אינתה עומרי

נראה כי גלגלי הדיכוי והעריצות הצליחו לדכא כל קול במרחב הישראלי, אבל הנה אנו מגלים כי טעינו יש עוד תקווה והיא שם בדימונה!

לאחר האמירה המפורסמת של יהורם בלעם-גאון שלוש רשימות פרסמתי על גאון-בלעם,

1. ועוד אחד עולה על העגלה…

2. יופי של תגובה על דברי הבלע של גאון
3.המשך עלילותיו של גאון-בלעם….

על גזענותו והגועל שאני מתמלא מלשמוע אותו — ואז בא הילד המדהים הזה מדימונה שהעמיד את כל מי ששמע אותו על הרגלים — חוץ מגאון-בלעם שרוצה לגאול אותו ולהחזיר אותו לשורשיו וילנסקי ועוד מיני "משוקצים"! מישל – אינתה עומרי, יא חביבי את ההוכחה הניצחת שיש עוד תקווה, ושהדורסנות של הגזענות הישראלית לא גמרה עוד את כולנו. אך איזה עמידה מדהימה, כמה אהבה הראו אחיותך שעמדו לצידך על הבמה, ילד בר מצווה עם השרשרת על הצאוור, איך הן נישקו אותך כשביקשו אותן לרדת, אח כמה אהבה. ואתה נשארת על הבמה לבדך, עומד זקוף, כמעט מתריס באלו בעמדו מולך, בטוח, יפה ומעל לכל בקול של זמיר צלול ומהדהד שרת בשפה הערבית את השיר של כוכב המזרח, אום כלתום, אינתא עומרי!

והיחיד שידע מה אתה שר היה משה פרץ, לא צביקה, אעלק אני גר בצהלה אבל באר שבעי לעניין, הדר — ולא יהורם גאון שכמעט התפלץ. היה זה משה כהן, שכנראה פעם היה כמוך, כי הוא מידי פעם ובשקט מלמל את מילות השיר בערבית יחד איתך, כאילו הערת בו משהו, משהו שהוא ואחרים כבר היו בטוחים כי המכונה הדורסת צליחה להעלים, למחוק לרסק! אבל מסתבר שזה קשה, קשה למחוק מי שאתה, מה אהבו הוריך, סביך וסבותיך, קשה למחוק את "צוט ישראל ביל ערבי" שהתנגן שעות בבית, משום שרק שם השמיעו באמת את השורשים שלנו, של אלו שמוצאם ממדינות ערב!מתי כספיף כמה מדהים היה היחיד שאמר את האמת, אין ורך לעבוד איתך, שיעזבו אותך בשקט, כי הם יהרסו אותך! במיוחד אותו בלעם-גאון "מאותו מחוז". אתה תשיר נשמה, לבד, לא צריך שיעזרו לך, אתה יכול ללמד אותם דברים אמיתיים, נקיים, טהורים בלי שנאה או רצון למחוק ולשנות. שלא תהפוך לנו לדודו טסה שני, כזה אחד שלקחו אותו מחקו לו את העין והחית שלו ואיך שהוא הפכו אותו למיינסטרימי כזה שאפילו הדיסק שהוציא עם הכוויתים נשמע כמו פופ ולא מוסיקה עיראקית כמו שצריך.

מישל נשמה, אני רוצה להגיד לך שאתה גדול! אתה באמת התקווה שלנו, אז אל תיתן לו לבלעם-גאון להכניס לך מהמשנה של המדכא הגזען, הישאר צמוד לשורשים האמיתיים שלך כי אבא שלך לימד אותך טוב! אתה לא צריך מישהו גזען וחסר כל כבוד למורשת שלך שיקח אותך וילמד אותך, הוא יכול רק להרוס. לך יש מזל, המערכת שכחה או לא התפנתה עדיין לגרוס אותך עד דק, ואתה תקווה של רבים מאיתנו. מישל, אינתה עומרי, יא חביבי, אינתה אמלנה!

שלך בהערכה רבה
הני זובידה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שאול סלע  On נובמבר 26, 2011 at 8:08 pm

    גילוי נאות

    1. אני לא אוהב את אום כולתום משום שהיא חוזרת את עצמה.

    2. אינתה עומרי הוא שיר שקורץ לאזניים מערביות.

    3. אני לא מעורה במוסיקה המזרחית של העשורים האחרונים, אני בספק אם יש דבר כזה שנקרא תרבות ישראלית.

    אי אפשר לדעת הכל ולאהוב הכל במוסיקה מזרחית . את הליבה לטעמי מרכיבים המוסיקה העיראקית שמבוססת על כללים נוקשים של מקאם ועל 5 כלים בסיסיים. בליבה נכללים עבודותיהם של פיירוז ב 50 השנים האחרונות ומרסל ח'ליפה.

    המוסיקה של המפרץ ,המוסיקה האנדלוסית, המוסיקה המצרית של פריד,עבדול ווהאב אסמהאן גם נחשבים כחלק מהליבה של המוסיקה המזרחית.

    נולדתי עם המוסיקה העיראקית שזרמה בדמי, נחשפתי לזמר העברי,פופ ורוק מערבי ולבסוף בחרתי להתפתח עם המוסיקה שנוצרה באירופה, חלקה הגדול מבוסס על המוסיקה שנוצרה בספרד המוסלמית.

    במקום בו נמצאים מוצארט ,הנדל ובאך ,נאדם אל ע'זאלי ופיירוז אין מקום לבזבז זמן על מה שנקרא הזמר העברי ,או מוסיקה "ישראלית" של גדי ליבנה ואלדד קובלנץ. אין כמעט במוסיקה האירופאית מוסיקה שמחה,במוסיקה הערבית יש את החיבור בין שמחה לאיכות.

    • hani24  On נובמבר 26, 2011 at 8:14 pm

      שאול, כל מה שאתה כותב הוא יפה וטוב, אבל לא רלוונטי לפוסט הנ"ל….כמו גם אני לא אוהב דרוגי מוסיקה וכדומה, הפוסל במומו פוסל….בהמון הערכה
      הני

      • שאול סלע  On נובמבר 26, 2011 at 8:30 pm

        כתבתי מה שכתבת

        דיברת על משה וילנסקי שנבעט הצידה ואני אמרתי למה

        • hani24  On נובמבר 26, 2011 at 9:07 pm

          אההה, כעת אני מבין את הקונטסקט…מצטער. הני

  • hani24  On נובמבר 26, 2011 at 9:54 pm

    באותו עניין פוסט של חברי אופיר טובול –
    http://cafe-gibraltar.com/2011/11/26/reeducate/
    וגם של מתי שמואלוף – http://matityaho.wordpress.com/2011/03/10/%D7%92%D7%90%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA/

  • יהל  On נובמבר 26, 2011 at 9:55 pm

    איך מעבירים אץת הכתוב בפוסט למישל עצמו ולמשפחתו?

    • hani24  On נובמבר 26, 2011 at 9:57 pm

      הי יהל, אני מנסה דרך חברים בדימונה נראה אולי זה יקרה….אני מקווה! וכמובן להפיץ כמה שיותר כך יש יותר סיכוי ולעשות לייק בפייסבוק לדף של ביקורת ולא בהכרח בונה….

  • אייל בן משה  On נובמבר 27, 2011 at 7:01 pm

    אחלה…
    מה שכן צדקת לגבי דודו טסה, ואני מדבר בתור אחד שהכיר את המוסיקה שלו בתור ילד.
    אלמוג בהר כתב משהו נכון, למה שמישהו לא ילמד את הילד את להגות נכון את העברית המצרית, במקום ללמד אותו משה וילנסקי

  • זה שתקוע בפיפטיז  On נובמבר 28, 2011 at 10:55 am

    למה כשיהורם גאון אומר שיש איכות במוסיקה המזרחית אבל "הרוב זה בושה לאינטליגנציה. אני מייחל לרגע שכבר יעבור הגל העכור הזה" אז מדובר ב-"ניסיון לחסל את היוקרה של המוסיקה המזרחית" ו-"יציאה נגד אותם המונים … [ש]נשארה בידם היכולת להחליט על הזמר האהוב עליהם" (ציטוטים של יששכרוף), אבל כשאמרו על חבורת רימון שהיא "בנאליה אמנותית חסרת מעוף" שצריכה לפנות את מקומה לאיכות זו ביקורת קבילה?
    ומעבר לכך – למה בחירות ההמונים שיששכרוף מדבר עליהן מעידות על היבט דמוקרטי אותנטי שקורא תיגר על הגמוניות, אבל אצל חבורת רימון מדובר ב-"כיעורו ועליבותו של השיקול המסחרי העומד מאחורי קידוש הרייטינג"?

    אני חושב שבאופן כללי ז'אנר הפופ הוא ז'אנר לא מוערך בארץ (ואגב, בהקשר זה, אני חושב שכדאי להזכיר לנעמי פולנסקי שביקרה את רמת הכתיבה בזמר הים תיכוני איך בדיוק נשמעו שירי "התרנגולים") לאורך השנים.
    יוקרת האלמנטים במוסיקה המזרחית שעברו קאנוניזציה (אביהו מדינה ושלמה בר כדוגמא) היא משהו שאף אחד לא מערער עליו באמת, והפופ הים תיכוני, הוא ככה"נ הסאונדטרק שיגדיר את התקופה הזו במדינת ישראל בעתיד.

    • hani24  On נובמבר 28, 2011 at 11:15 am

      ובכן, ב-50 הייתה הגזענות החמורה ביותר שניתן לחשוב עליה אז אתה אמור להבין טוב מכול על מה אני כותב! ואם לא אתה מוזמן להיכנס לבלוג הצטטת שם תראה עוד דברים בעניין.

      ולשאלתך, ראה, אני נגד כל ניסיון לקחת תרבות שלמה או אספקט מתרבות שלמה ולהגדיר אותו בכפיפה אחת! אני מעריך שאתה חלק מאותה קבוצת רימון, אבל אני בבורותי לא יודע למה אתה מתכוון, אז אשמח לדוגמאות, אבל גם זה נראה לי שדבר פסול! לא יודע אם זה גזעני, כי אני לא מכיר את הרכב הקבוצה, אבל מה שבטוח שאמירה זו הינה אישית ופוליטית!

      אני אוהב פופ, לא הכול אבל חלקים וחושב שכמו בכול ז'אנר יש כאלו ישאהבו יותר וכאלו שיאהבו פחות, אבל אין בי שום צורך או רצון לדרג מה טוב או מה לא, אישה אישה שאמונתה תחייה!

      כמו כן, אני לא יודע מה זה זמר ים תיכוני, מה זה שלום חנוך או אביהו מדינה? שניהם יוצרים ושרים באגן הים התיכון….זהו חלק מהדיכוי והאפליה….
      מקווה שעושים שם חיים ב-50 שלח לנו קצת דוגמאות על חבורת רימון המדוברת…אחלה יום הני

      • זה שתקוע בפיפטיז  On נובמבר 28, 2011 at 11:21 pm

        "חבורת רימון" הוא שם שדבר בקבוצת זמרים שהכתיבו את הטון המוסיקלי בגלגל"צ באזור שנת 2006 (קרן פלס, איה כורם, מירי מסיקה, אריק ברמן). אני חושב שהביקורת על הפופ המזרחי כיום, כמייצג המיינסטרים הישראלי יחסית דומה לביקורת שהושמעה עליהם בזמנו. אגב, נראה לי שהיא גם דומה יחסית לביקורת שהושמעה על "החלונות הגבוהים" כשהם יצאו, ובטח שעל הצ'רצ'ילים, וכו'.
        הטענה שאני מנסה לטעון היא שנראה לי שהציטוטים הנ"ל של יהורם גאון וחווה אלברשטיין אכן מגיעים ממקום הגמוני (של גווארדיית המוסיקאים הקאנוניים במדינה), אבל דווקא לא נראים לי כקשורים לפן עדתי, כמו שאני חושב שיששכרוף ואתה רואים את זה.

        "זמר ים תיכוני" זה שם של ז'אנר יחסית מוגדר במוסיקה הישראלית, והכותרת לא בהכרח מעידה על היוצר או היצירה (בדומה לכך שלא רק מסריחים מנגנים פאנק, נגיד). למה זהו חלק מהדיכוי והאפליה בעיניך?

        • hani24  On נובמבר 29, 2011 at 10:59 am

          הי לאיש ה-50, הבנתי את שאלתך, ישנו ויכוח בין זאנרים, כמו זה שאתה מציג, והוא לדעתי ויכוח פוליטי על שליטה בדעת הקהל וקביעה מהו טוב לעומת מהו פחות טוב, וזה לא הופך את זה ללגיטימי, דרך אגב. לדעתי אין כזה דבר באומנות טוב או רע יש אובה או לא אוהב. אך שים לב, בקבוצת רימון היו נשים אך גם גברים, מה היה קורה אם מישהו, נגיד גבר, היה אומר על מוסיקת נשים שהיא נחותה, האם לא היה נשאר כאן הפן המגדרי? האם לא היה ברור כי יש כאן עוד מרכיב מלבד לנושא ה"אומנותי"? באותה מידה שאלת המזרחיות או ה"מוסיקה הים תיכונית" ברגע שכול הביקורת ממוקדת במוסיקה "מזרחית" ברור שיש כאן אלמנט אתני גזעני….
          מקווה שעניתי
          הני

כתיבת תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s