אם רק הייתי סותם את הפה!

בעקבות האירועים האחרונים, למרות העייפות הבלתי נתפסת שאחזה בגופי אחרי חודש מטורף, הרגשתי חובה להוציא את השורות הללו מהגוף….אם אהבתם אנא הפיצו…יאללה כבר שתגיע השבת….

אם רק הייתי סותם את הפה!

 

אם רק הייתי סותם את הפה החיים שלי היו הרבה יותר קלים.

אם רק הייתי סותם את הפה הייתי מקבל מלא כיבודים.

אם רק הייתי סותם את הפה היו מזמינים אותי לכל המסיבות.

אם רק הייתי סותם את הפה הייתי יוצא מכל הרשימות ה"לא טובות".

אם רק הייתי סותם את הפה הייתי נוהג הרבה פחות.

אם רק הייתי סותם את הפה היו אומרים שאני מעניין ולא פרובוקטיבי.

אם רק הייתי סותם את הפה סביבי היה יותר "מלח הארץ" ולא "פלפל הארץ".

אם רק הייתי סותם את הפה הרבה דברים היו משתנים, ובטוח שלעולם לא אדע מהם או אוכל למנות את כולם.

אבל אני הני זובידה (בעצם: זבדה), חבר הקשת הדמוקרטית המזרחית, יליד בגדד, שעדיין לא מבין איך כולם מסתכלים  על המצב אבל לא רואים, שאם אני הייתי סותם את הפה, כמעט כולכם הייתם יכולים לשבת בבתים שלכם בניחותא ולהמשיך לצקצק בלשון ולהגיד "אוי…"

כי הרוב לא מוכן לראות את הדיכוי, הגזענות והשנאה כשזה מגיע לחלק מהקבוצות כאן בעיקר למזרחים. כי חלק נרחב מאיתנו נהנה לקרוא למזרחים "ברברים, ערסים ופרחות" כמו גם "פשיסטים וגזענים." אבל כשזה מגיע למהגרים ופלסטינאים הם מוכנים לקבל הכול ואפילו לתרום אותנו למאבק פיזית, כלכלית, גיאוגרפית ונפשית.[1]

וכשאתם/ן מזמינותו/ים אותנו להרצות בפניכם ואנו אומרים את אשר ליבנו, זה מרתיח אתכם – כי אנחנו לא פועלים על פי הכללים והפרוטוקול שאתם כתבתם! וא באה התגובה, וזו פטרונית, קולוניאליסטית וגזענית. ואתן/ם רובכן/ם, מצקצקים בלשון "(אוי)… כל השנים הוא קיבל כל כך הרבה כיבודים והוא עדיין מרגיש מקופח". (פרופ' ניצה בן דב). כי אתם רוצים שנסתום את הפה.

אני יודע, לא כולן/ם כאלו, ואני לא מזכיר אף שם (גם לא את א….). כן אני יודע, חלק מהדברים נעשים ללא כוונה רעה (ועדיין הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות…) תשאלו את הילדים שלנו בשכונות שלא רואים עתיד במדינה לאחר יותר משישים שנים של עוני, סבל ודיכוי. וכמובן שאני יודע, שאתן/ם הומניסטיות/ים אוהבי אדם ולעיתים לא רואים את היער מרוב העצים, ויש בעיות גדולות יותר ועוד ועוד ועוד….למרות שעבורי הילד בשכונה, כל שכונה פריפריאלית, הוא הבעיה הגדולה ביותר שיש בעולם!

אז הנה אני מציע את שרותיי לכם: אני כאן בשבילכם, לא סותם את הפה, לא משנה את שם המשפחה שנתתם לי, כי חשבתם שהוא יותר ישראלי, אני עומד כאן ושם מראה. מי יודע אולי תתעוררו ותבינו? הרי אתם חייבים להבין, אני בעצם כאן בשבילכם יותר מאשר בשבילי או בשבילנו, אני כאן על מנת שתבינו כמה גזענים מלאי שנאה אתם לפעמים, כי אנחנו היינו צריכים מישהו ללמוד ממישהו את הכול.

כן אני יודע, אם רק הייתי סותם את הפה לפעמים……


[1] פעילת סיוע לפליטים, מתאריך ה-30-05-2012 משעה 09:30, ולהלן הציטוט: "פה ושם אונס זה כלום יחסית לחברת מהגרים אנחנו חלק מהעולם ולא כולם כאלה, תעזרו להם להשתקע ותכבדו אותם ותראו שהתופעות הללו יעלמו תושבי דרום ת"א אתם בכינים תתמודדו איתם ותשתפו אותם יהיה לכם הרבה יותר טוב אין מה לעשות הם מהגרים וזה חלק מההתאקלמות שלהם בארץ, אנחנו ארץ כל אזריחה אולי תפנימו וחובה עלינו לקבל אורחים פה. ואם לא טוב לכם אז תעופו חזרה לעירק או מרוקו בכיינים ואי אפשר לגרש חצי מליון איש הם טובים יותר מתושבי דרום ת"א הגזענים."

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • שפי פז  ביום יוני 28, 2012 בשעה 12:42 pm

    היי הני,
    זה אמיתי הציטוט שהבאת? כי אני יושבת ומתבוננת במסך ולא מאמינה. יש לזה סימוכין? אפשר לצטט את זה הלאה? אפשר להתפוצץ?

    • hani24  ביום יוני 28, 2012 בשעה 1:13 pm

      הי שפי, נשבע לך! קיבלתי מחברה בפייסבוק שלא רצתה לחשוף את המקור מחשש לתביעה וכאלו (זה קורה לאורטל בן דיין בימים אלו) אבל זהו ציטוט מהמקור….וכמובן שניתן להפיץ אפילו בתוך הרשימה שלי….התפוצצות נעימה….

  • נבות  ביום יוני 28, 2012 בשעה 1:24 pm

    סבתא לימדה אותי "לפתוח פה גדול…מותק"

  • nataliemessika  ביום יוני 28, 2012 בשעה 2:58 pm

    מי שאמרה שאונס קטן פה ושם הוא קורבן מתקבל על הדעת לאיזושהי מטרה אחרת, היא אידיוטית גמורה ויותר גרוע – מרשעת.

    הייתי מאד סקרנית לדעת מאיפה באה המאור הגדול הזה.

    • hani24  ביום יוני 28, 2012 בשעה 3:05 pm

      הי נטלי, מה שלומך?! כן, אני יודע, אבל יש מאבק כעת והוא מתבטא בהמון קטנוניות כמו גם תלונות במשטרה על הפרות זכויות יוצרים ועוד כל מיני דברים מופרכים….אז כל מה שאני יכול להגיד הוא שהמאור בא מקרב פעילי/פעילות הסיוע לפליטים אחרי הבלגן שהיה בתקווה….ויש הפנייה בפייסבוק שלי לעוד כמה מקומות שזה מופיע….

  • אביבה ברקת  ביום יוני 28, 2012 בשעה 3:12 pm

    לא יכולתי לכתוב זאת טוב יותר

  • סתם אדם  ביום יוני 28, 2012 בשעה 5:45 pm

    נו באמת, זה הכל עניין של פרופורציה. כו—–לה אונס של איזה תושבת שכונות (פרחה). קצת די-די-טי פה, כמה הקרנות שם, ואונס. בסך הכל זאת חוויה לא? טירונות עברתם? היה קל? לא, לא היה קל. אז גם אונס זה לא קל אבל עוברים מה שצריך וממשיכים הלאה. מה זה כל האכלו לי אנסו לי הזה יא פרימיטיבים?

    • סתם אדם  ביום יוני 28, 2012 בשעה 5:46 pm

      אוף, הדף דפק לי את התגיות של הציניות לפני ואחרי. צריך פה Preview…

  • איציק  ביום יוני 28, 2012 בשעה 8:59 pm

    שלום הני
    אתה פשוט חייב לפרסם את השם המלא של הפעילה (עופרה ?)
    לא יתכן להיות נחמד לאוכלוסיה אחת ע"ח גזענות לאחרת.
    ואם מישהו מהפליטים יאנוס עוד פעם מקוה שהיא תעלה בגורל

    • hani24  ביום יוני 28, 2012 בשעה 9:25 pm

      הי איציק חשבנו על זה אנוכי ומי שהביא את הפוסט לידיעתי והוחלט שלא בינתיים…אני מבין את האמירה אבל בינתיים לא לוחץ לקבל שם מלא תודה הני

  • עורך: טיפול שורש  ביום יוני 29, 2012 בשעה 12:00 am

    אבל אז היית חסר לנו כל כך!

  • yossidavid  ביום יוני 29, 2012 בשעה 12:27 am

    וגם היה פחות מודל לחיקוי, עזוב זה סתם משעמם להיות מ"שלהם"

  • shlomi  ביום יוני 29, 2012 בשעה 4:24 pm

    למה לא לפרסם את השם שלה? או צילום מסך? אי פרסום גורם לפיקפוק באמינות הטקסט שמופיע בחיפוש גוגל רק אצלך. אם היא אכן כתבה את זה היא והארגון שהיא עובדת או מתנדבת בו צריכים לתת על כך את הדין.

    • hani24  ביום יוני 29, 2012 בשעה 5:15 pm

      הי שלומי, אני יודע ומבין ועדיין החלטתי להעלות את הטקסט. אני חש שעלי להסביר שוב, חברה טובה נתקלה בטקסט בפייסבוק כסטטוס והביאה לידיעתי — ביקשתי מקור מספר פעמים והיא סרבה ולאחר שהסבירה הבנתי וקיבלתי.
      אני מבין את הבעייתיות אך החלטתי להכניס בכול זאת לאור הדברים בחודשים האחרונים כל אחת/ד ישפוט כראות עינייו.
      שבת שלום
      הני

  • עוז  ביום יוני 30, 2012 בשעה 2:57 am

    הני כל הכבוד!!!!

  • דרור בל"ד  ביום יוני 30, 2012 בשעה 5:26 pm

    מצויין כרגיל.
    1. אני תוהה יותר ויותר מדוע לעסוק בצורה רבה מדי (לטעמי כמובן) בהסברה נוסח: "אז הנה אני מציע את שרותיי לכם: אני כאן בשבילכם", כלומר הסברה עבור אשכנזים, ופחות מדי בהסברה לאנשים שאינם מחכים שיאכילו אותם בכפית אלא יודעים דבר או שניים ויכולים ללמוד (ממך כמובן, ומשאר הכותבים והכותבות על נושא זה) עוד ע"י הסברה למזרחים. לדוגמה: לא להגרר לויכוח מטופש האם השאלה "מה אשכנזי בעיניך" היא גזענות ולאומנות ערבית-יהודית (התעסקות בנפש האשכנזית), אלא הסברה למזרחים עצמם ולאחרים הרוצים לדעת וכוונותיהם טובות מדוע העלאת השאלה הזו כל כך חשובה למזרחים עצמם (התעסקות בנפש המזרחית).

    2. העלאת הציטוט בסוף (שאינו מעיד על הכלל, אני מקווה ומאמין) גורמת בהכרח להסבת הדיון מכל מה שכתבת לדיון על ציטוט זה.

    3. כפי שסשה ברון כהן ניצח את הנחשים הציונים בהוליווד, כך ניצחה ותנצח בעתיד אורטל בן דיין את הנחשים הציונים-אשכנזים במדינה הציונית.
    http://e.walla.co.il/?w=/6/2511702

  • מנחמי בן-ציון  ביום יוני 30, 2012 בשעה 6:46 pm

    לא מבין מה קורה פה . אתה זורע כאן ,בלב צעירים את השינאה, למדינת ישראל ?
    הני, בשליחות מי ?

    • hani24  ביום יוני 30, 2012 בשעה 10:22 pm

      בנציון הפכת לאובססיבי מידי — תזכורת אתה לא חייב לקרוא….

      זהו בלוג פתוח וכל אחד יכול להעלות את דעותיו, מדברים לעניין ולא לגופו של אדם, וזה העיקר לכל אחד יש הזכות להביע את דעותיו.

      אני לא רואה שנאה לישראל, להיפך אני רואה אהבה לישראל, כנראה לא ישראל שאתה מדמיין עליה — ישראל צודקת שוויונית — אני רואה רצון לתקן. אני חושב שיש לך בלבול גדול ואי יכולת להפריד בין לאומנות לקונספט המדינה….אני חושב שאתה לא מצליח להפריד בין שיח שיוויוני לשיח לאומני….יש טקסטים בעניין…אתה מוזמן לעיין לקרוא ולהחליט בעצמך אם מתאים לך או לא….אתה חושב אחרת, אהלן וסהלן כנס לשיח אמור מה שיש לך מבלי לשפוט אחרים, כתוב מה אתה חושב בנידון הבא עובדות שלטמעך הן רלוונטיות, אם אנשים ירצו יגיבו לא ירצו לא יגיבו.

      בנתיים אתה סתם כותב דמגוגיה זולה ואף אחד לא מתייחס אליך חבל (מלבד לאותו ריב בארגז החול אליו אני מעדיף שלא להתייחס)….נראה שאתה חושב שאתה יודע יותר מכולם ומתייחס תמיד לגופו של אדם וכמעט אף פעם לא לגופו של עניין.

      זוהי תגובתי האחרונה אליך – מתוך ניסיון להסביר לך איך המדיום עובד, תרצה תבין לא תרצה לא תבין, רצונו של אדם כבודו.

      ושוב תזכורת קטנה, אם תגיב לא יפה למגיבים בבלוג תימחק לצמיתות ותושעה ממנו….לגבי אפשר לכתוב ולהגיד מה שתרצה אני מקבל הכול ככלות הכול זהו הבלוג שלי

      הני

  • מנחמי בן-ציון  ביום יולי 1, 2012 בשעה 6:29 pm

    מנקודת הראות שלי ,אני לא רואה כאן, הצעות לפתרון בעיות חברתיות או כלכליות, קונסטרוקטיביות.
    ונסיון לשכנע מי שהוא, שהן הדרך להשגת חברה שיויונית. אני רואה כאן הסתחבקות של ד'ר אוטוריטה
    עם צעירים,( פעם קראת לי מטיף) שמנסה להוביל אותם "לניצחון" .אני רואה כאן תגובות בשפת
    הרחוב, מוטות נגד האשכנזים, שאכלו ושתו הכל ולספרדים נשארו הפרורים. לא פותרים גזענות (אם
    קיימת) בגזענות. לא ראיתי שהערת למוני יקים, על ההתבטאויות "היפות" שלו נגד הכוזרואשכנזים.
    מה קרה, אני מקלקל לך את ההרמוניה של הקקפוניה ? (שירה בקול אחד). אני רואה כאן חוסר ידע
    חינוכי ,בלתי מאוזן, שיכול להצמיח בקלות עשבים שוטים והייתי מוסיף לך "חכמים הזהרו בדיבריכם"
    אני לא אומר שאני יודע ומבין הכל ,אבל זה מה שמשתמע לי, מהדברים פה ותודה על ההקשבה .

    • hani24  ביום יולי 1, 2012 בשעה 6:57 pm

      אני שמח שכתבת, כעת אני מקווה שאתה מרגיש משוחרר יותר….לי אין מה להגיב לדבריך….

      • מנחמי בן-ציון  ביום יולי 1, 2012 בשעה 11:54 pm

        כי לך יש מטרות אחרות ,אתה גאה מדי כדי לענות עיניינית, לאיזה אשכנזי, נודניק אובססיבי.
        אני תמיד משוחרר מדאגות, כשאני בטוח שיש מי שמנהל בלוגים לצעירים, שמה שהוא רואה
        כטובת המדינה ,זה לא מה שאני רואה. וגם גאה מדי, כדי להציג את משנתו לאחד כמוני.
        ממש קיבלתי ממך רגשי נחיתות. מה שבטוח שאם אלקעידה, יחפשו לגייס אנשים להקמת
        תא ראשון שלהם בארץ ,הם ידעו איפה למצוא אותם .סיפור כיסוי .אבל נורא פשוט, הולך כמו
        ברוז, מגעגע כמו ברוז, הוא ברוז. תשכנע אותי ד'ר כשיבוא לך, אני ממש לחוץ .

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום אפריל 26, 2015 בשעה 2:50 pm

    מישהו עוד מיייחס באופן כל שהוא לגזען האשכנאזי מנחמי בן ציון שכל מטרתו סתימת פיות

  • אירית שמש  ביום אפריל 26, 2015 בשעה 3:10 pm

    לא יאומן עד כמה אקטואלי, והיום יותר מתמיד, אין לך מושג הני, כמה רבה הערכתי אליך דווקא מעצם העובדה שאינך "סותם את הפה" ובכך אומר את מה שכולנו מרגישים ולא מוצאים במה לדברינו, וגם משום שלא שינית את שמך כדי לשאת חן. ישר כח! ותעשה לכולנו טובה, אל תסתום את הפה, הפנינים שיוצאות מפיך יקרות מפז..

  • מוני יקים האנטיציוני  ביום מאי 3, 2015 בשעה 11:27 am

    לידיעת הגזען האשכנאזי מנחמי בן ציון ושאר האשכנאזים שחושבים כמוהו שכדאי להם מאד לדעת שמבחינה היסטורית וגניאולוגית הקרויים בטעות אשכנאזים אינם יהודים אלא צאצאי ההתייהדות הכוזארית ולכן אין להתייחס בפליאה לתופעת הגזענות שלהם נגד ערבים בני דת משה ומוחמד גזענות קולוניאליסטית אופיינית לפולשים מארופה הרואים עצמם כבני איזה שהוא גזע לבן עליון על אחרים.
    קונפליקט הדמים המזרח תיכוני בין בני המרחב לבין הפולשים הקולוניאליסטים מארופה אינו חסר יכולת פתרון משום שבסך הכל פתרונו טמון בהגשמת העיקרון שהאשכנאזים תומכים בו "ושבו בנים לגבולם" שיש להגשימו עם החזרת מרבית האשכנאזים למולדתם ארופה כדי שהמבנים והאדמות שישחררו ויפונו ישמשו לאיכלוס בני העם הפלסטיני שהפכו לפליטים על לא עוול בכפם וכך יבוטל פוטנציאל המלחמות המסוכנות לעתיד המרחב והאנושות .

טרקבאקים

  • מאת אני מסוכן! | ביקורת - ולא בהכרח בונה ביום דצמבר 20, 2013 בשעה 4:37 pm

    […] מייצג את מה שהחברה הישראלית ניסתה לעשות לו ולשכמותו, ולא נכנעתי, לא ויתרתי עמדתי זקוף, הפסדתי עבודה, ולעיתים …, הפסדתי המון כיבודים שאחרים קיבלו לחיקם בין אם מגיע […]

  • מאת חצי חצי בתחת שלי! | ביקורת - ולא בהכרח בונה ביום יולי 15, 2016 בשעה 3:56 pm

    […] ההיסטוריה מלאה בכאלו שלא שתקו – החל מאנשים פשוטים וכלה בפיגורות-על כמו מוחמד עלי, לברון ג'יימס ועוד. אינני רואה את עצמי כאחד מאנשים עצומים אלו, אולם גם אני שילמתי ומשלם מחיר עבור דברי ועל כך כתבתי "אם רק הייתי סותם את הפה!" […]

  • מאת כל חיי חלמתי! | ביקורת - ולא בהכרח בונה ביום ספטמבר 5, 2018 בשעה 7:28 pm

    […] החתום: אחד שלא סותם את הפה כבר 52 שנים וחי יופי עם […]

כתיבת תגובה