  • שאול סלע  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 11:55 am

    אנקדוטה

    בתחילת 2009 שלמה מעוז אמר שמחירי הדירות עומדים לרדת אבל המחירים בסופו של דבר קפצו

    http://www.etf.funder.co.il/article.aspx?idx=9241

  • איתי קנדר  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 12:40 pm

    מעוז הוא דוגמא טובה לאדם שהוא שקרן כי אמר אמת.

    • hani24  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 1:09 pm

      נו אתה יודע, מה אומרים לנדכא ולנכלא שהוא גזען עצלן רמאי ושקרן….זו גם דרך להתמודד עם העובדה שיש כאן קבוצה שלמה של מדכאים…

  • דרור בל"ד  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 4:33 pm

    "מעוז, בין השאר, המליץ לפתוח לי את הגולגולת. לא בדיוק הבנתי למה".

    כדאי להביא את הדברים בהקשרם: "רק שזה הגיע לכיס של הלבנים בתל אביב, הם התחילו לצעוק. המסכנים האמיתיים הם אלו שפינו בכוח. אני רוצה לראות שמישהו ישבור את הראש של האשכנזים בשדרות רוטשילד. אני ברחתי כשהרביצו. המזרחי מכה את המזרחים בהוראת השלטון הלבן, שעדיין שולט".

    אתה אמרת את אותם הדברים בדיוק, רק בצורה קצת שונה, אפילו בפוסט הזה (הפגנה בתקווה לעומת ההפגנה נגד כליאת המסתננים). משמעות הדברים היא: רק למזרחים מרביצים, והם (נציגי המשטר הציוני) לעולם לא ירביצו לאשכנזים בשד' רוטשילד. כמובן שהדברים לא מדוייקים. נציגי המשטר הציוני מפליאים מכותיהם גם באשכנזים המזדהים עם אותם מזרחים, פלסטינים, בדואים. לקבוצות החלשות הם אכן מרביצים יותר, ובפלסטינים הם – הציונים ימ"ש, מכל צבע ועדה (בעיקר דרוזים) – גם יורים, כידוע.

    שלמה מעוז אמר דברים נכוחים, פרט להערותיו על דפני ליף. אילולי היא, אף אחד לא היה בא להפגנות בפריריפריה. אילולי מעצרה של סתיו שפיר, אף אחד מהתקשורת הציונית לא היה בא לסקר את פעולות הדיכוי של המשטר הציוני הלא לגיטימי. את ההאשמות יש להפנות כלפי התקשורת ולא כלפי ליף ושפיר – הלוואי וכל האשכנזים (במוצאם) היו כמותן והלוואי וכל המזרחים (במוצאם) המשת"פים של הציונים ימ"ש , יענשו על פשעיהם, כולל כל טינופת ציונית, אשכנזית, מזרחית, אתיופית, דרוזית, המדכאת עם שלם.

    והאדמות? הן של הפלסטינים, כפי שאמר היום שנהב בראיון ברשת ב' (חצי היום, שעה 12:30) כשביקשו את התייחסותו לעניין זה. כדאי מאד גם לשמוע את איציק ספורטא ומירב אלוש לברון היום אצל קרן נויבך, רשת ב', שעה 8:30 בקירוב.

    • ג'וליאן  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 4:53 pm

      טוב, זה נכון. ואמרתי שמה שמעצבן אותי, זה שהוא למעשה צודק – מה שהופך אותו לייצור עוד יותר נלעג בעיניי. שלמה מעוז הוא מסוג האנשים שעשו את הונם על ידי ספסרות מזון. לרוקן את מחסני האורז בעולם השלישי, לנעול אותם בהנגר ואז לשחרר אותם לאט לאט חזרה לשוק במחיר מופקע. לזה הוא קורה קפיטליזם שיוויוני, ומזה הוא והלקוחות הלבנים, החומים והצהובים שלו התעשרו. עד היום לא הייתה לו בעיה להתהלך בחצרות האריסטוקרטיה, אז בבקשה..
      אילולי הייתי עוקב אחרי הפרסונה כבר זמן, ומשתמש בו כדוגמה חיה לג'נוסייד לו כולנו שותפים על אפנו וחמתנו (הודות לו ולחבריו), יכול להיות שגם אני הייתי מוחה לו כפיים ויוצא לשרוף את אקסלנס. אבל מה לעשות, נגמרו לי הכדורים נגד בחילה.

      ובקשר לאדמות: The ones who run the mines should own them.
      לא רצוי להתעסק בגניולוגיה קרקעית ולשאול מי בעל הבית "האמיתי". זה מסוג המשחקים שיכולים רק להיגרר עד אבסורדום, הרי בסופו של דבר, מי שהקים את המדינה הזאת לא עבד אצלנו. זה נכון לגבי כל מדינה, ד"א.

      • דרור בל"ד  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 5:50 pm

        אין לי עניין לעסוק באדם עצמו, זובידה עשה זאת טוב ממני, וגם הצעתו לסבסד את הלימודים רק ליוצאי צבא (תודה למי שהביא את הדברים) מעוררת חלחלה ממש כמו פסיקת בית המשפט הציוני (שם אין אשכנזים, שם יש ציונים אשכנזים) מהיום.

        לא רצוי להתעסק בשאלה של מי האדמות? אדרבא, שלא יגישו בגצ ויגידו תודה לאשכנזים על הפירורים שהם זורקים להם. רוצים לתבוע? אדרבא ואדרבא. לשם כך, מה לעשות, יש להתעסק בשאלה המטרידה הזו.

        • דרור בל"ד  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 6:10 pm

          טעות. לא זובידה, איציק ספורטא.

          • ג'וליאן  ביום ינואר 12, 2012 בשעה 6:43 pm

            נושא האדמות חשוב. כמו כל הנושאים. לגבי המכאן והילך נאמר –
            יהי הכל
            שייך לכל שיוכל
            להטיב עימו
            […]
            העגלה לעגלון הטוב
            למען ינהג בה היטב
            והאדמה, למשקים אותה מים
            למען תתן פריה בעיתו

            איך אמרו פעם? רק כך.

            התביע לספק שירותי רווחה למשרתים בצבא היא מחמאה למושג שערוריה. כשמתווספת לכך העובדה שאפילו מזה הציבור הערבי מודר, ושלשירות לאומני מוקצים כ2000 תקנים למגזר הערבי מדי שנה – השערוריה הופכת למלחמה פרונטאלית של הממשלה באזרחיה, או נתיניה לצורך העניין. אם זו לא סיבה למרד, אז אני לא יודע מה זו סיבה.

  • רות  ביום ינואר 13, 2012 בשעה 10:47 pm

    הני שלום!

    ציפיתי דווקא לקרוא את הגיגייך בעניין שלמה מעוז, וחבל שדווקא בנושא שכה קרוב לליבך (תקן אותי אם אני טועה), החלטת לתת מקום לטור אורח.

    אני חושבת שהנושא הזה חשוב לאין ערוך, וחייבים להקים זעקה גדולה.
    פתאום מישהו צעק "המלך הוא עירום", ומיד נערף ראשו.

    איפה כל המזרחיים המודעים, שגם הם הצליחו להתברג לאליטה, ומדוע הם יושבים בבית וסותמים את הפה? בין הבודדים בכנסת שפירסמו הודעות תמיכה בשלמה מעוז ניתן למצוא את שלי יחימוביץ', שאמנם אינני ממצביעי תנועת העבודה, אבל תמיד הערכתי אותה על כנותה ועל עוז ליבה.

    הנה הדברים שפירסמה בדף הפייסבוק שלה:
    "הי זאת שלי, הפיטורים של הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס נשואה שלמה מעוז בשל התבטאויותיו הם שגיאה ופגיעה בחופש הביטוי. הדברים הם בוטים, אני לא מסכימה עם רבים מהם ושוללת לחלוטין את התייחסותו להתיישבות העובדת ולמחאה החברתית. אבל חלק מהדברים שאמר הם ניתוח כלכלי וסוציולוגי לגיטימי, גם אם נאמרו בשפה בוטה וקיצונית. מעוז נגע בעצב חשוף וכואב של החברה הישראלית, שיש רתיעה וחשש תמידיים מלעסוק בו. אפשר לחלוק עליו, לתקוף אותו או לגנות אותו – אבל פיטוריו הם מעשה פחדני, סתימת פיות, ופגיעה בחופש הדיון וחופש הביטוי. כיוון שאני די לבד בעמדה…"

    והיכן חברי הכנסת המזרחיים?

    • hani24  ביום ינואר 13, 2012 בשעה 11:01 pm

      הי רות אני עדיין חושב על תגובתי כמו כן הייתי מציע שתקציבי לתוכנית הרדיו שלו ותצטרפי לדף בפייסבוק של האתר תראי שם המון דברים שכתבתי
      לגבי האחרים אני מצטער אני יכול לדבר רק בשם עצמי….

    • דרור בל"ד  ביום ינואר 14, 2012 בשעה 7:40 pm

      יחימוביץ לא פרסמה הודעת תמיכה בשלמה מעוז אלא פרסמה הודעת גינוי לגבי פיטוריו ולגבי סתימת פיות. אלה שני דברים שונים לגמרי. דווקא על הדברים הכי חשובים שאמר מעוז תוקפת אותו זו שתמיד הערכת אותה על כנותה ועל עוז ליבה. היא שוללת לחלוטין את התייחסותו להתיישבות העובדת…

      חברתו הטובה של עופר עיני, זו שישבה במפלגה אחת עם שלום שמחון – האחראי הראשי לגזל – עכשיו באה ומדברת. איפה חה"כ המזרחים? בליכוד, בקדימה, במפלגת העבודה ובש"ס. שם הם נמצאים. הם היו שם גם בתקופת מפא"י. מה זו ההיתממות הזו?

      • רות  ביום ינואר 15, 2012 בשעה 2:53 pm

        לדרור בל"ד שלום,

        לא הבנתי. מה הנקודה בתגובה שלך?
        יש לך עוד פניני לשון כגון "שלום שמחון- האחראי הראשי לגזל"? על עובדות שמעת? נתונים, מספרים וכדומה…

        ןיש לי חדשות בשבילך חמוד. אנחנו הציונים לא גזלנו אדמות. זכינו בהם, בדם, יזע ודמעות. נלחמנו על זכותינו להתיישב בארץ אבותינו, וניצחנו. שכחת שאת מסגד אל אקצא בנו על חורבות בית המקדש? אז מי פה ה"גוזל"?

        ומה הבעיה שלך עם הציונות? רק ליהודים אסור שתיהיה מדינה? העיקר שלערבים שבאו מירדן, סוריה, מצרים וכו' במאה ה-18 וה-19 בגלל שהבריטים והיהודים יצרו מקומות עבודה בארץ שנקראה פלשתינה (שם שנתנו הרומאים), העיקר שלהם תיהיה מדינה. התקדמו השבטים הערבים… גם פתאום האדמות שייכות להם, וגם פתאום יש להם לאום חדש- פלשתינאים. וואו, איזה גילוי מסעיר.

        הארץ הזו הייתה חורבה למעלה מ-2,000 שנה, וכמה שלא תנסה לעוות את ההיסטוריה, אתה לא תצליח לכתוב אותה מחדש.

        אתה גזען, והגזענות שלך מתבטאת בכך שאתה מאמין שרק לבני הלאום הערבי יש זכויות על הארץ הזו.

        יום טוב שיהיה לך.

  • כליל  ביום ינואר 14, 2012 בשעה 6:35 pm

    יותר משהלבנים אשמים, אשמים השחורים
    צר לי להשתמש במילים אילו אבל לא רק האשכנזים אשמים, יתכן ובשנותה הראשונות של המדינה אכן חלקם בקיפוח המיזרחים היה גדול אבל לא כך היום.
    האשמים העיקרים הם המזרחים עצמם שבחירות אחר בחירות מצבעים נגד עצמם ( ציטוט מדברי פרופ' גדעון דורון ז"ל), מצביעים למפלגה המחזירה אותם אחורה לא רק לתקופת עליתם לארץ אלא הרחק הרחק בשנים. מצביעים הם למפלגה המעודדת בורות, נבערות וגזענות. וזה לחמה וזו דרכה וכי מעין ישיגו תמיכה ( כמובן מאל המעיין)
    וכל נערה המנשקת מזוזה, שפיה מפיק "מרגליות" אוזניים תצלינה ומקפידה על "שמירת נגיעה" (או בלשונו של בני החייל שלא יורידו ידיים ממנה) מצהירה על אדיקותה פן תצטרך ללבוש את מדי הצבא הצנועים מדי עבורה.
    אבל תלמד אצלנו תקבל:
    דיור ציבורי- אין בעיה – ש"ס כבר תדאג .
    חינוך כמעט חצי חינם מגיל 0 – ש"ס כבר תדאג (מעון של אל המעיין 160 שקל כולל ארוחות לעומת מעון של ויצו-נעמת 1300 שקל)
    העיקר שלא תצא לעבוד ותחמם את כסא הישיבה.
    והתוצאה:
    חיפשתם מזרחיים באקדמיה – נו באמת הם מינקותם נשבו בקסם הבטלה – הרי להתקבל לישיבה אין צורך בפסיכומטרי ובבגרות ואפשר לעלות משנה לשנה בלי כל מאמץ.
    חיפשתם נישואי תערובת – הכיצד ומתי יתערבבו , בצבא.. באוניברסיטה…
    אז נכון, גם מפלגת החרדים האשכנזית נוהגת כך…אז מה…
    העליה המזרחית לגווניה באה מתוך אהבה לארץ ורבים מהם נשקו את אדמתה בהתרגשות רבה.
    אז קומו יפי הנפש המזרחיים ועשו מעשה, נתקו את חבל הטבור המזין רעל…
    נתקו אותם מישי, דרעי וייתר חורשי רעתם..
    אל תתנו להם לפרוש את חסותם ולהשאיר אותם בעוניים….
    כי בקיטוריכם היום אתם רק מעלים את כוחם….
    ממני
    יצחק כליל
    בן לאם מרוקאית ואב אשכנזי
    דוקטור בהשכלתו
    מרצה באוניברסיטה היא עבודתו
    גר בבית פרטי בשכונה יוקרתית – ורק מעבודה קשה, הצרת החגורה וכמובן משכנתה, משכנתה משכנתה.
    לא אוהב מוזיקה מזרחית, ג'ז, בלוז וקאנטרי.
    כחול עיניים ולבן עור (הצד המרוקאי) שער שחור (הצד האשכנזי)

    • דרור בל"ד  ביום ינואר 14, 2012 בשעה 7:25 pm

      ולך, ד"ר כליל המלמד באוניברסיטה, גר בבית פרטי בשכונה יוקרתית (רק מעבודה קשה? פחחחח, אולי בגלל שהציונים שדדו את האדמות עליהן נבנה ביתך?), האם לך לא מפריעה העובדה כי מתוך כלל המרצים באוניברסיטאות יותר מ90% מהמרצים הם אשכנזים?
      9% מזרחים, מתוכם רק חצי אחוז נשים מזרחיות (חצי אחוז מכלל המרצים) וחצי אחוז פלסטינים ופלסטיניות אזרחי המדינה הציונית. הנתונים מתוך ראיון עם יהודה שנהב, בחצי היום, רשת ב', יום חמישי האחרון.

      "חיפשתם מזרחיים באקדמיה – נו באמת הם מינקותם נשבו בקסם הבטלה". גועל נפש, זה כל מה שיש להגיד על הדברים האלה. "קומו יפי הנפש המזרחיים ועשו מעשה, נתקו את חבל הטבור המזין רעל…נתקו אותם מישי, דרעי וייתר חורשי רעתם", הרי זה מה שהקשת הדמוקרטית על פלגיה השונים, כולל אלו שהתפצלו ממנה לכיוונים יותר רדיקלים, עושים במשך יותר משנות דור. עכשיו אתה בא ונותן עצות? התבייש לך.

  • כליל  ביום ינואר 15, 2012 בשעה 7:50 am

    הקשת המזרחית משכנעת רק את עצמה וזאת משום:
    מתמקדת בעבר: בסגנון אכלו לי שתו לי
    פונה לציבור חילוני בלבד
    חרטה על דגלה את סיסמאות השמאל הציוני במקרה הטוב – אבל בעצם יצרה לעצמה תדמית של מה שמכנים היום פוסט ציונות כמו מקבילתה החרדית אנטי ציונות או בצד השני חד"ש למזרחיים.
    וכל עוד זאת תהיה דרכה
    תשאר אנונימית ולא רלוונטית
    ואכן אני גאה גם בהשגי הכלכליים פשוט
    לא התביישנו עד תואר שני לעבוד בשתי עבודות כולל באוניברסיטה,פר"ח ומשק בית
    לא ישבנו בבתי קפה ומררנו על גורלנו בד בבד לא השארנו שם את כספנו וכן גם לא במספרות, בסיגריות יקרות, בקברי צדיקים וחצרות רבנים (ואיך נסביר את עושרם המופלג של כל הרבנים המזרחיים עושי הכשפים, מקדשי המים והשמן)
    גרנו בתחילה בשכונת מצוקה שאנו דאגנו להשכלת ילדיהם ולא אפרט למה דאגו הוריהם
    לפחות אכלנו טוב בבתיהם
    צר לי לאכזבך – אבלכך גם התחילו רוב חברנו
    וזה רק על קצה המזלג…
    אז קדימה לעבודה….

  • hani24  ביום ינואר 15, 2012 בשעה 8:19 am

    ואללה כליל אתה דוגמא, דוגמא אבל מצוינת, שגם דוקטורט לא מבטיח אינטלגנציה!!!
    כמה ריקני יכול להיות טיעון! מה אתה עד כדי כך עיוור?
    האם כל מי שלא הצליח, הוא בכיין? טיפש ולא טוב? הרי סטטיסטית בישראל כיום כשליש מתושבי המדינה עניים! ידוע כי נפוטיזם חוגג! הרי דנקנר הצליחו בזכות עסקאות של אביהם! אני מעריך ששנינו הצלחנו פחות או יותר באותה המידה. שנינו דוקטורים, לשנינו יש דירות, ואילו אני אומר ללא כחל וסרק כי יש אפליה, וכי אני הוא היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל!
    אני בניגוד אליך, מסתכל סביבי ורואה כמה בודד אני כמרצה מזרחי. אני רואה מה מתרחש סביב מיעוט המזרחים והערבים! אנחנו אפילו מעטים מנשים…
    אז במקום להגיד יאללה לאחרים, אני מציע לך, דוקטורט הוא לא ערובה לטימטום וטיפשותף ראה את כל הד"ר והפרופסורים שניסו למנוע מדן שכמן את הגילוי שהוביל לפרס הנובל, כחל מה שהם היו תירכים לעשות הוא להוציא את הראש מתחת ולהביט בעובדות…אולי גם אתה תרגיש נוח יותר לחשוב אם תוציא את הראש מהישבן תקבל קצת אויר צח ותחשוב באופן שונה על העובדות הכה ברורות שחלק מאיתנו רואים ומפרשים בצורה אחרת ממך…
    מדהים עד כמה אנשים מוכנים להיות ריאקציונים על מנת להצדיק את הישיגהם…
    נץבץ גם אשתי סיימה דוקטורט, והיא ילידת קישינב ואני יודע שהיא תסכים כמעט עם כל מילה כאן.
    שיהיה לך ולמשפחתך המוצלחת שבוע טוב
    הני

  • כליל  ביום ינואר 15, 2012 בשעה 11:20 am

    תודה על המחמאות האישיות
    ואכן דוקטור הני
    אמשיך בנימה אישית
    הסתכל במראה ובדוק
    למה ואיך הגעת ללמד בעמק יזרעאל ???

    ומאמרים – איפה ב- A ????
    קצת יכולות מחקר מדעיות לשמם…שים משקפיים…אולי אף קצת ליברליות – הפרט, הפרט.. כמו שאנחנו אומרים בהרצאות
    כלום לא נמצא בסטטיסטיקה תיאורית – חד משתנית – זה טוב לססמאות בעיתונים היומיים
    הורד את הקלישאות – הכנס לרגרסיה כל שהיא לבחירתך, כמה משתנים (תקפים ומהימנים ככל האפשר) מסבירים ואולי שם תמצא דברים חדשים (לא מבטיח, לא ניסיתי, יכול להיות שטיעונך צודקים נכונים ומובהקים עד מאד, אבל חובה לבדוק ולנסות להפריך – פופר )
    והמאמר הבא שלך יהיה ב -APSR

    ובנימה לא אישית ורצינית לעניין שבו אנו עוסקים- כן יש אפליה ויש הדרה והתחושה הרעה היא שכולם נגד כולם
    אך מלבד לרטון יש לפנות לשינוי ואולי קצת לפשרה ואיזה שהיא הסכמה..
    עבודתך בגוש הפריפריות מדהימה וחשובה אך לצערי ולצערך שנינו יודעים כי מחר יבוא כבוד השר אטיאס ולאחר שארגנת אותם להפליא והרבצת בהם תורה אמיתית ונכונה, יסדר להם דירה בעזרת הצטלה המזרחי והתורני שיבטיח כמובן את ההצבעה הנכונה. כן, כמו אז בימי קום המדינה. ויהיה דיור ציבורי שיהפוך לאחר 20 שנה לפרוייקט שיקום שכונות וכך הלאה..
    זכור – הפרט … הפרט.. הטיפול בפרט ולא בקבוצה
    (בטוחני שבחינוך ילדך פונה אתה לאישיותם וכישוריהם הייחודיים)

    הצלחה בכל מעשיך

כתיבת תגובה