הם לא נתנו כבוד לאף מזרחי…..

במיוחד לא עירקים….אנחנו התביישנו לדבר ערבית….אלו המילים לא שלי, אלא של האחראי על הארכיון של קול ישראל בערבית….

דודו טסה מוציא דיסק חדש על האלבום יש טור בבלוג המצוין קפה גיברלטר, בניהולו של אופיר טובול חברי.

לא שאני מסכים עם כל הטור, אבל בימים שחורים אלו, כאשר כל המזרח התיכון, המוסלמי, "החשוך" מוביל למזרח תיכון חדש על ידי הפיכות אזרחים, אך, רחמנא ליצלן, לא לפי התוכנית של שמעון פרס, אלא משהו שונה לגמרי, והפלא ופלא, גם לא לפי התוכנית של האירופאים או האמריקאים — ואנו, בישראל, עומדים מהצד בוהים למרות התמוטטות מערך הרווחה שלנו, הגניבה של המשאבים הלאומיים שלנו והמשך הפגיעה בשכבות החלשות ומצקצקים בלשון. כל הפרשנים שלנו, המומחים לעניני העולם הערבי, אעלק, נכשלים אחד אחד בנסיונותיהם הכושלים לנבא את אשר יתרחש…מוציא לו דודו טסה, המדהים אלבום חדש דודו טסה וכוויתים, מתוכו הוא מוציא סינגל חדש "וין יא גלב" בתרגום חופשי "היכן האהובים"…

ובתוך כל הטרוף שאופף אותנו, השנאה ללבנט שמוחדרת לנו בבית הספר, השנאה לתרבות המזרח הערבית, וככלל השנאה למזרח התיכון הערבי, אני מוצא קול רך מדהים שמחזיר אותי לבית של שני סבים וסבתות, לבית של אמא ואבא מקשיבים לקול ישראל בערבית, ואני נמלא באושר.

הנה קליפ מהדיסק:

ועוד אחד עם ברי סרוף:

וכמו כן כתבה שנעשתה על הדיסק החדש בערוץ 2, מי יודע, אולי שי תקווה….אינשאללה…

מקווה שתמצאו את אותו האושר שאני מצאתי בדקות הללו שהקשתי לקליפים החדשים…
 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • shlomiyosef  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 2:48 pm

    אכן "ילד" מוכשר
    אכן זמר מרגש
    רץ לרכוש עוד היום!!!

  • אמיר  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 3:48 pm

    הני,

    יש מצב לתרגום השיר ?

    • hani24  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:56 pm

      כמובן שיש תפנה לאמא או אבא שיעשו זאת :-)…או שתשב עימי אני לא כותב תרגום…מדובר בשאלה היכן הלכה או הלכו אהובי….

  • אבי  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 4:16 pm

    אם מה אתה לא מסכים בטור?

    • hani24  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:57 pm

      אהלן אבי, ואללה לא ברור לי מה אתה שואל ואת מי מצטער…
      הני

  • מוני יקים אנטיציוני  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 5:23 pm

    ערבים בני דת משה יתקבלו בברכה כשווים בין שווים בחיק האומה
    הערבית הגדולה והדמוקרטית.

    כל יום מקרב את חורבן הציונות ונסיגת הכוחות הכוזרואשכנזיים
    חזרה למולדתם בארופה.

  • דרור בל"ד  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:21 pm

    גלעד סרי לוי, תחת השימוש במוצאו המזרחי, ממשיך להשתלח במזרחים, ביהודים הערבים ובכל מי שמתנגד לכיבוש. ברשימתו האחרונה הוא מגדיש את הסאה בהפנייה להתייחסות קודמת שלו ליחסו המזלזל לספר "תהודת זהות – הדור השלישי כותב מזרחית". ברשימתו האחרונה הוא בוחר להתייחס (לא בדיוק – הוא מביא את הדברים המופיעים בעמוד האחורי של הספר עור שחור מסכות לבנות) לפראנץ פאנון, תוך הדגשה כי קרא גם שנים שלושה פרקים מספרו השני.

    תגובתי אליו (כמו גם התגובות האחרות בו העמדתי אותו במקומו) צונזרו. הוא מצידו ממשיך לתמוך בפשעי מלחמה לצלילי מוסיקה קלאסית ולדבר גבוהה גבוהה על התרבות המערבית. תודה למתי שמואלוף ולרחביה ברמן שפירסמו את תגובותיי הקודמות אליו. הרי תגובתי האחרונה שצונזרה אף היא:

    יהודה שנהב על פרנץ פאנון: " פאנון הוא איש של שני ספרים גדולים, לא אחד. בסוף ימיו הכין לדפוס ספר ששמו Les damnes de la terre, שהתפרסם בעברית בשם מקוללים עלי אדמות. את הספר הזה פחות אוהבים לאהוב בדיון הפוליטי בישראל. ב'עור שחור, מסכות לבנות' פאנון מתמודד עם כשלון כור ההיתוך הצרפתי, עדיין מתוך שאיפה כמוסה להטמע בו. לעומת זאת, מקוללים עלי אדמות הוא ספר שנולד מתוך לב המאפליה של אלג'יר, ובו פאנון מסביר מדוע האלימות היא שלב הכרחי בתהליך הדה-קולוניזציה. פאנון הרב תרבותי, אשר עסק בעור שחור מסכות לבנות בפוליטיקת הזהויות, בגזענות ובמיניות, מפנה את מקומו ב'מקוללים עלי אדמות' לפאנון האנטי קולוניאלי.
    מקוללים עלי אדמות הוא טקסט של מי שחצה את הקוים, וממליץ לקוראיו להשתמש בכלים של האדון עצמו.

    תרבות המערב מכילה לא רק את האקזיסטנציליזם של סארטר, לא רק את מרסל דושן והסוריאליזם של אנדרה ברטון, הדיאלקטיקה של הגל, הפנומלוגיה והמרקסיזם. תרבות המערב היא גם מולידתה של אלימות המדינה המודרנית.

    במקוללים עלי אדמות פאנון מציג את הכובש והנכבש בשני צידי מתרס בלי כל מרחב של דיפלומטיה ביניהם: "הקולוניאליזם אינו מכונת חשיבה ולא גוף הניחן בהגיון. הוא אינו אלא אלימות טהורה ואין להכניעו אלא באלימות גדולה עוד יותר". לאלימות יש תפקיד פוליטי של איחוד השורות וקידום השחרור של הכיבוש, אבל יש לה גם תפקיד מטהר:"היא עוזרת ליליד להפטר מתסביך הנחיתות שלו, מגישתו החולמנית או הנואשת. היא הופכת אותו לאדם ללא חת, משיבה לו את כבודו העצמי".
    (פאנון, תרגום לעברית משנת 2006)
    [סוף ציטוט יהודה שנהב]

    מתוך :האימפריה ומצב החירום: קריאה של "החריג" והחריגה דרך The Nomos of the Earth לקרל שמיט – יהודה שנהב
    בתוך:לפנים משורת הדין: "החריג ומצב החירום, סמינר ון ליר 2006," הוצאת ון ליר והקיבוץ המאוחד, 2009

    קישור למכחיש הנכבה המזרחית
    http://seri-levi.com/2011/02/19/fanon/

    • hani24  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:59 pm

      אהלן דרור, לא מכיר את גלעד הזה ולמען האמת לא נראה לי שכל כך מעונין להכיר אותו, אתה מוזמן לתת לו בראש כאן כמה שתרצה אני לא יודע אם זה עושה את ההבדל, אבל תפאדל.
      נראה לי עוד אחד מהמסכנים בעלי התודעה הכוזבת וילקוט המילים הכוזב…
      בברכה
      הני

  • יוסי דר  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:27 pm

    אני לא יודע אם זה יצא מאותו מקום, אבל בשנות החמישים דיכאו גם את דוברי היידיש.
    כך למשל, הצמד דג'יגן ושומכר שהציגו ביידיש אולצו לשבץ בהצגות שלהם לפחות 30% עברית. כיוון שהם לא שלטו היטב בעברית הם נאלצו להעמיד על הבמה אמן נוסף שנתן את הקטעים שלו בעברית וכו'.

    • hani24  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 7:03 pm

      אהלן יוסי!
      אני לא חושב שזה בא מאותו מקום….בשנות ה-50 הניסיון למחוק את היידיש בא ממקום של זהות אחת חלקה. מה שקרה עם הגיעם של המזחרים והתפתחות התרבות הערבית כאן בישראל היה ברור לממסד התרבותי והפוליטי שהם "חייבים לעמוד בפרץ", ואז היה ניסיון לתת תמלוגים ולקדם, לפחות חלקית את התרבות היידית (שאני דרך אגב טוען כי מגיע לה מקום בפסיפס הישראלי….), לעומתה את התרבות המזרחית לא הסכימו אפילו להעלות על במה…הנסיונות הראשונים היו בשכונת התקווה, ועוד מיני פריפריות והניסיון הבולט ביותר הייתה ההצגה "שכונת פרדס כץ" ממנה יצא אורי גבריאל ככוכב….
      בקיצור, לא אני לחלוטין לא חושב שזה בא מאותה מקום!

  • אזרח.  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:33 pm

    במקומות אחרים כן נתנו כבוד והערכה. באותם המקומות צאלח ודאוד אלכווייתי מוערכים מאוד.

    http://www.zeryab.com/E/Saleh_Al_Kuwaiti_Taksim.htm

    http://www.zeryab.com/E/Daud_Al_Kuwaiti_Aswat.htm

  • אזרח.  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:34 pm

    במקומות אחרים כן נתנו כבוד והערכה. באותם המקומות צאלח ודאוד אלכווייתי מוערכים מאוד.

    http://www.zeryab.com/E/Saleh_Al_Kuwaiti_Taksim.htm

  • אזרח.  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 6:38 pm

    http://www.zeryab.com/E/Daud_Al_Kuwaiti_Aswat.htm

    • hani24  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 7:09 pm

      אכן כן! בנוסף הטלויזיה העירקית עשתה תוכנית שלמה על האחים אל-כוויתי, הייתי שמח אם מישהו יודע היכן היא על מנת שנוכל להעלותה לאתר.

  • shaultweig  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 8:07 pm

    זה עדיין לא מספיק

    מי שלומד במערכת החינוך בישראל צריך גם לדעת שאין פרות קדושות.צריך ללמד גם לעסוק בשנאתו של דוד בן גוריון לעולמם של "היהודים הגלותיים" בין אם מדובר בבן איש חי זצוק"ל ובין הרעבע מלובביץ' רבי יצחק יוסף שניאורסון.כאשר הציונים האשכנזים הגזענים מנפנפים באתוס הפלמח ובתלם הראשון שחרש יהודה ראב בפתח תקוה אני פונה לשירו של מחמוד דרוויש הפלסטיני ואומר להם

    "אתם העוברים בים המילים החולפות
    קחו את העבר, אם תרצו לשוק המזכרות.
    הערימו את אשכולותיכם בבור נטוש, והסתלקו
    כי לנו יש מה שאין לכם, מולדת.

    אתם העוברים בים המילים החולפות, כמו אבק זלעפות
    לכו מכאן לאן שתרצו, קחו פספורט, אבל לא בינינו בשום אופן!
    הגיע זמן שתסתלקו, שתמותו היכן שתרצו, אבל לא ביננו!
    צאו מכל דבר, צאו מפצעינו, מאדמתינו
    צאו מהיבשה. מהים, ומהכל."

    מחמוד דרוויש
    אותו ברכה שלוחה לשונאי דת ישראל כמו טומי ולפיד,לכהניסטים מחברון ולבן דרור ימיני.

    התרבות שלנו היא גם היוהאנס פאסיון וגם מרסל ח'ליפה ומחמוד דרוויש

    מרסל ח'ליפה – מאת רחל מזרחי

  • רני  ביום פברואר 20, 2011 בשעה 11:34 pm

    אז כך
    אם דיברתם על כבוד אז הנה כבוד. אם דברתם על יהודים ערביים עירקים (עירקים מכל בחינה והבט) החיים בכבוד מכל בחינה והבט אז הנה:
    Bahrain has nominated Houda Nonoo, a Jewish woman who previously served in the nation's 40-member lower house of Parliament, as its ambassador to the United States
    In November, 2010, Nancy Khadhori was appointed to replace Ms. Nonoo in Parliament
    מעניין שעל זה גדעון לוי ועמירה הס, אשכנזים כמו שמעון פרס לפחות, לא סיפרו לכם. אז מה שרוצים האלה באל ג'זירה של קטאר שאתם כל כך מתלהבים מהם, עד שנוזל מכם ריר, זה שהגברות הללו לא יהיו ושלא יהיה לכם ספק, זה בדיוק מה שהם רוצים. ואם השליט של בחריין ומשפחתו ילכו, אז בודאי שלא יהודיה עירקית תייצג את בחריין בואשינגטון . במטר מרובע של בחריין יש יותר דימוקרטיה מבכל קאטאר של אל ג'זירה. בקאטאר אין מפלגות אין פרלמנט ואין יהודים, בטח לא יהודים עירקים ואת זה לא מספרים לכם צדיקי העולם באנגלית מצוחצחת באל ג'זירה. אז מומלץ שלא כל כך תתלהבו מהאביב הערבי שמתחולל נגד עיניכם. או כן אם אתם מתפללים תתפללו גם עבור יהודי תימן וטוניס לפני שאתם מתפללים עבור צדק לכל ערביי כל העולם.

    • hani24  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 12:05 am

      ואוו כמה אינטלגנציה בתגובה אחת, רני תודה, באמת תודה שתה נותן לנו מאורך….והאמת עדיף מה שיש היום במזה"ת עריצים שגונבים את כל משאבי העם שלהם שמונו על ידי עריצויות קולוניאליסטיות וממומנו בכספי דמים ונפט….אתה פשוט מאור הגולה….

  • רני  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 12:40 am

    מול עובדות האינטלקטואל בפרוטה מניב אמירות ריקות מתנשאות. אור? אכן ניסיתי להאיר את עינך ועיני דומיך, חבל על המאמץ. נו טוב מה כבר אפשר לצפות מנציג הפרוגרס עלי אדמות. רק שנראה שכבר במצרים עולה לשלטון תערובת מצחינה של דת וצבא מה שבהחלט לא יגנוב את משאבי העם וישחרר אותו לנצח מעול האימפריאליזם ובנוסף לזה יחזור על ימי נאצר העליזים ושוב ישלח נערים מצריים למות בסיני. הנציג בישראל של הפרוגרס עלי אדמות לא מסוגל לסלוח למובארק שבניגוד לישראל, למשל, במשך 32 שנים לא כבש לא פלש ולא שלח ולו ילד מצרי אחד להרוג ולמות במלחמה. איזה קסם כוזב מפילה כל המהפכה המצרית המופלאה הזו בהנהגת הנער יפה הגוף והפנים הנציג של גוגל, העסק הכי סוציאליסטי, שיוויוני, מעמדי, מצפוני ביקום. וקאטאר שאתה מגן עליה בחירוף נפש זה בכלל התגשמות המרכסיזם עלי אדמות. והמשעשע, בעצם בכלל בכלל לא משעשע, זה מי שמעמיד את מפא"י והציונות על עמוד הקלון, לזרוק עליה חרפות וגדופים בגין השפלת המזרחיים, מוכן ששארית יהודי ערב יהיו לשמן על גלגלי המהפכה של השייח קרדוואי והרמטגעל המצרי ודומיהם בבחריין תימן וכדומה. אכן פרוגרס.

    • hani24  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 8:43 am

      כמה טיפש אתה יכול להיות?! הראה לי עובדה אחת במה שכתבת….טיפש! מתים לא רק במלחמות אלא גם מרעב, מעוני וממחלות!
      האוילות שלך פשוט הרסה כל חלקה טובה במוחך, זה כמו מחלה, והשנאה שלך לאחר ובעיקר לערבי, הורסת את כל מי שאתה….כולי תקווה שאתה לא מזרחי שכן זה יצביע על מחיקה מוחלטת של מי שאתה ומה שאתה….קוראים לזה סוציאליזציה של מחיקה…

      אכן, יש מצב שה"פרשנות" שלך לעליית הצבא והאיסלם תתגשם, וזו לא הופך את דבריך לעובדה…אך זה אולי עוד צעד בדך למהפיכה כוללת, ראה את אירן כיום. (אתה מזכיר לי אחרים שאמרו שמעמדו של מובראק יציב…)

      אז אויל! כדאי שתלמד להבחין בין עובדות לפרשנות בעיקר שהיא באה מאצבעות בלעם שכמותך!

  • דרור בל"ד  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 1:06 am

    גלעד סרי לוי ממשיך להכחיש פשעי מלחמה. בתגובה לפרסום כאו פרסם תגובה משלו באתרו שלו תוך ניצול הטלת הוטו לפרסום טענותיהם הצודקות של הפלסטינים ושל היהודים הפלסטינים התומכים בהם. תגובתי להכחשת פשע המלחמה:
    זה קורה דווקא אצלך כי העזת לחלל את כבודו של השאהיד היהודי-פלסטיני חליל גבעתי רפ הי"ד שנפל קרבן להסחת הדעת הציונית ולהשפעתה הקטלנית של הסחת דעת זו על סביבתו הקרובה.
    במקום לגייס את כל מי שאפשר כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד, העדפת משיקולי אגו תוך כדי המצאת נימוקים הגובלים בשקר (לכאורה קראתי לעבור על החוק) לצנזר את תגובותיי.

    לעידן לנדו יש דברים חשובים יותר לעסוק בהם, אך אני לא ארפה ממך עד שתכיר בסכנה שבפרסום דבריך ובצנזור תגובתי השנייה, בה הושמט אותו משפט הקורא לכאורה (הבלים!) לאי ציות לחוק.

    מתוך כתבתו של גדעון לוי: המבט בערימת הספרים בחדרו מעיק, קשה לגעת בהם, כל כותר הוא עוד רמז: "אנושי, אנושי מדי. ספר לחופשיים ברוח", פרידריך ניטשה; "מה עשית מן החיים", פרננדו פסואה; "מוות לסירוגין", ז'וזה סראמאגו; "גלות המשוררים", ברטולד ברכט; "הרימו את קורת הגג, נגרים", ג'יי-די סלינג'ר; "גוג ומגוג", מרטין בובר; "1984", ג'ורג' אורוול; "וולדן. חיים ביער", הנרי דייוויד תורו; " על פרשת דרכים", אחד העם; "יסודות הפשיזם", זאב שטרנהל; "התגנבות יחידים", יהושע קנז; "זכרון דברים", יעקב שבתאי; וגם דוד אבידן, לאה גולדברג ונתן זך

    לו היה מודע גם לכותבים אחרים – כותבים אשר מודרים תדיר בשיח הציוני-אשכנזי גם בגלל אנשים המתוארים היטב בספרו הראשון של פאנון, לו היה מודע גם לךכותבים אחרים – כותבים המושפעים, בין היתר, מספרו השני של פאנון, ייתכן כי היה ניצל.

  • רני  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 12:58 pm

    אכן אתה דוגמה לאקדמאי רע. בניגוד מוחלט למי שלא הגיב לאף עובדה שהבאתי ולא סתר ולו אחת. אני נתתי כמה עובדות. אפרט שתיים. שתי נשים יהודיות עירקיות שזכו לכבוד בבחריין. אוסיף שלישית שצריכה לעמוד לכל "פרוגרסיב" בגרון. 30 שנים אף מצרי לא הרג ולא נהרג בשביל מצרים, השווה לארה"ב וישראל. אם זו אינה עובדה מה היא עובדה? אתה בטוח שהצירוף של קרדווי והצבא יבטיח זאת? באמת? אתה בטוח?
    ובעל הבית שופך חרפות וגידופים. לא רק שמזייף את ההיסטוריה של יהודי המזרח אלא גם עשה עצמו למומחה למוח. מי כאן הטיפש? אז כך. ראשית אין לי שנאה לאף אדם. אני עובד באחד הגופים הממשלתיים בו יש, וטוב שיש, הרבה ערבים נוצרים כמוסלמים. דוקטורים ערביים מפקחים על יהודים כפי שצריך להיות. כמה ערבים אוכלים אתך בוקר וצהריים על אותו שולחן ולפעמים על אותה אדמה? גם מהם למדתי על שליטי ערב את מה שלא כותבים בעיתוני השמאל בישראל. מהם למדתי על מדינת הצדק היושר והשיוויון קאטאר. כמה ערבים ממונים עליך? וחותמים לך על רישומי עבודתך? אמירת אמת אינה שנאה.

    נחזור לעיניננו: יש כאן מי שיודע. נניח ב 1938 באחד השיאים של השגי יהודי עירק לפני הפרעוד, האם היה אז בעירק יותר עוני, סבל, עושק מעכשיו? מה עשה ה"פרוגרס" שלך ליהודים? לנוצרים? למנדעים תושבי הביצות? למדע העירקי לספרות.

    מה היה באותה שנה, שנת שיגשוג, גורלם ומצבם של מאות אלפי יהודי מצרים, לפני מהפיכת הקצינים לפני החגיגות הנוכחיות. האם היה אז יותר עוני? יותר רעב? יותר יאוש? האם היה אז מצב בו אלפי בוגרי אוניברסיטה שיכלו לבנות את ארצם לא עשו כלום? האם שלטון הקצינים+ אחים מוסלמים שאולי מתחיל עכשיו ישנה מצב זה? איך אתה חושב ייגמרו השביתות? מי בדיוק יאכיל 80 מיליון איש, ברדוואי שכבר שכח איך חיים במצרים? בכלל להיכן נעלם הליצן הזה? הצעיר דובר האנגלית הסוכן של גוגל האמריקאי? הוא יאכיל כל יום 80 מיליון מצרים. בזה אתה מאמין? המטיף הרצחני המטורף קרדוואי יאכיל אותם? הקצינים בעלי החברות והעסקים יאכלו? האספסוף שאונס עיתונאיות? צא מהעולם הדימיוני שלך.

    בבחריין ב1940 היו מאות יהודים עירקים שעבדו ועשו ותרמו – כמו הנותרים שחיים שם עכשיו. מי נותר בבגדד אחרי שבא ה"פרוגרס" ורצחו את נורי סעיד והמלך? מה קרה מאז ליהודי בגדד שתרמו ועשו למדינה העירקית לא פחות מכל מיעוט אחר? מה יקרה לשארית יהודי בחריין אחרי המהפכה שאתה מייחל לה ומתחנף לרוצחים הצבועים שמושכים בחוטים שמזיזים את ההמון.
    היכן ומתי היה ליהודי עדן וללא יהודים טוב יותר? תחת השלטון הבריטי או תחת הבלגן הרצחני הנוכחי. אמת בבקשה, רק אמת.
    הדוגמתיות השבלונית שלך ההתחנפות האין סופית ל"התנגדות" ו"מהפכה" שלא מבטיחה לאף אחד, בודאי לא ליהודים, כלום, צריכה להטריד גם את מי ששם אותך מורה ומדריך. פקח עינים !

    אתה שואל אם אני מזרחי? תתבייש גזען שכמוך שמתייג אנשים. ואם אני בוכרי? קווקזי, הודי, פולני, גרמני, צרפתי, אנגלי, אמריקאי, קנדי מה זה כבר משנה מול האמת?

    • hani24  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 1:54 pm

      רני, תודה! סופסוף אתה אומר עלי דברים טובים! אני אכן אקדמאי רע! ואני מקווה שאמשיך להיות….השאלה היא מיהי אקדמאית טובה?

      אולי אני רע בלספור אבל אתה נותן שתי עובדות (לדבריך, אשמח לראות מקור, לא שזה כה חשוב…):
      1. היהודיות שזכו ל"כבוד" בבחריין
      2. אף מצרי לא מת בשביל מצרים.

      בחייך, כמה טיפש אתה יכול להיות? שוב!!! את י מענינות שתי יהודיות שזכו בכבוד בזמן שעם נאנק תחת שלטון עריץ שמנצל את משאבי המדינה ומכריע את העם, גם בבחריין? מה זאת אומרת מתו עבור מצרים? המדינה, או שליטיה הרגו מאות אלפים, מרעב, מעוני ממחלות, מכליאה ומתנגדי משטר…מה אתה עד כדי עיוור? או שאתה סתם טיפש….מה יש בעודבות אלו לאמר?

      אני כמובן רוצה להזכיר שמעולם לא השתמשתי במינוח פרוגרס, זה מוחך הקודח שמביא את המילים האידיוטיות הללו! כל שאמרתי הוא שיש הפיכה אינני בטוח מה תהיה תוצאתה, אך מה שבטוח הוא שלתושבים נמאס, אבל אז בא הסהיב הפטרנליסט, רני ואומר לא אתם לא מבינים יש יותר טוב….נכון, לא אהיה כמו האוילים האחרים שטענו כי מעמדו של מובראק יציב, אינני יודע מה תהיה תוצאת המהפכה, אך דבר אחד אומר האנשים כבר חסרי סבלנות ומאסו במשטר שלהם….

      בנוסף, אויל משריש שלי, מי דיבר על ההיסטוריה של העם היהודי? או של העירקים? האם אתה קורא או בודה ממוחך? עשה טובה….דבר אחד בטוח, לא צריך לקשר הכול להידוים אך אתה הוד אוילותך לא מסוגל לצאת מהחשיבה הזאת, זה עניין פנימי מצרי, לובי בחרייני הם צריכים להסדיר את עניניהם….והיהודים לא חלק מכך….נכון יהיו ויש השלכות על ישראל אך בשלב זה הם מביטים פנימה, וכמובן כבכל הפיכה יהיו שיפגעו ויהיו שיפגעו, אין מקום מושלם אני מקווה שזה לא יצא מידי שליטה….רק אתה כמו תקליט שבור היהודים היהודים ושוב היהודים…אויל אמרתי?!@

      לגבי שאלתי לגבי מזרחיות, הנקודה הייתה התודעה הכוזבת והסוציאליזציה שלך, אך מה לי להין שבור וכסיל כמוך לא מסוגל להבין זאת…טעות שלי, אתה מוכיח את טענתי לא משנה מניין אתה ומה הוא מערך החינוך שלך, אתה פשוט טיפש!

      ולגבי עבודתך עם ערבים, מה אומר לך אתה חסיד אומות העולם, המשאית זבל מלאת המדליות בדרך לביתך….אויל למד להכיר ולכבד את האחר ולא רק לעבוד עימו אולי תלמד משהו…

  • רני  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 5:30 pm

    נתחיל באמירה גזענית מובהקת שלך: "רק אתה כמו תקליט שבור היהודים היהודים ושוב היהודים". זה תמיד אומרים גזענים אנטישמיים, גם על מה שקרה באירופה בין 1936 ל 1946. אני יהודי כותב ליהודי (כנראה) בארץ היהודים, בעברית, על בלוג שהתחיל בענינים יהודיים ורק יהודיים-גורל יהודי עירק. אם יש נושא שאני מבין בו, וחשוב לי ומעניין אותי, אלו הקרובים לי, בני עמי, שאני מכיר אותם יודע אותם, חש אותם, מבין אותם והם וגורלם משמשים לי אינדקס למשטרים שונים בעולם. אני לא מאמין שמי שכותב כמוך על בני עמו, ראה הציטטה הגזענית לעיל, אכן מסוגל להרגיש כאב של בן עם זר.

    שוב טיפש, שוב אויל שוב ושוב. לא משכנע. שים לב לכמות הזלזולים, הקללות, החרפות והגידופים במקום דיון עיניני. גם חוסר תשומת לב בסיסית לכתיב מלמד עליך דבר מה. "להידוים" ? מה זה?. אקדמאי נשפט על ידי אקדמאים אחרים, תלמידים, ומספר ואיכות פרסומים והתנהלות כללית. ממה שביררתי עליך אתה לא מי יודע מה וזה משתקף בכתיבתך כאן.

    "משאית זבל מלאה מדליות" דימוי ילדותי המגחיך את אומרו. אין זה בתחום הדימויים של אדם בוגר המנסה לשכנע בטיעונים ובהגיון. אני כתבתי על יחסי לערבים משום שאתה חשדת בי והעלת עניין זה. האשמת אותי בזלזול בערבים ותרבותם ואתה שב ומעלה טיעון זה. אני מכיר את הערבים ואת מדינות ערב לפחות טוב כמוך. דווקא משום כך איני מתפעל ממה שמראים לנו אלג'זירה-שליחי שליט קאטאר והתקשורת המשרתת את האימפריאליזם המערבי. למשל, נמתין את הימים הספורים לדעת מה יעלה בגורל השובתים והשביתות במצרים. הרבה זמן זה לא יימשך.

    אולי זה אכן ענין למדינות ערב, ייתכן. אבל אתה בוחש בזה, אובמה בוחש בזה, הממלכה המאוחדת אירן, צרפת ומי לא עוד בוחש בזה ואתה טוען נגדי?

    מי שדיבר על כבוד ליהודים עירקים ודרש כבוד להם זה אתה בבלוג שלך והשבתי לך בשלך על שתי הנשים הללו שודאי מבינות יותר מליברמן ודומיו בהליכות העולם והמזרח. ניתן בקלות לבדוק את המקורות שלי על ידי פנייה לגוגל. אתה כנראה עצל מדי . עצוב שמי שמשחק תפקיד של מגן זכויות יהודי המזרח לא יודע על יהודי בחריין.

    רעב, מחלות, מוות, עוני היו ויהיו במצרים וזה יחמיר. על האכלת השמונים מליון כתבתי ולא קלטת, התפוצצות האוכלוסין שם היא מעבר לשליטת אדם. סין הצליחה בדרך קשה ולא נעימה להיטיב גורל עמה. הלחץ הצבוע להתנהגות פוליטית נכונה לא יאפשר זאת למצרים וחבל. אבל מובארק הצליח לעשות דבר מה בעניין שהנו אכן בשליטת אדם. לא הייתה מלחמה בארצו, זה בניגוד למים ואדמה ומכות טבע שאינם בשליטת האדם. לפחות על הישג אדיר זה מגיע לו נקודות זכות. אובמה קיבל פרס נובל לשלום וארה"ב לא הפסיקה למות ולהרוג וישראל ולבנון ועירק ו……

    זהו כאן סיימתי. למדתי עליך יותר ממה שכדאי ללמוד. ואתה בזכותי ! בפעם הבאה שתראה גדולתך בהבנת יהדות המזרח תדע לחדש בעניין יהודי עירק בבחריין.

    • hani24  ביום פברואר 21, 2011 בשעה 6:41 pm

      כמה נבוב אדם יכול להיות? זו שאלת השאלות! בחיי שאני לא מבין, אני לא כתבתי על נושא הכבוד! וגם לא התחלתי את הבלוג על הנושא הערקי, אבל באמת די קצתי ומאסתי, זה לא עוזר…אני שמח שסיימת….

  • אלברטוס מאגנוס  ביום פברואר 23, 2011 בשעה 8:18 pm

    יופי של בלוג. אני נהה כל פעם מחדש מהביקורים פה. העומק, המתינות, החידוש שבכל פוסט.
    תענוג.
    טוב שיש כותבים כמוך ברשימות. ובכלל העולם הוא יותר טוב כשאתה נמצא בו.

    • hani24  ביום פברואר 23, 2011 בשעה 11:37 pm

      אחלה שם יש לך! ובטח אישיות מלבלבת ופורחת ממש כמו השם, כי אומרים שכל אחד מקבל בדיוק מה שמגיע לו!

  • shlomiyosef  ביום פברואר 24, 2011 בשעה 4:15 pm

    הני
    רכשתי את הדיסק
    ממש פנינה
    המון הפתעות טובות למי שמכיר את הסגנון
    ההפתעה שלי היא יהודית רביץ שרה בערקית
    וההפקה המוסיקאלית כשרון מבורך
    למרות שאת השיר "רוחי תליפאת" בביצועו של יוסף שם טוב
    ז"ל הורס לך את הנשמה אפילו לאשתי הפולניה.

    • hani24  ביום פברואר 24, 2011 בשעה 4:34 pm

      שלומי יא חביבי, איכשהו אתה מצליח בתוך כל החורבן הזה להעלות חיוך על פני, תיסלם!
      אני מקשיב לכמה שירים שיש ביו-טיוב עסוק כמו מטורף ועוד לא הגעתי לחנות, אבל קניתי כרטיסים להופעות בזאפה בת"א-יפו ומת כבר ללכת, גם אמא שלי באה, מתה על הסבא שלו ואחיו ולא יכולה לחכות לשמוע אותו…
      מת לשמוע, תודה
      הני

טרקבאקים

  • מאת פאנון 2 | ספר חברה תרבות ביום פברואר 20, 2011 בשעה 11:53 pm

    […] כאן By גלעד סרי-לוי, on 20 בפברואר 2011 at 22:53, under בלוגוספירה, השכנים מרשימות. אין תגובות עדיין פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL. « במחשבה שניה, אין זה זמן מתאים כל כך לטיול אופניים […]

כתיבת תגובה