בית המשפט ממשיך לרדת מטה אבל בהמשכים….

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • יהויריב  ביום יולי 29, 2009 בשעה 7:00 pm

    שמו של המורשע, במקרה בצדק רב, ישראל בונדק. גם אם הוא מזרחי, וגם אם לבך התיאורתי, להבדיל מהמעשי יעני יוצא אליו, לדעתי יעני בריבוע, ראוי שתיתן לו את הכבוד המינימלי שמגיע לבן אדם מכל עדה ותאיית את שמו נכון.

  • צבי  ביום יולי 29, 2009 בשעה 7:30 pm

    זעקתך נכונה היא, ויש בה לא רק ממש, אלא אפילו יותר מכך. מערכת המשפט לוקה בגזענות!
    ועדיין, הני, חלק מהנמקותיך קשות בעיניי.

    אינני חפץ בשופט מגדרי בכדי שבני מגדרו ייוצגו באולמות השיפוט. ובנוסף, אני אפילו נכון להניח ששופט אשכנזי ייטיב להבין לליבה של מסעודה מאשקלון לא פחות מעמיתו הספרדי. מנסיוני בבתי המשפט, אין לי יסוד לחשוב אחרת. ולכן, מבחינתי, אותו הגיון שחל על רופאים שיחול לו על שופטים.

    אבל, מנגד, אינני נכון להפלייה המתמשכת של בני עדות המזרח במינויים לשיפוט, ובמיוחד לשיפוט בבית המשפט העליון.
    בני עדות המזרח הינם למעלה מ- 50% מתושבי המדינה; כזה הוא היחס בהתייחס לבני עדות המזרח בקרב עורכי הדין.
    והנה, עדיין ישנו "כיסא לבן עדות המזרח" בבית המשפט העליון. נכון, בשנים האחרונות נזהרים מלהודות בנוהג רב השנים הזה, אך זה מה שמתרחש בפועל – שופט אחד מקרב בני עדות המזרח. מתפנה כסאו, מחפשים "מזרחי תורן".
    הפער הזה, בין הכמות היחסית של בני עדות המזרח בתוך כלל העם, ובתוך עם עורכי הדין, לבין המינוי הזניח הזה, זועק לעין.

    כל שכן, כאשר הפער מנווט בידי ועדת מינויים; לא כללי השוק החופשי, לא כללי התחרות החופשית הם שקובעם את הפער; ועדת מינויים ממשיכה לקבע אותו. ועדת מינויים שמתיימרת לייצג אותי, אותך, ואותה…

    וטרם דיברנו בהפלייה המהותית הגלומה באימוץ ערכים אשכנזיים ובדחיית תרבות עדות המזרח. נניח לכך לשעת הידרשות אחרת.

    ואם בגילוי נאות עסקינן – הח"מ הינו מבין עדות המזרח.

  • הני  ביום יולי 29, 2009 בשעה 7:32 pm

    אכן כן, תודה, תוקן.

    אבל בעיקר שבתה את תשומת ליבי יכולתך להבדיל את הטפל מהעיקר ולהתיחס אליו, כל הכבוד.
    הני

  • יהויריב  ביום יולי 29, 2009 בשעה 10:13 pm

    וכן, השימוש באנשים כסמלים וכמייצגים הוא סוג של חפצון

  • גולדבלט משה  ביום יולי 29, 2009 בשעה 11:47 pm

    לרשימה שכתבתי על נושא זה לאחר שלשכת עורכי הדין החליטה בחסות ההנהגה הנאורה השלטת בה כיום [ויו"ר המועצה ואן אמדן אינה נמנה על חבורה זו] שאין בכלל בעייה של פער עדתי במשפט בנוגע לעדות המזרח
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-27053-00.html?tag=08-31-53

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 30, 2009 בשעה 8:40 am

    מועדון סגור של אנשים שיקבלו לתוכם רק אנשים מסוגם. לא מפתיע , כי זו תופעה מוכרת ברוב החברות האנושיות בעולם המערבי, מה שמוזר בכל הסיפור הוא שאחרי הכל כולנו חברת מהגרים ללא "עבר אריסטוקרטי" של ממש. גם מה שמכונה האליטה האשכנזית הם לא יותר מאשר צאצאים לתושבי הפריפריה המזרח-ארופאית והלא כ"כ נאורה ומתקדמת, ברוב המקרים.

  • הני  ביום יולי 30, 2009 בשעה 9:31 am

    את אומרת מוזר – אני קורא לזה עצוב…וממש לא ברור לי איך אנחנו ממשיכים לקבל את המצב הזה כנתון, לא יודע אולי יש לך הסבר לעניין? אני פשוט לא מבין.

  • סתם אדם  ביום יולי 30, 2009 בשעה 9:57 am

    השאלה היא לא איך אנחנו ממשיכים לקבל את הדבר הקטן (יחסית!) הזה. השאלה גדולה עשרות מונים, הלוואי וזאת היתה האיוולת והעוולה היחידה במחוזותינו.
    השאלה היא איך אנחנו ממשיכים לקבל את אותן עוולות פעם אחרי פעם אחרי פעם וכלום! פעם אחת קם חלק בעם בהנהגת מנחם בגין ועלה על הפרלמנט בפרשת הפיצויים מגרמניה ומאז..? די ודאי שאם יקום מישהו ויקרה ל"יום הבסטיליה" של בני המעמד הנמוך (רוב העם, כמעט שלא נשאר מעמד בינוני), הוא יואשם במרי וכו'
    אבל אני מאמין באמת ובתמים שאם משהו בסדר גודל קרוב לכך יקרה, הרבה עוולות יתוקנו (וכמה חדשות תיווצרנה, מה לעשות שאידאלים ומציאות לחוד).
    השאלה היא האם ומתי נצא מהאדישות.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום יולי 30, 2009 בשעה 11:02 am

    ומנסה בדרכי עקיפין להחדיר מחדש את המונח
    הדכאני שעבר עליו הקלח "עדות המזרח" לא עוד
    מונחים קולוניאליסטיים מנחשלים מי שטובת המאבק
    בכיבוש הארופי חייב להשתמש מהיום במונח
    "העם היהודי הספרדומזרחי" כי שורש הקונפליקט
    אינו עדתי אלא לאומי היסטורי ושני עמים ניפרדים
    ועויינים אנו ומן הראוי שההפרדה תתחיל להתבצע
    כמה שיותר מוקדם.
    מה שקורה במערכת המשפט הוא דגימה קטנה לכל מה שקורה בכל שאר המערכות האכיפתיות והמקנות שכר
    הולם ופנסיה נדיבה לחברים המוסללים לעומת
    הספרדומזרחים "חסרי הכישורים" המושלכים
    לגוב האריות להתמודדות עם קשיי החיים חסרי השיווין והצדק.
    גילוי נאות- כותב התגובה הוא בן העם היהודי
    הספרדומזרחי…

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • שולמית  ביום יולי 30, 2009 בשעה 10:28 pm

    אאכן, רצוי לגוון את ההרכב של בית המשפט העליון כך שייצג אך חלק מן ההנמקות שהועלו למעלה פשטניות בעיני.למשל;

    מתוך דבריו של ד"ר א. נתן עולה עולם חשיבה הבנוי על דגמים סטיראוטיפים . מדרך שבה הוא מתאר את האוכלוסיות ומנמק את הצורך בשופטים מזרחיים עולה חשש לקורטוב של תפיסה המחפה על גזענות ( לא מודעת?) וראייה חד מימדית ושבלונית של הקבוצות השונות החיות בארץ.
    לדבריו שופט מזרחי בא מתוך העוני ומכך אפשר להבין שהשופט האשכנזי הגיע , בהכרח ממקום של שפע.
    למיטב ידיעתי השופטת ( בדימוס) דורנר גדלה בבית יתומים ואילו השופט ברק ( בדימוס) היה ילד שואה.

  • הני  ביום יולי 31, 2009 בשעה 1:11 am

    הגברת שולמית דוידוביץ! איך זה קורה שתמיד שיש שיח כזה את חוזרת ועולה בבלוג שלי, נראה לי שהשיח הזה פוגע לך במקומות מאוד רגישים, ואני חושב שזה טוב אין כמו להעיר אנשים משלוותם. הבעיה היא שהתגובה שלך היא תמיד התקפה, אין רצון או יכולת לקבל את הבעיות רק לנסות ולהצדיק את העוולות, מעניין מדוע?

    אני שמח שאת מבקרת את נתן, אך אן בביקורת כלום לגופו של עניין. שאלה לי בנושא זה הייתכן שמתוך 50% מכלל תושבי מדינת ישראל (המזרחים) אין ולו אחד שמתאים לשבת בבית המשפט העליון? עזבי עוני או מעמדות תשובה פשוטה, איך מצאו שתי נשים ובמקרה הן אשכנזיות. אם אין, אזי התשובה היא אחת משתיים, 1. המזרחים הינם גנטית נחותים וגם בדור השלישי לא הצליחו להנפיק משפטנים ראויים לכהן בבית המשפט העליון או 2. ישנה אפליה ודיכוי במערכת הישראלית וזו מונעת מהמזרחים להגיע לבית המשפט העליון – לבחירתך.

    ולסיום שימי לב על מה החלטת לנסות ולבסס את אפליה ודיכוי זה – דורנר שבאמת התיימה מאביה בגיל צעיר וגדלה בפנימיה (לא, לא בית יתומים או בית מחסה) ואת ברק אמרת ילד שואה בעצם דיברת על כמעט כל בני דורו שעלו מאירופה – ומה את בעצם מנסה לעשות על ישי דוגמאות אלו? האם את מצדיקה את האפליה והדיכוי?

    נושא למחשבה….נראה לי שפשוט אנחנו מדברים שפות שונות, ואולי בכך נעוץ שורש הבעיה….

  • טל ירון  ביום יולי 31, 2009 בשעה 7:25 am

    הי הני,

    נעים לראות שבעיות דומות מעסיקות אותנו:
    http://talyaron.com/?p=311

  • הני  ביום יולי 31, 2009 בשעה 11:52 am

    אכן כן אותן בעיות זויות ראיה שונות 🙂
    סופשבוע נעים
    הני

    נ.ב. אולי ניפגש כשאתה מגיע לעיר הגדולה, מה דעתך?

  • אייל גרוס  ביום יולי 31, 2009 בשעה 12:19 pm

    אין ספק שיש בעיה בהומוגניות העדתית-לאומית של בית המשפט העליון וזה דורש תיקון! לצערי זו בעיה מתמשכת.
    עם זאת יש משהו כמעט מהותני בביקורת של א.נתן כאילו ברור ששופט מזרחי יהיה יותר מודע לסוגיות חברתיות. העמדות החברתיות של דב חנין או אילן גילאון יותר מתקדמות בעיני משל שאול מופז או מאיר שטרית. כך שאין כאן קשר חד-חד ערכי כלל. וכבר הוזכרה דליה דורנר שהיתה הכי מתקדמת חברתית בבית המשפט העליון,ואולי זה נוגע לרקע שלה, גם החברתי אישי שהוזכר בתגובה קודמת, ואף כי נולדה בטורקיה באה ממשפחה אשכנזית… בכל מקרה, מה שאני אומר: אין ספק שצריך לדאוג לייצוג הרבה יותר נכון של מגוון עדתי, לאומי, דתי, מגדרי, מיני וכו' בבית המשפט העליון, (ולא רק שם!) אבל מנגד צריך להזהר ו אל לנו להניח כלל ששופט מקבוצה מסוימת בהכרח יהיה יותר "מתקדם" בנושאים מסוימים.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום יולי 31, 2009 בשעה 12:54 pm

    כאשר מסלילים אל מחוץ למערכות השפיטה והאכיפה כ 80 % מאוכלוסית מדינה מסויימת קוראים לזה
    בהכרח אפרטהייד גזעני.
    ההנחה של מצדדי הנצחת המצב הקיים שבו מערכות של
    פריבילגיות מובנות בתוך השיטה למען הדורות
    החדשים של בני גזע האדונים כי מצב זה טוב גם
    לאזיאטים שאינם בני גזע האדם הלבן העליון היא
    הנחה גזענית והוכחה לכך שהשקר שהונחת
    "עם אחד גורל אחד" זו נוסחת שקר שמן הראוי
    להוציא ממאגר הביטויים השמיש.
    וכל זה בלי שום קשר לארץ מוצאה של השופטת
    דליה דורנר…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • הני  ביום יולי 31, 2009 בשעה 1:44 pm

    אני מסכים לחלוטין עם הטיעון שלך, הבאתי את דבריו של נתן בשל הביקורת – למרות סילדתי מניסוחיו לדוגמא הפסקה המחרידה: "למען הגילוי הנאות, הרי החתום מטה הוא אשכנזי למהדרין עשרות דורות ללא כל טיפת דם מזרחי בעורקיו (אבא פולני ואמא רומניה), ד"ר ומרצה באקדמיה ורחוק מאוד מלהיות מקופח. אבל גם לאשכנזים טהורי גזע יש עיניים והם יכולים לקרוא שמות משפחה ולתמוה על התופעה." זו פסקה מחרידה עם מוטיבים גזעניים לרוב גם אם נכתבה כהלצה…

    אני מסכים לחלוטין עם הנקודה שהעלת בדבר המודעות – אמהמה אני בטוח שניתן למצוא איזה מזרחי אחד לרפואה שיהיה רגיש חברתית וגם מתאים לכס השיפוט בעליון, אתה יודע מה אולי אפילו שניים.

    אין אני טוען כי כל אישה, הומוסקסואל או עובד זר אוטומטית יהיה רגיש יותר לבעיות החברתיות הנוגעות לשיוכם החברתי, אבל בטוחני שבקרב קבוצות אלו נוכל למצוא מועמד אחד לרפואה שיתאים למשרות שונות על אחת כמה וכמה בקרב אוכלוסית המזרחיים שמהווה 50% מכלל האוכלוסיה היהודית בישראל.

    הבעיה היא שאנחנו כבר דור רביעי לתוך אותה תמה של השתלבות אך ללא דריסת רגל בקרב מוסדות האליטה.

    מהכירי את החומרים בתחום נאמר כגבר מזרחי נמצא חברתית מעל לאישה אשכנזיה (לפי ממדי תעסוקה וכו') לא אליבא דועדת המינויים לבית המשפט העליון. את החרפה הזאת יהיה קשה למחוק….

    די איל הסכמתי איתך יותר מידי לפוסט אחד 🙂 זה יהרוס את הדימוי של שנינו
    בברכת סופשבוע נעים
    הני

  • אייל גרוס  ביום יולי 31, 2009 בשעה 5:23 pm

    הני כה נדיר למצוא כיום אנשים שיסכימו איתנו על משהו אז אם גם שנינו מסכימים בוא נברך על זה דווקא!

  • אלון  ביום אוגוסט 1, 2009 בשעה 4:44 pm

    פרופ מאיר שטרית לא ראוי לעליון
    פרופ זהר גושן ודאי יוזכר כמועמד בעתיד – עכשיו זה לא רלונטי כיוון שהוא נושא בתפקיד אחר חשוב בשירות המדינה.

    ובכלל, המגמה היא להביא מתוך השפיטה והשוק האזרחי – בניגוד למינויים עד היום מהאקדמיה והתביעה. לכן אלו דוגמאות לא מוצלחות.

    אם תעשה רשימה של עורכי דין מהשורה הראשונה שהנם מתאימים (כמו דנציגר, ד"ר דנציגר, מלמד שנים רבות, אקדמאי מצטיין, עו"ד עם ניסיון שמעט יכולים להתגאות בו, שם דבר בתחומו, וכו'), ו/או שופטים מבריקים כנ"ל… ורשימה זו של מזרחיים תעמוד למול 0 המועמדים המזרחיים… זה יהיה משכנע.

    איך זה שעד כה אין רשימה כזו? או שלא עשו אחת, ואת זה אפשר להראות עי שמרכיבים אותה.
    או שלא ניתן להרכיב אותה. אז יש דיכוי מערכתי? לא בהכרח, לוקח זמן עד ששינויים כאלו מחלחלים.

    איפה הפרטים הרלונטים? מה היא האפליה הנטענת? איפה היא קרתה? מהו תהליך החלחול שהיה צריך ולפי הנטען לא קרה?

    דיבורים באוויר.

    (האשכנזים הכוזרים דופקים את המזרחיים שוב… הפתעה!)

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוגוסט 2, 2009 בשעה 12:01 am

    כל הדיבורים על שפרט לסמרטוט אדמונד לוי אין
    בנימצא פרענקים שמתאימים ברמתם להיות בחבר שופטי ביה'מ העליון שהם מוצלחים יותר מחנן מלצר שהוצנל
    לשם לא בשל כישוריו אלא בשיטת "אשכנזי מביא אשכנזי" והופ הפך לשופט עליון מלא כישורים.
    אלון צודק שאין טעם להכנס למרוץ העכברים
    לעליון עדיף להיפרד ולהקים מערכת משפט של פרענקים וממשלה של פרענקים וכנסת של פרענקים.
    אלון הגרפומן כותב הרבה מילים אבל לא מצליח לחדש דבר פרט להצדקת הנצחת מצה העוולות הגזעני…

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 10, 2009 בשעה 2:22 am

    http://news.walla.co.il/?w=/1/1534864

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוגוסט 10, 2009 בשעה 3:32 pm

    קריאתו למתן חנינה לבניזרי היא למעשה תשלום
    "מס שפתים" לחבר לכאורה ,
    צעד שלמעשה ינציח את העונש הכבד שהסמרטוט
    השופט העליון הפרענקי היחיד הצדיק "כדי שיראו
    וייראו" כלומר עונש לדוגמא ולא עונש צודק
    לפי חומרת מעשיו של העבריין.
    הקפצת עונש מ18 חודשים ל 48 חודשים היא חסרת תקדים וחסרת הצדקה אלא אם מדובר בהפיכת המשפט
    ל "משפט ראווה"…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • הני  ביום אוגוסט 13, 2009 בשעה 4:20 pm

    אתה מביא אותי לתת ספק ביכולותיך האינטלקטואליות, נראה לי שאתה מעוניין להרים להנחתה, ולהביא אותי להסכמה עם מוני, חבל, ואני חשבתי שיש משהו שאתה מביא לשולחן אבל אתה יודע אכזבות הם חלק מהחיים…

    מוני, בלי ללכלך, ובמילים לעניין אתה מביא נקודה ראויה, אפשר גם אחרת….
    הני

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 13, 2009 בשעה 5:33 pm

    האם אלי ישי מייצג את המזרחיות שלכם?
    האם אתם כ"מזרחים" שותפים לדבריו או מתנערים ממנו?

    http://entertainment.walla.co.il/?w=//1536552

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 13, 2009 בשעה 5:46 pm

    עוד כמה ציטוטים משובבי נפש מבית מדרשו של המזרחי התורן:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3759616,00.html

    ישי הבטיח לבלומנטל כי "יפעל ללא הרף" למענה משום שהוא חש ש"זה הדבר הנכון", אך לא יעשה זאת בפומבי על מנת שלא ייפגעו סיכוייה, "משום היותה אשה חילונית אשכנזייה".

  • הני  ביום אוגוסט 13, 2009 בשעה 6:47 pm

    סתם אמרו חז"ל "דיה לחכימה ברמיזה" במקרה שלך זה הוך למביך, מוני ענה לך באופן יפה מאוד בתגובתו, ולי אין מה להוסיף על אחלה תשובה!

    אתה מתהדר בנוצות מרוטות, הייתי מציע לך להפסיק כל עוד אתה יכול הדרך למטה סומנה וחבל. לעיתים כדאי להפסיק כל עוד ניתן….

  • הני  ביום אוגוסט 13, 2009 בשעה 6:51 pm

    מה יש לאנשים לאמר על זה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3760066,00.html

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 1:15 am

    אם זה היה שופט אשכנזי, זאת גזענות. אם זה שופט מזרחי, זה קאפו.
    לשיטתכם, גברת הרצוג הנכבדה היא סתם אשכנזייה שבויה בקונספציה הפרנואידית שלכם שמלקקת למזרחים.

    זה שאולי לפעמים אתם צודקים לא נותן לכם מונופול על הצדק.
    זה שלפעמים אתם נרדפים לא מוכיח שאתם לא פרנואידים.
    זה שאתם חבורה של בכיינים מניפולטיביים שכל מה שהם יודעים להגיד זה אכלו לי, שתו לי וכל מי שכמוני ומצליח זה יוצא מן הכלל לאהופך את זה לנכון. כן , אני יודע, אם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא הופך לעובדה.

    אתם ,אלה הקוראים לעצמם מזרחים, ולא ח"ו ישראלים או כל שם אחר שח"ו יאגד אתכם עם שאר האומה ממשיכים להצביע ש"ס וליכוד, ממשיכים לשאוף לכלום ואח"כ להאשים את כולם בגזענות תרבותית. תתעוררו ותריחו את הקפה!
    לווירוס שפעת החזירים אין העדפות גזעניות או תרבותיות. מי שיודע לפתח חיסון (המערב), מי שידו משגת את החיסון יחיה, השאר קפוט. אז מה, שפעת החזירים זאת גם קונספירציה של האשכנזים?

    מספיק זה מספיק. נפוטיזם קיים גם אצל מזרחים, כסף יש גם למזרחים, נפט יש בעיקר לערבים וכו וכו וכו. למה הם לא שולטים? כנראה שהתרבות ה"נעלה" שלהם לא מי יודע משהו.

    אז מה הני? חוץ מלהאשים שופט מזרחי בזה שהוא קאפו, לא עשיתם כלום.

  • הני  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 6:13 am

    של מסכן שמפחד לצאת לאור השמש על מנת לשמור על בהירותו. נערצתך העיוורת של תרבות אחת גורמתלך להיות מלא בשנאה עצמית כלפי החלק האחר של זהותך…אך צדיקים מלאכתם נעשת בידי אחרים אז מה אומר מלבד
    http://nrg.co.il/online/1/ART1/928/330.html

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 10:22 am

    אז מס שפתיים או לא?
    ואתיופים, זה מזרחים או לא?
    ואם מזרחי דופק אתיופית זה גם בגלל האשכנזים?
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=650019
    וזה שנשים מרוויחות פחות מגברים, זה כי כל הנשים למעט בלומנטל הן מזרחיות?

    או מס שתיים או לא. או שופט מזרחי או לא. אי אפשר לרקוד על שתי חתונות חבר, תבחר צד, תבחר כיוון ותישאר איתו, בבקשה.

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 10:31 am

    היה לנו נשיא מזרחי, שר תחבורה מזרחי, רמטכ"ל מזרחי, פרלמנט עם לא מעט מזרחים. על מה עוד תלינו?

    לפני יותר מעשר שנים הכרתי איש אחד, אבא של חברה שהגיע בצעירותו מרומניה חסר כל.
    הוא קרע את התחת, למד קשה והצליח העמל רב להתקבל לטכניון להפוך למהנדס. בדרך לשם, הבן אדם סבל חרפת רעב.
    מצד שני, חברו לספסל הלימודים, ישן בבית נורמלי, אכל טוב ולמד הרבה פחות טוב. אממה, בגלל שהוא מזרחי ובגלל אפליה מתקנת, האיש התקבל עם ציונים פחותים, קיבל עזרה מאסיבית בדרכו אל התואר ועוד.
    תשאל את המכר הזה שלי והוא יגיד לך שאין לו מושג מה הטמטום הפושע הזה של לעזור למזרחי פחות טוב שיש לו ולהתעלם מהמכר שבקושי היתה לו קורת גג ומשהו לאכול רק בגלל אשכנזיותו.
    זאת לא גזענות?

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 10:35 am

    אז מזל שגלעד שליט לא מזרחי…

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 9:20 pm

    זה שיש לאשכנזים משת'פים זה סיפור ישן , שר המשטרה שנתן הוראות לשוטרים לשבור את העצמות
    לפנתרים השחורים היה שלמה הלל מפלונסק .
    כל שלטון כיבוש קולוניאליסטי מתהדר בשיכבת משת'פים המבצעים מדיניות של שלטון הכיבוש.
    אפילו להיטלר היו עשרות גנרלים יהודים בצבא וכעשרת אלפים חיילים יהודים.
    בחלק מהמקרים אלו עסקנים בזויים ואנשי מקצוע
    שמחקו את זהותם ולבשו מסיכה של האוייב כדי שיוכלו לקבל ג'וב טוב אצל האשכנזים המושכים בכל החוטים.
    סתם אדם שוכח כמו תמיד עובדות ומספרים ועובר לסיפורי סבתא על איקס ועל מיקס אבל תמיד שוכח
    שלפי מימצאי השלטון עצמו יש 800 אלף ילדים מתחת לקו העוני והבערות והם מוסללים ומונצחים למצב זה לא מסיבות כלכליות כי בו-זמנית נגיד הבנק יש לו קופה מלאה והוא קונה 100 מיליון דולר כל יום במשך שנה .
    כמה בתי ספר אפשר היה לבנות בכספי ההימורים של פישר הפושע וכמה קיצבאות אפשר היה להגדיל עם הון זה ולהוציא מאות אלפי ילדים מרביתם פרענקים וערבים ממעגלי העוני הבערות והפשע.
    אבל סתם אדם מעדיף שכספים אלו ילכו לספקולנטים ולציד-אדם אחרי משפחות מפוארות ממרוקו שהוסללו
    להפיכתן ל "משפחות פשע"…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוגוסט 14, 2009 בשעה 9:39 pm

    סיפור הסבתא שלו על חברו הרומני ומוסר ההשכל ממנו מעיד על כך שבתת ההכרה הסתמני'ק יודע שקיימת גזענות עם הסללה מתוכננת אחרת למה הוא טוען שהמזרחי נהנה מאפליה מתקנת בילתי מוצדקת לעומת הרומני שסובל "חרפת רעב" כדי להגשים את עצמו.
    גם אני נגד "אפליה מתקנת"כי אני מתנגד לכך שמביאים ציבור שלם למצב משפיל שהוא נאלץ
    לדרוש אפליה מתקנת זו כדי להגשים עצמו.
    העם הספרדו מזרחי שמרביתו במדינה הציונית הגזענית נמצא במצב מעמדי והשכלתי בתחתית המדרגה
    וכמוצא פשטני מציעים לחלק מיזערי ממנו אפליה
    מתקנת כדי לעלות מדרגה .
    מעניין מאד ששליש מהעם הספרדומזרחי החי בארצות
    המוגדרות לעיתים קרובות כ "אנטישמיות"ע'יהציוניסטים והם בארצות אלו אינם נהנים משום "אפלייה מתקנת"אלא משיוויוניות אנושית ודמוקרטית ומגיעים להישגים
    בכל תחומי החיים .
    מה קורה וגורם להבדלים האדירים בין שתי הקהילות הללו שחיו אלפי שנים ביחד ואין בין
    מרכיביהן כל הבדל גנטי או אינטלקטואלי כשההבדל היחיד הוא שהחלק הגדול חי במדינה יהודית ציונית הטוענת לשיוויון בין כל היהודים ואילו האחרים מיליון במספר חיים במדינות לא יהודיות
    האם עובדת הגעתם של יהודים אלו למדינה היהודית מחוללת איזה שהוא שינוי גנטי ביכולויות
    האינטלקטואליות או שיש במדינת היהודים משטר גזעני המתכנן ומבצע מדיניות מסלילה גזענית ליצירת והנצחת פערים בכל התחומים.
    לפי מבחן התוצאה וגם לפי מבחן הכוונה התשובה היא חיובית…בחורבן הציונות המתכננת והמסלילה ננוחם.

  • הני  ביום אוגוסט 15, 2009 בשעה 8:22 pm

    התגובות נמחקו אנא התשמשו בלשון נאותה אחרת מקומכם אינו כאן

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוגוסט 15, 2009 בשעה 9:25 pm

    הפרובוקטור עבר את הגבול ואני ניסחפתי …

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 15, 2009 בשעה 9:56 pm

    דווקא כשמוני מכריז קבל עם ועדה על שנאה עיוורת תהומית וגזענית כלפי האשכנזים ללא שום יוצא מן הכלל, באת ומחקת?
    אז מה אם נדרשו פרובוקציות? האמת פחות אמיתית בגלל זה?
    תן לי לנחש, כשאתה חוקר משהו, אתה קורא ונובר רק בצד אחד ואם מתגלגלת לפתחך עדות סותרת, אתה פשוט מעלים אותה? אתה חוקר מטעם התיזה שלך ולא שואף לאמת?

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 15, 2009 בשעה 10:09 pm

    ישבתי ודיברתי עם "מזרחי" יליד 49, דור ראשון בארץ.
    שטחתי טענות והוא אמר את הדברים הבאים:

    1. עד שנות ה-70, אפלייה זאת לא מילה. היתה ובכמויות.

    2. אחר כך, פחות אפלייה ועניין הילודה. מזרחים חילקו קצת בין 4+ ילדים ואשכנזים חילקו יותר לילד יחיד או שניים מקסימום. לא אפלייה, סתם הבדל תרבותי.

    3. בעריית ת"א, מעוז האשכנזים דאז, דבר ראשון, לא קיבלת כלום. אם היית מתחנן אצל הפקיד האשכנזי, אולי היה יוצא משהו. אם היית נופל על הספרדי – עבד כי ימלוך! זאת תופעה ספרדית-מזרחית נטו, יותר גרועים פי אלף מהאשכנזים.

    4. החל משנות ה-90, אפלייה עדתית היא דבר זניח.

    5. רוסים ואתיופים מבחינתו לא פחות "מזרחים" מהמזרחים בענייני אפליה.

    6. היום, אין קשר בין העשירון/מאיון העליון ובין עדה, יש יותר אשכנזים רעבים ואשכנזים עשירים.

    אז כן, קדמה והקשת המזרחית הם גזענים מונעים משנאה ומתבכיינים על דברים מלפני 30 שנה. תתבגרו.

  • הני  ביום אוגוסט 15, 2009 בשעה 11:48 pm

    ההערכה שהייתה לי אליך, נראה לי שאתה פשוט לא שווה התייחסות. אנא חפש בויקי — אני מבין שזה מקור תובנותיך — את המילים אידיוסנקרטי ונומותטי היות ואין בך היכולת להבין דברים מסוג זה.

    קרא את מאמריהם של כהן והברפלד (שני פרופסורים אשכנזיים דרך אגב) בנושא האפליה בחינוך שגדלה בישראל עם הדור השלישי. כמו כן הייתי מציע את הספר אי שויון בעריכת אורי רם וניצה ברקוביץ.

    אבל במחשבה שניה למה? אתה תמשיך לשוחח עם החברים הדמיוניים שלך שיספקו לך את החומר המיהמן והמובהק סטטיסטית לשטויות שאתה כותב ובכמויות, לשנוא את הצד המזרחי שלך ולהאליל את אלו שלעולם לא יקבלו אותך כשווה, אז מעתה אתה מוזמן להמשיך לכתוב, בשפה נאותה כמובן, אך ללא התיחסותי, לא נראה לי שאתה שווה אותה.

    מוני, אני שוב מוחק את תגובתך בשל שפה קלוקלת, אנא הזהר בלשונך.
    הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום אוגוסט 15, 2009 בשעה 11:56 pm

    מה לא קלוקל בתגובות של הסתם שאותן אתה משאיר לתפארת השקר והמליצה.
    חוץ מזה מי אתה שתזהיר אותי איך להשתמש בלשוני
    אני לא תלמיד שלך ולא סתם עלום זהות ואני עומד מאחורי כל מילה שאני מקליד .
    התייחסותך בילתי מאוזנת ואילו אני מגיב לפי רמתו וטיעוניו של היריב האויב…

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 16, 2009 בשעה 12:28 am

    הני, אתה רוצה באמת לשחק במשחק השמות והטלפונים?
    רוצה לדבר עם האנשים הנ"ל?
    לא, באמת, אתה יותר ממוזמן.

    סטטיסטיקה אני משאיר לך ולאשכנזי המחמד שלך במגדל השן, את הרחוב של דרום ת"א תשאיר לי. אני גדלתי בו, לא אתה, ההורים שלי גדלו בו, לא אתה, הסבים והסבתות שלי גידלו פה, לא אתה.

    תבדוק בספרים שלך איזה בי"ס היה פעם מרכז קהילתי שפירא בר"חוס ישראל מסלנט. אח"כ תברר ותגלה שאהוד טננבאום (כן, זה עם החיבאללה) ועוד כמה וכמה אשכנזים למדו שם יחד עם מזרחים.

    לא יודע א"י, לא יודע סטטיסטיקות, אבל דרום ת"א שלי על אפך ועל חמתך. זה ועוד כמה מקומות.

  • סתם אדם  ביום אוגוסט 16, 2009 בשעה 12:45 am

    וואו, מילים גדולות מהאיש שלא ממש ידע מה ההבדל בין גזענות וקסנופוביה.
    ניחא.

    משעשע אותי שבחרת במילים אלה, תופעות אינדיבידואליות מול השפעות חברתיות כוללות תוך המעלמות מוחלטת מהעליות מאתיופיה ומרוסיה.
    כפי שאמרתי, מדינת ישראל של הקשת המזרחית וקדמה היא מדינה טהורת גזע בה מתקיימים אשכנזים, מזרחים וערבים.
    אין אנשים כמוני וכמו רוב העם שהם חצי-חצי, כי זה הרי שובר את אלגוריתם (הנה מילה בשבילך לחפש), שהרי חצי-חצי לא שייך לעדה כזאת או אחרת וגורר פנימה משתנים כמו מצב סוציו-אקונומי (היי, גם אני יודע מילים גדולות הא?), וזה הרי שובר מכל וכל את כל התיאוריות לגבי אפלייה מהדור השני והלאה.

    ימשיך כבודו לחיות את האקדמיה ואמשיך אני לחיות עם העם. אח"כ כשיצא מחקר על הניתוק שבין השניים אולי תבין משהו.

    בינתיים, כדי שלא אשאיר אותך ללא חומר קריאה בדבר מחקרים ואמפיריות, אפנה אותך אל הפילוסופיה של המדע ואל התרמודינמיקה.
    ע"מ לקצר, הקטר הוכיח אמפירית את התיאוריה, אולם זמן מה אח"כ חל עדכון מקיף בתיאוריות של התרמודינמיקה והפלא ופלא, הקטר המשיך לנסוע. מסקנה: לפעמים זה שהניסוי מצליח, מוכיח דבר אחד בלבד – שהניסוי הצליח ותו לא.
    עכשיו תחזור אתה לאלגוריתמים ולסטטיסטיקה.

כתוב תגובה לסתם אדם לבטל