גנבים רק באתונה?!

ואי ואי ואי! מה שקורה במדינת ישראל בשלשה ימים בתקופת הבחירות לא קורה בעשורים שלמים במדינות אחרות…ואני רק הייתי ביוון וגם לי קרו דברים – רוצים להבין כנסו לפוסט…ואם אהבתן/ם שתפו עם חברות וחברים…לעבודה.

ביום חמישי בשעה 12:50 המראתי שמח וטוב לב לאתונה לפגישת עבודה, הליכוד עדיין היה ליכוד ועוד לא "ליכוד ביתנו" העבודה הייתה סתם אוסף אקלקטי של אנשים שלגברת היושבת ראש נראו נחמדים וטובים, בקיצור "אבודה", וכעת היא "נמצאה" בעיקר לפליטי קדימה ואלו שזכו במקומות הראשונים בתור "מחרבי/מנצלי" המחאה החברתית.

"מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ"?

ביוון נסעתי לעבוד, הגענו למפגש באוניברסיטת פנתאון (שם מחייב קצת), הנסיעה הייתה ליומיים בלבד, ביום חמישי הגעתי לאתונה שמח וטוב לב. מהשדה למלון נסעתי במטרו המקומי, דבר אחד לא עשיתי, לאתראות על כייסים ושמירה על החפצים האישיים לא שעיתי ממש כמו ישראלי מצוי – ואז זה קרה – כייסו אותי! נשבע שהרגשתי את זה, לא – הם לא גנבו מהכיס של המכנס, הם לקחו את זה מתוך התיק במטרו סואן ומלא עד מחנק, לא יכולתי לעשות דבר היות והייתי חנוק, ועם סיום המעשה הם פשוט השליכו אותי עם התיקים, ללא הארנק אל מחוץ למטרו. אופס….אין כסף, הלכו כל כרטיסי האשראי, המינויים של הפועל, ועוד כהנה וכהנה.

בינתיים בארץ מפץ פוליטי – כשראש הממשלה ושר החוץ עורכים מסיבת עיתונאים משותפת כשדרום הארץ עולה באש הטילים ומצפון "האיום האירני" לוחץ – חששתי שמדובר בהכרזת מלחמה – שהרי זה לא חדש לנו בזמני בחירות (פרס וענבי זעם – חומת מגן לבנון ועוד) – אבל הפעם שינוי הליכוד וישראל ביתנו מתאחדות – הליכוד ביתנו! שיקוץ? מעשה גאוני? ימים יגידו…אולם דבר אחד ברור עתה, כשביבי החליט ללכת לבחירות, וליברמן הסכים – משהו כבר "התבשל על האש" זה היה מהלך מתוכנן שאליו נגררו כל היתר….עובדים עלינו!

על מי עובדים? ובכן, ראשית עובדים עלינו האזרחים, שהרי אם דבר כזה מתוכנן חייבים ליידע אותנו שהרי הכוונות להליכה לבחירות לא היו משיקולים של בעיות קואליציוניות אלא מרצון לנגוס בכוח. שנית עובדים על אנשי הליכוד, אתם יודעים חברות וחברי הליכוד התכוננו לבחירות ניסו להיכנס לרשימה, השקיעו כספים וכעת מכניסים להם עז, יותר נכון 15 עיזים למפלגה – בעברית אומרים "למה מי מת?" וכעת יש סיכוי שההסכם לא יכובד במרכז הליכוד.

אבל הנקודה הכי בעייתית היא שאלה הרוטציה – האם ביבי סגר עם ליברמן שהוא, אביגדור ליברמן יהיה ראש הממשלה בשנה האחרונה של הקדנציה? הא נקבל ראש ממשלה שלא בחרנו בו? האם זה לגיטימי? ומה יקרה אם כך בעתיד נקבל ראש ממשלה שהוא למשל רחמנא ליצלן מהימין העוד יותר קיצוני? האם זה לגיטימי לסחור במשרת ראש הממשלה לחיזוק מעמדך? נכון, היו לנו כבר ק(ג)ואליציות של אחדות לאומית אבל בין שותפים שווים לא כך הוא הפעם. ואולי אני צריך להתפכח ולעבור לתמוך בשינוי שיטת הממשל (זה לא שינוי שיטת הבחירות! זה שינוי בשיטת הממשל ופועל יוצא יהא שינוי חלקי של שיטת הבחירות). ולדעתי כולן/ם צריכים לשאול את השאלה הבאה: מדוע לא אמרו לנו מראש? האם באמת לקחת חודשיים לסגור את הענייניים? אן שזו בעצם פאסדה לשקר הגדול ביותר בעשור האחרון?

האם זוהי תמונה של שני ראשי הממשלה הבאים שלנו?

ומי עוד עולה על הרכבת? ובכן, כחלון פרש, ואריה דרעי עושה הון פוליטי עצום! כבר ב-2008 כתבתי שאריה חזר וזה ייקח רק את תקופת הקלון והוא יהיה בכול הכוח בפנים – אז הוא חזר והוא יורה לכול כיוון דרך מקורבים. הוא מתחיל מלחמת עולם עם האשכנזים – מבטיח לפרק סמינרים אשכנזיים – ופותח במלחמתם של המזרחים או מוציא את "השד העדתי מהבקבוק" כפי שרבים מאיתנו נהנים להגיד – למרות שהעובדות מראות אחרת. דרעי רואה את הליכוד מדמם קולות מזרחים והוא יושב עם כלי ואוסף אותם לחיקו, שאלה אחת מעניינת אותי: מדוע הוא וכל בכירי ש"ס לא מחזקים את הישיבות המזרחיות בילדיהם? ואיפה שר (הגרוש מ) השיכון – שדאג לזרוק את המוחלשים מהדיור הציבורי? למה הוא נעלם לתוך ערפל הבחירות? נו אריה את גאון אבל להעלים אותו ככה – לא יפה!

נעדר! פרס לכל המוצא הישר…נא לפנות לאזרחי מדינת ישראל להשבת האבידה.

וכמובן יש לנו את יאיר "אני הכי ישראלי" לפיד – איית אני חושב לשנות את השם שלו ליאיר "ביצת הפתעה" לפיד או ליאיר "על זה לא חשבתם" לפיד! העיקר המגניבות עובדת גם בלי הגל בשיער. אז אחרי הפיאסקו של יעקב "הטייקון/קו 300/אני עושה כסף ותקפצו לי" פרי – יאיר החליט שוב לחזור להפתיע והוא מציב את הרב שי פירון כמספר 2 אצלו במפלגה. והפלא ופלא, אחרי חודשי שתיקה של יאיר "אני הכי מגניב" לפיד – פירון רץ לתקשורת בלי הפסקה!

פירון הוא יהודי פרוגרסיבי – אבל חרדי (!) חשוב להבין זאת וזה נראה כאילו יאיר "אני לא שונא דתיים כמו אבא שלי" לפיד – עושה אחלה סיבוב על הרב "הנחמד" תמורת כסא בכנסת ושכר של ח"כ. ההוצאה של פירון לתקשורת אמורה למשוך את האש מיאיר "בית ההפתעה" לפיד – ולתת לו עוד זמן בצל. למה?! אולי הוא מפחד לדבר כי אז קצב העלמות המנדטים יהיה בעייתי? מעניין אבל עוד לא הכול שהרי בשלב כל שהוא הוא יצטרך לפתוח את הפה…יהיה מעניין כי כמו שאמרתי דבר אחד אני מבטיח יהיה מעניין לאללה!

המשך בעוד כמה ימים….

אז אחלה שבוע

אם בא לכם עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג – כל לייק מתקבל בחיוך

הני

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נבות  On אוקטובר 29, 2012 at 5:18 pm

    תכנס לביצה נסיך . הקול שלי מובטח.

    • hani24  On אוקטובר 29, 2012 at 7:04 pm

      תודה חבר – מי יודע אולי זה יקרה מתישהו….

  • אבי  On אוקטובר 29, 2012 at 7:46 pm

    למה סתיו שפיר ואורן פסטרנק הם מחרבי המחאה? הרי תמיד רצית שהם יצאו מהמחאה ויתנו לאחרים להיכנס להנהיג אותה במקומם, והנה הם הורידו פרופיל כבר מתחילת השנה ואתם (פורום הפריפריות) לא הצלחתם להיכנס לנעליהם ולהנהיג מחאה משמעותית. אגב, מה מפריע לכם עכשיו לעשות את זה? דפני, סתיו, קונטס והאחרים כבר לא שם.

    • hani24  On אוקטובר 29, 2012 at 8:32 pm

      הי אבי, זו דרך מצוינת לראות זאת – מוטעית ומטעה לחלוטין אבל דרך מצוינת! מעניין באמת למה….והכי טוב לצאת מהחושך ולהגיד מי אתה ככה אפשר לדעת מי כותב מה….
      לעניין – מי שרצה מלכתחילה פוליטיקה והלך לכיוון עשה זאת באופן מכוון וברור, ורוקן את המחאה מתוכן בדיוק כפי שטענתי לפני המהלכים הפוליטיים הם אותם גונבי דעת שכעת אנו רואים רצים לפוליטיקה. לא שאני חושב שזה לא נכון וטוב – אני חושב שפוליטיקה זה טוב ורצוי אבל לא בדרכים נכלוליות…..

      אבל לרוקן את המחאה מהתוכן על מנת לצבור רווחים אישיים זה לא ראוי! שים לב יש עוד רבים אחרים מהמחאה שטוענים את אותם הדברים..אלא אם אתה מישהו מהמתנגדים וזו גם זכותך אבל טיעונים….

  • אבי  On אוקטובר 29, 2012 at 9:22 pm

    אני לא חושב שסתיו רצתה מהתחלה פוליטיקה. באיזשהוא שלב היא הבינה שהשפעה חוץ פרלמנטרית היא מוגבלת ושיש לחבר את המחאה למאבקים אחרים. על רקע זה היה הסכסוך שלה עם דפני, קונטס, נוסצקי וכו'. הויכוח הוא ויכוח לגיטימי ולא צריך לעשות מכל מי שחושב אחרת ממך מנוול ושטן.
    פסטרנק תמיד היה במפלגת העבודה, אבל הוא לא חשב מראש על לחבר את המחאה לפוליטיקה. מכיוון שהמחאה בשלבי גסיסה, הוא רואה שאין לו ברירה אלא ללכת לפוליטיקה.
    אלון-לי גרין תמיד היה בחד"ש ומעולם לא הסתיר זאת. עם זאת הוא לא יהיה מועמד במפלגתו בבחירות והוא דווקא מאלה שלא הולכים לפוליטיקה.
    על שמולי, אני לא רוצה לדבר וכל מה שתגיד עליו תהיה צודק. באופן מעניין, הם לא הקימו מפלגה משל עצמם שהייתה נכנסת לכנסת ועוברת את אחוז החסימה ולא למפלגות כמו יש עתיד בהם מקומם היה מובטח, אלא דווקא לעבודה בה הם יצטרכו לעבור מערכת פריימריז קשה ואולי בכלל לא להיכנס לרשימה. יותר מזה, הם ככל הנראה הולכים להיות באופוזיציה. הם יכלו ללכת לליכוד ולהתקבל כמו מלכים.
    בקשר לאחרים כמו דפני, קונטס, נוסצקי, רמבם, ליאורה יוקלה וכו' הם דווקא לא הולכים לפוליטיקה, אלא פועלים במסגרות חוץ פרלמנטריות.
    עדיין לא הבנתי למה פורום הפריפריות לא הצליח להיכנס לנעליהם של מנהיגי המחאה הקודמים? מדוע לא הצלחתם לסחוף אחריכם את תושבי הפריפריות והשכונות כמו שהבטחתכם? לא טענתם נגדם כל הזמן שהמחאה לא מצליחה כי היא לא פונה לאנשי השכונות והפריפריות? אז איך ברגע שניתנה לכם ההזדמנות נכשלתם?
    אני באמת לא מבין את הצורך שלך בלחלק את המצב כל הזמן לטובים (אנחנו) ורעים (מנהיגי המחאה). לא יכול להיות שלאנשים אחרים דעות אחרות? עפ"י הספר של אשר שכטר טעית כבר שחשבת שמסתובב אצל מנהיגי המחאה כסף גדול אשר הם מסרבים לתת אותו למאהלי הפריפריות והודעת שההערכה הזו שלך הייתה שגויה, לא יכול להיות שגם הפעם ההערכה שלך על הזדוניות והמניפולטיביו של מנהיגי המחאה גם הוא מוגזם ומוטעה?

    • hani24  On אוקטובר 29, 2012 at 11:05 pm

      אבי, אני שמח שאתה לא חושב שמלכתחילה היא הוא או לא רצו – יש שיחלקו עליך כך קשות ביניהם אני. אני לא יודע מי זה פסטרנק – ואני לא מתייחס אליו כלל בעניין זה. אני לא מבין מניין הבאת את שמו, עבורי הוא נעלם.
      לגבי מנוול ושטן, לעומת צודק – הכול בעני המתבונן – אבל כן יש כאלו שעושים זאת נכון לדעתי ויש כאלו שמשקרים ועושים זאת בצורה נכלולית ושקרית – ואלו שמניתי כאן הם מהקבוצה השנייה לדעתי.
      שים לב שגם אתה עושה הפרדות ועוד….וזו זכותך מעניין מדוע אתה חושב שזו אינה זכותי?

      לגבי פורום גוש הפריפריות – אתה מזכיר לי את הסיפור על הנאנסת שהתאמנה בקרב מגע ולא הצליחה למנוע את האונס אז מאשימים אותה במחדל – פורום גוש הפריפריות פעיל בדרכים כאלו ואחרות – החזירות של חלק מהאנשים שעמדו בפרונט התקשורתי של המחאה דחקה כמה וכמה מנהיגות ומנהיגים טובים וחזקים של הפריפריות החוצה וכעת יש חברות וחברים שעובדים יחד על שיקום הדברים. הפעילות היא הרחק מעיני התקשורת והיא פעילות שטח עם קבוצות שונות שחותרות לשינוי מהותי של יחסי הכוח בישראל.
      לגבי חלוקות וטעויות – מסתבר שהאינפורמציה שאשר מסר לי (שנמסרה לו בזמנו לדעתי על ידי גורמים עם אינטרסים מובהקים בעניין) לא הייתה "כל כך נכונה" לגבי הכספים בהפגנות – גם בהפגנות הגדולות של 2011 וגם בהפגנה הקטנה של 2012 – אם אתה מכיר חלק מהנפשות הפועלות כדאי שתשאל מה היה שם ולאן הלכו כל הכספים השונים שנאספו לצורך ההפגנות ובזמן ההפגנות – בדיוק כמו שמצוין בספר על צדקת דרכי והנבואה לגבי חשיבות הפריפריות וההפגנה החשובה ביותר במחאה – נראה לי שגם בנושא זה צדקתי אולם יש המעונינים לקבור את הנושא על מנת שלא להעלות מתים מהקבר….
      לא שזה אומר שהכוונות הזדוניות שאני מייחס לאנשים הפעם הן לא מוגזמות – אבל לדעתי הערכותי הן במקומם וצודקות….זה שאתה לא מסכים – נו אני אחיה גם עם זה….
      ושוב אשמח אם תצא המחושך לאור ותזדהה בשמך המלא…אם אתה כל כך בטוח בצדקתך צא לאור הרי ידוע שזהו המחטא הטוב ביותר…..

  • carnosine eye drops  On נובמבר 27, 2012 at 6:23 am

    ביום חמישי בשעה 12:50 המראתי שמח וטוב לב לאתונה לפגישת עבודה, הליכוד עדיין היה ליכוד ועוד לא "ליכוד ביתנו" העבודה הייתה סתם אוסף אקלקטי של אנשים שלגברת היושבת ראש נראו נחמדים וטובים, בקיצור "אבודה", וכעת היא "נמצאה" בעיקר לפליטי קדימה ואלו שזכו במקומות הראשונים בתור "מחרבי/מנצלי" המחאה החברתית.

להשאיר תגובה

