תל אביב אחרת – מי "יכשיר" את ראש העיר?

התלבטויות רבות ליוו את כתיבת הטור הזה. אתחיל מגילוי נאות. אני חבר בתנועה התל-אביבית "עיר לכולנו", פעיל מכנס היסוד ועם הזמן הפכתי לרכז את פורום דמוקרטיה של התנועה. למה באתי? בשל הרוח שנשבה מהתנועה. היא התאימה לערכים שחשתי שנעלמו מהחברה הישראלית: "פוליטיקה מלמטה", שותפות ישירה של הבוחרים בניהול התנועה ועוד. לימים, אומר ולא אכחיש, היו חילוקי דיעות רבים ביני ובין חברי התנועה השונים בדבר רמת הדמוקרטיה הפנימית של התנועה, דרך ההתנהלות ועוד, אך מעל לכל אותם ויכוחים תמיד עמדה לנגד עיני תל אביב-יפו אחרת, תל אביב-יפו לכולנו, לעניים, לעשירים, לצפוניים וגם לדרומיים, ל כ ו ל ם! ולבסוף, אציין זאת, את הטור הזה איני כותב כחבר בתנועה, אלא מתוקף היותי איש מדע המדינה ואדם החרד לגורל הדמוקרטיה בישראל.
 
לפני כשבועיים ימים נסעתי לי לניו-יורק כדי לצפות מרחוק בחבר הכנסת דב חנין מכריז על מועמדותו להתמודדות לראשות עיריית תל אביב-יפו. עוד גילוי נאות: דב ואני מכירים מזה שנים, אני הייתי סטודנט למאסטר כאשר הוא כתב את הדוקטורט שלו בחוג למדע המדינה שבאוניברסיטת תל אביב, והנה דרכינו הצטלבו שוב. ביום שיש האחרון החליטה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' "החברתית" של מפלגת העבודה, עלה התאנה של גוף מתנוון זה, לתקוף חזיתית את ח"כ חנין. בשצף קצף הסבירה מדוע הוא "אינו ראוי" להיות ראש עיריית תל אביב-יפו, כאשר עיקר הדברים הם: "דב חנין הוא אנטי ציוני שמטיף לסרבנות ולא שר את התקווה" וזה על פי יחימוביץ' פוסל אותו מלהיות ראש עיריית תל אביב יפו.

בד בבד היא מכנה את רון חולדאי "ראש עירייה מצויין" ובאותה נשימה מכשירה את חנין  כפרלמנטר מצויין אך פוסלת אותו מכהונה לראשות עיריית תל אביב-יפו. יופי שלי, כעת יש לך עוד עיסוק, את המכשירה הלאומית למועמדים טובים לראשות עיריות ופרלמנטרים בישראל. מעניין אם זה עובד גם ברשויות מקומיות קטנות ובינוניות? והאם יש משקל שונה לערים לפי חשיבותן היחסית? מה דעתך, האם בפריפריה ניתן להיות אנטי ציוני ולרוץ לראשות העיר או שזה אוניברסלי? והאם לדעתך זה לגיטימי שמועמד ערבי יתמודד לראשות עיריית תל אביב-יפו, גם אם הוא לא ציוני, לא שר את התקווה או עומד דום בזמן שירת התקווה וכמובן לא שירת בצה"ל? או שזה רק תופס לגבי יהודים מסוג זה? יש ספר חוקים או תקנות בעניין? וכמובן לסיום, האם זה לגיטימי שהסכם שלום ישען על קולות המפלגות הערביות הלא ציוניות? או שאולי לא? מעניין.
 
מלבד העובדה שחולדאי כראש עירייה מכר את תל אביב-יפו לבעלי ההון והנדל"ניסטים, הוא פועל במרץ להפקעת קו המים מתושבי העיר, רומס את זכויות המיעוט, מגרש תושבים מביתם, וזאת אני חייב לציין ללא שום אפליה: יהודים מכפר שלם וערבים מיפו כאחד. חולדאי הוא אחד ממקדמי התורה הניאו-ליברלית שיחימוביץ', על פניו, מתנגדת לה ופועלת במרץ לחקיקה נגדה בכנסת. האם העולם התהפך או שיש בסיס לטיעוניה של יחימוביץ'? אני חייב לציין שאינני בא לסנגר על דב חנין. מה שמכעיס אותי היא ההדרה של מועמד לגיטימי שמנסה לקרוא תיגר על ההגמונים המקומיים והארציים. והחמור מכול שזה נעשה תחת איצטלת השמאל, אותו שמאל שבמהלך כהונת רבין נשען על קואליציית מיעוט שנתמכה מבחוץ על ידי המפלגות הערביות הלא ציוניות.

אם נעסוק מעט בדמות המרכזית בפרשה, שלי יחימוביץ', הרי היא בעצמה הייתה מזוהה עם המפלגה הקומוניסטית במשך שנים ולאחר מכן העבירה את נאמנותה לעמיר פרץ ודרך תמיכתו נבחרה לכנסת עד שפס זוהרו. אז בחדות עברה תמיכתה של שלי לאהוד ברק וכעת היא מגוננת על חולדאי. טור זה לא היה נכתב אם שלי יחימוביץ' הייתה מצהירה על תמיכתה בחולדאי ודי, אך למה זה חייב להיות מחובר לאמירות כה מדירות? האם היה בכך כורח? ואני לתומי חשבתי שאת רוצה לייצג פוליטיקה אחרת.
 
אז מה קרה פה? הלכתי ובדקתי בספרים, ולמרבה הפליאה לא מצאתי דבר על נושא הציונות, הסרבנות או "התקווה" בהכשרת מועמדים למשרת ראש עירייה. והרי אנו לא בורים, אזי שאלות נוספות צצות מכל הסבך הפתלתל הזה, האם זוהי הנוסחה החדשה למסע שיסוי ודה-לגיטימציה למועמדים שיעזו להרים ראש כנגד האליטה השלטת? והאם שלי יחימוביץ' הפכה לעוד פוליטיקאית מן השורה שקונה את הכסא שלה בכנסת הבאה על ידי הבעת נאמנות בלתי מתפשרת באלו שהמפלגה חפצה ביקרם? האם היא מונתה, כחברת הכנסת "החברתית", על ידי ראשי מפלגתה לשמור על מקומו של רון חולדאי, הבן המועדף, כראש עיריית תל אביב-יפו? ואם כן, האם אנו זכאים לדעת מהו התקבול של יחימוביץ' בעבור שירות זה למפלגה? או אולי את זה נדע לאחר הפריימריס למפלגה והבחירות הכלליות?

אומר זאת חד וחלק, ההבטחה של שלי יחימוביץ' לפוליטיקה אחרת מתגלה כאכזבה מרה. אני חייב לציין שלצערי הרב, מעל להכל הוכיחה יחימוביץ' כי היא עוד פוליטיקאית אופורטיוניסטית מן השורה, וכי השיסוי וההדרה אינם זרים ומוזרים לה. ברוכה הבאה לעסקנות הפוליטית שלי, רק דעי רק זאת: הפוסל במומו פוסל!
 

ראו את אתר הבלוגרים למען דב חנין לראשות עיריית תל אביב-יפו

המאמר פורסם לראשונה באתר NANA10 בתאריך 25-08-2008

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוגוסט 27, 2008 at 10:07 am

    מסבירה את מסעות הפיתולים של שלי יחימוביץ שגם תקעה סכינים בגבו של התמים הצנוע עמיר פרץ וגם הופכת לציונית דגולה המעמידה את כולנו למשמע ההמנון הכוזרי של גדות המולדבה. בקיצור עוד יפול לך האסימון ותבין שאסור שיהיה לנו אמון בשום אשכנזי , האשכנזי יש לו תמיד רשת בטחון להימלט אל חיק השאננות של הסולידריות האשכנזית כפי שקרה לשלי ולכל האחרים שמנסים להדבק אלינו. הם סה'כ רואים בנו "קבלני קולות" ויום אחרי הבחירות יתקעו בנו סכינים. רק הנוסחא "פרוד לפני איחוד" היא הנכונה כי כיום מאזן הכוחות אינו שווה ובכל מצב האג'נדה האשכנזית תנצח.
    רק עיצוב תודעה וזהות תוך הקמת מבנה פוליטי עצמאי יצילו את העם הספרדו/מזרחי מפני סכנת ההכחדה וההטמעה המוזממת בוילות הפאר של זיקני אשכנז בפלסטין הכבושה.אפילו בדב חנין אין לי אמון למרות שהוא בונה לעצמו זהות של פוליטיקאי מזן "אחר", בבוא היום יתגלה לך שאינו שונה מ "תוכנית אלון" ו "רימוני החבלה".
    הני היקר אין קיצורי דרך ,המאבק הוא היסטורי וארוך ולא חוויה של מסע בחירות זה או אחר, הנחשים והצפעים ממתינים בכל פיתול כדי להסיט את המאבק ולבלבל את הנאבקים , אשכנזי שלא שם את המאבק בגזענות האשכנזית כסעיף ראשון בכל תוכנית נאום או מאמר הוא אשכנזי זייפן וגזען ויש להתרחק ממנו כמו מאש זרה.שיהיה לך יום יפה
    כי הדרך ארוכה וצריך כח לצעוד בה…בחורבן הציונות וציפעוניה הכוזרים ננוחם.

  • אלון  On אוגוסט 27, 2008 at 12:52 pm

    זה כל הפנתרים השחורים אהבלים-גזענים כמו מוני, או שזה רק הוא ככה?

  • אלון  On אוגוסט 27, 2008 at 12:54 pm

    התכוונתי "לא חכמים במיוחד עד גזעניים"

    שלחתי בלי לעריכה לשונית בסוף, טעות שלי.

    (פשוט לא רוצה לספח לטרמינולוגיה האכשנזית שלי שעוצבה במיוחד לדיכוי המזרחי את המילה "אהבל" שמקורה בערבית, כי זה שקוף מידי, ומוני ישר יעלה עליי)

  • נפיע  On אוגוסט 27, 2008 at 11:05 pm

    לשוב למולדתו ולכן שותף לכיבוש ולניצול

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוגוסט 28, 2008 at 1:41 am

    גזענות בניבדל מגזעיות קשורה למשטר ומערכות יחסים בין מעמדיים .טיבעי שקורבנות הגזענות יציינו את הגזעיות של המעמדות הגזעניים המדכאים על בסיס גיזעי כי זו מהות המאבק בגזענות הממוסדת,
    בדרך כלל הגזענים שלוקים במחלת הכחשת גזענותם יעוטו מיד על האבחנות הגזעיות ויתבכיינו שכביכול הם המורמים מעם הם קורבנות של גזענות….בחורבן הציונות ואשכנזיה המתקרבנים ננוחם.

  • אלון  On אוגוסט 28, 2008 at 1:55 am

    לא הבנתי, מוני רוצה לטעון ברצינות שאי אפשר להיות גזען כלפי קבוצה שלטת או הגמונית תרבותית-פוליטית?
    כאילו, אם מישהו חושב שהאשכנזים כולם הם נחותים למזרחיים, והיה מפלה לרעה מסיבה זו בלבד אשכנזי שווה תכונות למזרחי (מלבד תכונת המוצא") אז הוא לא גזען?
    אם אני אמריקאי שחור שחושב שהלבנים הם טיפשים כולם יותר משחורים, אני לא גזען?

    משהו השתבש לך בראש בנוגע למונח גזענות, אין בו שום דבר יחסי, זו הגדרה מהותית אבסלוטית. אם הקריטריון המפלה או המכליל שלך הוא תואר מולד שאינו ניתן לשינוי, ורק הוא, אתה גזען. וזהו.

  • מוני יקים אנטיציני  On אוגוסט 28, 2008 at 4:59 am

    בדבריה של שלי יחימוביץ' יש גילוי נוסף לגזענות של הגזע הצוענו-אשכנזי (זה הרי ידוע לכל כי האשכנזים הם מאותה קבוצה אתנית של הצוענים והכחדם של שתי הקבוצות ע"י היטלר הייתה מזימה של הגרמנים והציונים בראשות בן גוריון).
    הרי ברור לכל בר דעת (שהוא לא גזען) כי דב חנין הוא מצאצאי גלות ספרד, מכאן אין שום קשר לאידיאולוגיה האנטי ציונית או האנטי צוענו-אשכנזית שלו אלא רק אפלייה גזענית.

    בחורבן הצוענו-אשכנזים ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוגוסט 28, 2008 at 8:27 am

    בוקר טוב לכולם…בחורבן הציונות המזייפת ננוחם.

  • מיכל .ע.  On אוגוסט 28, 2008 at 9:15 am

    לא נמאס כבר לדבר על עדתיות?
    איזו עוד אשמה תתלה באשכנזים? יש משהו שלא אנחנו אשמים בו?

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוגוסט 28, 2008 at 9:19 am

    המושג גזענות בהקשר הרלוונטי שלנו קשור למציאות פוליטית מסויימת המשתמשת בגזעיות של המרכיבים החברתיים כאמצעי למיסלולים והדרות בהתאם לאינטרסים של המעמדות השולטים שהם כוזרו/אשכנזים .אנו עוסקים בפוליטיקה חברתית ומדינית ולא באנטרופולוגיה ,אם אמריקאי שחור בהתייחסו למציאות הפוליטית חברתית בארצו מגיע למסקנה כי כל הלבנים הם טיפשים אז הוא לא יחשב לגזען כל עוד הוא לא מיישם את סברתו המלומדת ואילו לבן בן המעמד השליט המיישם את סברתו כי כל השחורים הם נחותים גנטית כן יחשב כגזען לא משום שהוא לבן אלא משום שהוא חלק מהקולקטיב הלבן המיישם את התאוריות הגזעניות שלו בחיי היום יום.
    "תוכנית אלון" מסכת ההתפתלויות חסרות האינטלקט שלך במסע הכחשתך את הגזענות האשכנזית הגיעה לקיצה וכעת הזמן שתעבור לטיפול נפשי באחד המוסדות הסגורים…בחורבן הציונות האשכנזית חסרת השפיות ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  On אוגוסט 28, 2008 at 9:29 am

    המסתירה באופן תמוה את זהותה .אני גם איני מדבר על עדתיות שזה מונח מגמד שמנחיתים הגזענים האשכנזים , אלא על לאומיות שונה של היהודים הספרדו/מזרחים לעומת ה "יהודים" האשכנזו/כוזרים, גם אם הדת היהודית היא כביכול גורם מאחד על הבסיס הדתי הרי שאיני מקבל את ההנחה שגורם האיחוד הדתי הוא בעל משמעות לאומית/מעמדית , הענין כולו שיקרי ונכשל גם במבחן הכוונה וגם במבחן התוצאה ויעידו על כך הנתונים הסטטיסטיים המעידים על הנצחת והעמקת הפערים בין שני העמים. כמו ששני עמים נוצריים או מוסלמיים יכולים להיות חלוקים ביניהם על מישור לאומי או מעמדי כך גם בין היהודים מחלוקת כזו היא יותר מלגיטימית לאור הנסיון הכושל של 120 שנות ציונות "מאחדת" שנסתיימו בפיאסקו אשכנזי גזעני…בחורבן הציונות וגזעניה עלומיה ננוחם.

  • אלון  On אוגוסט 28, 2008 at 12:36 pm

    "אם אמריקאי שחור בהתייחסו למציאות הפוליטית חברתית בארצו מגיע למסקנה כי כל הלבנים הם טיפשים אז הוא לא יחשב לגזען כל עוד הוא לא מיישם את סברתו המלומדת ואילו לבן בן המעמד השליט המיישם את סברתו כי כל השחורים הם נחותים גנטית כן יחשב כגזען לא משום שהוא לבן אלא משום שהוא חלק מהקולקטיב הלבן המיישם את התאוריות הגזעניות שלו בחיי היום יום"

    אתה יותר מוזר משחשבתי…
    השחור שחושב שכל הלבנים טיפשים, ונוהג להפלות בהעסקת עובדים על בסיס זה, הוא לא גזען, כי הוא לא חלק מהמעמד השליט… אתה חסר בינה טוטאלי הא?!
    ומה קורה אם באותו יום שנבחר מומעד שחור לנשיאות, השחורים הופכים גם לרוב באוכלוסיה, ומחזיקים עמדות כח שוות אך תרבותם הופכת לשלטת במבנה הרב-תרבותי… דרך קסם אותו שחור לא-גזען הופך לגזען??!!

    אנשים הם גזענים כי חלק מקולקטיב? מה אתה גמור? גם התינוק בן היומיים שיצא הרגע מבטן אמו, לא ראה מעולם מזרחי, לא יודע לדבר או לחשוב על דבר מלבד אוכל וצרכים, גם הוא גזען כי הוא חלק מה"קולקטיב הלבן"?
    (סתם שאני אבין, מישהו מזרחי שגודל אצל משפחה אשכנזית, או אפילו סתם, פשוט נולד בהיר יותר, או שאפילו נולד כהה, אבל למשפחה עשירה ולא הופלה מעולם… גם הוא סובל מקיפוח כי הוא חלק מהקולקטיב המזרחי?)

    שמע, אתה צריך בדיקה. מצבך קשה ללא ספק. צריך לאסור עליך רפואית לעסוק בנושאים כאלה כי זה בטח מזיק לך, הם מורכבים מידי בשביל המחשבה שלך, אתה לא מפריד בין דברים בסיסיים (מחשבה – וגופניות, טבע המעשה – לנסיבות שבו הוא נעשה).

  • אלון  On אוגוסט 28, 2008 at 12:39 pm

    ואל תשחק אותה שמישהו זייף לך תגובה,
    פשוט גילת שדב חנין הוא לא מזרחי,
    והתפחלצת שנחשפת בדבריך הטיפשיים.

    אז אתה תומך או לא תומך באשכנזי הזה דבל'ה (בוריס) חנין?

  • הני  On אוגוסט 28, 2008 at 1:03 pm

    עכשיו אני מבקש ממך, תרגיע.

    התגובות שלך הופכות ללא נעימות ואני אאלץ למחוק אותן, אנא אל תשתמש בביטויים לא נעימים על מנת שלא אצטרך למחוק את דבריך.

    הני

  • מוני יקים האנטיציוני  On אוגוסט 28, 2008 at 1:04 pm

    מצידי שהשחורים באמריקה יעלו לשלטון ויתעללו בלבנים הגזענים על כל השואות שהעבירו אותם. ושהפרענקים בפלסטין הכבושה ילמדו מכך על מה שצריך לעשות לכוזרו/אשכנזים מכחישי השואה, עיסוקיו המרובים של אלון באם ואילו מעידים על מצוקה נפשית ובריחה לאנלוגיות וספקולציות נאו נאציות כמו למשל הגרמני של 1938 ששואל אותו "ומה אם היהודים יעלו לשלטון בגרמניה" או כמו השאלה "אם לסבתא שלי היו גלגלים" אלון הוא אבטיפוס של הגזען האשכנזי המצוי שכל מי שמעיז לעורר בו את החשש מאובדן הפריבילגיות מעורר אותו למלחמת עולם בהגיון ובשכל….בחורבן הציונות והזייפן אלון ננוחם.

  • אלון  On אוגוסט 28, 2008 at 8:24 pm

    הני, אני גם כועס על עצמי כשאני קורא את התגובות שלי. הדברים שאני אומר על מוני לא יפים.
    אבל, הם לא נאמרים סתם. ראשית הם מבוססים על דבריו שלו. מה לעשות. שנית, הם תגובה הולמת סבירה מידתית ומתבקשת לערש והשיטנה שהוא כותב.

    אם יש לך על מה להתרעם זה על דבריו של מוני, המכנה אותי גזען מגעיל סלפן מכחיש שואה ומצדיק שואה
    "הפלונטר הנפשי תת שיכלי בגולגולת של אלון אח ורע לגזעני אשכנז שנואי האנושות .נראה אותו מנסה לעשות את מעשי השקר והרמיה שלו במדינה דמוקרטית אמיתית" ועוד:
    "זייפן פוחז ועלוב נפש"
    ועוד הרבה (מה שיש פה לקוח משתיים שלוש תגובות אחרונות שלו בלבד).

    אז הנה לך תחזית לעתיד (אני דווקא קולע בתחזיות שלי לא רע לאחרונה. תראה פה למשל קלעתי: http://www.notes.co.il/hani/46806.asp ): מוני ימשיך לנבל את פיו, ואני אפסיק אם השפה האשכנזית המתנשאת הקולניאליסטית שנבנתה רק כדי למנוע ממוני את הצגת דעותיו, ואעבור לתגובות ההולמות את דבריו, ואתה תצנזר אותי אם תרצה. וישפוט כל קורא אם הדבר היה מוצדק או לא.

    אני מבין שאתה רוצה דיונים נקיי לשון אצלך, גם אני, אבל שורש הרע הוא לא אצלי (לכל היותר הערתי לגבי בריאותו הנפשית של מוני וכישוריו השכליים לאחר שעלב בי בלא הצדקה, ובפרעות, שאופינית לעלובי התרבות שכמותו – ושלא יגיד לי שאני מתכוון לתרבות מזרחית, כי אני מתכוון לתרבות נמוכה וזולה שמצמיחה התנהגות וביטויים כשלו. זריקה של קורקטיות בריטית הייתה עוזרת לו רק קמעה), אלא אצל, מוני, שתגובותיו פשוט דורשות תגובה הולמת. אז תתמודד עם הבעיה האמתית ולא עם התוצאות שלה.

    למען הסדר הטוב, והניסיון, אמנע מתגובות בוטות אף לאור התגרות למשך "סיבוב אחד". אח"כ אגיב באופן הולם כל הערה פוגענית כלפיי, כולל "גזען" (בטח אם היא תבוא מ"גזען"). ותרצה תמחוק. גבולות צריך לשים לפעמים, והוא עושה רושם לא קיבל חינוך המגדיר גבולות מהם ובטח לא מצייר גבולות במקום הראוי (אפילו לא במקובל). לכל פעולה יש תגובה טבעית, אל נא תתפלא לכשתבוא.

  • הני  On אוגוסט 29, 2008 at 12:16 am

    אתה לא קובע מהי מהות הדיון ואיך הוא מתנהל, ואכן אם תמשיך לכנות את מוני חולה נפש, משהו שלא ראיתי אותו עושה, אני אכן אמחק את תשובותיך.

    כפי שאמרתי לא טוב, אתה תמיד יכול לבחור ללכת לחפש בית אחר. כאשר קראת לו גזען, ועוד מני טובים שהוא גם, למגינת ליבי ולמרות נסיונותי להפסיקו לא הסכים, לא התערבתי. אך לטעמי אתה עובר את גבול הטעם הטוב, שלי!!!

    והיות שזהו הבלוג שלי,אני חוזר בפעם האחרונה הפסק את השימוש בביטויים מסוג זה. כפי שאמרתי אינני רוצה למחוק תגובות, אני פשוט אבקש ממך לעזוב את הפורום. ואקווה שתכבד את בקשתי.

    לסיום אל תתנסח בצורה של מתן צ'אנס אחרון, אין לך הזכות או היכולת לעשות זאת.

    הני

  • מר  On אוגוסט 29, 2008 at 9:08 am

    סליחה? מי בדיוק עבר אותה? מי בדיוק סיפר עליה?
    או שאולי הוא מתכוון לשואה אחרת.

  • מוני יקים האנטיציוני  On אוגוסט 29, 2008 at 11:34 am

    לגזעני אשכנז אלון האלים ועבדו הנרצע שלא מערד , שני עלומי שם וזהות המפיצים איומי כדורים בראש ואלימות אגרופנית על חציית קווים אדומים שבמוחם הקודח.
    במלחמה בגזענות האשכנזית אין קווים אדומים ושום אשכנזי מתנשא לא יתבכיין בשם סבו או סבתו על קווים אדומים כשהוא באותה נשימה מכחיש את השואה שהביאו אחיו ואחיותיו ניצולי השואה שהצטרפו מיד עם הקאתם מארופה לגזעני בן גוריון בפלסטינה, מה גם שאפילו באושוויץ התקיימה הגזענות האשכנזית כלפי המיעוט הספרדי של יהודי יוון. בכלל ראוי לציין שהגזענות האשכנזית קדמה למפגש הפיזי של האשכנזים עם הספרדים, מקורה בהתגיירות הכוזרית וברגשי הנחיתות שיש לאשכנזים בהיותם מישלינגים מגויירים לעומת יהודי המזרח מייד אין פלסטיין.
    רק שותפות בין מדוכאי המזרח התיכון פלסטינים יהודי המזרח ומוסלמים נגד הקולוניאליסטים האשכנזו/כוזרים תציל את המרחב ממשטר האימים הציוני המבוסס על אסטרטגיה גרעינית התאבדותית, צריך ומהר להתנתק מהגירסא הטיפשית השיקרית של "כולנו יהודים" זה לא הפריע לאשכנזו/כוזרים לנצל את תמימותינו ולהפוך את יהודי המזרח ל "מס עובד" בשר לתותחים של האינטרסים הזדוניים של בני גזע הרואים עצמם כאדם הלבן הארופי העליון.
    מי שמסוגל בהקשת מקלדת ועילום זהות להכחיש קיומה של הגזענות והשואה שהביאו הוא בעל מבנה נפשי זהה לגרועים שבנאו נאצים מכחישי שואת אשכנזי ארופה ומן הראוי שיבחון את חוליי נפשו….בחורבן הציונות סכנת האנושות ננוחם.

  • אלון  On אוגוסט 29, 2008 at 7:45 pm

    התגובה הבאה מכוונת כדי לסבר את אזנך כך ש"גבול הטעם הטוב (שלך!!!!)" כפי שכתבת יתן דעתו לברים שנאמרים כולם ולא לחלקם, באופן מגמתי ולא מאוזן ולא ראוי.

    א)
    הני, אתה כותב לי:"אתה בביתך נהג איך שאתה צותה בביתי אל תטיף לי מה לעשות" – אני לא הטפתי לך מה לעשות… אמרתי שהפלת בין מוני, שאתה לא מגיב בתקיפות מולו, לביני וערדי, שאתה מתרעם על תגובות הולמות וסבירות שהם תוצא ישיר של דברי מוני. זה מה שאמרתי. ומצידי תעשה עם זה מה שבא לך, או אל תעשה. אני לא אמרתי לך מה לעשות…. אבל את זה שאתה מגיב באופן לא מאוזן כלפיי אני מבטא בלי לשאול אותך, ותעשה מה שתרצה (כפי שכתבתי לך: "תרצה תמחק").

    עוד אתה כותב לי: "כשיש בריונות ואלימות, כפי שגם אתה עשית הפעם" – אני לא איימתי על מוני או אף אחד, לא יודע על מה הדיבור. ציינתי שתגובה טבעית לדברים חמורים כמו שלו יכולה אפילו להיות אלימה, וזה יהיה הגיוני לאור חומרת הדברים שלו. ואף ציינתי מפורשות שאין לי רצון (ובטח לא כוונה) לבצע שום פעילות אלימה כלפיו (אף שהייתי מבין מישהו שהיה עושה כן מול הדברים החמורים שהוא מטיח בבן שיחו), כתבתי: "שונא אלימות וביריונות, רק שצריך לאתר מי האלים והביריון האמיתי פה. […] אני אבל איש לא אלים, אני מתכוון שלא לפגוש אותך מוני, לעולם! אל תתקל בדרכי, אל תבוא גם בחלום. כך נמנע אלימות. אז אל תזמין אותי להפגש, כי לא אבוא". מה יותר מזה?? איך אחרי שכתבתי את זה אתה אומר לי: "אין לכך שום זכות להמריץ, או להטיף לפגיעות פיזיות או עם כדורים"… אני מטיף לפגיעות פיזיות?? שוב פעם מה שכתבתי : "שונא אלימות וביריונות, רק שצריך לאתר מי האלים והביריון האמיתי פה. […] אני אבל איש לא אלים, אני מתכוון שלא לפגוש אותך מוני, לעולם! אל תתקל בדרכי, אל תבוא גם בחלום. כך נמנע אלימות. אז אל תזמין אותי להפגש, כי לא אבוא".

    אני פה, באופן עקבי ובפרטים וטענות שונות, מציג עמדה לפיה הפערים נוצרו בעבר אולי בגין אפליה קודמת והם קשים לסגירה, נראה הסכים לה אזרח כשכתב: "על פני האחרות,(העדפה שבוצעה לאורך שנים רבות.במיוחד בשנים שלפני הקמת המדינה,ובשנים שלאחר הקמת המדינה)הקבוצה המועדפת הזו כבר יושבת היטב היטב במקומות הטובים ביותר .בשורות הראשונות.בכל התחומים.לכן קשה מאוד לאלה שהתחילו את המירוץ זמן רב לאחר אותה הקבוצה המועדפת להשתחל למקומות הראשונים.תנאי הפתיחה הכלכליים,החברתיים והאקדמים של שאר הקבוצות אינם טובים,כמו התנאים החברתיים,הכלכליים והאקדמים של אותה הקבוצה המועדפת. " – אזרח. בתאריך 8/6/2008 6:12:11 PM (אל תקרא לי שחור).
    אבל לא סוף פסוק. פערים יש, סיבה יש (אפלית עבר, הבדלים וכו') וגם שינוי חברתי מאז יש. אני טוען יש שיוויון הזדמנויות היום. בכלליות מצב המזרחיים רע יותר (אין ויכוח, יש פערים), אבל פרטנית אין לאף מזרחי (ספציפי) יתרון על אשכנזי רק מטעם היותו בן לעדה זו או אחרת (לפחות לא כתופעה). דפנה ביטאה זאת: "טוב שיש שד שמוכן לקחת על עצמו את האשמות האלה בגין קיפוח. איכשהו אני מתקשה להאמין שהקיפוח העדתי בישראל נובע מתוך שייכות עדתית/לאומית/אתנית. נדמה לי ששנות החמישים כבר כמעט שישים שנה מאחורינו, וצמצום הפערים תלויים במורכבות האישית של כל אחד מאיתנו ללא הבדלי צבע, עדה, גזע, וכו' וכו' וכו' וכו'. אבל בהחלט שהרבה יותר קל כשיש צידוק ובמי לתלות את האשם. אני לא כאן בשביל לפרט את הביוגרפיה האישית שלי, אבל כן בשביל להגיד לך שהחברה הישראלית, האוניברסיטאות, מקומות העבודה ובכלל – מלאים באנשים מצליחים ומוצלחים גם מקרב בני עדות המזרח שאינם חשים קיפוח ובוודאי שאינם תולים את הצלחתם או כישלונם בפערים עדתיים." – דפנה לוי בתאריך 8/6/2008 1:37:22 PM (אל תקרא לי שחור)

    הני, לאזרח ולדפנה אין לקרוא גזענים לפי הבנתי את עמדתך, אבל לי כן… זה בסדר… אתה לא חייב בעקביות, אבל לי מותר להפנות אותך לחוסר עקביות הזו.

    ב)
    1) קו אדום שמוני חוצה, כל הזמן, ההשוואה בין גזענות בארץ לשואה, ואתה שותק ותגובותינו על כך אתה תוקף. כל מי שראשו על כתפיו מבין איך הדברים רחוקים אלפי מילין זה מזה, בכל מובן. אני לא מתכוון לפרט, אף שבענין ודאות ההסק שאכן הם התרחשו במציאות כבר פירטתי.
    "מי שמכחיש את קיומה של הגזענות ככוח המניע של הריבוד המעמדי בחברה הציונית כמוהו כמכחיש שואה" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/13/2008 11:31:27 PM (אל תקרא לי שחור).
    ההשוואה היא כה פוגענית ומקוממת, שלא ברור לי איך אפשר לעמוד מהצד ולחשוב שזה לא ראוי לתגובות שקיבל מוני מאיתנו. שואה! רצח עם שיטתי של מיליונים, אונס עבודות פרך, גירושים, רציחות והטלת מומים, לתינוקות ילדים נשים וגברים כאחד, משך שנים, והכל מכוון למטרה זו תוך אימוץ אידיאולוגיה גזענית המצדיקה את המעשים הללו… את זה הוא משווה לקיפוח המזרחי (ולגזענות בת יומנו גם אם נניח שקיימת), ואתה רוצה שנשאר משתהים ושקטים לשמע הדברים. הזוי ממש. כמו אשה שתגיד לחברתה: "אני יודעת שילדתך נאנסה היום בבית ספר, זה בדיוק כמו שאת הילדה שלי קיללו במילים קשות אתמול בבית ספר." איזו פוגענות, עצם ההשוואה היא פוגענית. והוא חוזר על זה אינספור פעמים, שואב מונחים מהשואה להציג את התיאוריה המופרכית שלו על מה שקורה בישראל… ילך ל"יד ושם" ילמד משהו, כשהוא יראה משהו דומה לתמונות שיש שם ברחובות ארצנו, אני ארשה לומר שזו השוואה הגיונית ולא פוגענית. עד אז (עד שיופיעו פה חיילים אשכנזים המעמדים מזרחיים בשורה ויורים בראשם לתוך בורות-קברי ענק, ומכריחים את המשפחות שלהם לשרוף את גופותיהם, ומטיחים תינוקות בני יום לקיר כדי לרוצץ גולגולתם) איך אתה מתעלם ממנו – זו בעיה שלך, תתעלם אם תרצה – ואיך אתה אומר לנו שאנחנו לא בסדר כשאנחנו מגיבים בהתאם לדבריו הפוגעניים האלה – זו כבר בעיה שלנו, ולגיטימי שנאמר לך שזו התייחסות לא מאוזנת ולא הגיונית – ????

    2) אם הייתי נצר למשפחת בן גורויון, הייתי תובע אותו על לשון הרע: "שיא השטניות של הציונות הכוזרית היה בשיתוף הפעולה של בן גוריון עם גרמניה הנאצית בהשמדת "דור המדבר" של יהודי ארופה הגלותיים והאנטי ציוניים" – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/8/2008 8:48:08 AM (אל תקרא לי שחור). נראה אותו מוכיח "אמת דיברתי" בבית משפט, יבוא לגבב את דבריו חסרי הביסוס, ובסוף יפסיד יאמר שזו השיטה האשכנזית אשמה וזה רק כי הוא מזרחי.

    3) קו אדום שני הוא השימוש הפוגעני בתיוג "כוזרים" או "אשכנזו-כוזרים", על האי דיוק של התיאור בכלל ראה דבריו של מאיר על אחוז הגנים הכוזרים באשכנזים (פחות מ 5 אחוז, ואילו העיקר אנגלו-סקסים), ועל האלמנטים הגזעניים שיש בביטויי עצמו ראה פוסט של אלי אשד על אבי ביטר, שציטטתי כמה פעמים, ואם תרצה אצטט שוב.

    ג)
    והנה פתאום אתה בא אליי בתלונות כאילו אני שורש הבעיה בניסוחים והחילופי הדברים?! תמוה מאוד! מה מניע אותך ככה לפנות ישירות אליי ואל ערדי בהתעלם מהעובדה שדברינו הם תגובה טבעית והולמת לדברי מוני? לאקדוחן המתפרע אתה נותן להשתולל ולמי שמגן על עצמו כתגובה טבעית למה שמופנה כלפיו אתה בא בתלונות?
    לא יעזור שתסייג זאת בכך שאתה מטפל במה שנראה לך (לך מנקודת מבטך בלבד) – איך אמרת:"כל עוד השפה בעיני (ואני מדגיש אך ורק עיני שלי) לא מצדיקה התערבות אינני עושה זאת" – בעייתי. יש לנו מה להגיד על הבחירה התמוה הזו לתקוף אותנו במקום את מוני, והיא תמוה דווקא כי היא באה ממך ולא מוכשרת ע"י כך שהיא דעתך. אתה אולי טועה! אז עכשיו, כדי להעמיד אותך על הטעות בענין הזה, ריכזתי לך פה אמרות של מוני שמהוות בדיוק את הדברים שאתה מנסה למנוע. ואז שאל את עצמך אם זה לא מוצדק שאני וערדי נתרעם על שאתה רודף אותנו דווקא בחילופי הדברים:

    I) עלבונות בכלל כלפיי מצד מוני:
    1) "גזענים כמו אלון וחבריו " – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:21:19 AM (אל תקרא לי שחור)
    2) "וחלאות כמו אלון שהם 99 אחוז מהאשכנזים מוזמנים להגר למדינה החדשה על אדמת גרמניה" – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/8/2008 1:43:53 AM (אל תקרא לי שחור)
    3) "אלון הגזען מכחיש שהיתה שואה" – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/10/2008 7:31:23 AM (אל תקרא לי שחור)
    4) "תחפש מישהו שינענע אותך" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/11/2008 10:14:58 PM (אל תקרא לי שחור)
    5) "אתה גזען נאלח בכל רמ'ח אבריך" – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/9/2008 1:14:04 AM (אל תקרא לי שחור)
    6) "זייפן פוחז ועלוב נפש " – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/28/2008 1:28:47 PM (תל אביב אחרת)
    7) "למה אתה בכלל מתייחס אלי עלוב נפש שכמוך הרי כל מטרתי היא לנפנף אותך " – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:45:27 PM (אל תקרא לי שחור)
    8) "החלטתי שעלי להוריד את העלוקה הגזענית בעלת הטיעונים חסרי הבסיס." – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/8/2008 8:35:21 PM (אל תקרא לי שחור)
    9) "אתה חלאה שכל מאוויך הם להנציח משטר של עיוותים ופריבילגיות" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:45:27 PM (אל תקרא לי שחור)

    II) דברים של מוני שמהווים גזענות (ראה סעיף 144א לחוק העונשין: ""גזענות" – רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני", וסעיף 144ב: "המפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, דינו – מאסר חמש שנים. לענין סעיף זה, אין נפקא מינה אם הפרסום הביא לגזענות או לא ואם היה בו אמת או לא". מוני ללא ספק בקטגוריה זו, על פי הצהרותיו שלו):
    1) "כל אשכנזי הוא גזען" – 28.8 (תל אביב)
    2) "הקולוניאליסטים הלבנבנים האשכנזים" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/6/2008 8:36:58 PM (אל תקררא לי שחור)
    3) "והאשכנזים לא יכולים להיות שלא גזענים כי כל מהותם במזה'ת היא מהות גזענית " – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 5:46:45 PM (אל תקרא לי שחור)
    4) "אנחנו המזרחים לא סופרים את האשכנזים כיהודים אלא ככוזרים גזענים שאין לנו כל קשר לאומי או דתי איתם" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:45:27 PM (אל תקרא לי שחור)
    5) "יהודי אשכנז שניתגלו כולם כגזענים" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/12/2008 1:37:24 PM (אל תקרא לי שחור)
    6) "הם ביססו את רגש החמדנות שהוא הכוח המניע אותם להשתלטות על נתחים לא פרופורציונליים של הכלכלה העולמית" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/27/2008 8:45:57 AM (בשלות בפריפריה)
    7) "מחלות נפש הן מחלות שמאפיינות את כל האשכנזים " – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:45:27 PM (אל תקרא לי שחור)

    III) דברים אלימים של מוני , הרי כתבת שמה שעורר אותך נגד ערדי (ואחכ נגדי) היה המעבר שלנו לדברי אלימות, שכמובן אינם כאלה כפי שערדי הסביר את דבריו ואני פנ בפסקאות ראשונות את דברי. אז תמוה איך מול הדברים הבאים לא "התעוררת" לקום עליו, ואיך דברינו לא נראים לך תגובות הולמות לדבריו, גם אם הם היו בפועל (מה שהם לא היו) דברי איום באלימות:
    1) "מעורר בי את ההזדהות עם כל אלו שרדפו בצדק את אבותיך בארופה" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:45:27 PM (אל תקרא לי שחור). הצדקת השואה לא פחות! הזדהות עם האידיאולוגיה הנאצית! לא פחות!
    2) "מאבקם של הפלסטינים הוא מאבק מוסרי על כל השיטות שנינקטות בדרכם להשבת הגזלה מידי הקולוניאליסטים האשכנזים ואילו כל הצבא הציוני הוא צבא של פושעי מלחמה חסרי כל תשתית מוסרית " – 28.8 (סטודנטים מעזה).
    נהיר כי מה שנקרא פה הוא הצדקת כל מעשי האיבה (כולל פיגועים והרג של תינוקות וחפים מפשע) שמתבצעים נגד יהודים (אם הם אשכנזים או בשירות האשכנזים) בישראל ע"י פלסתינאים.
    3) "הנאצים נשארו נאמנים לאמונותיהם הגזעניות עד שהובילו אותם לקיר,וכך גם האשכנזים כמו אלון רק כיתת יורים תעזור לו" – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/8/2008 8:35:21 PM (אל תקרא לי שחור)
    4) "שימותו הגזענים !!!" – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/10/2008 1:02:45 (אל תקרא לי שחור). [והוא מביע דעותיו שכל האשכנזים גזענים, אז הוא בעצם אומר: "שימותו האשכנזים!!!"]
    5) "שבת שלום לכולם ושימותו האשכנזים הגזענים. " – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/9/2008 1:14:04 AM (אל תקרא לי שחור). [והוא מביע דעותיו שכל האשכנזים גזענים, אז הוא בעצם אומר: "שבת שלום לכולם ושימותו כל האשכנזים!!!"]
    6) "יתכן מאוד שהדור הנוכחי צריך להתמודד באומץ עם השאלות של הנמכת להבות מול אחיזה בנשק , כל עוד החונטה האשכנזית ממשיכה " – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/12/2008 1:37:24 PM (אל תקרא לי שחור). במה? בפרחים? בנשיקות? בנשק?! כן כן, הני, איך זה נשמע?
    7) "השימוש בנימוק של האנטישמיות כגורם מכונן לכל מחלות האשכנזיות הוא בבחינת ניסיון נילעג להצדיק גזענות, גם אם במערכת היחסים של ארופה הנוצרית עם הכוזרים שהתגיירו היו אלמנטים בזויים של רדיפת האשכנזים עד להשמדתם הפיזית תוך שימוש באמצעים חסרי תקדים של השמדה תעשייתית ורצח עם הרי שלא ניתן למחות הכל בטענות סתמיות של אנטישמיות , עובדה היא שבעולם המוסלמי המתח בין הדת המוסלמית השלטת לבין המיעוטים היהודים הספרדו/מזרחים מעולם לא הגיעו לרמה החסלנית ולשנאה הקיומית שאיפיינה את ארופה הנוצרית. אופן התנהגותם של בני האספסוף האשכנזי כלפי "אחיהם" הספרדו/מזרחים כפי שגם מתבטא ב"תוכנית אלון" ו "רימוני החבלה" יכול לתת לנו קמצוץ של איזון חשיבתי לגבי המסלול בו צעדו האשכנזים בכישרונם לעורר נגדם שנאת עולם. " – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/27/2008 8:45:57 AM (בשלות בפריפריה). אין מה להוסיף בכלל. שפלות רוח וגזענות טהורה בתוספת הצדקת רצח עם, ואף הצדקה של מגמות אלימות כלפי אשכנזים ישראלים בימנו (בטח מולי ומול רימון).
    ועל תגובותינו לדבריו אתה מתרעם?

    IV) כתבת שלא ראית שמוני קורא לי חולה נפש, כאילו אם רק היה עושה זאת היית מגיב כלפיו כפי שהגבת מולי כשאני קורא לו כך:
    1) "מחלות נפש הן מחלות שמאפיינות את כל האשכנזים ואתה לא חסר לך מזה" – מוני יקים אנטיציוני בתאריך 8/7/2008 9:45:27 PM (אל תקרא לי שחור)
    2) "עיסוקיו המרובים של אלון באם ואילו מעידים על מצוקה נפשית " – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/28/2008 1:04:13 PM (תל אביב אחרת)
    3) "צריך את החרב של אלכסנדר מוקדון כדי להתיר את הפלונטר הנפשי תת שיכלי בגולגולת של אלון אח ורע לגזעני אשכנז שנואי האנושות " – מוני יקים האנטיציוני בתאריך 8/28/2008 1:28:47 PM (תל אביב אחרת)
    ובכל זאת לי אתה כותב שזה לא בסדר עד כדי שתמחק את דברי או שתבקש אותי לעזוב את הדיון, ועד כה לאקדוחן אתה נותן להשתולל… תמוה עד מאוד.

    ד)
    אני לא היחיד ששם לב לגזענותו של מוני, כאילו שזה היה קשה לאור האסמכתאות מדבריו שציטטתי מעלה, ובקיצור, את האמת גם אם תמחק אותה הני, וגם אם תחליט באופן לא מאוזן להשתיק את הצד המגיב-מתגונן באופן טבעי ומוצדק, לא ניתן יהיה להסתיר מברי הדעת :
    1) מאיר על מוני: "אתה בדברך נותן פתח להצדקת התנהגות גזענית של פרטים בהירי עור,לא משנה מאיזה עדה" – מאיר בתאריך 8/12/2008 12:41:50 PM (אל תקרא לי שחור)
    2) לשאפ על מוני: "אבל כרגיל, העובדות לא יתנו לטשטש את החזון הדיכוטומי של מוני הגזען הקטן, כן/לא, אשכנזי/מזרחי, שחור/לבן, טוב/רע. הלוואי והעולם היה כ"כ פשוט." – לש.א.פ בתאריך 8/13/2008 10:23:21 PM (אל תקרא לי שחור)
    3) ערדי גם אמר משהו על זה, לא מצאתי את זה, אולי זה נמחק?…
    4) לשאפ על מוני: "אין עוררין על כך שמוני טיפש והטיעונים שלו מזכירים לי אנטישמים ידועים" – לש.א.פ בתאריך 8/14/2008 12:27:28 PM (אל תקרא לי שחור)

    ה) לסיום.
    אני מעריך את העובדה שאתה איש מלומד בתחום, אני מצר שלא יצא לי לקבל ממך "שיעורים" בדיונים פה, כי גזרת עליך אי התערבות (לרוב). הייתי שמח אם זה היה אחרת. אבל אי אפשר לצפות שהאקדוחן ישתולל ויפיץ דברי בלע וגזענות, ולא יקבל תגובה הולמת. יש לך עכשיו סעיפים א-ד: 4 אנשים שמסכימים שמוני גזען (סעיף ד), 3 פעמים שהוא קרא לי חולה נפש (סעיף ג IV), 7 פעמים שהוא שיבח הצדיק או קרא לאלימות (סעיף ג III), 7 פעמים שהוא הציג עמדות גזעניות (סעיף ג II), ו-9 ציטוטים של עלבונות לא קורקטיים כלפיי (סעיף ג I), ו-3 קוים אדומים של קורקטיות שהוא חצה באופן שיטתי (סעיף ב). בסעיף א' הדברים מובאים כדי להצדיק את עמדתי שגם לקרוא לי "גזען" באופן לא מבוסס מזמין תגובה הולמת וקשה מצידי, אז אל תצפו לנשיקות וחיבוקים אם תקראו לי גזען…
    ורק לסיום ממש, יש לי לגמרי את הכח וההצדקה לדבר במונחים של "צ'אנס אחרון", אחרי מה שראית פה אני הצד המוצדק בדבריו ואם אני מציע להגיב במתינות על דברים כה קשים כדלמעלה אז קח אותה בשתי ידיים ואל תקטין את דברי כאילו אין בהם ממש. אם מוני ימשיך כך אז אני אגיב כפי שהגבתי, וכפי שכתבתי – תרצה תמחוק. כי אמנם זה הבלוג שלך (ולכן תמחוק) אבל פה זו המקלדת שלי (ולכן אכתוב מה שאני רוצה) – ואם תבקש שלא אכנס לבלוג שלך יותר, לא אכנס. אבל אם יש ענין בעמדותיי, אז צריך להגן על תרבות הדיון כשהיא מופרת מולי כמו כשאר אני מפר אותה, ולהתחשב בתוצאות הטבעיות (המוצדקות) של הפרת תרבות הדיון מולי. בקיצור "איזון".
    אותי מוני לא מרתיע, כל תגובה שלו מגלה כמה עמדותיו ביזאריות לא הגיוניות מסוכנות מזיקות ולא מוסריות, וכמה שאין להן בסיס במציאות, וכמה שאין לו דרך לבסס אותן. אם כל תגובה נוספת הוא מזיק לעצמו, מה שמתאים לי יופי.
    זה שאתה מצפה שהוא ימשיך כך בדרכו הגזענית והפוגענית בלי שתטפל בו, ובמקביל אתה מצפה ממני שאני לא אשיב לו כגמולו ואעמיד את דבריו במקומם, וגם מצפה שאני לא אעיר לך שזה לא הגיוני לדרוש שאשר כך "חשוף בצריח"… זה מילכוד משולש שאתה מכניס אותי אליו, ואני לא מתכוון להשתתף בו: אז שוב, תרצה – תמחק. ועד לתגובות הבאות אמנע מבוטות גם לאור התגרות-פוגענות-גזענות כלפיי. ואם תבקש – אעזוב (אם דעתך הבלוג שלך טוב יותר עם מוני לבד ובלעדיי, תהנה).

    שיהיה יום טוב.

Trackbacks

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s