מי מתפקד טוב יותר…בתקשורת?

בהמשך למסורת של ארוח כותבים, אני מארח את האזרח ז. הידוע בכינויו "אחי" או בשמו המלא חיים זובידה…תהנו, אני נקרעתי ובכיתי…

ראבק, אם מישהו לא עמד מצומרר ועם דמעות לאחר הראיון של הרמטכ"ל הכמעט ניכנס גלנט לתוכנית התחקירים 360 מעלות שיקום! אני יודע בדיוק מה יגידו עכשיו השמאלנים הקטנים, שהביאו את החבר שלו מהשייטת לראיין אותו והוא לא לחץ ולא שאל שאלות נוקבות. תעשו לי טובה, אתם רוצים שאלות חזקות ולוחצות תראו כולבוטק איך רפי הגבר ניכנס בקטשופ עד שהוא רואה ממנו דם, איך הוא מכריח חתולים לבחור בין חמאה למרגרינה, 360 זו לא התוכנית הנכונה לעשות את הדברים האלו.

המנחה ניגש בעדינות וכמו מטפל באתרוגים ליטף ושאל את השאלות הנכונות, על צבא ומנהיגות ומתי גלנט היה במצבים קשים יותר מאלו, אתם (השמאל) רוצה רק גוויות צהובות, בושה. גלנט גם דאג להזכיר לכל העיוורים כל שתי דקות שהוא איש צבא מעוטר ומהולל, כי בעלי ראייה לא יכלו להסתכל בצורה ישירה על גלנט בשל סינוור מאותות וכנפי צניחה ועיטורים. טוב אז הנה המשפט של גלנט "כמו שאני יצאתי להגנת המדינה במשך 35 שנה אני רוצה שהיא תצא להגנתי בזמן נתון" – יפה לא? 35 שנים הוא נותן למדינה ועכשיו היא נוטשת אותו בשדה הקרב, חארות וחלאות.

אני אתן דוגמא לכל יפי הנפש, נניח חייל שמשרת שלוש שנים בתפקיד מבצעי, יום אחד בוזז מחשבים מהמרמרה, האם המדינה תברח מהגנתו? או נשיא מדינה ששרת את העם כח"כ וכשר, הטריד מינית פעם פעמים ואנס קצת פה קצת שם, האם המדינה תשכח את שירותו המופלא למען הציבור בעד מעידות אחדות אלו? שיתביישו כולם, מבקר המדינה היועץ המשפטי, כלום, מעכשיו צ'ילבה, מניאק מי שיודע על פיגוע של מחבל מתאבד שיתבצע בבית שלהם ומפעיל את הצבא, ככה אנחנו בחונטה לא שוכחים ולא שוכחים. ועל מה? על מה? על סיפוח שטחים? שנים המדינה מלמדת אותו לעשות את זה לפלסטינאים ועכשיו באים בטענות, עכשיו?

בסדר הנה הוא מודה נפלו טעויות בתום לב בתצהירים, וואלה תום לב, נכון הוא טען שהוא עיבד את המטע והוא בכלל לא עשה שם כלום, אבל הוא קיבל ייעוץ (ומי שצוחק מנייאק) שככה מעבדים את המטע בשנה הראשונה, פשוט לא עושים כלום. אני מכיר הרבה חברים שביקשו מביטוח לאומי להכיר בהם בתור נכים כי הם לא זזים מהספה, זה אותו דבר! הוא לא השתלט על שום שטח זה הקבלן שנטע עצים, המטומטם, במקום לנטוע אותם ברווחים מסויימים הוא נטע אותם ברווחים כפולים וזה מה שהוסיף 28 דונם, עד שלא העירו לו על זה, הוא פשוט לא ראה את 28 הדונמים שהתווספו, מה לא ברור? שיקום בן אדם אחד שיכול להבדיל בעין בלתי מזויינת בן 28 דונם ל 56 דונם, נו שיקום, לא אתה גינדי, אתה תשב. והוא בכלל לא רצה לכרות אותם הוא הציע לשלם עליהם חכירה, אתם מבינים? ככה כולם היו יוצאים מורווחים, גלנט אשתו ילדיו, רקס הכלבלב, כולם. רק החארות האלו מהמנהל שרצו לאשר אבל פחדו מהשכנים שלו, איך פקידים לפעמים פוגעים במשפחות מאושרות. והכניסה לבית, היא תוכננה מראש בכיוון ההפוך לשטח, למה? ההסבר הוא פשוט התכוונו לבנות מדרגות לכניסה, אבל האדריכל השקרן הזה הראה להם את המדרגות רק על המפה. על המפה המדרגות היו בגובה של פחות מעשרה ס"מ, ואת זה יכולים כולם לטפס בקלות. אה מה מה, במציאות המדרגות היו רבות מכפי התכנון (10 ס"מ), איך הוא יכול היה להבין את זה מתוכנית הבנייה, הדבר הכי קרוב לתוכנית בניה זה מפה וממתי אלופים מתעסקים בקריאת מפה ממתי?

האי דיוק השני היה בקשה לאשר את העבודות לאחר שהם כבר בוצעו ועל זה נאמר טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. ומה רוצים ממנו עכשיו? שיעמוד בנורמות מוסריות? נו באמת? זה באמת חשוב שמי שעומד בראש הצבא לא עומד בנורמות מוסריות גבוהות משל כל אדם אחר בחברה? האם אנו באמת רוצים ומצפים לכזה דבר? ואף אחד לא שואל את עצמו למה דווקא עכשיו זה יוצא החוצה, למה דווקא כשמונה לרמטכ"ל? נכון העניין נמשך יותר מ 10 שנים שבהם הוא סילק את שכניו מהשטח שכבש (כן, כבש, הבן אדם גיבור ישראל ותגידו תודה שאני לא כותב שיחרר), סרב לענות לעיתונאים, וחייך בשחצנות חוצפתית צברית ישראלית חיובית לכל מי שדיבר איתו על זה. זה ראש הצבא שאני רוצה, שאפילו לא יגיד שהוא מרגיש חבטה קטנה בכנף, שלא ירגיש כלום., שום דבר, ככה אני רוצה 360 מעלות של חוסר בושה.

הבלוג של חיים

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • עידן ח.  ביום פברואר 3, 2011 בשעה 5:53 pm

    הבנתי את הביקורת על גלנט וקו ההגנה הלא מוצלח (מפגר)שלו, אבל לא הבנתי את הקשר לימין ושמאל פוליטיים.
    אני לא מבטל את האפשרות שפשוט חסר לי קצת מידע רוחבי על גלנט (הוא מזוהה פוליטית?)אבל גם כך וגם כך מערבוב של קצת ציניות וקצת אקטואליה מקומית נשארתי עם טעם כאילו רק השמאל בישראל מוקיע את הנשיא האנס שלנו ומיני שרצים אחרים ואילו לימין נשאר רק לאחד שורות סביב החונטה שהוא יוצר.

    אני בטוח שזאת לא הייתה כוונת הכותב או כוונת המאמר,
    ואם כן- תמיד אפשר לתקן אותי 🙂

  • סתם אדם  ביום פברואר 3, 2011 בשעה 5:57 pm

    אחלה רמטכ"ל לצבא כיבוש לא? (-;
    אם הוא היה רמטכ"ל, ה-40 ק"מ של שרון היו כאין וכאפס!
    הוא הראה יכולת מרשימה לכבוש שטחים בצורה חשאית, להגן עליהם בחירוף נפש כנגד ישויות עויינות, תוך התנגדות נמרצת של גורמים (שאמורים להיות) חזקים ממנו ובסופו של דבר להחזיק בהם שנים(!!!)

    לא, אני לא תומך בבחירתו, סתם משועשע מכל הטררם.

  • דוד נצר  ביום פברואר 3, 2011 בשעה 7:15 pm

    אתה מתפרץ לדלת כל כך פתוחה שאפשר להעביר בתוכה את כל הבית. אולי לא שמעת אבל הסיפור של גלנט נגמר. יש ענינים חדשים ומלהיבים לא פחות.

  • רני  ביום פברואר 3, 2011 בשעה 9:41 pm

    כשהשור נופל כל הכפר רץ עם סכינים. חברינו וידידינו למשל במעגן מיכאל ועוד מקומות ממרץ ושמאלה עשו בדיוק אותם דברים. ונתחיל ביד חנה, לא שאני יודע דבר מה קונקרטי אבל בואו ונבדוק. העיתונאי במעריב שגלגל את העסק הנו איש ימין מובהק. הצביעות הארורה באמת מתחילה להרגיז.

  • Danton de Choc  ביום פברואר 4, 2011 בשעה 2:32 am

    שנון 🙂
    אופוזיציה לוחמת במיטבה.

  • ירון  ביום מאי 27, 2011 בשעה 9:51 pm

    חיים…אתה שנון וכותב ענק!
    תוציא כבר את הדיסק או לפחות תכתוב ספר…
    ממתין בסבלנות.
    המעריץ

כתיבת תגובה